اینستاگرام به عنوان یکی از محبوبترین شبکه های اجتماعی است که در سال ۲۰۱۲، یعنی دو سال بعد از راه اندازی توسط فیسبوک به ارزش یک میلیارد دلار خریداری شد. این شبکه اجتماعی به عنوان یکی از رسانه های قدرتمند در دنیا شناخته می شود که قابلیت های بسیار زیادی دارد که یکی از آنها، قابلیت هشتگ ( # ) می باشد.
در این مقاله قصد داریم تا به این قابلیت بپردازیم و نکات ارزشمندی را به شما ارائه دهیم.
نکته ۱ : حتماً از هشتگ استفاده کنید
از مزایای بسیار مهم و کاربردی هشتگ می توان به ۲ مورد اساسی اشاره نمود.
الف – با استفاده از هشتگ، شما می توانید انگیزه خود از انتشار تصویر را بیان کنید. به عنوان مثال هنگامی که از غذای خود به هنگام صرف شام لذت می برید و تمایل دارید از آن لحظه، خاطرات مناسبی را به ثبت برسانید می توانید بعد از ثبت تصویر با استفاده از هشتگ #غذا، #شام #خاطرات تصویر خود را منتشر کنید و با استفاده از آن به بازدیدکننده تصویر احساس و انگیزه خود را نسبت به ثبت تصویر بیان نمایید.
ب – دومین کاربرد هشتگ، کمک به جستجوی تصویر می باشد. در اینستاگرام روش های متفاوتی برای جستجو وجود دارد که استفاده از هشتگ، از مهمترین آنها است. کاربران این شبکه اجتماعی با استفاده از هشتگ می توانند موضوع مورد نظر خود را به راحتی جستجو کنند. به عنوان مثال در صورتیکه به دنبال تصاویری با موضوع خانه می گردید کافیست این کلمه را جستجو کنید و در این لحظه شاهد آن خواهید بود که تصاویری که از هشتگ # خانه استفاده کرده اند برایتان لیست می شود.
پس استفاده از هشتگ مزیت بسیار بزرگی دارد که با استفاده از آن می توان تصاویر خود به راحتی در معرض دید کاربران دیگر قرار داد.
نکته ۲ : در هنگام استفاده از هشتگ زیاده روی نکنید
استفاده بیش از اندازه هشتگ باعث می شود که با ۳ مشکل اساسی برخورد کنید
در ابتدا باعث می شود که کاربران حس بدی بدست آورده و خواندن متن را برای آنها سخت کند.
در وهله دوم حس تبلیغاتی بودن تصویر را برای بازدید کننده ایجاد می کند
و در انتها ممکن است که پست شما به عنوان اسپم در نظر گرفته شود.
طی آخرین تخقیقات صورت پذیرفته، استفاده از ۳ تا ۵ هشتگ برای یک تصویر توصیه می گردد اما در مقالات مربوط به تبلیغات و بازاریابی اینترنتی، استفاده از ۵ تا ۱۰ هشتگ را برای یک تصویر مناسب بوده و توصیه شده است.
نکته ۳ : از هشتگ در کامنت ها هم می توانید استفاده کنید
استفاده از هشتگ در توضیحات و یا در کامنت از لحاظ تاثیر با هم فرقی ندارند. گاهی وقت ها می توانید در کامنت ها از هشتگ های خود استفاده کنید. به عنوان مثال تصاویر خود را با یک یا دو هشتگ منتشر کنید و هشتگ های جدید را در کامنت قرار دهید.
نکته ۴ : برای استفاده از هشتگ ها استراتژی داشته باشید
برای انتشار از هر هشتگی استفاده نکنید. در صورتیکه کاربران به صفحه شما مراجعه کنند و پراکندگی در تصاویر شما را مشاهده کنند، ممکن است که به فالو کردن شما کمتر رغبت پیدا نموده و از صفحه شما خارج شوند. سعی کنید تعداد مشخصی هشتگ را انتخاب نموده و و فقط از آنها در تصاویر خود استفاده نمایید تا با اینکار علاوه یکدست بودن، در تصاویر شما همگونی بیشتری بوجود آید.
نکته ۵ : قبل از استفاده از هشتگ، آنها را جستجو کنید
سعی کنید قبل از استفاده از هشتگ ها، آنها را در اینستاگرام جستجو کنید و ببینید که چه افرادی از آنها استفاده نموده و چه تعداد تصاویری با هشتگ مورد نظر منتشر شده است. گاهی وقت ها جستجوی هشتگ ها و پیشنهاد هایی که از طرف خود اینستاگرام به شما داده می شود می تواند راهگشا بوده و اتفاقات بهتری رو برای شما به ارمغان بیاورد. به عنوان مثال : برای یکی از تصاویر خود تصمیم می گیرید تا از هشتگ #شعر استفاده نمایید اما مشاهده می کنید که استفاده از هشتگ #ترانه انتخاب مناسب تری خواهد بود و صفحه هایی که به سلیقه شما نزدیک تر می باشد که به شما معرفی می کند.
شاید همچون خیلی از کاربران، فکر کنید که استفاده از هشتگ هایی که زیاد به کار می روند انتخاب مناسبی است اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که تعداد کسانی که از این هشتگ ها استفاده می کنند بسیار زیاد بوده و در صورتیکه تصویری را منتشر کنید سریع به صفحات پایین تر خواهید رفت و تصویر شما بسیار کمتر از حد تصورتان دیده خواهد شد.
همچنین استفاده از هشتگ هایی که بسیار کم مورد استفاده قرار می گیرد هم توصیه نمی گردد. زیرا نمایانگر آن است که کمتر در ذهن مردم به وجود می آید و احتمالا کمتر هم جستجو می گردد پس سعی کنید در انتخاب هشتگ های خود مناسبت ترین را پیدا نموده و آنرا انتخاب نمایید.
با linestore همراه باشید