روش های برندسازی در شبکه های اجتماعی

برند سازی در شبکه های اجتماعی به بیان رسا، شاخه ای از بازاریابی اینترنتی است که در آن افراد، بازاریابان و کسب و کارها، با استفاده از شبکه های اجتماعی متعدد سعی دارند به شهرت آفرینی، افزایش و همه گیر کردن نام تجاری و پیام تجاری شان به هدف افزایش سود و در آمد زایی، دست یابند.

هدف بازاریابان در شبکه های اجتماعی این است که بتوانند از پر جمعیت ترین پاتوق های آنلاین، به منظور شناخت بیشتر مشتری، و توسعه کسب و کار دست پیدا کنند تا بتوانند فروش خود را رونق بخشند.  یک بازاریاب موفق در شبکه اجتماعی به دنبال این است که محتوایی دیجیتالی تولید کند ، که آمیخته با پیام تجاری سازمان باشد و برای کاربران نیز جالب باشد تا بتواند از این طریق کاربران را ترغیب به نشر مطالب و در نتیجه انتشار برند نماید.

شبکه های اجتماعی جای خود را به خوبی در زندگی مردم باز کرده اند به طوری که حتی افراد غریبه با اینترنت و فناوری نیز، وارد گود شده‌ و سعی می‌کنند از آن‌ها استفاده کنند. اگر در تاکسی، اتوبوس، مترو ، فروشگاه‌ها و تقریبا هر نقطه ای از شهر به اطراف خود نگاه کنید افرادی را می‌بینید که بدون توجه به اطراف غرق در تلفن همراه شان هستند و اگر کمی بیشتر دقت کنید اغلب آن‌ها در یکی از شبکه های اجتماعی مشغول مشاهده ، مطالعه یا ارسال مطالب می باشند. این یک فرصت بزرگ برای ایجاد تغییرات بزرگ در دنیای بازاریابی می باشد و تلفن همراه محور این تحول خواهد بود. اولین و ابتدایی ترین روش تبلیغ در بازاریابی اینترنتی ایمیل مارکتینگ بوده است. ولی به وضوح می توان مشاهده کرد که شبکه های اجتماعی و رسانه های مجازی اولین و پربازدیدترین محل توجه افراد در زندگی روزمره می باشد. اگر صاحب هر کسب‌و‌کاری می باشید دیر یا زود باید به سراغ استفاده از شبکه های اجتماعی بروید. در این فضای رقابتی در صورتی که خیلی صبر پیشه کنید زمانی گران بها را به سرعت از دست خواهید داد. ولی شاید شما انسان موفقی در کسب و کار خود باشید و از خود بپرسید چرا باید سراغ این رسانه ‌ها بروم. تا الان از آن‌ها استفاده نکرده‌ و در کارم هم موفق بوده‌ام. در مطلب زیر نکاتی درباره روش ها و جنبه های اهمیت این رسانه ها آمده است.

آیا بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی به بن بست خواهد رسید؟

دسترسی سریع

اگر از رسانه‌هایی مانند اینستاگرام یا تلگرام استفاده می کنید این فرصت را دارید که مخاطبان خود را خیلی سریع از موضوعی آگاه کنید. باتوجه به اینکه زمان مشخصی برای استفاده از این رسانه ها تعریف نشده است و تقریبا در تمام طول روز افراد به این شبکه ها دسترسی دارند می توانید پیغام های خود را حتی در ساعات شبانه (بین۲۰ الی ۲۳) ارسال نمایید در این صورت بسیاری از افراد تبلیغ شما را پیش از آن که روز کاری شروع شود خواهند دید و حتی بخشی از آن‌ها آماده تماس با شما و خرید هستند. استفتده از یک عکس زیبا که از تبلیغ منتشر می‌شود باعث می گردد تا هزاران نفر با جزییات تبلیغات شما هم آشنا شوند. نکته دیگر آن است که پست‌های شما در رسانه‌های اجتماعی اگر با ظرافت انتخاب شود هیچ حس تبلیغ یا مزاحمت ایجاد نمی‌کند. به این صورت که شما می توانید به صورت یک پیشنهاد دوستانه خواسته خود را مطرح نمایید یا به صورتی که پیام شما در لفافه ای از رفع نیاز مخاطبین پیچیده شده باشد.

هزینه بسیار پایین تر

در مقایسه با روش های تبلیغاتی دیگراستفاده از رسانه‌های اجتماعی در کسب‌و‌کار هزینه پایینی دارد. البته این‌طور هم نیست که مجانی باشد. شما باید زمان و انرژی کافی اختصاص دهید تا بتوانید نتیجه مناسبی به دست آورید. اما اگر بتوانید استراتژی مشخصی داشته باشید و روزانه یک تا دو ساعت از زمان روز کاری را به رسانه‌های اجتماعی اختصاص دهید، شاید در همین زمان بتوانید پیشرفت قابل‌توجهی در شبکه های اجتماعی داشته باشید.

Related image

برندسازی

برند سازی بنیان ایجاد تحولات بزرگ شغلی است کسب‌و‌کارها با تمامی راه های ممکن باید به دنبال برندسازی باشند. به‌عبارت‌دیگر باید در صنف خود خوش‌نامی ایجاد کنند تا مخاطبان با اطمینان خاطر از آن‌ها خرید کنند و همچنین برند آن ها را نیزبه دیگران توصیه کنند. شبکه های اجتماعی فرصت بسیار مناسبی را برای برندسازی در اختیار کسب و کارها قرار می دهند.فرض کنید شخصی دنبال خریداری یک سامانه پیامک است. با جستجو در رسانه‌های اجتماعی، به صفحه شما می‌رسد و می‌بیند صفحه شما هزاران هوادار دارد. تا همین‌جا در کوتاه‌ترین زمان ممکن اعتماد مخاطب تا حدی جلب شده است، زیرا می‌بیند هزاران نفر صفحه شما را پیگیری می‌کنند. نگاهی به مطالب شما می‌اندازد و می‌بیند بدون پرداخت هیچ پولی می‌تواند نکات مفید زیادی در خصوص این روش تبلیغاتی یاد بگیرد و باز اعتمادش به شما بیشتر می‌شود. در نظرات زیر مطالب، با نظری مواجه می‌شود که نوشته: «چند ماه پیش در دوره آموزش زبان شما شرکت کردم و عالی بود. دلم برای استاد تنگ شده است». در این لحظه مخاطب آمادگی کافی کسب کرده تا در دوره زبان شما ثبت‌نام کند. آیا فکر می‌کنید می‌توانستید با یک تبلیغ و حتی صرف چند میلیون تومان پول چنین اعتمادی ایجاد کنید؟

 

محتوای انتشار داده شده توسط شما

بدون شک مهم‌ترین موضوع در بازاریابی با شبکه‌های اجتماعی نوع و کیفیت مطالبی باشد که منتشر می‌کنیم. اگر هدف شما از حضور در رسانه‌ها برندسازی و افزایش فروش است باید سه نوع مطلب ارسال کنید در زیر به توضیح این موارد می‌پردازیم. اگر به‌طور مدارم از هر سه نوع استفاده کنید می‌توانید کاملا موفق خواهید شد. همچنین اگر یکی از این سه مورد را حذف کنید احتمال موفقیت شما نیز به همان نسبت کاهش می یابد.

بازاریابی آنلاین و روش های آن چیست و چه مزایایی دارد ؟

۱. آموزش دادن

مهم‌ نیست شغل شما چیست. در هر کسب و کاری که هستید مهم‌ترین فعالیت شما در رسانه‌های اجتماعی باید آموزش باشد. اگر کارتان فروش بیمه است نکات بیمه‌ای را به مخاطبین خود آموزش بدهید. به او نشان دهید چگونه بهترین گزینه ممکن را در هر نوع بیمه ای انتخاب کند. اگر کارواش دارید آموزش بدهید که مردم چگونه بتوانند از اتومبیل بهتر مراقبت کنند. اگر فروشنده لوازم آرایشی بهداشتی هستید به کاربران یا مخاطبین خود بیاموزید چگونه لوازم آرایشی تقلبی را از اصل تشخیص دهند و یا برای سلامتی خود از مصرف چه مواردی خودداری نمایند. در هر کاری که باشید مواردی هست که می‌توانید به آن ها آموزش بدهید و خودتان را به‌عنوان مشاور ودر این مورد معرفی کنید. اگر آموزش در شبکه های اجتماعی را از فعالیت های خود حذف کنید موفقیت چندانی کسب نخواهید کرد. این مطالب هستند که راحت‌تر به اشتراک گذاشته می‌شوند و باعث کسب اعتبار شما می‌شوند. توجه داشته باشید که صداقت و صمیمیت شما در انتشار مطالب کلیدی ترین رمز موفقیت این روش می باشد.

Image result for ‫روش های برندسازی در شبکه های اجتماعی‬‎

۲. تایید و تمجید کاربران

در رسانه‌ها مطالبی را منتشر کنید تا نشان دهد مورد تایید دیگران هستید. این نوع مطالب اعتماد افراد جدید را به سرعت جلب می‌کند و باعث می‌شود به خودشان جرات خرید از شما را دهند. هر وقت ممکن است با مشتریان خود عکس گرفته و آن را در شبکه های اجتماعی خود پست نمایید. اگر در نمایشگاه‌ یا همایشی شرکت می‌کنید حتما عکس آن را در رسانه‌ها بگذارید. همچنین با برگزاری مسابقه می‌توانید از مشتریان بخواهید عکس‌هایی برای شما بفرستند تا در رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید. نکته مهم این نوع پست‌ها آن است که به مخاطبان جدید نشان دهید تنها نیستند و افراد زیادی به شما اعتماد کرده‌اند و حتی خرید کرده‌اند. پس خرید از شما ریسک نیست ! حتما توجه کرده‌اید که اگر دو رستوران در کنار هم باشند مردم دوست دارند به رستوران شلوغ‌تر مراجعه کنند با اینکه احتمال دارد زمان زیادی برای سفارش و تحویل غذا منتظر بمانند چون احساس می‌کنند رستوران شلوغ بهتر است که اگر بهتر نبود شلوغ نمی‌شد!

 

۳. معرفی محصول یا خدمات شما به صورت شفاف و با قیمت های مشخص

مخاطبان شما بالاخره باید بدانند که محصولات یا خدمات شما دقیقا چه هستند و با چه قیمتی به فروش می رسند . از معرفی کامل محصولات نترسید. البته به شرطی که دو مورد قبلی را رعایت کرده باشید و مطالب در زمینه آموزش و تایید دیگران منتشر کرده باشید. گاهی فروش‌ها یا پیشنهادهای ویژه بگذارید یا کوپن های تخفیف ارایه کنید تا مخاطبان از مزایای فروش شما برخوردار باشند. توجه نمایید که تعداد پست‌هایی که به معرفی محصول اختصاص می‌دهید باید کمتر از دو نوع دیگر باشد.

 

 

کلمات کلیدی :بازاریابی و فروش بین المللی , روش های تبلیغات آنلاین , مزایای تبلیغات آنلاین , بازاریابی اینترنتی و کسب درآمد بیشتر , بازاریابی آنلاین , تبلیغات در شبکه های اجتماعی , تبلیغات شبکه های اجتماعی , کسب درآمد از شبکه های اجتماعی , بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی , کارآفرینی , مدیریت شبکه های اجتماعیsocial media marketing , Social network advertising

 

منابع : آرتا مارکتینگ , سورنا

#مجید_درویش_زاده #لاین_استور#استارتاپونه
درویش زادهDarvishzade
پنل ممبر فالوور

    لطفا برای مشاوره رایگان در خصوص ارائه خدمات؛ فرم زیر را پر کنید:

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانستو برای دریافت تخفیف ویژه امتحان کن! (ویژه نمایندگی)