برای بسیاری از افراد این سوال پیش آید که این دو ابزار چه تفاوت هایی با هم دارند و چه کارهایی را انجام می دهند در این پست آموزشی قصد دارم در مورد این دو ابزار و تفاوت های آنها صحبت کنم.گوگل وبمستر یکی از ابزار های گوگل است که با استفاده از آن ما میتوانیم یک تصویر کلی از وب سایت خود را مشاهده کنیم مانند تعداد لینک های ثبت شده در گوگل ،تعداد لینک های خطا یا ۴۰۴،سلامتی وب سایت مانند dns و فایل ربات و…
اپلیکیشن تماس و چت تصویری گوگل Duo بیش از ۵ میلیون بار دانلود شد
در گوگل آنالیز یکی از ابزار های گوگل برای تجزیه و تحلیل آمار وب سایت می باشد مثلا تعداد بازدید وب سایت در یک روز چقدر بوده است،بازدید من بیشتر مربوط به کدام کشور بوده است ،افرادی بازدید کننده بیشتر با چه مرورگری وارد سایت من شده اند و…..
به طور کلی :
- گوگل وب مستر میتواند نحوه خزیدن صفحات را توسط موتورهای جستجوگر نمایش دهد
- ابزار وب مستر تعداد لینک ها را نمایش می دهد این یکی از مهمترین قسمت های ابزار وب مستر می باشد چرا که لینک ها برای هر وب سایت می تواند مفید باشد
- با استفاده از وب مستر میتوانید نقشه وب سایت خود را به گوگل معرفی کنید و سرعت ایندکس مطالب وب سایت را بالا ببرید
- با استفاده از گوگل آنالیز میتوانید میزان رشد ترافیک وب سایت را بررسی کنید و در صورت کاهش بازدید وب سایت با اقداماتی از جمله انتشار مطالب در صفحات اجتماعی و… بازدید را بالا ببرید
- با استفاده از گوگل آنالیز میتوانید میزان موفقیت خود را در مناطق مختلف مشاهده کنید و در صورت نیاز در یک منطقه مخصوص سرمایه گذاری کنید
پس از مدتها صبر، گوگل آنالیتیکس در ایران
کلمات کلیدی : گوگل , گوگل آنالیز , وب مستر , گوگل وب , تبلیغات شبکه های اجتماعی , تبلیغات در شبکه های اجتماعی , مقالات شبکه های اجتماعی , مدیریت شبکه های اجتماعی , Social network advertising , social media marketing