این روزها اپلیکیشنهای تحویل غذا درب منزل هم امتحان خود را پس دادهاند و اگر همینطور پیش برود؛ در آینده مقابل مشتریان سجده میکنند!!
اگر کمی بیشتر بگذرد شما فقط باید یک تماشاچی باشید و ساکت و صامت بنشینید ببینید چطور تکنولوژی با جسارت باورنکردنی در چشمانتان خیره میشود و بعد از انتخاب غذای مورد علاقهتان برای فرمانبرداری از شما میتازد!
دیگر رقابت مثل گذشته فقط بر سر طعم و کیفیت غذاها نیست. بحث بزرگ دیگر خدمات delivery یا تحویل غذا در باب مشتریمداری بین رستورانها مطرح است که تقریبا همه برای بهبود آن بواسط اپلیکیشنها سر و دست میشکنند.
رستورانهای زنجیرهای بزرگی مثل پانرا و مک دونالد در دوران رکود اقتصادی کسب و کار خود را بوسیله تکنولوژی و همین اپلیکیشنها نجات دادند.
کارشناس این دو برند و سایر برندها امروزه بیشتر به این فکر میکنند که مشتریان کی و کجا غذا را صرف کنند و از اینرو روندی برای تولید اپلیکیشن بوجود آمده که اتفاقا خیلی هم همهگیر شده است.
دیتای جمعآوری شده توسط NPD نشان میدهد که سهولت، سرعت و تمایل به عدم خروج از منزل از دلایل اصلی شهرت و محبوبیت اپلیکیشنهای تحویل غذا درب منزل بودهاند.
این دلایل و چندین و چند دلیل دیگری که باعث میشوند شما و دیگران، سرویسهای مبتنی بر تکنولوژی را برای تحویل غذا درب منزل انتخاب کنید؛ بهانه خوبی هستند تا بعنوان یک مشتری یا فعال در صنعت رستورانداری؛ اینبار نگاه ویژهای به این اپلیکیشنهای تحولبخش در لاین استور داشته باشیم.
اینستاگرام، کاتالوگی منحصر به فرد برای محصولات آیکیا
آثار اپلیکیشنهای تحویل غذا درب منزل در رستورانداری
Restaurants delivery service mobile apps
طبق آمار گروه NPD استفاده از اپلیکیشنها و سرویسهای اینترنتی برای سفارش و دریافت غذا توسط مشتریان نسبت به سال گذشته ۱۸ درصد افزایش داشته است.
نیمی از کسانی که از این برنامهها استفاده میکنند در ساعات بعد از ظهر و برای صرف شام اقدام مینمایند. در بررسیهای صورت گرفته مشتریان زیر ۳۵ سال با درآمدهای بالا، بیشتر از بقیه از سرویسهای سفارش آنلاین یا همان اپلیکیشنهای سفارش غذا استفاده میکنند.
تحویل درب منزل با اپلیکیشن؛ چرا و چگونه؟
در بازه زمانی سالهای ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ سفارش دیجیتالی و بیرونبر پیتزا بوسیله اپلیکیشنها تا ۲۶ درصد رشد داشته است. در واقع چون صنعت رستورانداری روند رشد آهسته و لاکپشتواری را از گذشته تاکنون داشته است.
بنابراین صاحبان رستوران همواره بدنبال فرصتهای استثنایی نظیر اپلیکیشنهای تحویل غذا درب منزل برای بالا کشیدن کسب و کار خود هستند. بنابراین تقریبا همه رستورانها برای خروج از رکودی که با کاهش فروش در اواخر سال ۲۰۱۶ تجربه کردهاند، سخت در تلاشند.
اپلیکیشنها، فراخوانی درآمد زیادی برای برندهای مختلف داشتند. در واقع استفاده از اپلیکیشنهای تحویل غذا درب منزل نه فقط به نفع مشتری بلکه به نفع خودِ رستورانها است.
مثلا برند BOJA اعلام کرده که در حال کار روی استفاده از فناوریهای جدید برای پرداخت و سفارش غذا روی یک چهارم درآمد خود در ماه مارس هستند.
رستوران بینالمللی Burger King هم در اکتبر ۲۰۱۶ سه چهارم درآمد خود را مدیون سرمایهگذاری قبلی خود برای استفاده از اپلیکیشنها بوده است.
McDonald هم از برندهای برتر و محبوب دیگری میباشد که قرار است در آینده نزدیک امکان پرداخت با اپلیکیشن را به همراه گزینه تحویل یا delivery به محصول خود اضافه کند.
اپلیکیشنهای تحویل غذا را جدی بگیرید!
قطعا اپلیکیشنهای تحویل غذا درب منزل تحول و فرصت بزرگی در دنیا پُرمشغله ما هستند. اما در این مقوله، تولید اپلیکیشن به تنهایی کافی نیست.
جریان سفارش و قابل گردش بودن آن غذا در شرایط متنوع، از رموز موفقیت برندهایی است که تاکنون توانستند بهرهوری کامل از اپلیکیشنهای خود داشته باشند.
جالب است بدانید روند تحویل سفارش در بیش از ۲ هزار منقطه مختلف در ایالات متحده با همکاری اپلیکیشن Uber انجام شده است!
در واقع این روند نه فقط یک جریان مالی بنفع خود رستورانها بلکه با خلق فرصت همکاری با اپلیکیشنهای حمل و نقل، موقعیت کسب درآمد بیشتر را برای سایر برندها فرهم نموده است.
البته همه برندهای فعال در صنعت رستورانداری همانطور که گفته شد این همکاری را با اپلیکیشنهایی نظیر Uber برای تحویل محصولات خود نداشتهاند.
مثلا پانرا اخیرا برای تحقق اهداف خود به شیوه سنتی قراردادی به ارزش ۷٫۵ میلیارد دلار با JAB امضا کرده است تا ۱۰ هزار راننده را استخدام کند.
پانرا یکی از برندهای بزرگی است که اکنون یک چهارم درآمد خود را از طریق تجارت الکترونیکی و نه داخل رستوران، بلکه سفارش در منزل و از راه دور بدست میآورد. اکنون پانرا بازار بزرگی در اختیار دارد که ۳۵ تا ۴۰ درصد از فروش آن بصورت دیجیتالی میباشد.
بیست روش برای افزایش دنبال کنندگان در اینستاگرام
موبایلهایی که زیر دست ما هستند و غالبا استفاده از آنها سرگرمی یا تماس است میتوانند خیلی کاربردیتر باشند. اپلیکیشنهای تحویل غذا درب منزل پاسخ خوبی برای این سوال هستند که چطور میتوانیم از موبایل برای ساده کردن روند معامله مشتری با خود استفاده کنیم.
شاید برخی از رستورانهایی که صرفا دارای سالن غذاخوری و تشکیلات مفصل هستند بتوانند این اپلیکیشنها را نادیده بگیرند؛ چون همیشه مشتریانی هستند که وقتی خارج از منزل هستند تمایل به غذا خوردن داشته باشند.
اما به هر حال باید پذیرفت رستورانی که به اپلیکیشنهای تحویل غذا درب منزل مجهز نیست همیشه یک چیز کم دارد…
شما هم رستوراندار هستید؟!
اگر صاحب رستوران هستید اصلا تابحال به این فکر کرده بودید که با طراحی اپلیکیشن تغییری در شیوه مشتریمداری و فروش خود ایجاد کنید؟ اصلا با تولید اپلیکیشنهای سفارش غذا، پرداخت و تحویل درب منزل موافق هستید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
کلمات کلیدی : مدیریت شبکه های اجتماعی , تبلیغات شبکه های اجتماعی , تبلیغات در شبکه های اجتماعی , اینستاگرام , پیشنهاد ویژه , ترفندهای اینستاگرام , پیدا کردن افراد در اینستاگرام , افزایش فالور در اینستاگرام , افزایش دنبال کنندگان در اینستاگرام , متصل کردن پروفایل فیسبوک
منبع : هات اپ نیوز
با تشکر از اطلاعات که قرار دادید
ممنونم از شما دوست عزیز