رویکردهای بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

فهرست مطالب

استراتژی‌های اجتماعی بخش مهمی از استراتژی‌های کلی بازاریابی هستند، و اغلب منجر به داشتن اثری مستقیم بر روی خط پایین می‌شوند.

 شش راهی که از طریق رسانه های اجتماعی می توانید رتبه خود را ارتقاء دهید

 در اینجا برخی رویکردها به منظور بررسی در سال ۲۰۱۶ در این زمینه آمده است.

۱. کیفیت ارجح تر از کمیت. ضرب المثل “quality of quantity” را به یاد دارید؟ بر اساس داده ها و اطلاعات گسترده نقل شده از Forrester Research، فیس بوک نشان می دهد پست های هر برند را تنها به ۱۶ درصد از طرفداران آن نشان می دهد. دسترسی ارگانیک به طور فزاینده ای دشوار شده است، که بر اهمیت محتوای خوب که قابل اشتراک گذاری بوده و ارائه دهنده ارزش ها باشد، تاکید دارد.
با توجه به افزایش مخارج رسانه های اجتماعی، در سال ۲۰۱۶ خواهید دید که برندها بایستی بر کیفیت محتوا، مکالمات کنش‌گرا به جای گفتگوهای انفعالی و تاثیرگذاران (influencers) به منظور گسترش میزان دسترسی خود، تمرکز داشته باشند.

۲. کلمات کم‌تر، تصاویر بیشتر. تصاویر کم‌تر، ویدیو های بیشتر. محتوای بصری همواره از لحاظ بازخورد و میزان اثرگذاری، بهتر از کلمات عمل می کند، بنابراین قابلیت به اشتراک گذاری تصاویر قانع کننده در سراسر پلت فرم ها، گاهی اوقات به یک ضرورت تبدیل می شود. در حال حاضر، در سطح جهانی که در آن هزینه های داده ها و پهنای باند همچنان به عنوان یک نگرانی مطرح است – ما شاهد تغییر بیشتری از محتوای بصری (تصاویر) به سمت ویدیوها هستیم.

نشان داده شده است که ویدئوهای In-feed video کمی موفق تر از تبلیغات استاتیک هستند – این میزان موفقیت بیشتر به اندازه ای است که بتواند صرف هزینه اضافی را توجیه کند. اما اساسا محتوای به اشتراک گذاشته همچنان نشان دهنده نرخ تعامل بهتری می باشد. با رشد ویدئوها به عنوان یک مرکز توجه (یا حوزه مورد توجه)، این مسئله اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت که ویدئوهای شما روشن و برجسته بوده و از جذابیت کافی برخوردار باشند.

۳. یک سایز برای همه اندازه ها متناسب نخواهد بود. در نظر بگیرید که بیش از یک چهارم مردم آفریقای جنوبی در فیس بوک عضو هستند و ۷٫۴ میلیون نفر در توییتر عضو می باشند، و تصور آن که این دو پلت فرم به عنوان محبوب ترین شبکه های اجتماعی در میان برندها مطرح باشند، با توجه به اعداد و ارقام ذکر شده کار سختی نخواهد بود.

با معرفی حجم زیادی از سایر برنامه های شبکه های اجتماعی – مانند Pinterest، Snapchat، Vine، Periscope، و غیره – شما کجا باید باشید؟ به جای تلاش برای حضور در همه جا آن هم یک بار، مدیران بازاریابی باید بدانند که مخاطبانشان از کدام پلت فرم بیشتر استفاده می کنند و چگونه از آن ها استفاده می کنند.

ابزارهای تحلیلی، ویژگی های (امکانات) ارتقاء یافته ای برای به دست آوردن بینشی عمیق تر ارائه خواهد نمود، و ما را قادر می سازد که از کمپین های رسانه های اجتماعی به صورت هدفمند و انتخابی استفاده نمائیم. این مسئله مدیران رسانه های اجتماعی را آزاد می گذارد تا توجه بیشتری به نوع محتوایی داشته باشند که مشتریانشان بیشتر پذیرای آن هستند و به تیم ها اجازه می دهد تا زمان را صرف تولید محتوای با کیفیت و مناسب برای پلت فرم های انتخاب شده، به منظور اطمینان از دسترسی ارگانیک، نمایند.

۴. افزایش تجارت اجتماعی. در سال ۲۰۱۵ ما دیدیم که چگونه مسدود کننده های تبلیغات پتانسیل فرسایش (کاهش) اثربخشی نمایش تبلیغات را دارند. ما همچنین شاهد خرید دکمه های اضافه شده به فیس بوک، توییتر و پنترست بودیم، که البته آن تنها قبل از انجام چنین کاری توسط اینستاگرام بود. تبلیغات رسانه های اجتماعی هستند کمتر ایجاد مزاحمت می کنند و مرتبط ترند، که با این حساب باید نرخ تعامل بیشتری نیز در پی داشته باشند.

اما برندهایی که در استفاده از این ابزارهای تجارت اجتماعی موفقیت نشان داده اند اندک بوده، و مسائلی همچون حریم خصوصی و امنیت همچنان به عنوان نگرانی های اصلی کاربران در این زمینه باقی مانده است. انتظار می رود این مسئله تغییر یابد. برندهای تجارت الکترونیک دلایلی برای نگرانی دارند، چرا که پلت فرم های اجتماعی به سختی کار می کنند تا اطمینان حاصل نمایند که کاربران هرگز برنامه آن ها را ترک نمی کنند. نتیجه؟ مراقب وب سایت های تجارت الکترونیک که به طور فزاینده ای ذاتا در حال اجتماعی شدن هستند، می باشند، و به این مسئله واکنش نشان می دهند.

۵. WhatsApp سراسر جهان را می گیرد. در سال گذشته با رقم ۲۲ میلیون دلار توسط فیس بوک خریداری شد، با این حال بسیاری از آمریکایی ها حتی از WhatsApp چیزی نشنیده اند.

WhatsApp، کمی بیش از یک سال قبل، خیلی بی سر و صدا نسبت به راه اندازی یک دکمه کلیک برای به اشتراک گذاری (click-to-share) اقدام نمود، که تماس های ویدئویی را نیز شامل می شود.

شارا

 

با linestore همراه باشید

پشتیبانی : 05132727070

    لطفا برای مشاوره رایگان در خصوص ارائه خدمات؛ فرم زیر را پر کنید:

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانستو برای دریافت تخفیف ویژه امتحان کن! (ویژه نمایندگی)