شبکه های مجازی عامل جدید ایجاد اضطراب در افراد

بنا بر تحقیقات محققان ایرلندی یکی از عواملی که نقش عمده در افزایش اضطراب اجتماعی دارد، استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی است.

تاثیر شبکه های اجتماعی بر روابط عاطفی

به گزارش لاین استور ، ارسال پیام‌های ناخواسته یا کنترل‌نشده، لایک زدن‌های اشتباهی یا عامل سوءتفاهم، یا ارسال پیام‌های دوستی از سوی افراد نامطلوب به علاوه زورگیری‌ها و مزاحمت‌های آنلاین از جمله عوامل مهم افزایش اضطراب و نگرانی‌های اجتماعی هستند.تحقیقات نشان می‌دهد در دهه ۸۰ میلادی تنها چهار درصد از آمریکایی ها از اختلالات مربوط به اضطراب و نگرانی رنج می‌بردند، اما این رقم در سال های اخیر به ۵۰ درصد افزایش یافته است. Headstrong و SpunOutدو موسسه ایرلندی هستند که تلاش می‌کنند عوامل دقیق این افزایش را شناسایی کنند.به اعتقاد آنها اگر چه شبکه‌های اجتماعی برقراری ارتباط میان افراد را تسهیل می‌کنند، اما بین استفاده از این شبکه‌ها و ایجاد اضطراب در افراد هم رابطه مستقیم وجود دارد.بر اساس بررسی‌های صورت گرفته در ایرلند یکی از نتایج استفاده گسترده از شبکه‌های اجتماعی ترس از فراموش شدن و کنارگذاشته شدن است. ارسال دائم محتوا و عکس و ویدئو در این شبکه‌ها توسط کاربران این تصور را در آنها ایجاد می‌کند که اگر از این کار دست بردارند به سرعت از یادها می‌روند.همچنین حضور و فعالیت در این شبکه‌ها، این تصور را ایجاد می‌کند که آنچه که کاربران دارند و آنچه انجام می‌دهند کافی نیست. حس رقابت برای جلوه‌گری و خودنمایی از طریق این شبکه‌ها تقویت می‌شود و افراد تلاش می‌کنند خود را در این شبکه‌ها شیک‌تر، زیباتر، قدرتمندتر، جذاب‌تر و … از آنچه که هستند نشان دهند.افراد برای اینکه شناخت مناسبی از خودشان پیدا کنند نیاز به فرصت و زمان کافی دارند، اما شتاب حاکم بر شبکه‌های اجتماعی چنین فرصتی برای آنها مهیا نمی‌کند. حفظ سلامت روان مستلزم آرامش و گاهی وقت گذرانی به تنهایی است، اما شبکه‌های اجتماعی چنین فرصتی را از انسان‌ها دریغ می‌کنند.محققان ایرلندی معتقدند فیس‌بوک و اینستاگرام افراد را به محصول و نه یک شخص مبدل می کنند، محصولاتی که باید همیشه راهی برای افزایش جلوه گری و جذابیتشان پیدا شود و تلاش در این زمینه موجب نگرانی دائم افرادی است که مرتبا در فضای انلاین حضور دارند.

Related image

بر اساس این بررسی های انجام شده از سوی محققان ایرلندی یکی از نتایج استفاده گسترده از شبکه های اجتماعی ترس از فراموش شدن و کنارگذاشته شدن است. ارسال دائم محتوا و عکس و ویدئو در این شبکه ها توسط کاربران این تصور را در آنها ایجاد می کند که اگر از این کار دست بردارند به سرعت از یادها می روند.

تاثیر شبکه های اجتماعی بر روابط خانوادگی

اینها تنها گوشه ای از پیامدهای استفاده در شبکه های مجازی است، در بررسی های صورت پذیرفته در  این تحقیقات، محققین پی بردند که حضور و فعالیت در این شبکه ها، این تصور را ایجاد می کند که آنچه که کاربران دارند و آنچه انجام می دهند کافی نیست. حس رقابت برای جلوه گری و خودنمایی از طریق این شبکه ها تقویت می شود و افراد تلاش می کنند خود را در این شبکه ها شیک تر، زیباتر، قدرتمندتر، جذاب تر و … از انچه که هستند نشان دهند.

از سویی دیگر افراد برای اینکه شناخت مناسبی از خودشان پیدا کنند نیاز به فرصت و زمان کافی دارند، اما شتاب حاکم بر شبکه های اجتماعی چنین فرصتی برای آنها مهیا نمی کند. حفظ سلامت روان مستلزم آرامش و گاهی وقت گذرانی به تنهایی است، اما شبکه های اجتماعی چنین فرصتی را از انسان ها دریغ می کنند.

محققان ایرلندی در مورد پیامدهای این استفاده  معتقدند که  فیس بوک و اینستاگرام افراد را به محصول و نه یک شخص مبدل می کنند، محصولاتی که باید همیشه راهی برای افزایش جلوه گری و جذابیتشان پیدا شود و تلاش در این زمینه موجب نگرانی دائم افرادی است که مرتبا در فضای آنلاین حضور دارند.

 

کلمات کلیدی: فیسبوک , اینستاگرام , شبکه اجتماعی عامل اضطراب , مدیریت شبکه های اجتماعی  , تبلیغات در شبکه های اجتماعی , تاثیر شبکه های اجتماعی , تبلیغات شبکه های اجتماعی  , social media marketing , Social network advertising

 

منابع: کیلک , دیجیتال سلام

پشتیبانی : 05132727070

    لطفا برای مشاوره رایگان در خصوص ارائه خدمات؛ فرم زیر را پر کنید:

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانستو برای دریافت تخفیف ویژه امتحان کن! (ویژه نمایندگی)