در چند سال گذشته وضعیت سئو در مقابل بازیهای متنوع گوگل برای بروزرسانی الگوریتمهای مورد نیاز به چه شکل بوده و چگونه تولید محتوا به عنوان یک عامل تعیین کننده در رتبه بندی سایت عمل میکند. در ادامه با لاین استور سایت تخصصی شبکه های اجتماعی و کسب درامد از شبکه های اجتماعی همراه باشید
در این مقاله به اهمیت شبکه های اجتماعی در بین سازمانها و شرکتهای مختلف و استراتژیهای این سازمانها در حوزهی تأمین محتوا برایشبکه های اجتماعی به دفعات پرداخته شده است.
۷۲ درصد از شرکتها و ۸۲ درصد از آژانسهای مختلف از شبکه های اجتماعی به عنوان یکی از تکنیکهای سئو استفاده میکنند.
سئو یا بهینه سازی شبکه های اجتماعی
متات کاتر در طی یک سرقت اطلاعاتی از گوگل در ویدیویی فاش کرد که شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و توئیتر بر رتبه بندی سایتتأثیری ندارند و به همین دلیل شرکتها با استناد به این موضوع فکر کردند که گوگل از سیگنالهای شبکه های اجتماعی به عنوان نمایه و نشانهای از اعتماد و کیفیت شرکتها و نه برای رتبه بندی سایت استفاده میکند.
حال قصد داریم به این موضوع بپردازیم که نظریهی متات کاتر و برداشت شرکتها از تأثیر شبکه های اجتماعی و سیگنال آنها بر سئو سایت شما چگونه است.
همانطور که اشاره شد بیانیهی کاتر شک بزرگی میان فعالان بهینه سازی سایت وارد کرد. اما بعدا خود کاتر با انتشار ویدیویی دوباره اعلام کرد که سیگنالهای شبکه های اجتماعی تأثیر زیادی در سئو سایت دارد و او اشتباه کرده است. در این ویدیو کاتر بینندگان را به نظریهی سالیوان ارجاع میدهد که در آن سالیوان در گفتگویی زنده با شرکت گوگل و بینگ (Bing) اثبات میکند که این دو موتور جستجوگر چگونه در رتبه بندی سایت عمل میکنند. هر دو موتور جستجوگر به سالیوان پاسخی که میدهند این است؛ اینکه شما چه کسی در توئیتر هستید و چقدر در آنجا مورد توجه قرار میگیرد مستقیماً در رتبه بندی سایت شما تأثیر میگذارد!
تحقیقات زیادی در این زمینه صورت گرفت و تأثیر شبکه های اجتماعی در بهبود رتبه سایت در جستجو و همچنین استفاده از تکنیکهای سئودر شبکه های اجتماعی برای رسیدن به این هدف بسیار مورد بحث قرار گرفت و نتایج مختلفی حاصل شد.
نهایتاً در همهی این جستجوها ۵ مورد کلیدی سئو که میتواند در شبکه های اجتماعی به نحوی عمل کند که تأثیر مستقیمی در رتبه بندی سایت شما داشته باشد ، بصورت خلاصه در زیر به آنها اشاره خواهیم نمود ،
لینک هایی که در شبکه های اجتماعی استفاده می کنید می تواند در رتبه بندی سایت شما مؤثر باشند
بسیاری از شرکتها و متخصصین سئو اعتقاد دارند که استفاده از لینکهای معتبر میتواند در سئو سایت موثر باشد.
درواقع لینکهای که در شبکه های اجتماعی همچون فیس بوک، اینستاگرام ، توئیتر، لینکدین، گوگل پلاس و یوتیوب اشتراک گذاری میکنید به موتورهای جستجوگر کمک میکنند تا بدانند که وب سایت شما معتبر است و چه کلمات کلیدی در آن وجود دارد.
میزان محبوبیت پیج شما در شبکه های اجتماعی در نتایج گوگل تأثیر مستقیم دارد
پروفایلهای ایجاد شده در شبکه های اجتماعی قطعاً بر نتایج جستجوی موتورهای جستجوگر تأثیرگذار خواهند بود. اما علاوه بر آن ، رنک و اتوریتی شبکه های اجتماعی هم در جذب کاربران بیشتر از طریق جستجو تأثیرگذار است. مثلاً وقتی در موتورهای جستجوگر عبارتی را جستجو نمایید آدرس پیج شما در اینستاگرام (Instagram) در رتبه ۵، پینترست(Pinterest) در رتبه ۶ و توئیتر(twiiter ) در رتبه ۸ نمایش داده خواهد شد.
هفت روش برای سئو در کسب و کارهای کوچک
پیوند اثر صاحبان و افزایش درامد به از روش سئو و بهینه سازی
اثر صاحبان وب سایت از توانایی وب سایت خود برای کسب درآمد غافل هستند حال آنکه از طریق سئو و بهینه سازی وب سایت می توان درآمد بسیاری از وب سایت کسب نمود. طراحی سایت اولین گام برای حضور در اینترنت می باشد و پس از آن شرکت ها برای کسب درآمد از وب سایت طراحی شده خود می بایست بازاریابی اینترنتی انجام دهند. در حقیقت طراحی وب سایت پایه و اساس حضور شرکت ها در اینترنت می باشد و پس از آن می بایست برای وب سایت خود تبلیغات اینترنتی انجام دهند.
وب سایت شما به عنوان پایه تبلیغات اینترنتی شما می بایست دارای پیش نیازها جهت سرمایه گذاری شما باشد. پیش نیازهای وب سایت شما برای تبلیغات از قرار زیر می باشد:
- استفاده از سرور مطمئن، خوب و پر سرعت برای وب سایت
- رعایت اصول سئو و بهینه سازی در طراحی سایت
برای شروع تبلیغات و بازاریابی اینترنتی می بایست وب سایت شما توسط کارشناسی سئو و بهینه سازی وب سایت بررسی گردد تا در صورت نیاز تغییرات لازم بر روی وب سایت شما داده شود.
پس از انجام بهینه سازی ها بر روی وب سایت می توانید بازاریابی اینترنتی خود را آغاز نمایید. بازاریابی اینترنتی خود را از روش های مختلفی می توانید انجام دهید.
- سئو و بهینه سازی وب سایت
- تبلیغات در سایت های پر بازدید
- ارسال ایمیل تبلیغاتی
- فعالیت و تبلیغات در شبکه های اجتماعی
مقرون به صرفه ترین روش برای تبلیغات اینترنتی شما سئو و بهینه سازی وب سایت می باشد که در آن وب سایت شما برای کلمات کلیدی مرتبط به زمینه فعالیت شما در موتور جستجو بالا می آید. همچنین نتیجه این تبلیغات برای شما دائمی خواهد بود و نگهداری وب سایت در موتورهای جستجو هزینه چندانی برای شما به همراه نخواهد داشت. برای آنکه وب سایت بهینه سازی شده شما در موتورهای جستجو رتبه خوبی داشته باشد می بایست دو عملیات برای وب سایت انجام گردد.
- درج مقالات و مطالب جدید در وب سایت در زمینه کاری شما. هر چه این مقالات کامل تر و مفید تر باشد وب سایت رنک بهتری در موتورهای جستجو خواهد گرفت. در حقیقت مهترین مسئله در عملیات سئو و بهینه سازی وب سایت وجود مقالات مفید و سودمند در وب سایت می باشد که باعث بالا رفتن رتبه وب سایت در موتورهای جستجو می گردد. انجام این کار بر عهده کارفرما می باشد و کارفرما می بایست به صورت دوره ای و منظم در سایت مقالات و مطالب جدید در زمینه فعالیت خود بارگذاری نماید.
- بک لینک سازی یا قرار دادن لینک وب سایت شما در سایت های دیگر بخش دوم عملیات سئو و بهینه سازی وب سایت می باشد که توسط سئو کار نجام می گردد. سئو کار سایت های مرتبط به زمینه فعالیت شرکت را می یابد و تبلیغ وب سایت را در سایت هایی که در زمینه فعالیت شرکت هستند قرار می دهند که انجام این مورد به مرور زمان باعث بالا آمدن رنک وب سایت در موتورهای جستجو خواهد گردید.
در حقیقت اشتباهی که اکثر صاحبان وب سایت می نمایند آن است که پس از طراحی وب سایت کار آنها تمام شده است که به هیچ وجه به این صورت نمی باشد و پس از طراحی سایت می بایست کار تبلیغات اینرنتی خود را آغاز نمایند. در حقیقت برای کسب درآمد از وب سایت پس از طراحی وب سایت می بایست موارد زیر انجام گردد:
- تولید محتوا در وب سایت بر اساس زمینه فعالیت شرکت به صورت دوره ای هفتگی یا روزانه. هر چه مقالات با کیفیت و مورد نیاز بیشتری در وب سایت وجود داشته باشد وب سایت رنک بهتری در موتورهای جستجو خواهد گرفت و بازدید کننده بیشتری خواهد داشت.
- بک لینک سازی برای وب سایت به منظور بالا آوردن وب سایت در موتورهای جستجو که این کار حتما می بایست زیر نظر متخصص سئو و بهینه سازی وب سایت انجام گردد زیرا با انجام کارهای نادرست ممکن است به وب سایت خود لطمه وارد آورید.
- انجام سایر روش های تبلیغاتی اینترنتی نظیر تبلیغ در سایت های پر بازدید و همچنین ارسال ایمیل تبلیغاتی
- انجام تبلیغات غیر اینترنتی برای وب سایت نظیر تبلیغات در جراید، مجلات، بیلبورد، اس ام اس تبلیغاتی
امروزه با توجه به افزایش کاربران و جستجو گران اینترنتی که در جستجو کالا و خدمات خاصی هستند فرصت مناسبی برای شرکت ها می باشد که با توجه به بکر بودن این روش تبلیغات، بازاریابی اینترنتی خود را آغاز نمایند که آغاز این کار با طراحی سایت بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو می باشد و پس از آن می بایست از روش های مختلف تبلیغات سایت خود را انجام دهند.
بینگ( bing) را فراموش نکنید
شاید موتور جستجوگر گوگل به شما اطمینان ندهد که از سوشیال مدیا برای رنک بندی سایت شما استفاده میکند اما هیچ شواهدی نشان نمیدهد که بینگ از این ترفند استفاده نمیکند؛ بخصوص که خود کارشناسان آن در گفتگو با سالیوان این را اعتراف کرده بودند. در ضمن فراموش نکنید که شعار بینگ چیست. او میگوید:” ما به قدرت اجتماعی یک کاربر نگاه میکنیم. ما به تعداد افرادی که شما دنبال میکنید نگاه میکنیم. ما تعداد نفراتی که شما را دنبال میکنند میبینیم و این موضوعات در رتبه بندی سایت شما برای ما اهمیت دارد.
جذب بیشتر بازدیدکننده واقعی سایت و افزایش تعداد صفحات بازدید شده میتواند روش مناسبی برای کسب رتبه بهتر در سایت الکسا و افزایش فروش باشد. در صورتیکه سایت شما براساس اصول طراحی و بازاریابی شبکه های اجتماعی آماده شده باشد درصد مشخصی از بازدیدکنندگان سایت باید به مشتری تبدیل شوند. همچنین تا جاییکه به سئو و بهینه سازی سایت مربوط میشود قراردادن لینک مستقیم به صفحات شما در شبکه های اجتماعی و ایجاد امکان به اشتراک گذاری مطالب میتواند نقش مهمی بر اعتبار سایت و بهبود رتبه شما در نتایج گوگل داشته باشد.
قرار دادن دکمه های اتصال به شبکه های اجتماعی در سایت علاوه بر افزایش بازدیدکننده سایت میتواند موجب ارتباط متقابل و دوطرفه با مشتریان گردد. شما میتوانید به راحتی از نظرات مشتریان خود بهره گرفته و با خواسته های آنها آشنا شوید. ولی در عمل هدف ما از قراردادن هریک از این دکمه ها چیست، در کجای سایت باید قرار گیرند و چه انتظاری از هریک خواهیم داشت؟
هریک از این شبکه های اجتماعی میتوانند به تنهایی بر سئو سایت و موفقیت شما تاثیرگذار باشند ولی استفاده از همه آنها در کنار هم نتیجه معکوسی بهمراه خواهند داشت. قرار دادن چندیدن دکمه به شبکه های اجتماعی در هر صفحه موجب میشود که کاربران بر روی هیچ کدام از آنها کلیک نکنند و ارزش و اعتبار کمی برایشان قائل شوند. به همین دلیل اگر قصد دارید از شبکه های اجتماعی برای سئو سایت خود بهره بگیرید تنها یک یا دو گزینه را با توجه به محتوای سایت و مشتریان خود انتخاب کنید.
منابع: وب سیما , دارکوب , ویرلن
شبکه های اجتماعی نقش مهمی در افزایش سعو دارند همان طور ک نرم افزار ارسال تبلیغات تلگرام در بازاریابی تاثیر مثبت دارد