راه هایی برای جذب مشتری از شبکه‌های اجتماعی

پیگیری‌هایی که منجر به جذب مشتری می‌شوند بسیار مهم هستند به ویژه این‌که کمتر از ۵ درصد بازدیدکنندگان در اولین بازدید از وب‌سایت شما خرید خود را انجام می‌دهند. اما ایجاد فرم ثبت‌نام هنگام به‌روز رسانی وبلاگ برای جذب مشتری کافی نیست.

امروزه افراد بیشتری به جمع‌آوری وبلاگ‌هایی می‌پردازند که بتوانند مطالب مورد علاقه‌ی خود را در آن بخوانند و از این‌رو ثبت نام ایمیلی یا تهیه لیست ایمیل بی‌معنی به نظر می‌رسد. بنابراین ترکیب چندین روش برای جذب مشتری می‌تواند کمپین بازاریابی شما را موفق گرداند و تا ۷۵ درصد ترافیک وب‌سایت شما را افزایش دهد. در ادامه این مطلب چند نکته‌ی مهم در زمینه‌ی ایده‌های جذب مشتری را با هم می‌بینیم که تاثیر چشمگیری بر روی کسب و کارها دارند.

درآمد شبکه اجتماعی رایگان از کجاست؟!

 راهنما یا گزارش

استفاده از راهنماهای ویژه یا گزارش یکی از راه‌های ساده و محبوب برای جذب مشتری است. تاثیرگذارترین راه افزایش مشتری ارائه‌ی آموزش‌های مرتبط با محصول و داده‌های مفید است تا مخاطبان را قانع کنید که استفاده از این محصول موجب تسهیل زندگی آن‌ها می‌شود.

جذب مشتری 1

 استفاده از برگه‌ها یا فایل‌های توصیه‌ای

آیا به کمک محتوایی که ارائه می‌دهید توصیه‌های عملی به مخاطبان خود دارید؟ برای این کار با ایجاد برگه‌هایی حاوی توصیه‎‌های عملی می‌توانند به سرعت مخاطب جذب کنند. از نظر نیل پاتل برگه های حاوی راهکارهای عملی یکی از سریع‌ترین راه‌های جذب مشتری برای بازاریابان دیجیتال است.

جذب مشتری 2

 استفاده از فهرست منابع یا چک لیست

اگر عادت دارید که پست‌های وبلاگی طولانی بنویسید بهتر است بدانید که مخاطبان از شما انتظار دارند که مطلبی عمیق اما به صورت چک لیست تهیه کنید. به عنوان مثال برای نوشتن یک پست وبلاگی خوب رعایت ۱۶ نکته الزامی است که می‌توانید در این مطلب آن را بخوانید.

جذب مشتری 3

 محتوای آموزشی ویدیویی

محتواهای از نوع How-to می‌توانند برای مخاطبان فوق‌العاده ارزشمند باشند و سبب بهبود جذب مشتری شود. شما می‌توانید بسیاری از مشکلات مخاطب تان را کشف کنید، در مورد آن‌ها آموزش تولید کنید و با دریافت آدرس ایمیل آن محتوا را در اختیار مخاطب قرار دهید.

شبکه‌های اجتماعی هر چقدر هم که از عمرشان بگذرد و در ذهن خانواده‌ها کلیشه‌ شوند هرگز در حوزه کسب وکار تکراری نمی‌شوند. خصوصا که این روز‌ها همه به دنبال بیش‌ترین جذب مشتری از شبکه‌های اجتماعی هستند.

صحبت امروز و دیروز نیست؛ سال‌ها است که شبکه‌های جتماعی به عضو اصلی خانواده‌ها تبدیل شده‌اند و این روز‌ها اگر خانواده‌ای سه عضو واقعی داشته باشد، درواقع ۴ نفره است!

رفتار معمارانه در شبکه‌های اجتماعی

از سال ۲۰۰۵ و دقیقا اولین باری که رد و بدل کردن تصاویر خیلی ساده‌تر از حد تصور مردم شد، خانواده‌هایی که تا آن زمان مخاطب اصلیشان تلویزیون بود به سمت فیسبوک و مشابه آن روی آوردند.

 

جذب مشتری از شبکه‌های اجتماعی

چگونگی محبوبیت شبکه‌های اجتماعی را هم که به خوبی می‌دانید؛ همان سناریو‌های تکراری نزدیک کردن مردم، سهولت دسترسی به اخبار دنیا و کم هزینه‌تر بودن آن‌ها.

مدیریت شبکه‌های اجتماعی و جذب مشتری در آن با توجه به ظرفیت‌های بی‌شماری که روز به روز بر آن‌ها افزوده می‌شود، کار سختی نیست.

بعد از این که یک برند بتواند شبکه اجتماعی و بازار هدف خود را پیدا کند؛ در یک قدمی رونق کسب و کار خود قرار می‌گیرد. یک قدم باقیمانده مربوط به راه‌هایی است که برای ترغیب کاربران و تبدیل آن‌ها به مشتری به کار می‌بریم.

لحظاتی همراه ما باشید تا یاد بگیرید چطور با استفاده از این ظرفیت، کسب درآمد کنید و بیش‌ترین جذب مشتری از شبکه‌های اجتماعی را داشته باشید.

ترفندهایی برای بیش‌ترین جذب مشتری از شبکه‌های اجتماعی

Best Ways to Get More Customers From Social Media

افزایش فالوور‌ها اولین چیزی است که یک صفحه تجاری در اینستاگرام یا هر شبکه اجتماعی دیگر باید نسبت به آن مبادرت کند. مدیر صفحات اجتماعی باید پاسخ قابل قبولی برای اینکه چرا آنفالو می‌شوید یا چه چیزی کاربران را آزار می‌دهد، داشته باشد.

بعد از این که تعداد فالوورها به رقم قابل‎توجهی رسید باید جا پای خود را با راه‌هایی که در ادامه معرفی می‌شود، محکم کنید!

 

جذب مشتری از شبکه‌های اجتماعیبه اشتراک‌گذاری محتوای تولید شده توسط کاربران

مطالبی که خودِ کاربران در تولید آنها نقش دارند عینا مثل محتوای تولید شده توسط کاربر در اپلیکیشن‌ها؛ بهترین راه برای تشویق کاربران، جذب و تبدیل آن‌ها به مشتری در شبکه‌های اجتماعی می‌باشند.

کاربران خود را تشویق کنید تا از محصولات یا خدماتی که توسط شما عرضه شده‌اند عکس و فیلم تهیه کنند تا شما آن‌ها را به نام خودشان در صفحه اصلی قرار دهید.

از آن‌ها بخواهید همان عکس را با هشتگ اختصاصی شما در صفحه شخصیشان قرار دهند تا شانس جستجوی برندتان توسط سایر کاربران افزایش یابد.

ساخت برند شخصی یا تجاری و محبوبیت در شبکه های اجتماعی

مزایای استفاده از محتوای کاربران

اولا زبان کاربران به زبان کاربران دیگر که قرار است مشتریان شما شوند نزدیک‌تر است تا خودِ شما؛ چه‌بسا مشتریان واقعی انتظاراتی داشته باشند که هرگز به ذهن شما نرسیده باشد.

تصاویر که توسط کاربر ارسال می‌شوند یک راه فوری برای نمایش محصول شما و کسب اعتبار است. این تصاویر به بقیه نشان می‌دهند محصولات شما قبلا هم خریداران زیادی داشته‌اند. این محتوای ناچیز تاثیر فراوانی در متقاعد کردن کاربران برای خرید دارد.

خودِ شما هم می‌توانید بازخورد مثبت و نظرات اثرگذار را در قالب پُست‌های مستقل با بازدیدکنندگان تقسیم کنید. جذب مشتری از شبکه‌های اجتماعی به همین سادگی است!

 

جذب مشتری از شبکه‌های اجتماعی

استفاده از روش بازاریابی افراد تاثیرگذار

شاید روان‌‌شناسی بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی برای امثال ما و شما که فقط یک مشتری هستیم چندان ملموس نباشد؛ اما برندی که از این راه کسب درآمد می‌کند به خوبی تاثیر آن‌را در فروش خود احساس می‌کند.

خودِ مشتریان و استفاده از محتوای تولید شده توسط آن‌ها، اعتبار بزرگی برای یک برند می‌باشند؛ اما مسلما تاثیرگذاری توصیه فردی که بین مردم محبوبیت و شناخت کافی دارد، برای خرید محصولِ ما چشمگیرتر است.

شاید به همین دلیل است که معمولا از افراد شناخته‌شده و پُررنگ در اجتماع برای تبلیغات برند‌ها استفاده می‌شود.

 

جذب مشتری از شبکه‌های اجتماعیطبق آمار منتشر شده از سوی Experticity، مشاور فروش و بازاریابی برند، ۸۲ درصد از مشتریان به توصیه افراد تاثیرگذار برای خرید یک محصول عمل می‌کنند.

توصیه ما رایزنی و همکاری با فرد اثرگذار و پُرمخاطب در شبکه‌های اجتماعی است تا شخصا محصولات شما را با نام و تصویر خود تبلیغ کند.

حتی می‌توانید در این راه فراتر بروید و مثلا ویدیو آموزشی استفاده از محصولات یا خدماتتان را با حضور این فرد منتشر نمایید.

از نتایج استفاده از بازاریابی تاثیرگذار، ارزش و اعتمادی است که باعث می‌شود فالوررهای شما به مشتری بالقوه شما تبدیل شوند.

بازاریابی و تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

تسهیل راه پرداخت هزینه‌ها برای مردم

وقتی که یک کاربر از طریق شبکه‌های اجتماعی، شما را برای خرید محصولی انتخاب می‌کند یعنی شبکه اجتماعی را برای خرید مناسب دیده است.

یعنی شبکه اجتماعی را ساده‌ترین راه ثبت سفارش دیده و دیگر تمایلی به استفاده از راه‌های دیگر مثل درگاه‌های پرداخت موجود در سایت و… را ندارد.

جذب مشتری از شبکه‌های اجتماعی

بنابراین این وظیفه برندها است که ساده‌ترین راه را برای پرداخت و سپس جذب مشتری از شبکه‌های اجتماعی انتخاب کنند. شبکه‌های اجتماعی محبوب برای این دغدغه کاربران و صفحات تجاری آن‌ها، تمهیدات خوبی اندیشیده‌اند:

  • فیسبوک: در فیسبوک هر صفحه تجاری می‌تواند تبی برای فروش محصولات خود ایجاد کند. لازمه این کار داشتن اکانت تجاری و یک فروشگاه اینترنتی است.
  • توییتر: در توییتر با توجه به اهداف متفاوت آن، خرید و فروش محصولات کمی مشکل می‌شود. البته در سال ۲۰۱۷ و به تازگی توییتر دکمه خرید را اضافه کرده است. اما هنوز هم قابلیت لینک تصویر محصولات به صفحه فروش در سایت اصلی وجود دارد که احتمالا اغلب برندها این راهکار را برای فروش محصولات خود ترجیح دهند.
  • اینستاگرام: تا چندی پیش فروش محصولات در اینستاگرام امری پُرچالش بود. اما دکمه جدید SHOP یا خرید و امکان افزودن لینک دراستوریز اینستاگرام، این چالش‌ها را حذف کرده تا فروش محصولات ساده‌تر شود.
  • پینترست: با استفاده از پین‌های خریدنی در شبکه اجتماعی پینترست هر کاربر می‌تواند محصول خود را بدون نیاز به تَرک پینترست، خریداری نماید.

جذب مشتری از شبکه‌های اجتماعی

 

 

کلمات کلیدی : , , , کسب درآمد در شبکه های اجتماعی , تبلیغات در شبکه های اجتماعی , تبلیغات در اینستاگرام ,  تبلیغات در تلگرام  , تبلیغات در لینکدین  ,  تبلیغات در فیسبوک   , social media marketing  ,  Social network advertisin

 

منابع : هات اپ نیوز , پویا نت

پشتیبانی : 05132727070

    لطفا برای مشاوره رایگان در خصوص ارائه خدمات؛ فرم زیر را پر کنید:

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانستو برای دریافت تخفیف ویژه امتحان کن! (ویژه نمایندگی)