توییتر به عنوان یکی از پر مخاطب ترین شبکه های اجتماعی حال حاضر، جایگاهی مناسب برای ارتقاء تجارت و بازاریابی می باشد. این رسانه اجتماعی ابزارهای قدرتمندی برای به اشتراک گذاری و معرفی محصولات و سرویس های هر تجارتی دارد. در ادامه برخی از مهمترین نکات کسب موفقیت در توییتر را بررسی می کنیم.
توییتر منبع اصلی تولید محتوا در ایران است
شبکه اجتماعی توییتر طی سال های اخیر به محبوبیت چشم گیری دست پیدا کرده است. در واقع حضور و پیشرفت این رسانه باعث شد تا رقابت در این حوزه بین غول های این صنعت پر تنش و تنگاتنگ شود. فیسبوک ، اینستاگرام ، اسنپ چت ، لینکداین ، گوگل پلاس ، پینترست و بسیاری دیگر از شبکه های اجتماعی رقیب پر قدرتی به نام توییتر دارند که به خاطر ویژگی های جذابش بیشتر مورد توجه افراد مشهور، تجارت ها و سلبریتی ها قرار گرفته است.
توییتر بیش از ۶۴۵ میلیون کاربر فعال و میلیون ها پیام یا توییت در روز به اشتراک گذاشته می شود. این شبکه اجتماعی با توجه به کوتاه بودن جملات و سرعت بالای انتشار پیام مکان مناسبی برای اتصال کسب و کار و شبکه مصرف کننده شده است.
- جستجو
برای یافت شدن در بین میلیونها کاربر، نباید فقط از خود و محصولات خود صحبت کنید. و بیشتر در مورد روند رشد محصولات و سرویس های مشابه فعالیت خود توییت کنید، این کار باعث می شود شما توسط کلید واژه های جستجو شده یافت شوید و بیشتر توسط مخاطبان دیده شوید.
- منبع دهی
در توییتر شما فقط حق استفاده از ۱۴۰ کاراکتر را برای بیان مطلب دارید. اما شما می توانید به راحتی لینک مطالب دیگر، وبلاگ یا اخبار منتشر شده در مطبوعات و حتی لینک عکس مورد نظر خود را به اشتراک بگذارید.
- پاسخ دهی
شما می توانید از توییتر به عنوان یک سرویس پاسخ دهی به مشتریان استفاده کنید. به این گونه که اگر کسی شما را با @ مخاطب قرار داد یا در پیام مستقیم (direct message) به شما پیغامی داد حتما شما نیز در یک ریتوییت یا پیام مستقیم جواب او را بدهید، او را دنبال کنید و پیغامی که شما در آن مورد اشاره قرار گرفته اید را مورد پسند(favorite) قرار دهید.
- زمان بندی
اشتراک گذاری محتوا و توییت کردن در توییتر باید به طور منظم و به موقع باشد. مردم در توییتر نسبت به دیگر شبکه های اجتماعی انتظار دارند که پاسخ ها سریع و و در زمان واقعی انجام گیرد، این یعنی باید همیشه در صحنه باشید تا پیروز شوید
- محتوای قابل ریتوئیت شدن بنویسید
اگر خواهان جذب فالوور بیشتر در توییتر هستید، باید محتوایی بنویسید که کاربران را درگیر کرده و آن ها را سرگرم کند. هرچه محتوای شما جذاب تر و قابل توجه تر باشد، کاربران نیز تمایل بیشتری برای مطالعه آن ها خواهند داشت. با توجه به زمینه کاری تجارت شما، توئیت های شما می توانند اطلاعاتی، آموزشی، شخصی و … باشند اما چیزی که حتماً باید در همه این مدل توئیت ها رعایت شود، جذاب بودن و به نوعی سرگرم کننده بودن آن ها می باشد.
اگر محتوای متن پست ها و توئیت های شما چنین ویژگی هایی داشته باشد، قابلیت Retweet کردن در توییتر به کمک شما می آید. کاربران مطالب جذاب، خواندنی و با ارزش را به اشتراک می گذارند. در توییتر این اشتراک گذاری ها اغلب به صورت ریتوئیت (Retweet) صورت می گیرد. ریتوئیت کردن برای کاربران بسیار ساده است اما این فقط ساده بودن این قابلیت نیست که مطالب شما را به اشتراک بگذارد؛ بلکه ملاک اصلی، کیفیت و ارزش اشتراک گذاری آن مطلب برای کاربران خواهد بود.
ریتوئیت شدن پست های شما در دیگر صفحات توییتر شانس زیادی برای اضافه شدن فالوورهای جدید به شما در پی خواهد داشت. بنابراین روی این موضوع مهم تمرکز کنید تا از این قسمت بیشترین سود ممکن را ببرید.
- حضور خود در توییتر را از راه های دیگر به اطلاع کاربران برسانید
آدرس یا لینک صفحه توییتر خود را در مکان های مختلف منتشر کنید. این مکان ها می تواند امضای ایمیل شما، کانال ها و شبکه های اجتماعی دیگر، در بخش های مختلف بلاگ شما و همچنین در بخش ارتباط با ما در وب سایت شما باشد. با این کار صفحه رسمی خود را در طیف وسیع تری معرفی می کنید و بدیهی است که هر چه بیشتر دسترسی کاربران به توییتر شما میسر باشد، پیدا کردن شما و احتمال اضافه شدن به فالوورهای شما نیز برای آن ها راحت تر خواهد بود.
توییتر بسترمناسبی جهت تبلیغات برای کسب و کار و همچنین دیزاین بسیار مناسبی داره برای فعالیت،مرسی از مطالب خوب و بروزی که لاین استور دراختیارمامیذاره
ممنون صدف عزیز که همراه لاین استور هستید ❤️
توییتر قابلیت های بسیارعالی دارد که میتوان به راحتی کسب درامد کرد و با کاربران ارتباط برقرارکرد
بله توئیتر یکی از آن بسترهای کسب وکار در فضای مجازی است که می توانیم حتی تبلیغات در فضای مجازی را تجربه کنیم