انواع اینفوگرافی

پادکست انواع اینفوگرافی ؛ بشنوید :

 

 

اینفوگرافیک ‌ها یا گرافیک‌های اطلاع رسان، نمایشگران تصویری اطلاعات و داده‌ها هستند. این تصاویر در جاهایی که نیاز به توضیح ساده و یا سریع داده‌ها وجود دارد، استفاده می‌شوند .به گزارش لاین استور، برای به تصویر‌کشیدن داستان، باید از میان انواع اینفوگرافی، مناسب‌ترین آن را انتخاب کنیم. درادامه خلاصه‌ای از انواع و سبک‌های مختلف اینفوگرافی آمده است.

اینفوگرافی آماری

اینفوگرافی چیست - اینفوگرافی آماری

در این سبک از اینفوگرافی از گراف، جدول، نمودار یا لیست برای ارائه‌ی خلاصه یا تفسیر مختصری از داده‌ها استفاده می‌کنیم.

بهترین زمان برای انتشار مطالب در شبکه های اجتماعی پرمخاطب + اینفوگرافیک

اینفو‌گرافی گاه‌شمار یا خط زمانی

در این روش، اطلاعات را براساس ترتیب زمانی به‌صورت گرافیکی نشان می‌دهند.

اینفوگرافی اطلاعاتی

اینفوگرافی چیست - اینفوگرافی اطلاعاتی

درواقع بسیار شبیه پوستری است که در آن خلاصه‌ای از موضوع، با استفاده از اطلاعات کلیدی و فشرده ارائه می‌شود.

اینفوگرافی فرایندی

از این نوع اینفوگرافی معمولا برای نشان‌دادن فرایند انجام کار در بخش‌های مختلف یا انتخاب‌های ممکن برایتصمیم‌ گیری استفاده می‌شود.

اینفوگرافی ژئوگرافیک یا جغرافیایی

داده‌ها در این نوع از اینفوگرافی با استفاده از یک نقشه‌ی مکانی شرح داده می‌شوند.

اینفوگرافی شبکه های اجتماعی سرقت در فضای مجازی

اینفوگرافی مقایسه‌ای

اینفوگرافی چیست - اینفوگرافی مقایسه‌ای

در این نوع اینفوگرافی با استفاده از لیست، جدول، نمودار و … برای به تصویرکشیدن شباهت‌ها و اختلافات دو موضوع استفاده می‌شود.

اینفوگرافی سلسله‌مراتبی

اینفوگرافی چیست - اینفوگرافی سلسله‌مراتبی

شامل نموداری است که اطلاعات را به‌صورت سطح‌بندی‌شده ارائه می‌دهد.

اینفوگرافی پژوهشی

اینفوگرافی چیست - اینفوگرافی پژوهشی

معمولا برای مقایسه چند موضوع متفاوت از این نوع اینفوگرافی استفاده می‌شود که منبع استخراج داده‌ها در آن تحقیق است. این نوع اینفوگرافی شباهت زیادی با اینفوگرافی آماری دارد.

حضور کسب و کارها در اینستاگرام ، ۲۲ دلیل برای اینکه از این فرصت بزرگ غفلت نکنید!

اینفوگرافی تعاملی

این نوع اینفوگرافی معمولا در وبسایت‌ها کاربرد دارد و به کاربر اختیار انتخاب، کنترل و اصلاح اینفوگرافی را می‌دهد.

اینفوگرافی اَبرِ کلمه

در آن تنها مجموعه‌ای از کلمات به‌چشم می‌خورد که البته این کلمات ذهن مخاطب را به مفهوم خاصی هدایت می‌کند.

درپایان این مرحله، یادآور می‌شویم که انتخاب نوع اینفوگرافی بستگی به این دارد که با چه شیوه‌ای می‌خواهیم داستان را برای مخاطب نقل کنیم. به‌طور مثال اگر پیرامون تاریخچه‌ی یک کالا می‌خواهیم صحبت کنیم، گزینه‌ی مناسب استفاده از اینفوگرافی زمانی است. اگر می‌خواهیم آمار و ارقامی درمورد مصرف آن کالا ارائه دهیم، بدون شک اینفوگرافی آماری بهترین ابزار برای ماست.

 

منابع: چطور و نگاه ناظر

پشتیبانی : 05132727070

    لطفا برای مشاوره رایگان در خصوص ارائه خدمات؛ فرم زیر را پر کنید:

    درباره مجید درویش زاده

    درود من درویش زاده هستم .... فارغ التحصيل مهندسی کامپیوتر(ict) گرایش سیستمهای تحت شبکه، مدتی در زمینه تبلیغات، بازرگانی و فروش فعالیت داشته ام و در حال حاضر بصورت تخصصی بازاریابی اینترنتی و تبلبغات شبکه های اجتماعی را انجام میدهم. با آرزو های خوب

    اینو دیدی ؟

    راهنمای ضروری تبلیغات مؤثر در شبکه‌های اجتماعی

    راهنمای 7 گام ضروری برای تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

    تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی یکی از ابزارهای قدرتمند و مؤثر برای بازاریابی آنلاین است که به برندها این امکان را می‌دهد که به سرعت به مخاطبان هدف خود دست یابند. با توجه به گسترش استفاده از این شبکه‌ها و افزایش زمان آنلاین کاربران، تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی به یک نیاز اساسی برای هر کسب‌وکاری تبدیل شده است. در این مقاله، به بررسی روش‌ها، استراتژی‌ها و نکات ضروری برای موفقیت در تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی خواهیم پرداخت.

    2 دیدگاه ها

    1. با انواع اینفوگرافی ها میشه خیلی راحت اطلاعات جامعی به دست آورد. اطلاعاتی راجع به کسب درآمد از تلگرام و شبکه و های اجتماعی و بازاریابی و …
      ممنون از پست خوبتون.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانستو برای دریافت تخفیف ویژه امتحان کن! (ویژه نمایندگی)