شبکه اجتماعی فور اسکوئر یک استارت آپ موبایلی نیویورکی است که در حال حاضر یکی از داغترین کمپانیهاییست که در این بازار فعالیت میکنند.
اما فوراسکوئر چیست و چهکار میکند؟ و شما چطور باید کار با آن را شروع کنید؟
در درجه اول این شبکه اجتماعی مبتنی بر موقعیت است که مکانهای عمومی، ادارات، شرکتها، رستورانها با استفاده از جیپیاس در آن ثبت شده است و به دوستان شما این امکان را میدهد که از موقعیت مکانی شما آگاه شوند و شما بدانید که آنها کجا هستند.
در مرتبه دوم این برنامه برای جمعکردن امتیازات، قیمتها، نظرات بقیه کاربران درباره مکانها و کسب و کارها استفاده میشود.
این برنامه روز به روز در حال معروفتر شدن است و هر روزه کاربران بیشتری از آن برای یافتن غذاخوریها، اطلاعات شرکتها، مکانهای دیدنی و غیره و غیره استفاده میکنند.
این برنامه در سال اول شروع به کار خود یعنی در سال ۲۰۰۹ ۲۷۵ هزار کاربر را پشتیبانی کرده است و تا پایان سال ۲۰۱۳ به ۵۵ میلیون کاربر فعال رسید. تعداد چکاینهای این برنامه تا پایان ۲۰۱۳ پنج میلیارد بوده است که ۷۰ میلیون تیپ برای آنها نوشته شده است.
معرفی شبکه اجتماعی Foursquare و آموزش استفاده از آن
بیش از ۲ میلیون کسب و کار موقعیتشان را روی فوراسکوئر برای ارتباط بیشتر با مخاطبانشان چکاین کردهاند و ۶۵ میلیون لوکیشن در سراسر دنیا نشانگذاری شدهاند.
مکانهای نشانگذاری شده در فوراسکوئر نه بر اساس برنامه ریزی خاص که به طور کلی بر اساس اطلاعات کاربران جمعآوری شده و توسعه دهندگان آن هیچ نقشی در تهیه اطلاعات بر عهده ندارند.
پایه و اساس کارکردن با این برنامه بر Check-in کاربران در مکانهای مختلف استوار است. کاربران روزانه به مکانهای مختلفی میروند که میتوانند آنها را فوراسکوئر پیدا کرده و چکاین کنند عکسهای محلهای موردنظرشان را بگذارند و توصیههایشان را درباره آن بنویسند، گاهی ممکن است محل مورد نظر شما در فوراسکوئر موجود نباشد به راحتی میتوانید آن محل را با ذکر مشخصات آن در فوراسکوئر بسازید. در حقیقت همه کاربران در تولید و اصلاح اطلاعات موجود در فوراسکوئر دخیل هستند.
این دادهها بعدا توسط کاربرانی که در طی مراحلی تبدیل به یوزرهای حرفای تر شدهاند و برای هر کشوری جداگانه هستند مورد بازبینی قرار میگیرند. با فعال کردن جیپیاس(مکانیاب) موبایلتان هرکجا که به اینترنت دسترسی داشته باشید میتوانید برنامه موقعیت شما را درمییابد و فهرستی از اماکن نزدیک را به شما اعلام میکند.
چگونه مکتن جدیدی را به فوراسکوئر اضافه کنیم؟
راه اول این است که از طریق وبسایت foursquare.com نام مکان مورد نظرتان را جستجو کنید، اگر این محل ثبت نشده باشد شما به صفحهای انتقال داده میشوید که در آن نام مکانهای مشابه آورده شده است که در انتهای آنها میتوانید با انتخاب گزینه Add new palceto Foursuare وارد صفحهای میشوید که در آن از شما خواسته میشود تا مشخصات مکان جدیدی که قصد اضافه کردنش را به نقشه دارید را وارد کنید.
راه حل دوم از طریق اپلیکیشن این برنامه است، برای این کار ابتدا بر روی گزینه چکاین کلیک کنید اگر آن محل ثبت شده باشد نام و مشخصات آن برای شما خواهد آمد در غیر این صورت، مکانهای مشابه را به شما نشان داده خواهد شد که در انتهای آنها گزینه Add this place قرار دارد. در مرحله بعد کاری که باید انجام دهید این است که مشخصات مکان مورد نظرتان را وارد کنید.
حالا شما هم مشخصات مکانهایی را که دوست داشته اید و یا خوب میشناسید به فوراسکوئر اضافه کردهاید و آنها را به دیگران هم معرفی کردهاید.
شبکه اجتماعی ویدیویی Scorp پنجرهای به پهنای جهان میگشاید!
همزادی به نام سوارمچندی پیش فوراسکوئر تصمیم گرفت تا فرآیند چکاین کردن مکانها را از اپلیکیشن اصلی جدا کرده و آن را بر عهده اپلیکیشن دیگری بگذارد که به این منظور سوارم Swarm متولد شد.
به این ترتیب این برنامه صاحب دو اپلیکیشن شد که یکی از آنها فقط برای اضافه کردن موقعیت مکانی بود و دیگری که اپلیکیشن اصلیست تنها به جستجوی محلها و بررسی جزئیات مکانی میپرداخت. سوارم در واقع برای این زاده شد که کاربرانی را که فقط به قصد چکاین کردن به فوراسکوئر میآیند را به اپلیکیشن مجزایی هدایت کند، در واقع این افراد کسانی بودند که فقط جنبه سرگرمی ماجرا برایشان جذاب بود و فقط به قصد اطلاع دادن موقعیتشان به دوستان و فالوئرهایشان در اپلیکیشن فعال بودند. حالا این گروه میتوانستند در برنامه مجزایی که فقط برای آنها طراحی شده بود فعالیت کنند.
اما کاربرانی که تمایل داشتند به جستجو در برنامه بپردازند تا مکانهای مورد نظرشان را پیدا کنند دادهها و اطلاعات موجود را اصلاح کنند و در کل به بهبود وضعیت برنامه کمک کنند و نقش سازندهتری داشته داشته باشند به فعالیتشان در نسخه جدید اپلیکیشن اصلی ادامه دهند.در این نسخه کاربران بایستی به عنوان گام نخست سلایق و علاقهمندیهای شخصیشان را مشخص کنند. مثلا در موارد جزئیتر اگر پیتزا دوست دارند و یا نوشیدنی خاصی را میپسندند و در موارد کلی دنبال مکانی برای گردهمآیی هستند یا دنبال جایی با اینترنت مجانی میگردند آنها را در این لیست اولیه علاقهمندیها مشخص کنند.
بعد از آن نوبت برنامه فوراسکوئر است که در هر موقعیتی که کاربر قرار گرفته است با توجه به چیزهایی که قبلا به برنامه اعلام کرده، نزدیکترین مکانها را با توجه به سلیقه شخصی کاربر به او پیشنهاد دهد. به این ترتیب پیدا کردن خوراکی مورد علاقه و یا مکانی که دوست دارید برای شما بسیار سادهتر خواهد بود.
در کل میتوان گفت اپلیکیشن اصلی فوراسکوئر تبدیل به محلی برای یافتن مکانها و شناساندن آنها به افراد شده است، شناخت بیشتر برای شما از طریق تیپها و نظراتی اتفاق میافتد که سایرینی که قبل از شما در آن محل بودهاند برای آن گذاشتهاند.
کلمات کلیدی : آموزش , تجربه های مکانی, تبلیغات در شبکه های اجتماعی , مدیریت شبکه های اجتماعی , Social network advertising , social media marketing , فوراسکوائر , شبکه های اجتماعی , صاحبان مشاغل, کاربرد های Foursquare , شبکه اجتماعیFoursquare