همهی بازاریابان محتوا لزوما خودشان محتوا نویس نیستند. اما، تقریبا تمام بازاریابها مجبور به نوشتن و تولید محتوا هستند. اگر از جمله آدمهایی نیستید که نویسندگی را دوست دارند، در آن صورت نوشتن و تولیدمحتوا ممکن است برایتان رنجآور باشد. اما به شما توصیه میکنیم این مقاله آموزش تولید محتوا برای سایت را کامل و تا انتها بخوانید
اگر شما:
– محتوا نویسی هستید که به دنبال توصیهها و ابزارهای جدید است
– وب سایت جدیدی را راه اندازی کردید و می خواهید برای آن محتوا درست کنی
– بازاریاب محتوایی هستید که از نوشتن متنفر است، اما میخواهد یاد بگیرد که کمتر از آن نفرت داشته باشد
– نویسندهای هستید که از حوزهی دیگری (مثل داستاننویسی و روزنامه نگاری) به بازاریابی تولیدمحتوا وارد شدهاید،
پس این نوشتار کاملا به دردتان میخورد و برایتان مفید خواهد بود چرا که ابتدا توصیه های مفید و موثر برای تولید محتوا را با هم میخوانیم و در پایان با ابزارهای ضروری و لازم جهت تولید محتوا آشنا می شویم.
تولید محتوا چیست؟
۱)تیتر مناسب و جذابی انتخاب کنید:
عنوان محتوای شما مهمترین عامل است که بر تعامل تاثیر می گذارد. اگر عنوان به اندازه کافی فریبنده نباشد ممکن است باعث شود گه از هر ۱۰ نفر بازدید کننده ۸ نفر محتوای شما را بخوانند.
Headline Analyzer توسط Coschedule می تواند بهترین راه برای ایجاد یک عنوان جادیی که مخاطبان شما را جذب کند، را ارائه دهد. کافیست تیتر خود را وارد کنید تا این ابزار با نمره و درجه، همراه با برخی پیشنهادات مناسب را برای بهبود عنوان به شما اعلام کند.
۲)وعده ی عنوان خود را انجام دهید:
کلیک روی عنوان شما فقط نصف معادله است. اطمینان از این که عنوان محتوای شما در جذابیت متن هم ادامه داشته باشد بسیار حائز اهمیت است. اگر محتوای تولیدی این ارزش را دنبال نکند موجب می شود تا بازدیدکنندگان شما به احتمال زیاد سایت را سریع ترک می کنند و در نتیجه به مطالعه سایت های رقیب می پردازند.
هنگام نوشتن هر خط از مطلب هدفتان این باشد که بازدید کنندگان را برای خواندن خطوط بعد ترغیب کنید تا انان را تا انتهای مقاله با خود همراه کنید.
۳)برای تولید محتوا زمانی را برای نوشتن طرح های مشروح و مفصل صرف کنید:
به غیر از نوشتن طرحهای قوی چیزهای زیاد دیگری وجود ندارد که به شما برای صرفهجویی در وقت کمک کنند. آنها به شما کمک میکنند قبل از آن که عملا محتوای خود را بنویسید و تولید کنید، بفهمید قرار است چه چیزی را بیان کنید.
آنچه در ادامه میآید چیزهایی هستند که باید در یک طرح اصلی لحاظ کنید (با فرض این که یک پست یا مقالهی سایت مینویسید):
– کلیدواژه اصلیتان.
– توصیف مختصری از موضوع و مشکلاتی که تولید محتوا شما قرار است آنها را حل کند. به عنوان مثال، در سایت بازده، در این مرحله از خودمان میپرسیم، ”این مقاله چه چیز برای من در بر دارد؟” خودتان را جای خواننده قرار دهید و بپرسید، “چرا باید این مقاله با بخوانم؟”
– توصیف مختصری از مخاطب هدف پستتان.
– ایدههایی برای ارتقاء محتوای بالقوه.
– یک تجزیهی مرحله به مرحله از ساختار محتوایتان.
در ادامه، نمونهای از الگوهای مربوط به این طرحها را در سایت بازده نشان میدهیم:
این مقاله چه چیز برای من در بر دارد؟
[قرار دادن شرح مقاله + بیان مشکلی که این مقاله برطرفاش خواهد کرد]کلیدواژه (ها):
[قرار دادن کلیدواژه هایی که مقالهتان آنها را پوشش خواهد داد]طرح اجمالی:
مقدمه
– موضوع فرعی ۱
– موضوع فرعی ۲
– موضوع فرعی ۳
عنوان فرعی ۱ (موضوع فرعی ۱)
– جزییات ۱
– جزییات ۲
– جزییات ۳
عنوان فرعی ۲ (موضوع فرعی ۲)
– جزییات ۱
– جزییات ۲
– جزییات ۳
عنوان فرعی ۳ (موضوع فرعی ۳)
– جزییات ۱
– جزییات ۲
– جزییات ۳
نکات مهم تولید محتوا در شبکه های اجتماعی
۴)به ذهن رقیبتان نفوذ کنید و تولید محتوا کنید:
درک تحقیقات رقابتی برای هر محتوا نویسی مهم است. قبل از آن که بتوانید بهترین چیز ممکن را دربارهی یک موضوع مشخص بنویسید، لازم است بدانید چه چیزهایی از قبل در این مورد موجود بوده است. این همان موقعی است که BuzzSumo به کار میآید.
اما، نگذارید تحقیقات رقابتیتان به همان جا ختم شود. تا حد ممکن به محتوای تولیدی رقیب دسترسی پیدا کنید. بعد، از موارد زیر یادداشت بردارید:
– آن رقیب از چه نوع اصطلاحات و زبان فنی استفاده میکند؟
– لحن و زبان آن را چگونه توصیف میکنید؟ آیا جدی است؟ سرگرم کننده؟ موثق و معتبر؟
– در درجهی اول چه نوع محتویاتی تولید میکند؟ پستهای سایت؟ خبرنامههای ایمیلی؟ سعی کنید پی ببرید کجا هستند و در آنجا چه کاری انجام میدهند. بعد، بهتر از آنها عمل کنید.

۵) اول بنویسید، بعد ویرایش کنید
طرح اولیهی هر چیزی چندان جالب نیست. این شامل هرچیزی که نویسندگان محبوبتان تا به حال نوشتهاند نیز میشود. آیا نگران گل کردن و همهگیر شدن مطلبتان هستید؟ پس، برگردید و قبل از انتشار کارتان را اشکال زدایی کنید. اگر خودتان کارتان را ویرایش میکنید، گرامرلی و همینگوی ابزارهای ضروری و مفیدی هستند که در این مرحله به شما کمک خواهند کرد.
۶) به تیترهای خود کمی احساس بدهید:
دادههای موجود حکایت از آن دارند که تیترهای هیجانی بیشتر به اشتراک گذاشته میشوند. پس، اگر میخواهید سخت کوشیتان همه گیر شود، سعی کنید به درستی دست روی احساسات مخاطبانتان بگذارید.
این به معنی آن نیست که مجبور هستید به شعور خوانندهها توهین کنید. همچنین به معنی آن نیست که لازم است با استفاده از تاکتیکهای کلیکخور پیش پا افتاده با احساسات آنها بازی کنید. اما، قطعا یعنی این که بهترین تیترهایتان احتمالا آنهایی خواهند بود که در خوانندگان احساس نیاز به کلیک کردن روی مطلب را القا میکنند.
۷)در انتهای یک تماس به عمل اضافه کنید:
بهترین روش برای تبدیل بازدیدکنندگان شما به خوانندگان همیشگی، افزودن یک راه تماس به مانند یک فرم اشتراک ایمیل، در پایان هر مقاله ای است که شما منتشر می کنید.
منابع:دیجیتال مارکتینگ،راسا
توصیه های جالبی بود اگه رعایت بشه خیلی کمک کننده هست
متشکرم که به لاین استور و مقالات آن توجه لازم را دارید
مطلبتون خوب و مفید بود با سپاس. اما ترجمه ان اصلا جالب نبود. جملات نامفهوم زیاد دارد. اگر بعد از ترجمه یک بار متن خودتان را بخوانید قطعا میتوانید نقاط ضعف و ایرادات ان را بفهمید و رفع کنید
با سپاس و تشکر از حسن توجه شما
مقاله های لاین استور با ذکر منبع از نوشته سایت های دیگر استفاده می کند
محتوانویسی عالیه اگر همه نکات اصولی و صحیحشو رعایت کنیم،همچنین میتونه به تبلیغات کسب و کااینترنتی ماکمک کنه
درسته سایتها و کسب و کارهای اینترنتی موفق همیشه از محتواهای فنی و کاملی برخوردارند
تولید محتوا بسیار در سٸو و رتبه سایت ما کمک میکنه چرا که کاربران زیادی را جذب خواهد کرد و قطعا این برای رونق سایت بهترخواهدبود،
با تشکر از اینکه مقاله های لاین استور رو میخونید
قطعا تولید محتوا و سئو برای سایت خیلی مناسب خواهد بود