بزرگ ترین سوءتفاهم ها درباره اینستاگرام برای کسب وکار ها

امروزه اینستاگرام به یکی از ستاره ها در بین شبکه های اجتماعی تبدیل شده است.

پادکست بزرگ ترین سوءتفاهم ها درباره اینستاگرام برای کسب وکار ها ؛ بشنوید :

 

 

همانطور که می دانید روی تصاویر تمرکز دارد و راه های نوینی را برای استفاده از بازاریابی بصری ایجاد کرده است.

با این حال، بسیاری از کسب وکارها گمان می کنند که اصلاً نوع محصول و بطور کلی حوزه ی کاری شان به گونه ای نیست

که بتوانند از این اپلیکیشن محبوب استفاده کنند.

ما در این پست، برخی از این سوءتفاهم هایی که در بین شرکت ها وجود دارد می پردازیم و راهکارهایی را ارائه می دهیم تا

به سوالات تان پاسخ داده و هر چه زودتر، اینستاگرام را در بازاریابی خود بکار گیرید.

برند های موفق در اینستاگرام و بررسی استراتژی آنها برای موفقیت

اینستاگرام

۱- فقط برای کسب وکارهایی که محصولات بصری دارند، موثر است

اینکه محصول شما جذابیت بصری ندارد، یا اصلاً محصول شما فروشی نباشد بلکه ارائه ی خدمات باشد؛ دلیل خوبی برای

این نیست که از اینستاگرام استفاده نکنید!

هدف شرکت هایی که از اینستاگرام استفاده می کنند باید یافتن تصاویر ارزشمند، قانع کننده و سرگرم کننده باشد تا با مخاطبان شان در میان بگذارند.

خب حتما می پرسید که اینگونه شرکت های خدماتی چگونه باید از اینستاگرام استفاده کنند؟

پاسخ این سوال “فرهنگ” است!

بله این نوع شرکت های خدماتی که نمی توانند با تصاویر جذاب از محصول و … در اینستاگرام ظاهر شوند باید فرهنگ

سازمان شان را به اشتراک بگذارند.

تصاویر کارکنان و میزها و محل کارشان معمولاً نتایج خوبی در اینستاگرام دارد. دو مزیت اصلی اینکار از این قرار است:

  • شرکت را به چشم افراد متقاضی کار، جذاب تر جلوه می دهد.
  • “اعتماد” را به مشتریان بالقوه القا می کند.

eBay تصویر زیر را که متعلق به کارکنانش است به اشتراک گذاشت که در سازمان خیریه (فراهم کردن غذا و خوراکی)

مشغول خدمات رسانی بودند.

تصاویر این چنین از سازمان تان که نشان می دهد به جامعه و مردم اهمیت می دهید مورد علاقه ی کاربران اینستاگرامی

ست و مطمئن باشید که موردتحسین قرار می گیرید.

 

۲- فقط مخصوص برندهای بزرگ است

برخی معتقدند که فقط برندهای بزرگ که بودجه بازاریابی عظیمی دارند می توانند از اینستاگرام استفاده کنند اما اینطور نیست!

برخی از کسب وکارهای کوچک هستند که در حال حاضر به خوبی از اینستاگرام استفاده می کنند و از مزایای آن بهره می برند مثل Mission Bicycle و Folk Fibers.

جالب است بدانید که برخی از هنرمندان که بطور شخصی فعالیت دارند اعتراف کرده اند که اینستاگرام به کمک آنها هم شتافته و باعث شده فروش بیش تری را تجربه کنند.

اگر دقت کنید بسیاری از کسب وکارهای کوچک حتی غیررسمی در خود ایران هم بهره ی زیادی از این اپلیکیشن می برند.

امروز تولیدات کارگاهی و حتی هنرهای دستی که خانم ها در منزل خلق می کنند طرفدارانی را از کل کشور جذب کرده است

که با دریافت هزینه ی ارسال، به شهرهای مختلف می فرستند.

 

علت پیشی گرفتن اینستاگرام از اسنپ چت چیست؟

۳- فقط برای پست کردن عکس است

حتی برندهای برتر هم فکر می کنند اینستاگرام فقط برای پست کردن عکس است!

این افراد یکی از مزیت های اصلی اینستاگرام را در مقایسه با سایر شبکه ها از دست داده اند!

اینستاگرام می تواند یک مسیر دوطرفه ایجاد کند.

برندها می توانند با راه اندازی کمپین های مخصوص به تولید محتوای کاربران (UGC) دست یابند!

لازم است برای ایجاد این کمپین، هشتگ مخصوص برند خود را مرتبط با همین کمپین بسازید.

سپس از مخاطبان خود بخواهید تصاویرشان را با همان هشتگ پست کنند.

بدین ترتیب، برندها باید بطور فعالانه کمپین ها و هشتگ خود را ترویج کنند.

این کار در اینستاگرام و سایر شبکه ها حتی در برخی موارد بطور آفلاین انجام می شود.

۴- نتایج قابل ارزیابی نیستند

بررسی و پیگیری فعالیت های شبکه های اجتماعی استاندارد شده است.

بخاطر اینکه هیچ ابزاری برای سنجش اینستاگرام وجود ندارد برخی گمان می کنند که باید این نوع فعالیت ها را به صورت دستی پیش ببرند.

این باور هم مثل آنالیزهای پلت فرم ها قدیمی شده است.

راه های در دسترس برای بررسی فعالیت های اینستاگرام در ادامه معرفی می شود:

SumAll اطلاعات را از میان سایر شبکه های اجتماعی و خدمات، برای حساب کاربری فراهم می کند تا ثبت نام کند.

Statigram روی اینستاگرام متمرکز شده و داده هایی را برای حساب کاربری ثبت نام شده فراهم می کند.

SimplyMeasured به کاربران اجازه می دهد تا آنالیز و بررسی هایی را از سایر حساب ها بدست آورند که می تواند برای شرکت ها کاربری باشد.

Nitrogram اطلاعاتی را درباره ی هشتگ ها، حساب های کاربری، نرخ تعامل و مشارکت، تعداد تصاویر به اشتراک گذاشته شده و سایر تأثیرات بالقوه شان فراهم می کند.

اپلیکیشن های iOS

GramPro رتبه ی محبوبیت را برای هر یک از کاربران اینستاگرامی محاسبه می کند که با استفاده از آن، می توانید افراد تأثیرگذار را برای حوزه ی خودتان بیابید.

Static جعبه ابزاری ست که می تواند در یک زمان، چند شبکه (از جمله اینستاگرام) را بررسی کند.

برای موفق شدن در حضور برندتان در اینستاگرام، باید حداقل از یکی از این ابزار

استفاده کنید.

این رویداد غیرمنتظره در اواخر سال ۲۰۱۲ رخ داده بود:

اینستاگرام شرایط استفاده از آن را بروزرسانی کرد و بسیاری هم آنها را باور داشتند.

بدین ترتیب، آنها این حق را بدست آوردند که تصاویر هر کسی را به شخص ثالث بفروشند.

اینستاگرام، دوباره در پاسخ به موج عظیمی از مخالفت ها شرایط و اشتباهات

لغوی رخ داده را که شکایات کاربران را ایجاد کرده بود اصلاح کرد.

اکنون، کاربران مالک تصاویر خودشان هستند.

شرایط فعلی که توسط اینستاگرام مطرح شده بطور واضح بیان می کند که

تبلیغات اینستاگرام مشابه استوری های حمایت شده ی فیسبوک است.

اینستاگرام قرار نیست هیچ گونه محتوایی را به چیزی خارج از خودِ اپلیکیشن بفروشد.

پس بدون ترس، با کمال آرامش به استفاده از این برنامه محبوب برای کسب وکار خود بپردازید.

منبع:داتیس سیستم

پشتیبانی : 05132727070

    لطفا برای مشاوره رایگان در خصوص ارائه خدمات؛ فرم زیر را پر کنید:

    درباره Mohammad Mahdi

    محمد مهدی دانش خواه هستم, جوان و جویای نام فعال در زمینه های ارتباطات اجتماعی و فعالیت های مجازی و ترجمه مقالات انگلیسی . امیدوارم مطالب گذاشته شده براتون مفید باشه.

    اینو دیدی ؟

    راهنمای ضروری تبلیغات مؤثر در شبکه‌های اجتماعی

    راهنمای 7 گام ضروری برای تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

    تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی یکی از ابزارهای قدرتمند و مؤثر برای بازاریابی آنلاین است که به برندها این امکان را می‌دهد که به سرعت به مخاطبان هدف خود دست یابند. با توجه به گسترش استفاده از این شبکه‌ها و افزایش زمان آنلاین کاربران، تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی به یک نیاز اساسی برای هر کسب‌وکاری تبدیل شده است. در این مقاله، به بررسی روش‌ها، استراتژی‌ها و نکات ضروری برای موفقیت در تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی خواهیم پرداخت.

    2 دیدگاه ها

    1. اینستاگرام در صورت استفاده درست باعث بهبود قابل توجهی در کسب و کار میشود.
      کسب درآمد از شبکه های اجتماعی

      • شما باید برای کسب درآمد از شبکه های اجتماعی آموزش های لازم را ببینید و ترفندهای مربوط به ان را درست بکار بببرید تا بتواند مفید باشد و شبکه اجتماعی اینستاگرام هم از این قاعده مستثنا نمی باشد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانستو برای دریافت تخفیف ویژه امتحان کن! (ویژه نمایندگی)