پادکست سوالات متداول ایتا ؛ بشنوید :
۱- ایتا چیست و چه قابلیتهایی دارد؟
ایتا یک برنامه پیامرسان است که تمرکز خود را بر روی سرعت و امنیت گذاشته است. این برنامه بسیار سریع، ساده و رایگان است و شما میتوانید بطور همزمان بر روی تمامی دستگاهها و وسایل خود از آن استفاده کنید. پیامهای شما در تلفن همراه، تبلت یا رایانهتان بصورت یکپارچه همگامسازی میگردند.
با ایتا شما میتوانید انواع پیام، عکس، ویدیو، گیف، استیکر و هر نوع فایل (MP3، Doc، Zip و…) را برای دیگران بفرستید. همچنین میتوانید گروههایی حداکثر ۵۰۰ نفره و کانالهایی با تعداد نامحدود مخاطب برای انتشار اطلاعات ایجاد کنید. میتوانید به مخاطبان خود پیام بفرستید و با استفاده از نام کاربری افراد، آنها را بیابید. ایتا تجربه لذت بخشی است که میتواند تمامى نیازهاى شخصی و کارى شما را در یک پیامرسان تأمین کند
۲-ایتا برای چه کسانی قابل استفاده است؟
ایتا برای هر کسی است که میخواهد پیامرسانی سریع و قابلاعتماد داشته باشد. کاربران تجاری و تیمهای کوچک، ممکن است گروههای بزرگ، نسخههای ویژه کامپیوتر و امکان به اشتراک گذاشتن فایلها را دوست داشته باشند. از آنجا که گروههای ایتا در فاز نخست میتوانند تا ۵۰۰ عضو داشته باشند، ما امکان پاسخ به پیام دیگران، صدا زدن (منشن کردن) و هشتگ را فراهم آوردهایم که تا حفظ نظم و تبادل اطلاعات در گروههای بزرگ سادهتر باشد.
اگر به شکل و تصویر علاقهمند باشید، ایتا دارای تصاویرمتحرک(گیف)، یک ابزار عالی برای ویرایش تصویر و یک پلتفرم باز استیکر است. همچنین شما میتوانید با کمک باتها استیکرهای اختصاصی خودتان را بسازید و با دیگران به اشتراک بگذارید.
آنهایی که به دنبال خصوصی سازی بیشتری هستند، میتوانند تنظیمات پیشرفته و سیاستگذاری ایتا را بررسیکنند. ما همچنان به تکامل ادامه میدهیم. به سایت ما سر بزنید و صفحات ما در شبکههای اجتماعی را دنبال کنید تا در جریان بمانید.
۳- ایتا چه تفاوتی با سایر پیامرسانها مثل واتسآپ و تلگرام دارد؟
برخلاف واتسآپ، ایتا بر مبنای فضای ابری بنا نهاده شده و همگامسازی در آن یکپارچه است. یعنی شما میتوانید همزمان از دستگاههای متعدد مانند گوشی اندرویدی و وب سرویس به پیامهای خود دسترسی داشته باشید و میتوانید تعداد نامحدودی عکس، فیلم و فایل (MP3، Doc، Zip و…) را تا سقف یک و نیم گیگابایت به اشتراک بگذارید یا آنها را در فضاى ابرى ذخیره کنید.
پیام رسان ایتا از نظر ظاهری شبیه تلگرام است. زیرا اینترفیس تلگرام توانسته است رضایت نسبی کاربران ایرانی را جلب کند و مخاطبان با ورود به ایتا با محیط غریبهای مواجه نمیشوند. علاوه بر اینها خدماتی افزون بر تلگرام برای ایتا پیشبینی شده است که به تدریج و بصورت رایگان به کاربران عرضه خواهد شد. یکی از امکاناتی که میتواند برای برنامهنویسان و کاربران جذاب باشد API ربات است که در آینده در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.
۴-ایتا چه زمانی ساخته شده است؟
ایتا در سال ۱۳۹۶ شروع به فعالیت نمود و اولین نسخه برای اندروید و همزمان نسخه وب آن آماده بهره برداری گردید. همچنین نسخه ی آیفون و دسکتاپ آن در دست طراحی می باشد.
۵- کدام دستگاه ها پشتیبانی میشوند ؟
شما میتوانید ایتا را روی گوشیهای هوشمند، تبلتها و رایانهها و مرورگر به کار ببرید. نسخه اندروید (برای ورژن ۴.۰ و بالاتر) و نسخه وب و نسخه های رومیزی (desktop) شامل سیستم عامل های ویندوز، مک ۶۴ بیت و لینوکس ۶۴ بیت هماکنون آماده شده است و اپلیکیشن سیستم عامل iOS در آینده نزدیک ارائه خواهد شد.
شما میتوانید از هر چند دستگاهی که دوست داشته باشید،همزمانوارد ایتا شوید. کافیست شمارهی تلفن همراه اصلی خود را برای وارد شدن در هر جایی که هستید به کار ببرید.
۶- چه کسانی سازنده ایتا است؟
تمام مراحل طراحی و پیاده سازی نرم افزار ایتا توسط شرکت اندیشه یاوران تمدن امروز (ایتا) که یک شرکت کاملا خصوصی است انجام گرفته است، این شرکت تحت حمایت دو شرکت طوبی و شرکت هاتف می باشد.
۷- سوابق و محصولات قبلی این شرکت چیست؟
سابقه فعالیتهای گروه سازنده ایتا در حوزه فناوریهای مبتنی بر تلفن همراه به بیش از یک دهه میرسد. شرکت طوبی یکی از نخستین ارائه دهندگان نرم افزار و پنل تحت وب ارسال پیامک انبوه میباشد که در طول سالهای اخیر فعالیت خود را با ارائه خدمات متنوعی همچون تماس صوتی، خدمات ارزش افزوده(VAS)، USSDو… گسترش داده است. همچنین این شرکت در سالهای اخیر به عنوان یکی از تامین کنندههای محتوا(CP) با شرکتهای همراه اول و ایرانسل همکاری مینماید
۸- نسخه بتا که در نرم افزار نوشته شده است به چه معناست؟
وقتی یک پروژه نرمافزاری آغاز میشود، چندین مرحله را تا رسیدن به نسخه نهایی طی میکند. نسخه بتا نام یکی از این مراحل است که نرم افزار آماده شده برای تست در اختیار تعداد محدودی از کاربران قرار میگیرد. در این نسخه اطلاعات و امنیت کافی برای اطلاعات کاربران تامین شده است ولی امکانات نرم افزار کامل نیست و پس از دریافت بازخوردهای کاربران، نسخه نهایی ارائه میشود.
۹- دیدگاه ایتا درباره حریم خصوصی در اینترنت چیست؟
حفظ حریم خصوصی کاربران بزرگترین دغدغه و وظیفه سازندگان ایتاست. ایتا از بروزترین پروتکلهای جاری در دنیا برای حفظ امنیت و محرمانگی اطلاعات کاربران بهره میبرد و خود را ملزم و متعهد به حفظ اطلاعات کاربران میداند.
۱۰- آیا درخواستهای حذف اطلاعات از طرف اشخاص ثالث را بررسی میکنید؟
هیچ شخص، گروه و جریانی نمیتواند ایتا را مجبور به حذف اطلاعات کاربران و فعالیتهای آنها در نرم افزار نماید. در عین حال ایتا تابع قوانین و مقررات رسمی جمهوری اسلامی ایران و احکام مراجع صالح قضایی است و نسبت به حذف رباتها و کانالهایی که مطالب خشونت آفرین و تروریستی را نشر دهند یا حاوی مطالب مستهجن باشند اقدام خواهد کرد.
لطفا توجه بفرمایید که این شامل محدودیتهای محلی در مورد آزادی بیان نمیشود. برای مثال، اگر نقد کردن دولت در کشوری ممنوع باشد، ایتا هیچ گاه در این گونه سانسورهای سیاسی مشارکت نمیکند.
تا به این روز ما به اندازه ۰ بایت دیتا در اختیار اشخاص ثالث از جمله دولتها قرار داده ایم.
۱۱- من به چه کسانی میتوانم پیام بفرستم؟
شما میتوانید به افرادی که شماره آنها را در دفترچه تلفن گوشیتان دارید و دارای ایتا هستند، پیام بفرستید.
همچنین میتوانید یک نام کاربری(username) عمومی برای حساب ایتا خودتان انتخاب کنید. سایر افراد میتوانند شما را با نام کاربریتان جستجو کرده و بیابند و برایتان پیام بفرستند، حتی اگر شماره شما را نداشته باشند.
۱۲- چگونه بفهمم که کدام یک از مخاطبان من ایتا را دارند؟
مخاطبانی که ایتا را داشته باشند در بالای فهرست مخاطبان شما دیده میشوند. همچنین آنها دارای عکس هستند(عکس آنها میتواند یک تصویر یا حروف اول نام و نام خانوادگی باشد)
۱۳- چگونه میتوانم دوستانم را به ایتا دعوت کنم؟
در نسخه اندروید، منوی برنامه را باز کنید (انگشتتان را از سمت چپ فهرست چتها به سمت راست بکشید)، گزینه «دوستانتان را دعوت کنید» را انتخاب کنید. سپس برنامهای را که از طریق آن میخواهید دعوتنامهها را بفرستید انتخاب کنید. همچنین شما میتوانید پیوند eitaa.com/username را برای دوستانتان بفرستید. (بجای username نام کاربری خود را بنویسید) در این صورت آنها به راحتی میتوانند شما را در ایتا بیابند، حتی اگر شماره تلفن شما را نداشته باشند.
۱۴- علامتهای تیک سبز رنگ بهچه معنی میباشند؟
یک تیک– پیام به ابر ایتا رسیده و این موضوع به آگاهی دوست شما رسانده شده است (البته اگر او در تنظیمات ایتا اجازه اعلان را داده باشد).
دو تیک– پیام خوانده شده است (دوست شما ایتا را اجرا و گفتگو یا پیام را باز کرده است)
۱۵-آیا من میتوانم زمان «آخرین بار مشاهده شدنم» را پنهان کنم؟
شما میتوانید در تنظیمات حریم خصوصی و امنیت، انتخاب کنید که چه کسی زمان فعالیت شما را ببیند. به یاد داشته باشید که اگر نمایش زمان فعالیت خود را از برخی یا همه مخاطبان مخفی کنید، متقابلا نمیتوانید زمان فعالیت آنها را هم ببینید. البته یک مقدار تقریبی از آخرین زمان مشاهده آنها به شما نمایش داده میشود.
چهار مقدار تقریبی ممکن وجود دارد:
- آخرین زمان مشاهده: اخیرا (Last seen recently)— هر چیزی بین ۱ ثانیه و ۲ تا ۳ روز را میپوشاند.
- آخرین زمان مشاهده در یک هفته اخیر (Last seen within a week)— بین ۲ تا ۳ روز و ۷ روز.
- آخرین زمان مشاهده در یک ماه اخیر (Last seen within a month)– بین ۶ تا ۷ روز و یک ماه.
- آخرین زمان مشاهده در زمان (Last seen a long time ago)– بیش از یک ماه (به کاربران مسدود شده نیز همیشه این مورد نشان داده میشود).
۱۶- گروههای ایتا چه امکاناتی دارند؟
گروههای ایتا ابزارهای بسیار قدرتمندی برای ارتباطات هستند و در فاز نخست میتوانند تا ۵۰۰ عضو داشته باشند. برخی ویژگیهای گروه در ایتا:
تاریخچه یکپارچه
قابلیت ویرایش [و بزودی حذف] پیامها پس از انتشار
موجودیت در بسترهای گوناگون
دسترسی آنی به پیامهای خود در هر زمان، از هر تعداد دستگاه موبایل یا محیط وب
جستجو در پیامها[بزودی]
امکان پاسخ به پیام دیگران و بکارگیری هشتگ
دنبال کردن آسان یک مکالمه بدون در نظر گرفتن اندازه گروه
اعلانهای هوشمند
گروه را در حالت سکوت قرار دهید تا فقط هنگامی که کسی نام شما را ذکر میکند یا به پیام شما پاسخ میدهد اطلاعیه دریافت کنید[بزودی]
قابلیت پین کردن یک پیام[بزودی]
ابزارهای مدیریتی:
برای گروه مدیر انتخاب کنید تا پیامها را به صورت جمعی پاک، عضویت را کنترل و پیامهای مهم را سنجاق کند.
اشتراک فایل
هر نوع فایلی را، تا سقف یک و نیم گیگ برای هر فایل، ارسال یا دریافت کنید و به صورت آنی در تمام دستگاههای خود دسترسی داشته باشید
سفارشی سازی با استفاده از رباتها[بزودی]
برای نیازهای خاص با استفاده از API ربات، ابزارهای سفارشی بسازید[بزودی]
۱۷- تفاوت میان گروهها، ابرگروهها و کانالها چیست؟
گروههای ایتا برای اشتراک مطلب بین دوستان و خانواده یا همکاری بین تیمهای کوچک ایدهآل هستند. آنها میتوانند تا سقف ۵۰۰ عضو داشته باشند و به صورت پیش فرض هر کسی میتواند اعضای جدید را به گروه اضافه کند و نام و عکس گروه را تغییر دهد.
بزودی امکان ابرگروه(سوپر گروه) به ایتا افزوده میشود و شما میتوانید گروه خود را به یک ابرگروه ارتقا دهید. تعداد اعضا در ابرگروه ایتا نامحدود است. ابرگروهها یک تاریخچه یکسان دارند، بنابراین پیامهای حذف شده از دید همه اعضاء پنهان خواهند شد. همچنین شما میتوانید پیامهای مهم را به بالای صفحه سنجاق کنید تا تمام اعضا آنها را ببینند، حتی اعضایی که به تازگی عضو شدهاند. همچنین کانالها ابزاری برای انتشار پیامهای عمومی برای تعداد بالایی مخاطب هستند. در حقیقت یک کانال میتواند به صورت نامحدود عضو داشته باشد. وقتی در یک کانال مطلبی ارسال میکنید، مطلب بجای اسم و عکس شما با اسم و عکس کانال ارسال میشود.
۱۸- چگونه یک گروه ایجاد کنم؟
در نسخه اندروید انگشتتان را روی نماد سه خط افقی در سمت چپ فهرست گفتگو زده و سپس روی «ایجاد گروه جدید» بزنید. ساخت گروه در نسخه وب مشابه هم همین روند است، با این تفاوت که منو در سمت راست قرار دارد.
۱۹- چطور می توانم اعضای بیشتر اضافه (اد) کنم؟ لینک دعوت چیست؟
شما می توانید اطلاعات تماس مخاطب مورد نظرتان را ذخیره کنید و یا وی را با نام کاربری جستجو کنید.
جمع کردن مردم در گروه های موجود در ایتا با ارسال لینک دعوت راحت است. برای ساخت لینک دعوت، به بخش اطلاعات گروه بروید. سپس روی «افزودن عضو» کلیک کرده و از بالای فهرست مخاطبان، روی عبارت «دعوت کردن به گروه توسط لینک» بزنید.
هرکسی که ایتا را نصب کرده باشد، قادر است با باز کردن این لینک، وارد گروه شما شود. همچنین میتوانید هر زمان که مایل بودید لینک گروه را باطل کنید.
۲۰- نامهای کاربری چیست و چگونه میتوانم یک نام کاربری ثبت کنم؟
شما میتوانید یک نام کاربری عمومی در ایتا تعیین کنید. با این کار دیگر کاربران میتوانند شما را از طریق نام کاربریتان بیابند. طبیعتا افرادی که شما را مییابند، قادر به ارسال پیام برای شما خواهند بود، حتی اگر شمارهی شما را نداشته باشند. اگر شما با این موضوع راحت نیستید، توصیه میکنیم نام کاربری در ایتا ایجاد نکنید.
نامهای کاربری و جستجو با نام کاربری در بیشتر برنامههای رسمی پشتیبانی میشوند. شما میتوانید یک نام کاربری در تنظیمات ایجاد کنید.
۲۱- لینک شخصی چیست و چطور عمل مى کند؟
اگر شما درپیام رسان ایتا یک نام کاربری ایجاد کرده باشید، میتوانید به افراد پیوندی با نام کاربرى خود بصورت eitaa.com/username بدهید. باز کردن این لینک در تلفن آنها، به طور خودکار برنامه ایتا را اجرا و یک گفتگو با شما را باز میکند. شما میتوانید پیوند نام کاربری را با دوستانتان به اشتراک بگذارید. آن را روی کارت ویزیت چاپ کنید یا روی سایتتان بگذارید. با این روش مردم میتوانند بدون دانستن شماره تلفنتان، با شما در ایتا تماس بگیرند.
۲۲- استفاده از چه کاراکترهایی در نام کاربری مجاز است؟
شما میتوانید از z-a ،۹-۰ و زیر خط (_) استفاده کنید. نامهای کاربری غیرِحساس به حالت حروف هستند ،اما ایتا نام را با حروف بزرگ نگهداری میکند (یعنی Eitaa و eitaa یک کاربر واحد هستند) نام کاربری باید دستکم ۶ حرف داشته باشد.
۲۳- آیا من به یک نام کاربری نیاز دارم؟
انتخاب نام کاربری امری دلخواه است. به یاد داشته باشید که نامهای کاربری ایتا عمومی هستند و انتخاب یک نام کاربری این امکان را برای دیگران مهیا میکند که شما را در جستجوی سراسری بیابند و برایتان پیام بفرستند، حتی اگر شمارهتان را نداشته باشند. اگر با این موضوع راحت نیستید، پیشنهاد میکنیم نام کاربری ایجاد نکنید.
۲۴- اگر کسی مرا با نام کاربریام بیابد و برایم پیام بفرستند و من پاسخ دهم، آیا به شماره من دست خواهد یافت؟
خیر. هیچ کدام از طرفین شماره تلفن دیگری را نخواهد دید. شبیه وقتی که شما به شخصی که در یک گروه ایتا میبینید، پیام میفرستید. یک استثنا برای این هست: مانند حالتی که در همه پیامهای ایتا برقرار است. اگر شما شماره کسی را به عنوان یک مخاطب ذخیره کرده باشید و به او پیامی بفرستید، صرفنظر از این که چگونه چت با آن شخص را باز کرده باشید، شماره شما نیز برای او نمایان میگردد. درست مانند پیامک. چه از طریق منوی مخاطبان باشد، چه جستجوی سراسری با نام کاربری، چه پیوند eitaa.com و یا از صفحهی اعضای گروه.
۲۵- چگونه نام کاربریام را حذف کنم؟
به تنظیمات بروید و یک نام کاربری خالی ذخیره کنید. با این کار نام کاربری شما حذف میشود و دیگران ازاین پس قادر به یافتن شما از طریق جستجو نخواهند بود. این مساله روى گفتگوهای موجود تأثیری نمیگذارد.
۲۶-آیا ایتا به صاحبان کانال در تلگرام خدمات ویژهای ارائه میدهد؟
بله. تمام کانالهای تلگرام که در سامانه صدور شناسه الکترونیکی محتوای دیجیتال (شامد) وزارت ارشاد ثبت شدهاند پیش از این در ایتا رزرو شده و در اختیار سازندگان آنها قرار میگیرند. شناسه سایر کانالهای پرمخاطب تلگرام هم تا مدت زمان محدودی پس از عرضه ایتا، در صورت تقاضای سازنده (creator) در اختیار آنها قرار خواهند گرفت.
۲۷-برای ساخت کانال در ایتا با شناسه مشابه تلگرام چه کنیم؟
اگر شناسه مد نظر شما آزاد باشد که مشکلی نیست. اگر کانال تلگرامی با حداقل پنج هزار عضو دارید که شناسه آن در ایتا در دسترس نیست، کافی است درخواست خود را در ایتا به@supportارسال کنید. بعد از تایید درخواست، در تلگرام وارد مدیریت کانال خود شده و پیغام زیر را در قسمت bio یا مشخصات کانال درج کنید:
آدرس این کانال در پیام رسان ایتا:
https://eitaa.com/yourID
(بجای yourID شناسه کانال تلگرام خود را درج نمائید)
مجددا وارد ایتا شوید و یک کانال با شناسه موقت دلخواه بسازید. سپس شناسه موقت و شناسهای که در تلگرام داشتهاید را به@supportبفرستید تا شناسه اصلی شما جایگزین شناسه موقت شود.
۲۸- چطور ربات ایتا بسازم؟
ایجاد ربات بسیار ساده میباشد، ولی شما حداقل به کمی دانش در زمینه برنامهنویسی کامپیوتر نیاز دارید. متاسفانه اگر برنامه نویس نیستید، هیچ راه حل آمادهای برای تولید ربات نیست. ولی ما مطمئن هستیم که شما به زودی رباتهای زیادی که توسط دیگران تولید شدهاند را برای استفاده خواهید یافت.
۲۹- مسدود کردن ربات
اگر نمیخواهید که پیامی از سمت ربات دریافت کنید، میتوانید به راحتی آن را مسدود کنید – همان طور که کاربران را مسدود میکنید. برخی رباتهای ایتا گزینهی متوقف کردن ربات (Stop Bot) را در پروفایل خود دارند. ضمنا برخی توسعه دهندگان گزینه ای جهت بی صدا کردن ربات میسازند.
۳۰- آیا رباتها امن هستند؟
بله. رباتها تفاوتی با کاربران عادی که در گروهها میبینید ندارند. رباتها تنها میتوانند نام و عکس پروفایل شما و پیام هایی که به آنها ارسال میکنید را ببینند و نه بیشتر. آنها قادر به دیدن شماره تماس شما نخواهند بود(مگر اینکه خودتان شماره را به آنها بدهید)
مسلما با هر ربات باید همانند غریبه برخورد شود – از دادن رمز عبور، کد ایتا یا شماره حساب خود به آنها خودداری کنید، حتی اگر مودبانه درخواست کردند. همچین مراقب فایلهایی که توسط رباتها ارسال میشود باشید. همانگونه که باید برای دریافت فایل از کاربران دیگر دقت کنید. به طور مثال: اگر رباتی فایلی به اسم OpenMe.exe را ارسال کرد، باز نکنید.
۳۱-آیا رباتهای تلگرام در ایتا هم کار میکنند؟
با ارائه رسمی ربات در ایتا، ما امکانی را فراهم میکنیم تا برنامهنویسان و کاربران بتوانند با کمترین تغییر و تنها با تعویض یک شناسه بتوانند از رباتهایی که پیشتر برای تلگرام نوشته شدهاند، در ایتا هم استفاده کنند.
۳۲- ایتا چقدر امن است؟
ایتا بر پروتکل Mtproto بر روی الگوریتمهای آزمایش شده در طول زمان برای سازگار کردن امنیت با ارسال سریع و با تکیه کردن بر اتصالهای ضعیف پایه ریزی شده است (نگاه کنید به شرح و پرسشهای متداول پیشرفته). ما به طور مستمر برای بهبود امنیت پروتکل و کلاینتهایمان کار میکنیم.
۳۳- شما چگونه دادهها را رمزنگاری میکنید؟
ما رمزنگاری امن را پشتیبانی میکنیم. رمزنگاری Client-Server در چتهاى روی ابر (چتهاى خصوصی و گروهی) همه دادهها، صرفنظر از نوع (نوشته، رسانه یا فایلها)، به یک روش رمزنگاری میشوند.
رمزنگاریها بر روی رمزنگاری AES سیمتریک ۲۵۶ بیتی، رمزنگاری ۲۰۴۸ RSA می باشد
۳۴-آیا ایتا مرا در برابر همه چیز حفاظت میکند؟
ایتا میتواند هنگام انتقال دادهها و تبادل اطلاعات امن، کمک کند. یعنی همه دادهها (شامل رسانهها و فایلهایی) که شما از طریق ایتا میفرستید یا دریافت میکنید، برای ISP شما، مدیر شبکه یا دیگر اشخاص ثالث قابل دسترسی نیستند. ولی اگر شخصی به گوشی شما یا رایانهای که به نسخه وب وصل میشوید دسترسی روت پیدا کند، ما نمیتوانیم شما را در برابر آنها محافظت کنیم.
لذا توصیه میکنیم تلفن و رایانهای که با آنها وارد ایتا یا سایر شبکههای اجتماعی میشوید را در دسترس دیگران قرار ندهید و همواره از رمز عبور قوى و سیستم تأیید هویت دو مرحله اى استفاده نمایید. هر دو گزینه از قسمت «تنظیمات، حریم خصوصی و امنیت» قابل دسترسی مىباشد.
۳۵-سیستم تایید هویت دو مرحله اى چطور عمل مىکند؟
برای اطمینان از اینکه احدی نتواند به حساب کاربری شما نفوذ کند، از سیستم تایید هویت دو مرحلهاى استفاده کنید تا از حسابتان به وسیله رمزعبور محافظت شود. در این صورت، یک مهاجم حتی با داشتن کد پیامکی هم نخواهد توانست به حساب کاربری شما دسترسی پیدا کند. شما میتوانید تایید هویت دو مرحله اى را از این طریق فعال کنید: تنظیمات، حریم خصوصی و امنیت، امنیت، تایید دو مرحلهای. همچنین در نظر داشته باشید که حساب ایمیل بازیابى به یک رمز عبور قابل اطمینان احتیاج دارد. این قابلیت در نسخه اصلی ایتا ارائه خواهد شد.
۳۶- چگونه از سیستم خارج شوم؟
به یاد داشته باشید که شما ایتا را در هر چند دستگاهی که بخواهید به طور همزمان استفاده میکنید. اگر از سیستم خارج شوید، پیامهای روی ابرتان را از دست نمیدهید و در صورت ورود مجدد میتوانید آنها را دنبال کنید.
برای خروج از سیستم در نسخه اندروید، وارد تنظیمات شده و با لمس سه نقطه در بالای صفحه، دکمه خروج را بزنید. در نسخه وب نیز میتوانید در منوی تنظیمات، خروج از سیستم را انتخاب کنید.
۳۷- چگونه شماره تلفنم را تغییر دهم؟
در امکانی که در آینده به ایتا اضافه خواهد شد شما میتوانید شمارهتان را عوض کنید و درعین حال همه چیز (از جمله همه شماره تماسها، پیامها و رسانههایتان در روی ابر ایتا) را حفظ نمایید.
نکته مهم: شماره جدید شما بصورت خودکار به دفترچه تلفن مخاطبان متقابل شما اضافه میشود(منظور افرادی است که در دفترچه تلفن شما هستند و شمارهی شما را نیز دارند) کسانی که شما آنها را در ایتا مسدود کرده باشید مستثنی هستند. این قابلیت ایتا، تغییر شماره را خیلی آسان میکند.
۳۸- چگونه حساب کاربریام را حذف کنم؟(بزودی)
حذف حساب کاربری در نسخههای آتی به پیام رسان ایتا اضافه میشود. برای این کار باید وارد صفحهی غیر فعال سازی در سایت ایتا شوید. توجه داشته باشید که حذف شدن حساب کاربری شما، همه پیامها و مخاطبانتان را برای همیشه از بین میبرد. تمامى گروهها و کانالهایی که توسط شما ایجاد شده بودند موسس خود را از دست خواهند داد، با این حال اختیارات سایر ادمینها محفوظ میماند. این عمل غیرقابل بازگشت است و پیش از حذف، از شما تاییدیه درخواست میشود.
پیشنهاد میکنیم یک مرورگر غیر موبایلی را برای انجام این کار استفاده کنید. توجه کنید که شما کد تاییدیه را از طریق پیام رسان ایتا (و نه SMS) دریافت خواهید کرد.