فهرست مطالب
Toggleتمام هدف شما در کسبوکارتان تبدیل کاربر به مشتری یا همان افزایش نرخ تبدیل است. از نوع طراحی وبسایتتان تا سرویسها و محصولاتی که ارائه میدهید، همه برای این هدف به کار گرفته میشوند. هیچ شروع و پایانی برای بهینهسازی نرخ تبدیل شما وجود ندارد.
تبدیل آنلاین قسمتی از فرآیند تبدیل کلی کسبوکار شماست که باعث میشود برند شما از محدودیتهای مکانی فاصله بگیرد و شهرت و محبوبیت خود را بدون وجود فیزیکی، در هر جا که بخواهید پخش کند.
پس این موضوع چقدر اهمیت دارد؟
اهمیت این موضوع بسیار زیاد است. قدرت وبسایت شما برای تبدیل کاربر به مشتری در درجهٔ بالایی قرار دارد. پس همین موضوع بهینهسازی وبسایتتان را درزمینهٔ نرخ تبدیل در اولویتهای بالا قرار میدهد.
اما چه چیزهایی در وبسایت شما هست یا بهتر بگوییم در صورت رعایت چه نکتههایی در وبسایتتان نرخ تبدیل بهتری خواهید داشت.
شاید فکر کنید عوامل زیادی در این امر دخیل هستند ولی تنها عاملی که میتواند کاربران شما را تبدیل به مشتری کند، کپی وبتان است.https://linestore.ir
حالا که فهمیدیم یکی از اهداف شما در کسبوکارتان مسئلهٔ تبدیل است، و تبدیلهای آنلاین ازجمله قسمتهای مهم این کار است و همچنین کپی نیز از عوامل مهم تبدیل است، میخواهیم به چند نکته و ترفند را برای نوشتن محتوای صفحههای فرود برای تبدیل کاربر به مشتری، اشاره کنیم.
۱. تفاوت را به آنها بگویید
همیشه این را به خاطر داشته باشید که مشتریان به خاطر شباهت محصولات و سرویسهایتان با رقبایتان از شما خرید نمیکنند. آنها از شما خرید میکنند چون تفاوتی را در آنچه به آنها پیشنهاد میکنید، میبینند. این همان پیشنهاد تکفروش شماست.
ممکن است این تفاوت قیمت، مکان، قابلیتهای مختص محصولتان و یا چیزی متفاوت با دیگر محصولات باشد، هر چه باشد آنها را به این تصمیم وا میدارد که از شما خرید کنند؛ آنها این تفاوت را حس کردهاند.
پس محتوای نوشتاری شما نباید همان چیزی را بگوید که رقبای شما میگویند. اگر نکتهٔ منحصربهفردی هم در محصول و سرویس شما وجود ندارد، سعی کنید چیزی را در آن بولد کنید.
۲. بر اساس علاقههای مشتری ظاهر شوید.
مشتریان شما خودخواه هستند. حداقل وقتی میخواهند خرید آنلاین انجام دهند خودخواه هستند. حتی وقتی برای دیگران خرید کنند سعی میکنند چیزی بخرند که بهوسیلهٔ آن همیشه در خاطرهها باقی بمانند.
پس کپی صفحهٔ فرود شما باید بر اساس علایق مشتریان شما باشد تا علاقهٔ شخصی شما.
در این زمینه به شما پیشنهاد میکنیم همیشه سر اصل مطلب بروید و نکتهٔ اصلی را به آنها بگویید. اینگونه منتظر مشتری نیستید که به شما اعتماد کند و با شما ارتباط برقرار کند. اگر مستقیم به سراغ مزایای محصولتان بروید، این رابطه و اطمینان را شما برای آنها ایجاد میکنید.
از طرفی اگر هم بخواهید بیشازحد قابلیتهای محصول خود را بیان کنید، بیشازحد هم در مورد خودتان صحبت خواهید کرد. حتماً قابلیتهای مختلف محصولتان را بهعنوان مزایای آن پررنگ کنید:
کپیهای قابلیت محور بیشتر در مورد خود شما هستند، مثلاً: سرویس مشتریان ما ۲۴ ساعت شبانهروز است.
کپیهای مزایا محور بیشتر در مورد علایق شخصی مشتریان شماست، مثلاً: جوابهای سؤالتان را در ۲۴ ساعت شبانهروز دریافت کنید.
سعی کنید از طریق سؤال پرسیدن مخاطب خود را درگیر خود کنید، مثلاً: به دنبال مربی موسیقی هستید؟https://linestore.ir
۳. Call to Action بسازید
از قدیمیترین قانونهای فروش این است که باید از مشتری بخواهید که بخرد. نباید ایجاد ارتباط مشتری با قابلیتهای محصول را به عهدهٔ خود او بگذارید، از آنها انتظار داشته باشید به خاطر فوقالعاده بودن پیشنهادتان از شما خرید کنند.
call to action های شما معادل همین درخواستهای شما هستند. در خریدهای حضوری زمانی که مشتری تصمیم برای خرید خود گرفت، به او میگویید: برایتان بستهبندی کنم؟
در خریدهای آنلاین باید از کاربر خود بپرسید که آمادهٔ ثبت اطلاعات شخصی خود است؟ آمادهٔ ثبتنام در سایت هستید؟ دکمهها و قسمتهای call to action باید با کاربران شما صحبت کنند.
برای مثال یکی از چیزهایی که نرخ تبدیل را بهشدت بالا میبرد، کلمهٔ رایگان است. پس برندی مثل رزتا استون از این کلمه در صفحهٔ فرود خود به صورت بولد استفاده میکند.