توجه به مخاطبان، به روش فیسبوک
توجه به مخاطبان، به روش فیسبوک

توجه به مخاطبان، به روش فیسبوک

تبلیغات شبکه های اجتماعی و فیس بوک

گرچه برای رسیدن به موفقیت ، باید به این نکته توجه داشت که تبلیغات از طریق فیس بوک ، تفاوت محسوس و قابل توجهی با تبلیغات از طریق موتورهای جستجو دارد ، و این تفاوت باعث به وجود آمدن چالش و رقابت در تبلیغات ، از طریق بزرگترین سایت رسانه اجتماعی ، یعنی «فیس بوک» شده است . در ادامه با لاین استور سایت تخصصی شبکه های اجتماعی و کسب درامد از شبکه های اجتماعی همراه باشید

در موتورهای جستجو ، هنگامی که فردی با استفاده از عبارت کلیدی خاصی ، محصولی را جستجو می کند ، با کلیک بر روی تبلیغ مورد نظر به سایت دیگری منتقل خواهد شد .اما هرگز با اطمینان کامل این کار را انجام نخواهد داد ، زیرا از محتویات سایت مطلع نیست .اما فیس بوک کاملاً متفاوت تر ، راحت تر و اجتماعی تر است و اساساً کاربران برای برقراری همین ارتباط اجتماعی ، از فیس بوک استفاده می کنند .آنها میتوانند به راحتی به عکس ها نگاهی بیندازند ، از وضعیت های یکدیگر آگاه شوند و …کاربران فیس بوک معمولاً دوست دارند در فیس بوک بمانند ؛ و جابجا شدن از سایتی به سایت دیگر با کلیک کردن بر روی تبلیغات ، اصلاً برایشان خوشایند نیست .برای اینکه بتوانیم مفهوم بازاریابی اینترنتی از طریق فیس بوک را بهتر به شما منتقل کنیم ، میتوانیم بگوییم که بازاریابی اینترنتی از طریق فیس بوک ، راهی است برای ترویج و گسترش دادن کسب و کار خود، پس از راه اندازی آن .در بازاریابی اینترنتی و تبلیغات از طریق فیس بوک ، شما قادر خواهید بود که با استفاده از مؤلفه هایی نظیر سن ، جنسیت و محل افراد ، گروه مخاطبان مورد هدف خود را که می خواهید تبلیغ های شما را ببینند ، دسته بندی کنید .به عنوان مثال اگر مخاطب تبلیغات شما مردانی با سن ۲۴ سال هستند ، که در ایران زندگی میکنند و به ورزش علاقه دارند ، می توانید به راحتی آن ها را هدف گذاری کنید و کاری کنید که تبلیغات شما توسط این گروه از کاربران فیس بوک دیده شود .تبلیغات ایده آل از طریق فیس بوک شامل یک عکس و یک عبارت یا جمله ای جذاب است که توجه مخاطبان مورد هدف شما را جلب می کند .

چند نکته مهم در ارتباط با جذب مشتری از طریق فیس بوک :

پنج باور غلط درباره تبلیغات در فیس بوک

این نکته بسیار حائز اهمیت است که تبلیغات شما باید تازه باشد .

زیرا به دلیل سرعت گسترش تبلیغات در فیس بوک، تبلیغات به سرعت ، کهنه و تکراری می شود که باعث پایین آمدن تعداد کلیک بر روی تبلیغ شما میگردد .

زیرا که تکراری بودن تبلیغات از جذابیت آن می کاهد .

شما میتوانید یک محصول و یا یکی از خدماتی که ارائه می دهید را در دراز مدت به عرصه فروش بگذارید ، اما باید به طور مداوم تبلیغات آن را تغییر دهید تا تعداد کلیک بر روی تبلیغات شما افزایش پیدا کند .

با توجه به این نکته که کاربران فیس بوک تمایلی به خارج شدن از آن را ندارند ، باید بدانید که کاربران را به کجا هدایت کنید .

فرستادن آن ها به صفحه وب سایت شما بهترین گزینه نیست ، زیرا که کاربران به راحتی صفحه شما را می بندند ، زیرا هیچ تمایلی به خارج شدن از محیط فیس بوک ندارند .

در عوض با استفاده از راه حل های بازاریابی اینترنتی از طریق فیس بوک ، میتوانید کاربران فیس بوک را به Fan Page خود هدایت کنید ، که ویژگی هایی نظیر خرید اینترنتی در آن گنجانده شده .

گرچه کلیک کردن بر روی «خرید اینترنتی» کاربران را از فیس بوک خارج خواهد کرد ، اما در واقع در این مرحله خارج شدن از صفحه فیس بوک هیچ اشکالی ندارد ، زیرا شخصی که بر روی این عبارت کلیک میکند ، قطعاً قصد خرید دارد .

در نتیجه ، تبلیغات و بازاریابی اینترنتی از طریق رسانه های اجتماعی و به خصوص مشهورترین و محبوب ترین آن ها یعنی فیس بوک ، کاملاً با تبلیغات در گوگل و یا موتورهای جستجو تفاوت دارد .

کاربران به گوگل می روند تا به اطلاعات دیگری نیز دسترسی پیدا کنند ، اما کاربران فیس بوک به فیس بوک مراجعه می کنند تا به صورت کارآمدتر با محصولات و خدمات مورد علاقه خود ، مرتبط باشند و به جای باز کردن چندین سایت متفاوت و جا بجا شدن بین آن ها ، در یک صفحه همه محصولات مورد علاقه خود را پیدا کند و از طریق تبلیغات مرتبط از اطلاعات آن ها آگاه شوند .

و باید در نظر داشته باشید که تبلیغات شما باید برای کاربران جذاب و دارای اطلاعات مفید باشد ، تا پس از جذب شدن اولیه ، با یکی کلیک به سمت اطلاعات ، بیشتر هدایت شود .

 

نویسندگان این کتاب الکترونیکی نوشته اند :

با توجه به گزارش ما در وضعیت بازاریابی درونگرا در سال ۲۰۱۳ و ازعان ۷۴% درصدی تمامی بازاریابان که بیان می دارند فیسبوک در رابطه با استراتژی های جذب مشتری بالقوه آنها از اهمیت بسزایی برخوردار است، ما اطمینان داریم که تکنیک های به اشتراک گذاشته شده در این کتاب الکترونیک در مجموع برای استراتژی بازاریابی شما گرانبها خواهد بود.

هر کسی ترافیک را دوست دارد – غیر از ترافیک از نوع ترافیک در ساعات پر رفت و آمد. هر قدر تعداد چشمان بیشتری به صفحه سایت شما دوخته شود، احتمال اینکه بتوانید این تعداد بازدید کننده را در مرحله اول به مشتری بالقوه و در مرحله بعد به خرید تبدیل کنید بیشتر است.

اما با بیش از ۲ میلیارد کاربر اینترنت، صاحبان کسب و کار برای پیدا کردن جمعیتی بالقوه از بازدید کننده برای سایتشان به کجا می توانند مراجعه کنند؟ بله، شما می توانید برترین وبسایت امریکا را امتحان کنید که همان سایت فیس بوک است.

فیس بوک ۱۰% از کل بازدیدها در اینترنت را به خود اختصاص می دهد، که این بازدید کننده ها به طور متوسط ۲۸ دقیقه را در این سایت صرف می کنند. علاوه بر این، ۵۰% طرفداران فیسبوک صفحات برندها را به سایت این شرکت ها ترجیح می دهند.

آمارهایی از این دست تعدادی از مردم را دچار این گمانه زنی کرده است که آیا آنها به راستی باید وبسایت های خودشان را رها کرده و فقط بر سایت فیسبوک به عنوان محور کسب و کار خودشان تمرکز کنند. اما متمرکز کردن توجه و حواس اصلی شما در حوزه اینترنت بر سایت فیسبوک به معنای اعتماد بر یک موجودیتی است که هیچ کنترلی بر آن ندارید. فیسبوک می تواند اساس و زیرساخت خود را تغییر دهد، صفحات مختلف را ببندد (نه به این معنا که این کار را می کند)، یا از ادامه فعالیت یک اپلیکشن بطور ناگهانی و بدون نظر یا خواست شما خوداری کند.

شما کنترل کامل بر وبسایت خود دارید. امپراطوری خود را بر دارایی بنا نکنید که مالک آن نیستید. بلکه از فیسبوک به عنوان استراتژی بازاریابی خود برای ارسال ترافیک و مشتری بالقوه به وبسایت خود استفاده کنید. این کتاب به شما کمک می کند تا چگونه آن را بخوبی انجام دهید.

کثر کاربران به سایت‌های رسانه‌های اجتماعی برای سرگرمی و اطلاعات مراجعه می‌کنند، اما برای بازاریابان، رسانه‌های اجتماعی یک راه پویا برای جذب مشتریان بالقوه است. رسانه‌های اجتماعی مانند بازاریابی از طریق ایمیل، تلویزیون و یا نشریات آشکار نیستند اما امروزه به یکی از موثرترین و اقتصادی‌ترین روش های جذب مخاطب تبدیل شده‌اند .

در ادامه پنج روش برای بازاریابان وجود دارد تا از طریق اینستاگرام، فیس بوک، توئیتر و لینکدین به افزایش تعداد مشتریان بالقوه بپردازند:

فیسبوک، غول رسانه‌ها در تبلیغات شبکه های اجتماعی

مسابقات و رقابت‌ها:

مردم عاشق شرکت کردن در مسابقات هستند تا شانس برنده شدن داشته باشند. این مورد یکی از موثرترین راه‌ها برای افزایش لایک صفحه و تولید مشتریان بالقوه است. تعیین اطلاعات برای برنامه‌ریزی مسابقات بسیار باارزش است. برای مخاطبان خود یک جایزه خوب تعیین کنید و سعی کنید سوالات را ساده نگه دارید. سوالات بیش از حد ممکن است مردم را کاملا از مسابقه دور کند. هم‌چنین اطلاعات بیش از حد نپرسید تنها به آدرس ایمیل، محل، گروه سنی و جنس اکتفا کنید و مطمئن شوید که برای تماس با شرکت‌کنندگان در مسابقه اجازه دارید.

راهنمای ابتدایی استفاده از فیس بوک برای برند یا شرکت شما

مشتریان به عنوان سفیران برند هستند:

فیسبوک می‌تواند کلمه‌ی بازاریابی دهان به دهان را در یک زمینه اجتماعی گسترش دهد. مشتریان خود را تشویق به فعالیت در صفحه‌ی خود بکنید. سوال بپرسید و از آن‌ها برای مشارکت و ارائه‌ی مطالب مرتبط تشکر کنید. این فعالیت‌ها باعث افزایش حمایت‌ها از کسب‌وکار شما می‌شود.

پیشنهاد کردن:

پیشنهادات فیسبوک برندها را قادر می‌سازد تا یک پیشنهاد از صفحه خود و یا ابزار تبلیغاتی خود ایجاد کنند. فیسبوک تبلیغ‌کنندگان را تشویق می‌کند تا در پیشنهادات تخفیف قابل توجهی ارائه دهند و از تصاویر جذاب برای رسیدن به موفقیت استفاده کنند. زمانی که کسب‌وکار شما یک پیشنهاد ارائه می‌کند بهتر است تاریخ انقضایی برای آن تنظیم کند تا مردم زمان کافی برای ادعا و حتی اشتراک‌گذاری آن با دوستان‌شان داشته باشند.

پیشنهادات به شما کمک می‌کنند تا اطلاعات ارزشمند در مورد مشتریان بالقوه و اثرگذارنده‌ها جمع‌آوری کنید.

فراخوان‌ها:

تعاملات کلی با مخاطبان خود داشته باشید بدون این‌که مخاطبان را در پست‌های فروش غرق کنید. فراخوان‌ها می‌توانند در نوشته‌ها، تصاویر و هرگونه به روزرسانی‌های دیگر گنجانده شوند. تعاملات فوق‌العاده هستند، اما لازم است به مخاطبان اجازه دهید تا بدانند که چگونه می‌توانند محصولات و خدمات را از شرکت شما بخرند.

کدهای ویژه:

آیا تا به حال نام کد Whisper را شنیده‌اید؟ اگر شرکت شما آنلاین است این کد برای شما کاربردی نخواهد داشت. این کدی است که مشتری آن را از طریق فیسبوک شما دریافت می‌کند و سپس به محل کسب‌وکار شما مراجعه کرده و تخفیف می‌گیرد. البته باید مراقب باشید تا این کدها استراق سمع نشوند.

توئیتر: گفتگوهای عمومی در زمان واقعی

کارت‌های توئیتر:

توئیتر به وسیله‌ی کارت‌هایش امکان گسترش مشتریان بالقوه را فراهم می‌کند. به وسیله‌ی این کارت‌ها کاربران می‌توانند علاقه‌ی ضمنی خود را به برند شما به اشتراک بگذارند. در واقع اگر شما از کارت‌های توئیتر استفاده کنید، در صورتی که یکی از مشتریان در مورد خرید از وب‌سایت شما توئیت کند عکس محصولی که خریده به همراه توضیحات و لینک وب‌سایت شما زیر توئیت او نشان داده خواهد شد.

استفاده از هشتگ‌ها:

همیشه هشتگ‌های رسمی برای سازماندهی مکالمات اطراف رویدادها به‌وجود می‌آید. بازاریابان می‌توانند با استفاده از این هشتگ‌ها به تعاملات و گفتگوها محلق شوند.

سوال بپرسید:

بهترین مکالمات، مکالمات دوطرفه هستند. بنابراین فراموش نکنید در هر زمان ممکن، سعی کنید از مخاطبان بازخورد بگیرید. از فالورهای خود بخواهید تا بزرگ‌ترین چالش‌ها و ایده‌های خود را به اشتراک بگذارند و سپس شما نیز آن‌ها را به اشتراک بگذارید و ببینید فالورهای‌تان چه پاسخی می‌دهند. اگر یک موضوع خاص بین فالورهای شما محبوب بود، برای آن طراحی کنید و از کارشناسان در آن زمینه کمک بگیرید.

توئیت‌های تجاری:

کسب‌وکار شما می‌تواند با پرداخت هزینه به گسترش توئیت‌های تجاری بپردازد، این توئیت‌ها توسط کسانی که شما را فالو نمی‌کنند هم دیده می‌شود بنابراین باعث گسترش مشتریان بالقوه شما می‌شود. توئیت‌های تجاری می‌توانند با جنس، جغرافیا، کلمات کلیدی، مخاطبان مناسب هدف قرار گیرند.

اکانت‌های تجاری:

برند شما هم‌چنین می‌تواند با خرید اکانت تجاری فالورهای بیشتری نیز جذب کند. تقریبا سه چهارم کاربران توئیتر می‌گویند که آن‌ها به احتمال زیاد از برندهایی که دنبال می‌کنند و یا با آن‌ها تعامل دارند، خرید خواهند کرد. حساب‌های تجاری به شما کمک خواهند کرد تا به فالورهای بیشتری دست پیدا کنید و یک جامعه از طرفداران داشته باشید.

 

#مجید_درویش_زاده #لاین_استور#استارتاپونه
درویش زادهDarvishzade
پنل ممبر فالوور

    لطفا برای مشاوره رایگان در خصوص ارائه خدمات؛ فرم زیر را پر کنید:

    14 دیدگاه ها

    1. ممنون از معرفی روش استفاده از فیسبوک و تبلیغ در اون

      • مهندس اکبری | تبلیغات شبکه های اجتماعی مهندس اکبری آموزش شبکه های اجتماعی

        متشکرم که مقالات لاین استور رو دنبال می کنید امیدوارم از این مطالب استفاده کنید

    2. برای این آموزش جامع و کامل پنج ستاره خیلی کمه واقعا مممون بابت اینکه اینچنین خوب توضیح دادید

    3. مطلب خیلی خوب و مفیدی بود و از طبقه بندی خوبی برخوردار بود و این باعث میشه اطلاعاتمون بالا بره

    4. در ایرلن فیس بوک بهترین روش تبلیغات نیست

      • بله دوست عزیزمون،مام پیشنهاد میکنیم برای تبلیغات خوب و کارآمد در شبکه های اجتماعی ایران از شبکه هایی استفاده کنیم که کاربران راحت و آسان بهشون دسترسی دارند مثل تلگرام ، اینستاگرام ،لینکدین و …

    5. فیس بوک خیلی از افراد رو در شبکه خودش اختصاص داده و از قبل بوده و کسب در آمد از اون راحتر از شبکه های اجتماعی دیگر بوده به علت استفاده کنندگان بسیار و بست های زیاد در فیس بوک و ویو های خیلی عالی

    6. کسب درامد از شبکه های اجتماعی دیگر شعار نیست و امری اثبات شده است و افزایش مخاطبان به امر بازار یابی کمک شایانی میکتد .

    7. درسته که فیس بوک یکی از برترین محیط های مجازی برای تبلیغاته اما باید این رو هم در نظر داشت که اکثر مخاطبین آنلاین جوان هایدما هستند که بسیار هم طبع تنوع طلبی دارند. تا چندین سال دیگه که شبکه های مشابه و جدیدتر وارد کار بشه رنگ فیسبوک بین جوان ها کمتر میشه. به همین دلیل باید با آینده نگری و مدیریت مناسب روی تبلیغات سرمایه گذاری کرد

    8. فیس بوک محل خوبی برای تبلیغات است اما از آنجایی که فیلتره و برای دسترسی به اون باید فیلتر شکن داشت من فکر میکنم برای ما ایرانیها چندان محل مناسبی برای تبلیغات نیست چرا که بعضی از عامه مردم که استفاده از فیلتر شکن و نظایر آن را نمیدانند از دست میدهیم

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانستو برای دریافت تخفیف ویژه امتحان کن! (ویژه نمایندگی)