تفاوت_ایمیل_مارکتینگ_و_اسپم_مارکتینگ

تفاوت ایمیل مارکتینگ و اسپم مارکتینگ در کسب و کار

Related image

در سال ۱۹۷۸ اولین کمپین ایمیل مارکتینگ راه‌اندازی شد. در سال ۱۹۹۶ تولد هات میل رخ داد که اولین سرویس ارسال ودریافت ایمیل خصوصی بود که این سرویس توسط شرکت مایکروسافت خریداری  شد و الان اسم outlook را به خود گرفته است . قانون اسپم (هرز نامه ) در سال ۲۰۰۳ معرفی شد تا ایمیل های تبلیغاتی با کیفیت شوند.

ایمیل مارکتینگ به طور معمول چند سال است که رایج شده و تاریخچه‌ای خاص درایران نداره. ایمیل مارکتینگ یک سیستم بازاریابی نوین در ایران محسوب می‌شود.

 

انواع مختلف تبلیغات با ایمیل:

۱٫ خبرنامه‌های اینترنتی : این روش توسط شرکت ونماینده فروش تهیه  می شود و برای افرادی خاصی که علاقه در مورد کالا و یا خدمات دارن ارسال می کنند. این نوع بیشتر با اجازه خود مشتری صورت می گیرد.

۲٫گروه‌های گفتگو : طبق علایق مشترک بین مشتری ایجاد  می شود. در این روش تبلیغاتی که برای اعضا فرستاده می شود در مورد موضوع خاصی گفتگویی ایجاد می شود. بسیاری از گروهای گفتگوی موفق، یک هماهنگ‌کننده دارند، که تصمیم می‌گیرد چه پیام‌هایی برای اعضا ارسال شود.

۳٫کانال بازاریابی : طبق علایق افراد عضو شده در کانال پیام های تبلیغاتی ارسال می شود. که هر کانال برای کالاها و خدمات مشخص متمرکز هست.

روش های علمی موثر در ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ در ایران:

در ایران هنوز به صورت حرفه ای رواج ندارد . که میشه گفت شرکت های ایرانی به طور گسترده وارد این بازاریابی نشده اند و از انجایی که شرکت ها در این نوع بازاریابی حضور ندارند میدان برای افراد سود جو فراهم شده.

اگر ایمیل شما در یکی از لیست های ارسال هرزنامه ها قرار بگیره روزانه تعداد زیادی تبلیغات برای شما ارسال می شود. بعد این که کاربر از محتوایات یا حقیقت این ایمیل ها با خبر شود انها را حذف میکند.

 که فرستنده این نوع ایمیل ها برای جبران خسارت دست به روش جدید زده اند تا بتوانند خواننده را جذب مطالعه محتویات ایمیل کنند. مانند ارسال ایمیل ها با اسم دختر این یعنی گمراه کردن افراد برای بازاریابی که برخلاف این حرفه است.

Image result for ‫تفاوت ایمیل مارکتینگ و اسپم‬‎

اسپم ایمیل :

email spam به هرگونه ایمیلی گفته می شود که برای اهداف تجاری بدون اجازه شخص دریافت کننده ارسال می شود. به طور مثال ایمیلی که شما برای فامیل یا دوستان خود می فرستید به معنای اسپم نیست. با این حال اگر شما ایمیلی را به صورت گروهی برای کسانی که انتظار دریافت ایمیل از شما ندارند فرستاده اید شما به حتم برای آنها اسپم فرستاده اید و این گونه ارسال ها غالبا بازدهی آنچنانی ندارند.

خبرنامه (Opt-in email*):

ایمیل های خبرنامه ایی، ایمیل های تجاری هستند که برای افرادی ارسالی می شوند که تقاضا برای دریافت ایمیل داشته اند و به صورت خبرنامه عضویت دارند. مثلا اگر شما لیستی از افرادی را دارید که از یک آژانس مسافرتی دریافت کرده اید و این لیست برای آژانس شما نیست این لیست نیز اسپم شناخته می شود و اثر چندانی برای توسعه کاری شما ندارد اما اگر شما لیست از ایمیل های مراجعین خود را دارید که به صورت های مختلف دریافت کرده اید و اجازه شخص صاحب ایمیل را دارید این لیست از بهترین لیست هایی است که می توانید داشته باشید.

جایگاههای جدید بازاریابی ایمیل در بازاریابی اینترنتی

مزایای ایمیل های خبرنامه ایی:

شهرت شما در ایمیل مارکتینگ حفظ می شو د(ریپوتشن پنل ایمیل مارکتینگ شما بالا می رود)

به مشتری هایتان این اطمینان را می دهید که شما به حریم شخصی آنها احترام می گذارید

می دانید که برای افرادی ایمیل ارسال می کنید که خواهان محصولات شما هستند

در وقت و سرمایه شما صرفه جویی می شود

کمپین ایمیلی شما هدفمند می شود

به شما کمک می کند تا روابط شما با مشتری هایتان برمبنای احترام متقابل باشد

می توانید سریع تجارت خود را گسترش دهید

ارسال ایمیل به صورت اسپم سبب می شود تا شهرت شما یا ریپوتشن شما در پنل ایمیلیتان کاهش یابد. وقتی شما ایمیلی برای کاربری که خواهان محصولات شما نیست ارسال می کنید سبب می شود تا شخص خواننده ایمیل شما دکمه اسپم انتهای ایمیل را فشرده که این سبب می شود تا آپی ادرس و ایمیل شما در بلک لیست سرویس دهنده های ایمیل نظیر گوگل و یاهو قرار گیرد (در پنل ایمیل مارکتینگ بانواز نیز این مسئله لحاظ شده و با نرخ بالای اسپم ایمیل ها اخطار و سپس اکانت شما مسدود می گردد).

منابع:مودیکار،ایران هشدار

پشتیبانی : 05132727070

    لطفا برای مشاوره رایگان در خصوص ارائه خدمات؛ فرم زیر را پر کنید:

    درباره اپراتور لاین استور تبلیغات شبکه های اجتماعی

    دانشجوی رشته نرم افزار هستم و علاقه مند به شبکه های اجتماعی و فعالیت در آنها.امیدوارم مطالبم مفید باشه و ازش کمال استفاده رو ببرین

    اینو دیدی ؟

    راهنمای ضروری تبلیغات مؤثر در شبکه‌های اجتماعی

    راهنمای 7 گام ضروری برای تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

    تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی یکی از ابزارهای قدرتمند و مؤثر برای بازاریابی آنلاین است که به برندها این امکان را می‌دهد که به سرعت به مخاطبان هدف خود دست یابند. با توجه به گسترش استفاده از این شبکه‌ها و افزایش زمان آنلاین کاربران، تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی به یک نیاز اساسی برای هر کسب‌وکاری تبدیل شده است. در این مقاله، به بررسی روش‌ها، استراتژی‌ها و نکات ضروری برای موفقیت در تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی خواهیم پرداخت.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانستو برای دریافت تخفیف ویژه امتحان کن! (ویژه نمایندگی)