بازاریابان تجارت الکترونیک در تلاش برای موفقیت در استراتژی بازاریابی محتوا با چالشهای منحصر به فردی مواجه میشوند. ما برای بازاریابان محتوای تجارت الکترونیک، که همیشه به دنبال راهکارهایی برای بهینه سازی درآمد و رشد خود هستند، خبرهای خوبی داریم.
تحلیلگر بازاریابی، گال سالومون، اخیرا اطلاعاتی از این موضوع را از پلت فرم کشف محتوای در اختیار ما قرار داد، در حالی که تیم استراتژی محتوا اطلاعات زیادی از هزاران آیتم تبلیغاتی تجارت الکترونیک جمعآوری کرد.
پیشنهاد میکنم مطلبی راجع به مدیریت محتوا و ارتقای بازاریابی الکترونیک است را مطالعه فرمایید
در طی فرایند ایجاد این بهترین شیوهها، ایجاد ارتباط نزدیک با مشتریان باعث شد تا بینش آنها را نیز دریابیم و با جمعآوری اطلاعات از آنها میتوانیم به برندهای تجارت الکترونیک کمک کنیم تا استراتژیهای خود را شکل دهند.
گران بودن کالا به آن معنا نیست که که زمان بیشتری برای خرید آنها لازم است
کالاهای گرانتر در تجارت الکترونیک مسلما زمان بیشتری میخواهند تا فروخته شوند. به عبارت دیگر بین اولین کلیک مشتری تا زمان خرید آن کالا زمان بیشتری لازم است.
به نظر میرسد این دو واقعیت وابستگی چندانی از آنچه که به نظر میرسد، با یکدیگر ندارند. در گراف زیر هر دو طرف موضوع را میتوانید بررسی کنید. در نمودار عمودی شما میتوانید “تعداد روزهایی که کاربر اولین بار کلیک کرده تا زمانی که کالا را خریداری کرده” و در نمودار افقی شما میتوانید “میانگین قیمت کالاها” را مشاهده نمایید.
ده نکته مهم در تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی
به عنوان مثال، دکور و مبلمان با وجود آنکه از میانگین قیمت کالاها بالاترند ولی زمان زیادی برای خرید آن صرف نشده است.
اگر شما قصد دارید هدف میانی داشته باشید، بخش بعدی به شما یک استراتژی منحصر به فرد را ارائه میدهد که ممکن است به شما کمک کند ایمیلهای مخاطبان خود را ضبط کنید.
اگر شما به دنبال ایمیلهای مخاطبان خود هستید، یک مسابقه میتواند بهترین گزینه باشد
همانطور که بیشتر در مورد بهترین شیوههای تجارت الکترونیک تحقیق شده است، یک نکته منحصر بفرد به شدت بهتر از بقیه دادهها ظاهر شد. اگر هدف شما این است که اطلاعات مشتری را جمعآوری کنید، با استفاده از یک مسابقه میتوانید سه برابر بیشتر از یک صفحه اصلی برای ثبت ایمیل، نتیجه بگیرید.
هنگامی که کاربران در مرحله شناخت برند شما هستند، این که از آنها بخواهید که در یک صفحه اطلاعات خود را ثبت کنند، نتیجه مطلوبی نخواهد داشت زیرا آنها هنوز شما و برند شما را نشناختهاند. اگر به آنها سرویسی مانند تخفیف یا ارسال رایگان ارائه دهید، ممکن است شانس شما بیشتر شود. اما روش بهتری نیز برای این کار ارائه شده است.
تجربه نشان داده که اگر این فرایند را به یک مسابقه تبدیل کنید، نتایج بهتری کسب میکنید. شخصی سازی کنید، آنهای را کنجکاو کنید که وارد این پروسه شوند.
با استفاده از کانگورو مخاطبان خود را راهنمایی کنید راحتتر خرید خود را انجام دهند
اطلاعات بیشتری در زمینه مراحل سفر به دنیای بازاریابی برای تجارت الکترونیک وجود دارد: آگاهی، بررسی و تصمیم گیری.
در مرحله آگاهی، هدف شما افزایش آگاهی برند و بالابردن ترافیک است.
این مرحله زمانیست که شما میخواهید علاقه مردم را به کالایتان جلب کنید، افرادی که به طور کامل برند شما را نمیشناسند. در مرحله آگاهی، محتوا ارزش چندانی ندارد، مگر آنکه مخاطب را به مرحله بررسی هدایت کند.
در مرحله بررسی، شما باید برای گرفتن آدرس ایمیل مخاطبانتان تلاش کنید.
مرحله بررسی افرادی را هدف قرار میدهد که یک نیاز مشخصی دارند اما هنوز به برند شما اعتماد کافی را پیدا نکردهاند تا بتوانند از طریق شما نیازشان را برطرف کنند. در اینجا باید بر ارزش برندتان تاکید داشته باشید. جایی است که شما میخواهید فرایند صلاحیت خود را شخصی سازی کنید و انگیزه خواننده خود برای ترک ایمیل خود (شاید با چیزی مانند مسابقه) را افزایش دهید.
در نهایت، مرحله تصمیمگیری، خرید آنلاین را هدف قرار میدهد.
افرادی که در این مرحله قرار میگیرند به احتمال زیاد برند شما را میشناسند و شما به عنوان بالاترین اولویت برای خرید آنلاین محسوب میشوید. بهترین مشتریان این مرحله کسانی هستند که از طریق ریتارگتینگ جذب شدهاند.
کلید موفقیت، بهینهسازی استراتژی محتوا برای هر یک از این مراحل در پروسه خریدار است.
تولید محتوای اپلیکیشن توسط کاربر کلید موفقیت کسبوکار شما
منبع:Taboola, داده فیلی