راهنمای طراحان وب سایت در مورد رسانه های اجتماعی

با وجود و پیدایش انبوه شبکه های اجتماعی که به بازار راه یافته اند انتخاب و استفاده از آنها کاری سخت و دشوار شده است. در همین راستا باید به این نکته اعتراف نمود که شبکه های اجتماعی آنقدر در زندگی ما ریشه دوانده اند که گاهی اوقات زندگی بدون آنها غیر ممکن است.

چگونه یک طرح بازاریابی رسانه های اجتماعی برای خود ایجاد کنیم؟

در اوایل سال ۲۰۱۳ کاربران وب سایت ها به سختی زمانی حدود ۳ ساعت را در این شبکه های اجتماعی می گذراندند. در حال حاضر آمار دقیقی در مورد ساعات استفاده کاربران وب سایت در اینترنت از این شبکه های اجتماعی در دسترس نیست اما می توان اینگونه پیش بینی کرد که این مورد افزایش چشمگیری داشته است، بخصوص بعد از ظهور Instagram و Pintrest که بیشترین زمان و انرژی را از کاربران سایت ها گرفته است.

به عنوان یک طراح سایت باید به اطلاع برسانم که طیف وسیعی از شبکه های اجتماعی برای ما در دسترس است. اما در میان این شبکه ها باید تاکید کنم که شش مورد :  Facebook, Twitter, Google+, LinkedIn, Pinterest و Instagram در صورتی که شما در شرف شروع تجارت خود و یا جذب مشتری هستید بی نهایت ارزشمندند.

در این مقاله قصد داریم شما را با چند شبکه های اجتماعی بزرگ و مهم نیز آشنا نماییم تا در نهایت شما به عنوان خواننده و صاحب کسب  کار ویژگی های این شبکه های اجتماعی را متوجه شوید و به اهمیت این شبکه های اجتماعی نیز پی ببرید.

چهار فایده شبکه‌های اجتماعی

قبل از آنکه بخواهیم به بحث و بررسی شبکه های اجتماعی بپردازیم بهتر از فواید آنها را بسنجیم که آیا برای کسب و کار ما مفید هستند یا خیر.

خیلی از افراد با جمع کوچکی از دوستان و شرکای تجاری خود مشغول کار هستند. اما در همین راستا شبکه های اجتماعی می توانند فواید زیادی داشته باشند.

۱ – یافتن راهی برای غلبه بر مشکلات

 توانایی شما برای در جریان قرار دادن دیگران در مورد آنچه که پیرامون شما اتفاق می افتد می تواند کاربران وب سایت زیادی را با شما همراه کند. و زمانی این اتفاق می افتد که شما بتوانید خود و وب سایت خود را به آنها ثابت نمایید.

۲ – روابط

شناخت، پسندیدن و اعتماد کردن سه اصل مهم هستند و به این معنا که اگر فردی شما را بشناسد و کار شما را بپسندد و به شما اعتماد نماید به کسب و کار شما رونق خواهد داد و از شما خرید می نماید و به شما انگیزیه لازم برای رشد را خواهد داد. چنین موردی زمان بر می باشد اما ارزشش را دارد.

۳ – محتوا

محتوا به همان اندازه که می تواند در نتایج گوگل جایگاه شما را ارتقا بدهد می تواند کاربران را جذب سایت شما نماید تا آنها را به مشتریان دائمی وب سایت شما تبدیل کند.

۴ – فروش

کسب و کار شما و فروش آن نباید در زمانی که دفتر شما تعطیل است مختل شود، و در همین راستا شبکه های اجتماعی می توانند راه حل خوبی در مقیاس جهانی باشند زیرا در زمانی که شما در خواب هستید بسیاری دیگر بیدار بوده و می توانند با کسب و کار شما ارتباط برقرار نمایند.

به کدام شبکه باید متصل شد؟

حال قصد آن را دارم تا  ۴ شبکه اجتماعی را به شما معرفی کنم که برای طراحان وب سایت که قصد دارند با کمترین تلاش بیشترین بازخورد را داشته باشند، بسیار کارآمد هستند.

Pintrest

جایی برای کشف تازه هاست به ازای هر pin که شما باز می نمایید. شبکه ای است اجتماعی که بیش از ۷۰ درصد از کاربران آن را بانوان تشکیل می دهند. البته به این معنا نیست که آقایان نمی توانند از آن استفاده کنند. هفتاد میلیون کاربر فعال در این شبکه عضو هستند و جایگاهی است برای کشف محصولات، دستور های غذا، آثار هنری، مکان ها و بسیاری موارد دیگر. به همین دلیل فکر می کنم آنقدر برای شما جذاب باشد که همین الان بخواهید یک اکانت برای کسب و کار خود در آن ایجاد نمایید.

Dribbble

مشغول انجام چه کاری هستید؟ این شبکه اجتماعی مجموعه ای از طراحان را در برگرفته است که هر روزه به سوالاتی پاسخ می دهند. که شامل: طراحان سایت، طراحی های انواع جلدها، هنرمندان ساخت انواع آیکون ها و لوگوها و … هستند. این شبکه در زمینه طراحی های مرتبط با وب سایت در دنیا پیشتاز است و ماهانه نظر میلیون ها بازدید کننده وب سایت را به سمت خود جلب می کند.

Twitter

این شبکه به اندازه ای قدرتمند و محبوب است که نادیده گرفتن آن غیر ممکن است. در دنیای امروز طراحی هر طراح، بلاگر، و هر فردی که در ارتباط با این دنیاست یک اکانت twitter دارد که follower ها نوشته های آنها را پیگیری می کنند. لیستهای توییتر به شما کمک می کند تا با آخرین تغییرات در حرفه خود آشنایی یابید.

Facebook

این شبکه اجتماعی در صدر این لیست قرار دارد، زیرا به شما کمک می کند تا با جامعه مصرف کنندگان و صفحات تجاری آنها آشنا گردید. و به همین دلیل است که کاربران زیادی را جذب خود نموده است. افراد و شرکت های تجاری گوناگونی به آن وابسته شده اند و از این طریق به دنبال استخدام و به کار گیری افراد هستند. این شبکه اجتماعی در هر ماه بیش از ۱ میلیارد کاربر فعال دارد و با عضویت در این شبکه بطور حتم می توانید به خواسته های خود دست یابید.

هر آنچه در مورد تعامل با مشتری باید بدانید

– وقت طلاست

برای آنکه پاسخی در خور توجه از follower های خود دریافت نمایید هیچ گاه آنها را منتظر نگذارید تا دیگران خدماتی رایگان به آنها ارائه دهند.

– سخت کوشی ارزش زیادی دارد

چرا فردی باید برای کالا و محصولات شما هزینه نماید؟ چرا باید شما را استخدام کند؟ ارتباط خود را با follower های خود قطع نمایید زیرا آنها برای بازگشت به سمت شما دلایل خود را خواهند یافت.

– خوش باشید

هیچ گاه نارضایتی خود را در حیطه کاری که انجام می دهید بروز ندهید زیرا وجود نارضایتی در هر فردی طبیعی است. بخندید و شاد باشید.

– اعتماد

مهم ترین موردی که تا به اینجا مطرح شده است اعتماد و اعتماد سازی است. زیرا اگر ما  یکبار به فردی اعتماد کنیم به احتمال زیاد باز هم به او اعتماد خواهیم کرد.

اگر تا به اینجا بتوانید به یکی از مواردی که مطرح شده عمل نمایید می توانید حتی بهتر از کاربران شبکه های اجتماعی عمل نمایید.

۳ ابزاری که ارتباط شما را با شبکه‌های اجتماعی پایدار تر می‌کنند

در اینجا ۳ ابزار را معرفی می نماییم که می توانند پیشرفت شما در شبکه های اجتماعی را سرعت داده و به شما در داشتن تجربه ای بهتر در برقراری با این شبکه ها کمک کنند.

۱ – Hootsuite

من auto poster Google+ خود را از طریق RSS feed بلاگ شش ماه قبل نصب نموده ام. و تا امروز به درستی کار می کند. به یک دلیل از Hootsuite استفاده می کنم : به من کمک می کند تا یکسری از کارها را بصورت خودکار انجام دهد. Google+ API هنوز تا کامل شدن فاصله داشته و در بسیاری از موارد پایدار نمی باشد به همین دلیل این سرویس جایگزین مناسبی است.

در حقیقت Hootsuite یک سیستم مدیریت شبکه اجتماعی است که به کاربران و شرکت ها اجازه می دهد تا از طریق یک کنسول مبتنی بر وب به شبکه‌های اجتماعی خود دست یابند. در این کنسول امکان آنالیز و بررسی تمامی اکانت های شما در شبکه های اجتماعی گوناگون بعلاوه مجموعه ای از ابزارها برای بهره مندی از چند اکانت بصورت همزمان وجود دارد.

۲ – Buffer

واقعا جای تاسف داشت که من به عنوان یک فرد اعتقادی به این اپلیکیشن نداشتم. اما حدس میزنم که در حال حاضر به یکی از کاربران دائمی آن تبدیل شوم.

Buffer به شما اجازه می دهد تا چند اکانت در شبکه های اجتماعی گوناگون را بصورت همزمان با هم مدیریت نمایید. تمام این موارد تحت وب انجام شده و شما می توانید به همکاری با اعضای تیم خود و تحلیل آمار مربوط به پست های خود بپردازید. نقطه قوت Buffer این است که تیم طراح، Addon آن را برای تمامی مرورگرهای معروف ایجاد نموده اند. با استفاده از آن شما می توانید هر چیزی را که می پسندید به اشتراک بگذارید. که از این دست می توان به شبکه هایی همانند توییتر، فیس بوک و LinkedIn اشاره نمود.

TweetDeck

TweetDeck نسخه کاربری برای desktop، وب و موبایل و تبلت شبکه اجتماعی Twitter است. در حقیقت اپلیکیشن رومیزی Adobe Air است که با ظاهری ستون بندی شده و منحصر بفرد طراحی شده است و هدف آن به عنوان یک اپلیکیشن realtime مانیتور تمامی اطلاعات تنها در یک نگاه است. در سال ۲۰۱۱ توییتر TweetDeck را خریده و نسخه جدید آن را با HTML5 ارائه نمود.

اگر از آن بدرستی استفاده نمایید ابزاری قدرتمند است و علاوه بر قابلیت زمانبندی می تواند نتایج مربوط به جستجوی توییت های جدید را نیز مانیتور کند و در کل این ابزار به تمامی صاحبان شرکت ها که در تجارت خود با کامنت ها و نظرات کاربران سر و کار دارند توصیه می شود.

با موارد کوچک آغاز نمایید

این تمامی اطلاعات در رابطه با شبکه های اجتماعی بود که می شد به شما که قصد قرار گرفتن در نقطه آغازین را دارید ارائه نمود. البته من تمامی این ابزارها را می پسندم و به کار می برم پس می توانم به شما این اطمینان را بدهم که قطعا از آنها نتیجه خواهید گرفت. در نهایت بایستی خاطر نشان نمایم که اغلب موفقیت ها از گذرگاه تعامل و اعتماد می گذرند.

اطلس وب

با linestore همراه باشید

#مجید_درویش_زاده #لاین_استور#استارتاپونه
درویش زادهDarvishzade
پنل ممبر فالوور

    لطفا برای مشاوره رایگان در خصوص ارائه خدمات؛ فرم زیر را پر کنید:

    94 دیدگاه ها

    1. جالب بود

    2. وبسایت هادی احمدی

      خیلی ممنون از مطلب خوبتون
      میشه در مورد سئو و اینکه چیکار کنیم تا بهینه سازی سایت رو با کلمات کلیدی
      خودمون به بهترین شکل ممکن انجامش بدیم توضیح بدید؟ با تشکر هادی احمدی

      • سلام هادی عزیز بله که میشه
        برای بهینه سازی سایت یکی از بازوان پر قدرت میتونه شبکه های اجتماعی باشه
        با تقویت شبکه های اجتماعی تون میتونید در بهینه سازی موفق باشید
        البته راه های چیپ مثه کامنت گذاشتن در دیگر سایت ها و همینطور لینگ گذاری از کلمه مورد نظر خیلی میتونه موثر باشه که البته مدیران سایت ها متوجه میشن و جلوی این رفتار ها رو میگیرن چون به نوعی سود جویی محسوب میشه اما میشه همین رو با مدیران سایت ها ارتباط گرفت و با ارسال رپورتاژ در سایت مورد نظر هم به زحمات مدیران اون سایت ها پاسخ بدید و هم باعث بشید که سئو یا همون بهینه سازی سایت تون خوب بشه و بک لینک های مفیدی دریافت کنید البته از قدرت شبکه های اجتماعی در تاثیر گذاری بر سئو چه شما و چه دیگر طراحان سایت غافل نشوند که رسانه های اجتماعی بیشترین تاثیر رو در سئو سایت میتونند داشته باشند .
        برای هادی احمدی عزیز و همه طراحان وب سایت های حرفه ای آرزوی موفقیت میکنم

    3. ممنون از مطالب خوبتان

    4. سلام ممنونم ازوب سایت عالیتون
      با سپاس بهترین کوتاه کننده لینک فارسی در ایران

    5. سپاس چون مطالب ارایه شده حتما به درد کاسبایی مثل ما میخوره

      • بسیار عالی و ممنونیم که نظر قشنگتون رو برامو ارسال کردین و ما رو در شبکه های اجتماعی حمایت میکنید ،منتظر نظرات قشنگتون هستیم دوست مهربون

      • خواهش میکنیم دوست عزیز،خوشحالیم که مطالبمون براتون مفید بوده،امیدوارم با خوندن مطالب دیگه ما رو از نظرات و دیدگاهتون باخبر کنید،با آرزوی لحظه های شاد برای شما

    6. بسیار عالی و مفید بود

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانستو برای دریافت تخفیف ویژه امتحان کن! (ویژه نمایندگی)