راهکار جالب توییتر برای افزایش نرخ مشارکت کاربرانش

در حالی که شبکه اجتماعی اینستاگرام با فاصله بسیاری از لحاظ نرخ مشارکت کاربران از بقیه شبکه‌های اجتماعی پیشی گرفته و روز به روز با افزودن امکاناتی جدید نیز افراد بیشتری را به خودش جذب می‌کند، بقیه شبکه‌های اجتماعی به فکر افتاده‌اند تا با ارائه ویژگی‌های جدید مخاطبان خود را حفظ کنند. توئیتر هم یکی از این شبکه‌های اجتماعی است که به خاطر کاهش نرخ مشارکت کاربرانش، به مشکل خورده و سعی کرده با افزودن امکانات جدید خود را نجات دهد.

توئیتر که در  زمان بوجود آمدنش فقط یک شبکه اجتماعی شبیه به سیستم‌های Microblogging بود، به مرور زمان و با تغییر رابط کاربری و افرودن امکاناتی چون اشتراک‌گذاری عکس و ویدئو، توانست خودش را به دیگر رقیبانش برساند. اما مشکل بزرگ‌تر اینجا بود که دیگر افراد عادی علاقه‌ای به فعالیت در توئیتر نداشتند. یکی از مورادی که به طور قطع توانست وضعیت توئیتر را در دوره اخیرش متحول کند، سیستم Poll است که در ماه اکتبر سال میلادی گذشته به آن افزوده شده است.

چه‌کسانی باید برای کسب‌وکارشان از توییتر استفاده کنند؟

 

نظرسنجی-در-توئیتر

 

Poll که در زبان انگلیسی به معنای نظرسنجی است، به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید از مخاطبان خود سوال کرده و با یک سری پاسخ آماده نیز از آنها عمل بگیرید. هر Poll می‌تواند گزینه مختلف در اخیار مخاطب قرار دهد و البته لازم نیست که نظرسنجی شما حتما با چهار گزینه انجام شود. برای مثال شما می‌توانید نظرسنجی خود را به صورت یک سوال با جواب‌های بلی و خیر انجام دهید.

در نظر داشته باشید که هر نظر سنجی در یک بازه زمانی مشخص انجام می‌شود و حداکثر می‌تواند هفت روز طول بکشد. در حین وارد کردن محتوای مربوط به نظرسنجی، مدت زمان مورد نظر شما پرسیده می‌شود.

در صورتی که تعداد پست‌های شما کم است، مشخصا باید مدت زمان را زیادتر کنید تا افراد تازه وارد به صفحه شما بتوانند همان جا در نظرسنجی شرکت کنند. البته نظرسنجی شما می‌تواند برای یک روز جهانی یا رویدادی خاص صورت گیرد که مشخصا تاثیر چشمگیری خواهد داشت.

هنوز مشخص نیست که چقدر در نرخ مشارکت کاربران توئیتر تغییر ایجاد شده؛ ولی کاملا مشخص است که در این نظر سنجی‌ها با توجه به اینکه یک عمل جدید اضافه شده، افراد بیشتر به فعالیت خواهند پرداخت و به همراه این مهم نیز نرخ مشارکت هم افزایش خواهد یافت.

توییتر شاید در ایران برای کاربران عادی زیاد شناخته شده نباشد اما  اکثر کسب و کارها – اینترنتی و غیر اینترنتی – در آنجا فعالیت می کنند. همه آنها یک هدف را دنبال می کنند که آن ” افزایش نفوذ تبلیغاتی خود با افزایش تعداد دنبال کننده ها ( فالوور ) ” و حضور فعال در تمام عرصه های فعالیت مخاطبان خود می باشد. اما باید اعتراف کرد که جذب فالوور در توییتر و مخصوصا فالور فعال، از سایر شبکه های اجتماعی سخت تر می باشد.در این نوشتار سعی شده تا تمام تکنیک های افزایش فالوورهای توییر مطرح شود. لذا ۱۰روش افزایش فالوور توییتر را به شما ارائه می کنم تا با انجام آن نکات، فالوور خود را با سرعت چشمگیری افزایش دهید!

سه نکته برای نوشتن توئیت‌هایی که در راستای استراتژی بازاریابی شما هستند

۱-آغاز فعالیت در توییتر

کسب فالوورهای زیاد نیازمند عضویت و فعالیت در توییتر می باشد. لذا پیشنهاد می گردد تا مقاله ای با عنوان ۱۰ گام اولیه برای آغاز فعالیت تبلیغاتی در توییتر را مطالعه کنید.

۲-متن معرفی کاملی تهیه کنید .

بسیاری از کاربران با مشاهده متن پروفایل شما ( Bio ) تصمیم می گیرند که شما را دنبال ( فالو ) کنند یا خیر. متنی خلاصه و عالی و با ادبیاتی صمیمی و دوستانه در مورد کسب و کار خود بنویسید. مطمئن شوید که متن و تصویر پروفایل شما برند شما را منعکس می کند.

۳-متن پروفایل ( Bio ) خودتون رو به روز نگه دارید

توضیح پروفایل خود را همراه یا مناسبت ها یا کمپین هایی که شما در آن شرکت می کنید تغییر دهید.به عنوان مثال اگر در جشنواره وبسایت های ایران شرکت کردید لینک و توضیح مربوطه را در قسمت توضیح پروفایل درج کنید.

۴-صفحه توییتر خود را معرفی کنید.

با استفاده از امکانات شبکه های اجتماعی، یک تب پروفایل توییتر خودتان را در اکانت فیسبوک، گوگل پلاس، لینکداین و … ایجاد کنید. (( به زودی مقاله مفصلی در مورد اپلیکیشن های شبکه های اجتماعی تهیه خواهد شد )).

۵-توییتر خود را در سایتتان ثبت کنید.

کدهای دنبال کردن توییتر و همچنین اشتراک گذاری مطالب در توییتر را در سایت خود قرار دهید.

۶-بهترین توییت های خود را ثبت (Embed ) کنید

توییتر این امکان را به شما ارائه می دهد تا توییت های خود را در سایتتان قرار دهید.شما می توانید با دریافت کد توییت های خود، آن را در خارج از توییتر منتشر کنید.برای این کار باید در زیر مشخصات هر توییت، روی علامت سه نقشه ( … ) کلیک کرده و گزینه Embed tweet را کلیک نمایید تا کد آن توییت نشان داده شود.

۷-اکانت خود  در توییتر را روی اسناد کاغذی چاپ کنید

اگر شما دارای کارت ویزیت، فاکتور،پوستر تبلیغاتی و … هستید مشخصات اکانت خود در توییتر را بر روی آنها ذکر نمایید.

۸-درج نام توییتر شما در امضای ایمیل

روزانه ای میل های متعددی ارسال می کنید.پس فراموش نشود که در کنار نام سایت خود، نام توییتر خود را نیز در قسمت امضای ای میل بنویسید.

۹-به دیگران توییت بزنید.

هر روز حداقل ۳ نفر جدید را با @ مورد خطاب قرار داده و برای آنها توییت بزنید.

۱۰-با اکانت توییتر در سایت ها عضو شوید

برخی سایتها امکان ثبت نام با اکانت توییتر را فراهم کرده اند.اگر شما با توییر خود در آن سایت ها عضو شوید متن پروفایل شما در محل مربوطه نمایش داده می شود.علاوه بر این می توانید در قسمت امضای فروم های گفت و گو، نام توییتر و توضیحات آن را قید نمایید.

کلمات کلیدی:  تبلیغات در شبکه های اجتماعی , تبلیغات شبکه های اجتماعی , کسب درآمد از شبکه های اجتماعی , بازاریابی در شبکه های اجتماعی , قانون طلایی دربازاریابی شبکه های اجتماعی , ترفند های بازاریابی , شبکه اجتماعی توییتر , آشنایی با توییتر , گرفتن بازدید در توییتر , بازاریابی در توییتر, social media marketing , Social network advertisin

منابع: بلاگ آد , وبسیما

پشتیبانی : 05132727070

    لطفا برای مشاوره رایگان در خصوص ارائه خدمات؛ فرم زیر را پر کنید:

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانستو برای دریافت تخفیف ویژه امتحان کن! (ویژه نمایندگی)