پادکست تبلیغات همگن (Native Advertising ) ؛ بشنوید :
تبلیغات همگن چیست؟
تبلیغات همگن نوعی از تبلیغات آنلاین است که به ازای پرداخت هزینه با فرم و عملکرد پلتفرمی که درآن قرار میگیرد، مطابقت میکند. در واقع تبلیغات همگن به شکل قالب محیط خود در پلتفرمهایی مثل توئیتر، فیس بوک، لینکدین،
یوتیوب و هر محیط دیگری که مردم برای استفاده و به اشتراک گذاری محتوا گرد هم جمع میشوند، در میآید.
خیلی از مردم گمان میکنند که تبلیغات محلی و بازاریابی محتوا یکی هستند و به اشتباه این دو اصطلاح را جای هم استفاده
میکنند اما بازاریابی محتوا یک تکنیک بازاریابی استراتژیک است که به خلق و نشر محتوای ارزشمند به منظور جذب مخاطب و تغییر رفتار مصرف کننده میپردازد. در بازاریابی محتوا، تمرکز بر صاحب شدن رسانه است و رسانه یک دارایی برای برند محسوب میشود در صورتی که در تبلیغات همگن رسانه اجاره میشود.
این نوع تبلیغات برای مخاطبان آزار دهنده نیست؛ بلکه همراه با محتوا به کاربرها ارائه میشود و آنها آزادانه آن را میبینند.
اهداف تبلیغات همگن
تبلیغات همگن دو هدف اصلی دارد:
۱٫ تثبیت تصویر برند در ذهن مشتری (مثل سری ویدیوهای “First & long”برند نایک).
۲٫ هدایت مصرف کننده به سمت انجام عمل یا اقدام خاصی.
یکی از انتقادهایی که درباره تبلیغات همگن شنیده میشود این است که این تبلیغات طراحی شدهاند تا مصرف کنندهها را به دام مصرف بیندازند و آنها از طریق محتوای تبلیغات به برند اعتماد کنند.
طرفداران این تبلیغات معتقدند که:
• تبلیغات همگن باید با کلماتی مثل”Sponsered” و “Promoted” برچسب زده شود.
• تبلیغات همگن یک راه حل با الگوی برنده-برنده میباشد: ناشران سود میبرند، برندها در معرض دید قرار میگیرند و مصرف کننده آگاه میشود.
منتقدان معتقدند که:
• برچسبهایی مثل “Sponsered” و “Promoted” به راحتی نادیده گرفته میشوند و این گونه به نظر میرسد که منجر به سردرگمی بهترین مشتری و فریب دادن بدترین مشتری میشود.
• تبلیغات همگن یک پیروزی برای ناشران به حساب نمیآید برای اینکه قصد فروش در محتوای تبلیغات باعث تخریب اعتماد مصرف کنندهها میشود.
آموزش جامع ساخت تم تلگرام به صورت تصویری
فواید تبلیغات همگن
در دنیای اشباع شده تبلیغات، مصرف کنندگان انتظار یک تبلیغ فوق العاده را دارند و همچنین با تیزبینی میتوانند کیفیت تبلیغات را از فواصل دور تشخیص دهند. به علاوه، مصرف کنندگان بیشتر گرایش به دیرباوری در مورد اطلاعات تبلیغات دارند.کسی نمیداند تا چه اندازه محتوای یک تبلیغ چاپ شده یا ویدیویی به حقیقت نزدیک است. تبلیغات همگن پیام بازاریابی را مخفی نگه میدارد و این طور به نظر میرسد که محتوا شبیه یک محتوای روزنامهای میباشد.
پس میتوان نتیجه گرفت که دو مزیت قدرتمند تبلیغات همگن عبارت است از :
• احتمال اینکه این تبلیغات دیده، خوانده و شنیده شود زیاد است.
• بیشتری وجود دارد که مصرف کنندگان به برند اعتماد کنند .
۶ گروهبندی مختلف که توسط اتحادیه ( Interactive Advertising Board)IAB برای تبلیغات همگن صورت گرفته است، عبارت است از:
توصیههای محتوایی ویجتها (Content Recommendation Widget):
نگاهی به برنامه ها و شبکه های اجتماعی دوست یابی
در پایان خیلی از مقالهها، خوانندهها با عنوانهایی مثل “مقالات مرتبط”، “مطالب بیش تر”، “مقالات پیشنهادی” و….برخورد میکنند. این ویجتها به برند اجازه میدهد که به مخاطبان ناشران نفوذ پیدا کنند و از این طریق مخاطبان به سایت آنها ارجاع داده شوند. ویجتهای مطالب پیشنهادی موجب میشود تا ناشران مخاطبان خود را افزایش دهند و همچنین به برند ها این اجازه را می دهد که از بازاریابی محتوایی برای هدایت مخاطبان به سمت خود استفاده کنند.
لیست تبلیغاتی(Promoted Listings) :
این نوع، محتوای مقاله مانندی ندارد و در سایتهایی که تجارت الکترونیک انجام میدهند(مانند سایت های خرید آنلاین) در قالب یک لیست پیشنهادی از محصولات برای کاربران نمایش داده میشود.
فید وبسایت (In-Feed Units):
این نوع از تبلیغات همگن، از رایجترین نمونه آن است که فیس بوک و توییتر از پیشگامان آن بودند. این فیدها به شکل بقیهی محتواهای سایت هستند واین طور به نظر میرسد که یک قسمت طبیعی از سایت میباشند.
نتایج جستجو (Paid Search Ads) :
تبلیغاتی که در موتورهای جستجو مانند گوگل به نمایش در میآید و معمولا موضوع و محتوای تبلیغات شبیه چیزی است که جستجو میشود.
در درون تبلیغات (In-Ad) :
این روش در سال ۲۰۱۶ توسط IAB ارائه شد. در این نوع از مقیاس برای نمایش فهرستی از تبلیغات که ترکیبی ازعکس، نام برند، آگهی میباشد،استفاده شده است.
تبلیغات سفارش (Custom Ads) :
این نوع شبیه لیست ترویجی میباشد با این تفاوت که در بالای نتایج جستجوی کابران نشان داده میشود. فرمت مشخصی ندارند و میتوانند در قالبهای مختلفی به نمایش درآیند.
کانگورو تخصصی منحصر بفرد در زمینه تبلیغات همگن دارد که با برندها ارتباط مستقیمی برقرار میکند تا ارزشهای آنان را از طریق استراتژیهای طراحی شده برای محتوای تبلیغاتی نشان دهد.