آموزش بازاریابی ایمیلی گرچه با فوت و فن های زیادی همراه است اما، برای بسیاری از بازاریاب ها بسیار جذاب است زیرا، امروزه بسیاری از کسب و کار ها و مدیران برای این نوع از بازاریابی اهمیت زیادی را قایل هستند. با این وجود که، آموزش بازاریابی ایمیلی کم هزینه است اما، توجه نکردن به مسایل پیرامون آن می تواند استفاده از این روشِ جذاب در دنیای فروش را با مخاطره همراه کند.
چگونه پیوند های جذابی در آموزش بازاریابی ایمیلی داشته باشیم؟
پیوند هایی که در ایمیل گنجانده می شود نقش مهمی را در آموزش بازاریابی خواهند داشت. این پیوند ها در ایمیل نقش یک آهن ربا را بازی می کنند که می توانند مشتری را جذب نماید. گرچه بسیاری از افراد از پیوند ها استفاده می کنند اما، در آموزش بازاریابی ایمیلی، استفاده از پیوند ها با فوت و فن های خاصی توصیه می شود.
کلیک نکنید!
اگر شما قصد کرده اید که از پیوند ها برای جذب مشتری استفاده کنید بهترین کار این است که عنوان پیوند های خود را جذاب انتخاب کنید. بسیاری از بازاریابان برای این کار از این عبارت استفاده می کنند: « کلیلک کنید » اما این جمله به هیچ عنوان جذاب نیست در آموزش بازاریابی ایمیلی استفاده از عنصر جذابیت در پیوند ها آن چنان مهم است که در شرکت های بزرگ افرادی در این حوزه به تبادل فکر و نظر می پردازند. اگر خواهان ارتقا دربازاریابی ایمیلی هستید بهترین کار این است که در آموزش بازاریابی ایمیلی از درخواست های عملی برای پیوند های ضمیمه شده به ایمیل استفاده کنید. به عنوان نمونه: اگر هدف تجارت شما، مشاوره بازاریابی است برای جذب مشتری، می توایند برای پیوند ایمیل کاریِ خود از این جمله استفاده کنید: ده نکته در مشاوره بازاریابی که کسب و کار شما را بهبود می دهد!
موثرترین روش های تبلیغات اینترنتی برای مشاغل کوچک
آموزش بازاریابی ایمیلی گرچه رشته ایی نوپا در آموزش بازاریابی اینترنتی است اما، امروزه استفاده از این شیوه، آن چنان رشد کرده است که استفاده از آن به یکی از بهترین شیوه های های آموزش بازاریابی اینترنتی تبدیل شده است.
نکات مهم ایمیل مارکتینگ
بهترین و بدترین زمان برای ارسال ایمیل
یکی از نکات مهم ایمیل مارکتینگ زمان انجام آن است. آمار جالبی در این زمینه وجود دارد که بهطور میانگین سهشنبه را بهترین روز و یکشنبه را بدترین روز برای ایمیل مارکتینگ یا ارسال ایمیل میدانند.
البته این آمار بسته به نوع مخاطب و کاربرد ایمیل شما میتواند تغییر کند بهعنوان مثال ساعت ۲ الی ۳ بهترین زمان برای ارائه پیشنهادهای مالی است و ساعت ۵ الی ۷ زمان مناسبی برای ارائه بستههای تفریحی و سرگرمی است.
همچنین آمار نشان میدهد کاربران از ساعات ۷ الی ۱۰ شب به دنبال پیشنهادهای ایدهآل نظیر تخفیفهای بالا یا علایق شخصی هستند. البته در کلیه آمارها ساعت ۱۰ شب الی ۹ صبح بدترین زمان برای ارسال ایمیل یا ایمیل مارکتینگ است.
تکراری نباشید
در خبرنامههایتان از موضوعات تکراری استفاده نکرده و در عوض سعی نمایید موضوع٬ از تازگی و جذابیت برخوردار باشد.
مخاطبان شما باهوش هستند و خواهند فهمید که شما چقدر برای انتخاب این موضوع زمان صرف کردهاید. بهعنوان مثال «جشنواره تخفیفها و دیدنیهای دنیا»٬ بهعنوان موضوعاتی تکراری محسوب میشوند.
خیلی کوتاه٬ خیلی بلند
مهم است که تعداد کلمات موضوع انتخابی نه آنقدر کوتاه باشد که پیام را بهدرستی منتقل نکند و نه آنقدر بلند که مخاطب از خواندن آن منصرف شود.
همه چیز در مورد ایمیل تبلیغاتی یا ایمیل مارکتینگ
بهعنوان مثال «تخفیف» و «اگر میخواهید پولدار شوید٬ این ایمیل را بخوانید»٬ موضوعات نامناسبی هستند. رعایت کوتاهی و بلندی در متن ایمیل هم باید رعایت شود.
بیان واضح خواستههایتان در شبکه های اجتماعی
همیشه با مخاطبتان صادق باشید. او را سردرگم نکنید و در درک صحیح پیامها اصل سادگی و وضوح را در نظر بگیرید.
در واقع با درج کلماتی ساده٬ رنگآمیزی خاص و اشکال مناسب تلاش نمایید تا مشتری نسبت به انجام خواسته شما علاقهمند گردد.
به دنبال فروش نباشید
آخرین مطلب از نکات ایمیل مارکتینگ که در واقع به نظرم بسیار مهم نیز هست این است که در ایمیل مارکتینگ به دنبال فروش سریع یک محصول٬ معرفی برند خود یا حتی اطلاعرسانیهای معمول نباشید.
بزرگترین و اصلیترین وظیفه یک ایمیل هدایت کاربر به صفحه فرود در وبسایت است؛ و باید بهصورت چندمرحلهای پس از کسب اعتماد کاربر محصول یا خدمات خود را پیشنهاد کنیم.
منابع: mr visitor , شهر ابی
بازاریابی ایمیلی خیلی کار عالی هست برای منم ایمیل تبلیغاتی زیاد میاد بعضیاشون شرکت معتبر و کلا یکی از روش های بازاریابی که اهمیت تبلیغات در شبکه های اجتماعی ایفا میکنه و خیلی کاربردی هست
بازاریابی ایمیلی خیلی کار عالی هست برای منم ایمیل تبلیغاتی زیاد میاد بعضیاشون شرکت معتبر و کلا یکی از روش های بازاریابی که اهمیت تبلیغات در شبکه های اجتماعی ایفا میکنه
البته همانطور که شما فرمودید، بازاریابی ایمیلی بسیار خوب است، ولی با این حال ایرادهایی هم دارد که باید مواظب باشد، از جمله ایرادها فرستادن فایل های بدافزار به جای فایل های تبلیغاتی می باشد.
با سلام
مطلب خیلی آموزنده بود و جالب
بنظرم تاثیر زیادی میتونه در بحث کسب درآمد از شبکه های اجتماعی داشته باشه
با سلام خدمت شما، ممنون لطف دارید، شما همچنین می توانید برای کسب درآمد از شبکه های اجتماعی از سایر روش های کسب درآمد که در سایت معرفی شده است دیدن فرمایید.
بازاریابی ایمیلی یکی از بهترین راه های بازار یابی هست و میتونه خیلی موثر باشه
بازاریابی ایمیلی یک نوع جددی از بازاریابی می باشد و اگه اموزش ها را کاملا و درست دریافت کنید می توانید پیشرفت زیادی در ان برای کسب درامد شبکه های اجتماعی داشته باشید