شبکههای اجتماعی شیوه برقراری ارتباط مردم را تغییر دادهاند. این شبکهها از قبیل فیسبوک، توییتر، اینستاگرام، گوگل پلاس، لینکدین و سایر شبکههای اجتماعی، برقراری ارتباط بین مردم را سادهتر کردهاند.
شما میتوانید بهراحتی و با پیگیری مطالب، عکسها و ویدئوهایی که دوستانتان منتشر میکنند از آنها باخبر شوید
اهمیت شبکههای اجتماعی تنها درزمینه شخصی نمیباشد بلکه یک ابزار عالی جهت توسعه کسبوکار شما نیز هستند.
هرکدام از شبکههای اجتماعی مزایای گوناگونی را جهت توسعه کسب کارتان در اختیار شما میگذارند.
درنتیجه به هراندازه که کسبوکار شما در سایتهای بیشتری نمایش داده شوند، بازخورد بیشتر و بهتری خواهید گرفت.
در زیر به معرفی تعدادی از شبکههای اجتماعی محبوب میپردازیم.
فیسبوک
فیسبوک به کاربران اجازه میدهد تا با کسبوکار شما بیشتر آشنا شوند. شما میتوانید از طریق بهروزرسانی وضعیت خود، ارسال تصاویر، فرستادن پیام برای کاربران و روشهای دیگر با کاربران در ارتباط باشید.
تعامل کلید موفقیت در فیسبوک میباشد.
شما هر چه بیشتر با کاربرانی که صفحه فیسبوک شمارا پسندیدهاند در ارتباط باشید، آنها نیز در مورد صفحه شما با دیگران بیشتر صحبت خواهند کرد و صفحه شمارا به دیگران نیز معرفی میکنند.
شما باید به دنبال کنندگانتان بگویید که در کسبوکار شما چه میگذرد و بهتر است که این کار را با انتشار متن، عکس و لینک باشد. اگر مطالب ارسالی شما مفید باشند، کاربران نیز علاقه بیشتری جهت برقراری ارتباط با کسبوکار شما خواهند داشت.
توییتر
بهوسیله توییتر شما میتوانید بهسرعت اخبار و بهروزرسانی های خود را منتشر نمایید. در توییتر، همانند فیسبوک برقراری ارتباط مستمر با کاربران از اهمیت بالایی برخوردار است.
در توییتر شما میتوانید کاربرانی را که با کسبوکار شما در ارتباط هستند را از طریق هشتگ ها شناسایی کنید.
برای مثال، اگر شما میخواهید مطلبی را در مورد سایتچکاپ توییت کنید بهتر است از هشتگ هایی مانند #سایت-چکاپ #بررسی-سئو #آنالیز-سایت استفاده نمایید تا مطلب شما در نتایج جستجوهایی که بر اساس این هشتگ ها انجام شدهاند، نمایش داده شود.
استفاده از هشتگ نه تنها به کاربران جهت پیدا کردن کسبوکار شما کمک میکند بلکه شما نیز میتوانید کاربرانی را که از هشتگ موردنظر شما استفاده کردهاند، شناسایی کنید.
اینستاگرام
همانند توییتر، اینستاگرام نیز جهت یافتن کاربران و صفحات مشابه، از هشتگ استفاده میکند. شبکه اجتماعی اینستاگرام جهت کسبوکار خورده فروش به سیا کاربردی میباشد. زیرا اینگونه از کسبوکارها میتوانند محصول جدید خود را بلافاصله بهصورت تصویری به دنبال کنندگان خود معرفی کنند.
مثلاً اگر صاحب یک بوتیک هستید و محصول جدیدی را برای فصل بهار دارید، میتوانید با قرار دادن یک عکس مناسب از محصولتان و نوشتن هشتگ مناسب، کاربران بیشتری را به صفحه اینستاگرام خود هدایت کنید.
همانند توییتر اگر از هشتگ ها بهدرستی استفاده کنید میتوانید دنبال کنندگان بیشتری داشته باشید.
لینکدین
شاید لینکدین بهاندازه سایر شبکههای اجتماعی محبوب نباشد، اما نباید اهمیت این شبکه اجتماعی را درزمینه کسبوکارها نادیده گرفت. به این دلیل که در این شبکه اجتماعی ارتباطاتی بین متخصصین درزمینه های گوناگون وجود دارد و کاربران میتوانند با اشخاص و شرکتهایی که درزمینه کاری آنها فعالیت دارند، ارتباط برقرار کنند.
هرچند تعداد کاربران شبکه اجتماعی لینکدین از تعداد کاربران فیسبوک و توییتر کمتر است اما هنوز بزرگترین مرجع معرفی کسبوکارها در اینترنت میباشد.
هماکنون بیش از ۳ میلیون شرکت در شبکه اجتماعی لینکدین دارای صفحه اختصاصی هستند که همین موضوع باعث شده تا تعداد زیادی مدیرعامل، کارآفرین، حسابدار و سایر مشاغل موردنیاز کسبوکارها در این شبکه فعالیت داشته باشند.
اهمیت تبلیغات در شبکه های اجتماعی چقدر است؟ و تفاوت بازده هر کدوم یک از این شبکه ها چقدر است؟
عزیزم مطمئنا تبلیغات در هر شبکه اجتماعی بسیار ارزش بالایی داره و بازدهی هر شبکه اجتماعی بستگی به نوع کسب و کار داره،ممنون از ارسال پرسش خوبتون