پادکست انتخاب عکس برای پروفایل در شبکه های اجتماعی تخصصی ؛ بشنوید :
روانشناسی عکس پروفایل های تزئینی
البته این قضیه فقط مختص کسانی نیست که تصویر خودشان را برای پروفایل انتخاب میکنند، حتی آنهایی هم که دوست ندارند در فضای مجازی شناخته شوند، دوست دارند عکسی که میگذارند، خاص و تک باشد. از روی این تصاویر پروفایل بیشتر میتوانید به روحیات فرد مورد نظر پی ببرید. شاید باورتان نشود اما کانالهای تلگرامی بسیاری هستند مخصوص عکس پروفایل و کاربرها از بین عکسهای کانال دقیقا عکسی را انتخاب میکنند که معرف حال اکنونشان باشد و یا چیزی که دلشان میخواهد. اگر حال و هوای دلشان ابری باشد، عکسی میگذارند با رنگهای خاکستری و تیره، اگر نور شادی در دلشان هنوز بتابد، عکسشان رنگیتر و گرمتر است. حتی برخی هم یک متن دارند که واضح و آشکار میگوید: «ببین، من حالم اینه الان!»
۱۱ نکته از پشت پرده عکسهای پروفایل
خب دیگر مقدمه چینی در باب اهمیت تصویر پروفایل بس است! بهتر است برویم سر اصل موضوع و آن هم اینکه، عکس پروفایل هر کس چه چیزهایی برای گفتن دارد؟
۱٫ هر عکسی دو لایه دارد، یک لایه آشکار و یک لایه پنهان. لایه آشکار با اولین نگاه شناسایی میشود. مثلا اگر یک عکس دو نفره گذاشتهاید، یعنی دوست دارید وقتتان را با دوستان یا خانواده یا … بگذرانید. اما شناسایی لایه پنهان به این سادگی نیست. مثلا اگر در عکستان سرتان را کج کردهاید، در حالیکه لبخند میزنید، وابستگی خود را نشان دادهاید! پس میشود بدون داشتن ارتباط کلامی، به برخی خصوصیات مخاطب خودمان پی ببریم و از این طریق موفق به برقراری رابطه بهتری با او شویم. البته این را هم در نظر بگیرید که با کوچکترین تغییر در عکس، ممکن است برداشتها به کلی تغییر کنند.
اعجاز روان شناسی بازاریابی شبکه های اجتماعی را با این ترفند ها لمس خواهید کرد
۲٫ اگر مخاطبتان کسی عکسی با خانوادهاش یا کودکان گذاشته، به این معناست که خانوادهاش را دوست دارد و به آنها تکیه کرده و یا میتواند تکیه گاه خوبی باشد.
۳٫ از عکسی که در سفر گرفته شده و یا همراهی یک کولهپشتی در عکس هم میشود فهمید شخص مقابل کسی نیست که مدام پای اینترنت نشسته باشد و به سفر و طبیعت و … علاقه دارد.
۴٫ اگر عکسی دیدید از که کلوز آپ یک قسمت صورت یا بدن است، بدانید و آگاه باشید که شخص مورد نظر اعتماد به نفس زیادی دارد. این قضیه را میشود درمورد عکس چشم و لب خانمها و بازو و شکم شش تکه آقایان دید! که البته این یک شیوه بد برای جذب جنس مخالف است!
۵٫ کسی هم که عکس عروسیاش را میگذارد، یا عکسش کنار همسر، میخواهد بفهماند که همسرش برایش اهمیت ویژهای دارد و دیگر دائم آنلاین و دم دست نیست. همچنین دیگر بزرگ شده و وارد فاز جدیدی از زندگی شده!
۶٫ اگر دیدید کسی عکسهای سلفی خودش را میگذارد، نه تنها نارسیست است و خودش را دوست دارد، بلکه نشان میدهد در فضای مجازی فعال است و هر از گاه عکسهایش را تغییر میدهد.
۷٫ اگر عکسهایی که میگذارید، رنگی رنگی است و یا عکستان چند نفره است، شما آدم برونگرایی هستید.
۸٫ عکسهای سه رخ هم برای این گرفته میشوند که طرف زیبای صورتشان را نشان بدهند و طرفی که مشکلی دارد پنهان شود. مثلا من یک دوست دارم که یک لپش چال گونه دارد و همیشه عکسهایش سه رخ و از همان طرف چالدار است! این آدمها احتمالا برای اینکه به چنین موقعیتی در عکسهایشان برسند، ساعتهای زیادی را جلوی آینه گذراندهاند و یا حتی از خودشان فیلم گرفتهاند و فریم به فریمش را مقایسه کردهاند.
۹٫ اگر با یک عکس دو نفره دوستانه مواجه شدید، یقین کنید که صاحب پروفایل، همانی است که زشتتر است! (البته این قانون برای آنور آبیها بیشتر صدق میکند! ما مورد داریم که دوتا دوست همزمان یک عکس را برای پروفایلشان گذاشتهاند!)
۱۰٫ میرسیم به کسانی که تصویر پروفایل شبکه های اجتماعی شان تزیینی است و یا جمله است! اینها عکسهایی را انتخاب میکنند که به روحیاتشان میخورد. مثلا طرف شکست عشقی خورده و با این جملات میخواهد بفهماند فرد خوب رابطه بوده که ترکش کردهاند و طرف مقابلش یک آدم بیرحم بیعاطفه قسی القلب بوده! یا حتی خوشحال هستند و میخواهند خوشحالیشان را جار بزنند اما عکس مناسب از خودشان برای بیانش ندارند. یک عده دیگری هم هستند که عکس پروفایلشان مفهوم خاصی ندارد. مثلا نوشته: «فضولا رو بردن جهنم!» اینها در زندگیشان اتفاقات خاصی نمیافتد و حتی به موفقیتهای بزرگ هم نائل نشدهاند! با اینها کاری نداشته باشید!
۱۱٫ در کنار کسانی که عکسهایی در کافیشاپ و کتابخانه و مکانهای فرهنگی میگذارند، یا عکس با پیپ و سیگار و کتاب، که نشان بدهند بافرهنگ و روشنفکر هستند، کسانی هم هستند که عمدا ادا درمیآورند تا زشت شوند! اینها دنیای مجازی را خوب فهمیدهاند! درگیر حواشی نمیشوند و برایشان مهم نیست چه شکلی باشند، بامزگی برایشان مهمتر است! البته ممکن هم است بخاطر این باشد که حس میکنند به اندازه کافی زیبا نیستند و یا اطرافشان دوستانی دارند که آنها زیبا نیستند و میخواهند مثل دوستانشان باشند! خلاصه اینها میتوانند آدمهای باحالی باشند و بیشتر در توییتر زندگی میکنند!
ویژگی های ویدئو در شبکه های اجتماعی
عکس پروفایل خوب بپوشیم!
احتمالا الان دلتان میخواهد بروید عکسهای پروفایل هر کسی را که میشناسید زیر و رو کنید و کلی تریپ روانشناسانه بردارید و شاید هم مچ چند نفری را بگیرید! توصیه میکنم به عکس پروفایل شبکه اجتماعی خودتان هم یک نگاهی بیاندازید و اگر مفهوم اشتباهی در پسش پنهان است، عوضش کنید! راستی، همین عکسهای آواتار جیم را هم میشود آنالیز کرد! اصلا بیایید همه با هم آواتارمان را عوض کنیم و غیر مستقیم بگوییم امروز حال و احوالمان چطور است. امیدوارم کبک همه خروس بخواند!
مهمترین مشخصات عکس پروفایل لینکدین Linkedin
۱- فقط و فقط از تصویر شخصی خودتان استفاده کنید. به هیچ عنوان از تصاویر گروهی و تصاویر دیگری همانند تصاویر طبیعت ، فضای کاری و … استفاده نکنید.
۲- از تصاویر دارای کیفیت بالا و به روز استفاده کنید. تصویر پروفایل بایستی منطبق با چهره فعلی شما باشد. همچنین از تصاویر پرسنلی و یا عکس های ۴*۳ استفاده نکنید.
۳- تصاویر بایستی نشان دهنده اعتماد به نفس ، شادابی و آراستگی افراد باشند. در این زمینه الگو برداری از تصاویر افراد موفق پیشنهاد می شود.
۴- استفاده از فرم و لباس کار فقط زمانی مجاز است که علاقه ای به تغییر شغل یا سازمان ندارید و یا تمایل به ادامه کار در شغلی با مشخصات شغل فعلی دارید.
۵- با توجه به استفاده از تصاویر سلفی جهت سرگرمی ، اینگونه تصاویر برای پروفایل لینکدین مناسب نیستند.
۶- از پس زمینه مناسبی برای تصویر پروفایلتان استفاده کنید. کلیه مکان هایی که مرتبط به حوزه حرفه ای و کسب و کار شما هستند گزینه های مناسبی برای پس زمینه تصاویر پروفایل شما می باشند.
پانزده نکته برای انتخاب عکسهای اثربخش در شبکههای اجتماعی گردشگری
نتیجه گیری
با توجه به اهمیت بالای تصاویر استفاده شده در پروفایل لینکدین ، دقت و بررسی کافی بر روی مشخصات عکس پروفایل لینکدین Linkedin کاملا ضروری است. بایستی تمرکز شما برای انتخاب تصاویر فقط پروفایل لینکدین باشد و آیتم های دیگری که برای سایر اهداف مد نظر قرار می گیرند را حذف کنید. در نهایت میزان مناسب بودن تصویر پروفایل شما به موفقیت در جلب نظر دیگران اندازه گیری خواهد شد.
پس بهتر است بعد از تامل کافی و انتخاب تصویر ، نظر افرادی که مرتبط با کار و حرفه شما هستند و همچنین در حوزه جذب و استخدام فعالیت می کنند را جویا شوید.
کلمات کلیدی : تبلیغات آنلاین, تولید محتوا, رسانه های اجتماعی, شبکههای اجتماعی, مطلب منتخب , مدیریت شبکه های اجتماعی, تبلیغات شبکه های اجتماعی , تبلیغات در شبکه های اجتماعی, انتخاب عکس پروفایل , لینکدین , اینستاگرام , شبکه های اجتماعی تخصصی