وقتی کلی کها از پول م یگویند روزگاری است رایانه همه زندگی بشر قرن ۲۰ را به خود اختصاص داده است و شاید اقرار نباشد که بگوییم همه چیز از یک وسیله ب یجان به نام رایانه شروع م یشود. خیلی از ما روز خود را با رایانه آغاز می کنیم این امر یا به دلیل نوع کارمان است که وابسته به این موجود ب یجان اما احساساتی و دوست داشتنی است یا به واسطه نیازهایی که فقط آ نها را م یتوان با رایانه پاس خداد.
اما موضوعی که بعد از خرید اینترنتی و دنیای تجارت الکترونیک شکل کامل تر و اقتصادی به خود گرفت تبلیغات آنلاین است.
شاید کسی باور نم یکرد که این جعبه های کوچک تبلیغاتی آن قدر برای خود جایگاه توام با پول ایجاد کند که بر سر آن دعوا شود و شرک تهای بزرگ از جمله گوگل و مایکروسافت که شاید سرمایه شان با ۲۰ کشور دنیا برابری کند، حاضر شوند ۳ برابر قیمت واقعی آن پول هزینه کنند تا صاحب سایت ها و جعب ههای بیشتر تبلیغاتی در دنیای مجازی باشند. این اشتیاق زیاد بیانگر اهمیت این تبلیغات آنلاین در جهان مجازی است.
در این مقاله به بررسی موضوع تبلیغات آنلاین در جهان مجازی م یپردازیم تا شما بدانید در پس پرده تبلیغات سای تها که شاید سرعت کار در اینترنت و باز شدن صفحات را از شما م یگیرد و خیلی از این موضوع شکایت دارید، چه م یگذرد. تبلیغات آنلاین، رق مهای نجومی لازمه یک فروش خوب یک تولید مناسب و با کیفیت است و لازمه یک فروش فوق العاده تبلیغات است.
این امر در دنیای رقابتی امری انکار ناشدنی است به طوری که این روزها تبلیغات آنلاین بیشترین حجم تبلیغات در کشورهای پیشرفته را در اختیار دارند. با نگاهی به آمار و تحقیقات مختلف انجام گرفته در این زمینه، رشد تبلیغات آنلاین به حد چشمگیری بوده و این روند رو به افزایش در جهان همچنان ادامه دارد.
از دید کارشناسان موسسه تحقیقاتی IDC کاهش قیمت آگهی های آنلاین، رواج تبلیغات آنلاین رایگان و افزایش ضریب نفوذ اینترنت مهم ترین دلایل رشد فزاینده تبلیغات آنلاین به شمار می آید. براساس جدیدترین گزارش IDC حجم درآمد حاصل از تبلیغات آنلاین در ایالات متحده در سال ۲۰۰۷ برابر ۲۵ / ۵ میلیارد دلار بوده است و پی شبینی م یشود که این رقم تا سال ۲۰۱۲ به ۵۱ / ۱۰ میلیارد دلار برسد.
به این ترتیب تحقیقات نشان می دهد که تبلیغات آنلاین تا چهار سال آینده در جایگاه دوم و بعد از تبلیغات مستقیم در رد هبندی انواع تبلیغات در دنیا قرار م یگیرد این در حالی است که این تبلیغات آنلاین این روزها جایگاه پنجم را در اختیار دارد، اما تبلیغات ویدئویی آنلاین توانست هاند طرفداران بیشتری را به خود جلب کنند. خداحافظ تبلیغات چاپی کارشناسان IDC پی شبینی کرد هاند که صنعت تبلیغات آنلاین در فاصله سا لهای ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹ به رشد ۸۵ درصدی می رسد و در مقابل تبلیغات چاپی در روزنامه ها در کشورهای پیشرفته رو به کاهش بوده و انتظار می رود حجم این آگه یها تا پایان سال ۲۰۰۹ تا ۳۵ / ۲ درصد کاهش پیدا کند.
در این بین نباید جایگاه نمایشگرهای دیجیتالی بزرگ را فراموش کرد. این نمایشگرها شاید جد یترین رقیب تبلیغاتی آنلاین باشند. تبلیغات در این نمایشگرها تا سال ۲۰۰۹ به رشدی برابر ۵/ ۹ درصد م یرسد. با این توضیحات باید گفت؛ تا سا لهای آینده صنعت تبلیغات، به یک صنعت مجازی پر سود تبدیل خواهد شد. رقابت بر سر ۱۷ میلیارد دلار با مرور رخدادها و دعواهای بین غول های بزرگ رایانه یعنی مایکروسافت، گوگل و یاهو به یک موضوع واحد خواهیم رسید و آن چیزی نیست جز درآمد برای بقاء. مایکروسافت و گوگل از دیرینه ترین دشمنان دنیای مجازی به شمار می آیند و این رقابت آن قدر مهم و حیثیتی است که هر کدام حاضرند رقم های هنگفتی را برای از دور خارج کردن رقیب خود بپردازند.
برای این مدعا م یتوان به اقدام عجیب گوگل برای خرید شرکت تبلیغاتی Double Click با پرداخت ۱/ ۳ میلیارد دلار اشاره کرد این در حالی است که درآمد سالانه این شرکت حدود ۱۵۰ میلیون دلار برآورد شده و گوگل با پرداخت حدود ۲۰ برابر این رقم به Double Click آن را خریداری کرده است. کارشناسان معتقدند گوگل شاید نتواند بیش از آن چه که برای خرید Double Click پرداخته است، سود کند.