چرا باید فالوورهای اینستاگرام خود را افزایش دهیم؟
پادکست این پانزده روش، برای پیج اینستاگرامی بهتر! ؛ بشنوید :
امروزه در سراسر جهان اینترنت به تاثیرگذارترین و بهترین رسانه برای تبلیغات تبدیل شده است و با گذشتن از تبلیغات تلویزیونی و تبلیغات چاپی و تبلیغات روزنامه ای، بهترین محل برای تبلیغات شده است. در کنار این موضوع شبکه های اجتماعی تاثیر بسیار بالایی دارند و در ایران تاثیرگذارترین و بهترین شبکه ی اجتماعی هم اکنون اینستاگرام شناخته شده.
به طوری اینستاگرام در ایران همه گیر شده که زمانی که فردی نام شرکت یا برندی را میشنود اولین کاری که می کند نام آن را در اینستاگرام جستجو می کند تا صفحه اینستاگرامش را بررسی کند و صحنه ای که کاربر با آن مواجه می شود تاثیر بسیار بالایی در نگرش او نسبت به برند شما دارد مخصوصا تعداد فالوورهای پیج شما.
سال ۲۰۱۷، ۱۰۰ میلیون کاربر جدید جذب پلتفرم اینستاگرام شدند و این روند رو به رشد در سال ۲۰۱۸ نیز ادامه دارد.
بسیاری از کاربران عادی برای دیدن عکس و ویدئوهای دوستان خود و برندهای محبوب از اینستاگرام استفاده میکنند. شرکتها به اینستاگرام اعتماد دارند؛ زیرا کاربران از اینستاگرام بیشتر از سایر پلتفرمها نظیر فیسبوک و توییتر برای آشنایی با برندهای مختلف استفاده میکنند.
در این پست سعی میکنیم نکاتی را برای داشتن پیج اینستاگرامی بهتر برای جذب و افزایش فالوور بیشتر و نتیجه گیری مناسبتر به شما آموزش دهیم.
بخوانید: چگونه در اینستاگرام پست های جذاب و هدفمند بگذاریم؟
۱٫ تجاری کردن حساب کاربری
درحالحاضر بیش از ۲۵ میلیون کسبوکار برای دسترسی به تجزیه و تحلیلهای مفید و ابزارهای تبلیغاتی محصولات خود از اینستاگرام استفاده میکنند. برخلاف حساب شخصی، حساب تجاری این امکان را برای کاربران فراهم میآورد تا تجزیه و تحلیلهای مرتبط با هر پست و همچنین رشد فالوورها را مشاهده کنند.
از آنجاییکه ۸۰ درصد از کاربران اینستاگرام حداقل پیج اینستاگرام یک برند را فالو میکنند، این امکان برای حسابهای تجاری فراهم است که بهواسطهی یک دکمه تماس، بتوان از طریق پیام مستقیم اینستاگرام، ایمیل یا اساماس با نمایندگان برندها در ارتباط بود. این موضوع باعث میشود که پشتیبانی از مشتریان رسانههای اجتماعی راحتتر از قبل باشد.
آخرین نکتهی حائز اهمیت اینکه، حساب کاربری تجاری در اینستاگرام تنها با چند حرکت میتواند سبب ارتقا محتوای شما شود.
به بیان سادهتر، یک حساب تجاری اینستاگرام، برای بازاریابان رسانههای اجتماعی قابلیت انعطافپذیری بیشتری بهمنظور داشتن حضوری مؤثر در اینستاگرام فراهم میکند. شاید بهترین قابلیت این است که حسابهای اینستاگرامی موجود در فضای مجازی تنها با چند کلیک بهراحتی میتوانند به حسابهای کسبوکار تبدیل شوند.
linestore.ir
۲٫ اضافه کردن ایموجی ها
یکی از اهداف اینستاگرام داشتن سرگرمی است. یکی از روشهای انجام این کار در صفحهی اینستاگرام، استفاده از اموجیها در قسمت بیو شرکت است. تعدادی از اموجیها میتوانند جایگزین کلمات باشند و تعداد کاراکترهای موجود در قسمت بیو را کاهش دهند. این کار همچنین نشان میدهد که سازمان شما قادر به ارتباط با کاربران جوان است که بسیاری از آنها در اینستاگرام فعال هستند.
توسعهی یک پیج اینستاگرام کاملا بهینه که قادر به جذب کاربران است، نیازمند برنامهریزی دقیق و صبر و شکیبایی است. با بررسی عملکرد پروفایل خود و تمایل به ایجاد تغییرات سازنده، میتوانید در این رقابت از دیگران پیشی بگیرید.
۳٫ بازبینی پیج در دستگاه های مختلف
اینستاگرام همانند فیسبوک، یک شرکت تلفن همراه است. پیش از اینکه یک نسخهی دسکتاپ یا تبلت از برنامهی اینستاگرام وجود داشته باشد، در ابتدا اینستاگرام روی گوشیهای آیفون و کمی بعد برای سیستمعاملهای اندروید ارائه شد.
بازاریابان اینستاگرام باید پروفایل شرکت خود را روی انواع دستگاهها بررسی کنند تا اطمینان حاصل شود که این تجربه در همهی دستگاهها مثبت و متناسب با آن دستگاه است.
۴٫ از بهینه بودن وبسایت خود روی موبایل اطمینان حاصل کنید
برای کسانی که علاقهمند به بالابردن ترافیک وبسایت خود از طریق صفحهی اینستاگرام شرکت هستند، باید اطمینان حاصل کنند که وبسایت آنها برای استفاده در گوشیهای هوشمند بهینه شده باشد. بسیاری از کاربران اینستاگرام از یک دستگاه تلفن همراه به صفحهی شما دسترسی پیدا میکنند و اگر کاربران در اولین بازدید از صفحهی شما با مشکل مواجه شوند، شانس شما برای تبدیل این کاربر به یک کاربر وفادار کم میشود. علاوه بر ایجاد یک تجربهی بهینه برای کاربر، سرعت صفحهی شما باید برای همهی دستگاهها بالا باشد. یک مطالعه نشان میدهد که سایتهای موبایلی که ظرف مدتزمان ۳ ثانیه یا بیشتر بارگیری میشوند، بیش از ۵۰ درصد از بازدیدکنندگان خود را از دست میدهند.
۵٫ استفاده از لینک در پروفایل خود
چون اینستاگرام به بازاریابان رسانههای اجتماعی اجازه میدهد تا تنها یک URL زنده را در کل پلتفرم به اشتراک بگذارند، وجود یک لینک در پروفایل حساب تجاری بسیار مهم به نظر میرسد.
با این حال، بسیاری از بازاریابان به اشتباه هنوز از یک لینک غیرقابل پیگیری در پروفایل حساب خود استفاده میکنند. اگر لینک مورد استفاده قابلیت پیگیری نداشته باشد، فهمیدن اینکه چه تعداد از بازدیدکنندگان وبسایت و مشتریان بهواسطهی لینک دادهشده در اینستاگرام وارد وبسایت شدهاند غیر ممکن خواهد بود.
با استفاده از یک پلتفرم تجزیهوتحلیل یا یک URL-ساز رایج نظیر Bit.ly، بازاریابان میتوانند ببینند چگونه کاربران با لینکی که در قسمت bio وجود دارد ارتباط برقرار میکنند.
۶٫ تصاویر چندگانه
بازاریابان اینستاگرام باید پروفایلی طراحی کنند که نشانگر یک بیانیه باشد، ایجاد یک کولاژ چندگانه و نشانگر یک تصویر قابل درک، بهترین روش برای انجام آن است.
بهتر از همه، هنگامی که برندها تعدادی از عکسهایی را که قابل تشخیص نیستند آپلود میکنند، میتواند سبب کنجکاوی فالوورها شوند. بسیاری از آنها انتخاب میکنند که برای دیدن تصویر در اندازه واقعی به پروفایل اینستاگرام شما بیایند.
۷٫ تصویر پروفایل خود را با توجه به کمپین فعلی بهروزرسانی کنید
بسیاری از بازاریابان اینستاگرام اهمیتی برای بهروزرسانی پروفایل خود قائل نیستند؛ اما انجام این کار میتواند پروفایل شما را مرتبط و بهروز نگه دارد. اضافه کردن لوگوها و طرحهای متنوع که مختص یک کمپین بازاریابی است باعث تشویق فالوورها به پیگیری مکرر پروفایل شما میشود.
۸٫ تیک آبی اینستاگرام را برای افزایش اعتبار پروفایل خود بگیرید
همانند توییتر، اینستاگرام میتواند این امکان را برای برندهای معتبر فراهم آورد تا از طریق یک تیک آبی، وضعیت حسابهای آنها تأیید شده باشد. این تیک آبی به فالوورهای اینستاگرام اطمینان میدهد که حساب شما نشانگر رسمی بودن سازمان شما است.
۹٫ تجزیه و تحلیل
تنها راه فهمیدن اینکه آیا استراتژی شما در اینستاگرام کار میکند، داشتن تحلیل برای اثبات آن است. درحالیکه یک حساب کاربری تجاری اینستاگرام اطلاعات پایهای دربارهی عملکرد آن به شما ارائه میدهد، پلتفرمهای تحلیلی ثالث اطلاعات کاملی ارائه میدهند که در غیر این صورت قابل دستیابی نیستند.
از محاسبهی عملکرد لینک ردیابی در بخش بیو یا زندگینامه اینستاگرام تا تعیین اینکه کدام پستها بیشترین تعداد بازخورد را به خود اختصاص میدهند، بهمنظور اشاره دقیق به بهترین زمان برای پست محتوای جدید، یک ابزار تحلیلی ثالث برای بهینه کردن استراتژی و پروفایل اینستاگرام شما ضروری است.
۱۰٫ آزمون A/B
گاهی اوقات بهسختی میتوان فهمید آیا بیو اینستاگرام در خدمت اهداف بازاریابی رسانههای اجتماعی است یا خیر. بهترین روش برای درک اثرگذاری بیو از طریق آزمایش A/B است. برای شروع، ابتدا باید یک متغیر وابسته را انتخاب کنید که قابلیت اندازهگیری داشته باشد. یکی از متغیرهای وابسته محبوب ردیابی کلیکهای لینک URL است.
گام بعدی درست کردن تعداد قابل توجهی پیج اینستاگرامی و چرخیدن در میان آنها بهطور مساوی است؛ البته باید اطمینان حاصل شود که هر بیو برای تعداد یکسانی از فالوورها و در مدتزمان یکسانی به نمایش گذاشته میشود.
در پایان، با نگاهی به اطلاعات بهدستآمده از عملکرد URL، میتوان دریافت کدام یک از پروفایلها در ایجاد لینکهای URL مؤثرتر بودهاند.linestore.ir
۱۱٫ تمرکزتان روی کیفیت فالوورها باشد نه تعداد آنها
بسیاری از بازاریابان اینستاگرام بر این باورند که داشتن تعداد زیادی از فالوورها برای ایجاد یک پروفایل کاملا بهینه از اهمیت بالایی برخوردار است. به عبارت دیگر، به نظر میرسد که یک برند با فالوورهای بیشتر، اعتبار بیشتری دارد. اما با یک نگاه اجمالی به پروفایل اینستاگرام متعلق به برخی از بزرگترین شرکتهای جهان میتوان دریافت که کیفیت فالوورهای از تعداد آنها مهمتر است. پروفایلهایی با صدها هزار فالوور وجود دارند.
این پروفایلها حتی فالوورهای بیشتری نسبت به شرکت سیلزفرس دارند. این شرکت با مالکیت بازار ۷۴ میلیارد دلاری برای کلاه، تنها ۴۲ هزار فالوور دارد. بازاریابان رسانههای اجتماعی باید بر توسعهی یک استراتژی که مخاطبان را هدف قرار میدهد متمرکز شوند، نه افزایش تعداد فالوورها بهمنظور ایجاد اعتبار برای خود.
راهکار یافتن شخص مورد نظر در میان تعداد بالای فالوورهای اینستاگرام را از دست ندهید!
۱۲٫ آیدی مناسبی برای پروفایل اینستاگرام خود انتخاب کنید
فرض کنید که هنوز پروفایل خود را ایجاد نکردهاید، برای انتخاب یک اسم ایدهآل باید وقت بیشتری صرف کرد. استفاده از نام برند بهترین شیوه بهمنظور پیدا کردن فالوورهای وفادار است.
۱۳٫ نیروی پشتیبان
بسیاری از مصرفکنندگان انتظار دارند که در انواع مختلف شبکههای اجتماعی، خدمات فوری پشتیبانی از مشتری دریافت کنند. علاوه بر این، بهطور میانگین مشتریان یک تجربهی منفی از خدمات را با ۱۶ نفر از دوستان خود به اشتراک میگذارند.
همان طور که به محبوبیت اینستاگرام در بین کاربران افزوده میشود، خدمات رضایتبخش پشتیبانی از مصرفکنندگان برای برندهای مختلف از اهمیت قابل توجهی برخوردار میشود. از آنجایی که حسابهای تجاری اینستاگرام این امکان را برای بازدیدکنندگان پروفایل فراهم میآورند تا با یک کلیک با برندهای مختلف در تماس باشند، درخواست مشتریان بهراحتی در هر ساعتی از روز قابل رسیدگی است.
با توجه به این واقعیت، بازاریابان رسانههای اجتماعی باید فردی را برای نظارت بر پیامهای دریافتی در طول ساعات کاری در نظر بگیرند.
۱۴٫ تقویم محتوا تهیه کنید
برخلاف دیگر شبکههای اجتماعی، محتوای اینستاگرام در پروفایل شخصی یک فرد ذخیره نمیشود. در عوض، بهراحتی میتوان پستهایی را دید که مربوط به چند ماه پیش هستند. بازاریابان نباید از این موضوع غافل شوند و باید محتوای اینستاگرام خود را بهصورت هوشمندانه و متوالی برای ایجاد پروفایلی که روایتی از نام تجاری آنها است در اختیار فالوورهای اینستاگرام خود قرار دهند.
۱۵٫ نوتیفیکیشن(اعلان) را فعال کنید
اطمینان حاصل کنید که شما و تیمی که با شما همکاری میکند در موقعیتی قرار دارید که از طریق روشن کردن اعلانهای اینستاگرام بلافاصله قادر به پاسخگویی به تمامی مخاطبان خود هستید. در دسترس بودن همیشگی یک برند برای مخاطبانش این امکان را فراهم میکند که تمایل و تعامل مخاطبان و فالوورها با آن برند افزایش یابد.
پیشنهاد می کنم مقاله روشهایی به منظور افزایش فالوور در اینستاگرام را بخوانید!
منبع: followeryab.com