بازاریابی انلاین (قسمت دوم)

بازاریابی آنلاین

بازاریابی آنلاین به نوعی از بازاریابی گفته می شود که از طریق اینترنت، پیام تبلیغاتی را به مخاطبان می رساند، امروزه بازاریابی آنلاین از طرق راه های مختلفی انجام می گیرد، بازاریابی رسانه های اجتماعی، موتورهای جستجو، بنر مارکتینگ، بازاریابی موبایلی , در ادامه با لاین استور سایت تخصصی شبکه های اجتماعی و کسب درامد از شبکه های اجتماعی همراه باشید.

لازم است که دیدگاه مان را در مورد بحث هایی مثل بازاریابی آنلاین عوض کنیم ، همیشه نمی توان گفت بازاریابی آنلاین همان مباحث مربوط به بهینه سازی سایت و یا شبکه های اجتماعی است . بحث بازاریابی انلاین کاملا متفاوت است و هسته ی مهم و اصلی بازاریابی آنلاین ، حضور داشتن در مکان و زمان لازم است و این که به تمام خواسته های مشتری و مخاطبین خود گوش دهیم و با مسائل مربوط به مخاطبان درگیر شویم . باید قدرت این را داشته باشیم که به مخاطب خود پیشنهاد خرید  محصولات و خدمات خود را بدهیم و انها را با شرکت متصل کنیم . ارائه پیشنهادات به مخاطبان باید پس از بررسی نیاز های انها صورت بگیرد و کاملا به جا و مفید باشد.

امروزه بازاریابی آنلاین رشد خوبی کرده و برای همگان شناخته شده می باشد و از محبوبیت خاصی برخوردار است، دلیل این امر ارزان بودن، ماندگاری و فراگیر بودن بسیار زیاد آن است. البته این نوع از بازاریابی نیاز به دانستن یک سری نکات و جزئیات دارد که از آنها برای جذب بیشتر مشتری استفاده می شود، اولین نکته داشتن شناخت کافی از بازار است، شناخت صحیح و درستی از بازار، مشتریان و مخاطبان  در گرو آشنایی با استراتژی های بازاریابی است بنابراین قبل از شروع به کار بازاریابی آنلاین با کاملا به چم و خم بازار آشنا بود.

بازاریابی آنلاین و بازاریابی اینترنتی بدون تبلیغات در شبکه های اجتماعی  نمی تواند در جذب مشتری کارا عمل کند؛ بنابراین باید از تبلیغات در این نوع بازاریابی استفاده شود، به عنوان مثال از فروشگاه های آنلاین یا وب سایت های مختلف که دارای کاربران بسیار است برای تبلیغات استفاده کرد.

از دیگر نکاتی که در بازاریابی آنلاین به آن باید توجه کرد، داشتن یک سایت خوب است، چرا که با راه اندازی سایت پربیننده دسترسی به محصولات و خدمات توسط مشتریان سهل الوصول تر خواهد بود. استفاده از ایمیل های تبلیغاتی نیز یکی از روش هایی که در بازاریابی آنلاین می توان مورد استفاده قرار داد؛ البته به شرطی که طراحی ایمیل ها و محتوی خوبی برای جذب بیشتر مشتریان ایجاد نمایند؛ به عنوان مثال وقتی ایمیل ها از طراحی و محتوی قوی برخوردار باشد و از تصاویر محصولات نیز در ایمیل ها می توان استفاده کرد همین امر به جذابیت بیشتر ایمیل ها بیشتر کمک می کند.

گذشته از تمامی روش ها داشتن خلاقیت و ابتکار لازمه موفقیت در هر کاری و به خصوص بازاریابی آنلایناست چرا که با این خلاقیت است که مشتری را به سایت و تبلیغ محصولات راهنمایی می کنید. در این میان شناخت تجارت های گوناگون و همکاری با آنها باعث افزایش تعداد مشتریان و در نتیجه محبوبیت برند مورد نظر خواهد شد.

بازاریابی آنلاین همان طور که گفته شد با استفاده از اینترنت برای ایجاد یک یا چند راه ارتباطی  به صورت همزمان با مشتریان صورت می گیرد، از طرفی راهی است که باید در مورد خود و محصولات صحبت شود مطمئنا با سنجش رفتارهای مشتریان به نقاط ضعف و قوت مشتریان واقف خواهند شدو در نتیجه بهترین شیوه را در بازاریابی اینترنتی بر می گزینند.

فواید بازاریابی و تبلیغات اینترنتی

برای شروع بازاریابی آنلاین باید رتبه سایت را در موتورهای جستجوگر افزایش دارد، چرا که معمولا برای یافتن آنچه مدنظر دارند به سراغ موتورهای جستجوگر می روند، بنابراین باید رتبه سایت باید در موتورهای جستجوگر از وضعیت مطلوبی برخوردار باشد.

در بازاریابی آنلاین توجه به شبکه های اجتماعی نیز بسیار مهم است، شبکه های اجتماعی چون توئیتر، فیس بوک، اینستاگرام و… به دلیل اینکه با عده زیادی از مخاطبان سروکار دارند می تواند تاثیر زیادی در بازاریابی آنلاین داشته باشد و باعث شناخته شدن محصولات شما و در نتیجه بازاریابی برای محصول شود.

بازاریابی انلاین شامل متد اصطلاحا بازاریابی درونگرا (Inbound Marketing) است و شما با کمک اینترنت جذب مخاطب را انجام می دهید ان هم در یک مقیاس بزرگ ، با استفاده از اینترنت . این کار شما سبب شده تا اطمینان مشتری را به دست اورید و فعالیتهایی را به مشتریان خود ابراز کنید که مربوط به حوزه کاری تان باشند.

همانطور که در قسمت قبل مطرح شد، بازاریابی آنلاین یک فعالیت مستمر است که نیازمند برنامه ریزی و تلاش مستمر برای رسیدم به هدف و جایگاه مطلوب است.

نخستین گام در بازاریابی آنلاین، دیده شدن در فضای وب است. خدمات و کالاهای شما باید در وب دیده شود، تا بتواند توجه مخاطبان را به خود جلب نماید.

بازاریابی آنلاین

وب سایت

هر فعالیت بازاریابی آنلاین با راه اندازی وب سایت آغاز می گردد. وب سایت، شناسنامه شما در فضای مجازی می باشد. بسیاری از شرکتها، فاقد وب سایت هستند و ترجیح می دهند از شبکه های اجتماعی به عنوان وب سایت برای انتشار مطالب بهره ببرند. شبکه های اجتماعی بستر مناسبی برای انتشار مطالب می باشد، اما وب سایت جایگاه خاص خود را در بازاریابی آنلاین دارد و بدون آن تقریبا حضور موفق در وب بی معنی است.

همچنین داشتن یک وب سایت به تنهایی دستاوردی برای شما ندارد و شما باید وب سایت خود را به یک موتور بازاریابی تبدیل نمایید.

بهینه سازی وب سایت (شبکه های اجتماعی)

بازاریابی و تبلیغات در شبکه‌های اجتماعییک وب سایت بدون بازدید کننده، مانند نمایشگاهی بدون بازدید کننده، بدون ارزش است. بازدید کننده هر وب سایت، در اصل مشتری بالقوه آن می باشد. به لطف موتورهای جستجو، این امکان وجود دارد تا شما با قرار گرفتن در نتایج حاصل از جستجو، بتوانید خود را به مخاطبان معرفی کنید و آنها را برای استفاده از توانمندی هایتان متقاعد نمایید.

سلسله فعالیتهایی که برای بدست آوردن جایگاه بهتر در موتورهای جستجو انجام می گیرد، بهینه سازی وب سایت و یا سئو (Search Engine optimization) نامیده می شود.

بهینه سازی بدین معنی است که وب سایت شما با جستجوی کلمات کلیدی، مرتبط با کار و فعالیت شما، در صفحه اول موتور جستجو (و بهتر از آن در نخستین جایگاه صفحه اول) نمایش داده شود.

باید توجه کرد که بهینه سازی وب سایت با تبلیغات پولی درج شده در موتورهای جستجو متفاوت است. با انجام بهینه سازی، وب سایت شما به صورت طبیعی و رایگان (Organic) در جایگاه مناسب نمایش داده خواهد شد. به زودی در مطلبی بهینه سازی را به صورت کامل تشریح می کنیم.

منابع: اکتیو ایدیا , ویرلن

#مجید_درویش_زاده #لاین_استور#استارتاپونه
درویش زادهDarvishzade
پنل ممبر فالوور

    لطفا برای مشاوره رایگان در خصوص ارائه خدمات؛ فرم زیر را پر کنید:

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانستو برای دریافت تخفیف ویژه امتحان کن! (ویژه نمایندگی)