شش اشتباه در استفاده از هشتگ‌ها که به هیچ وجه نباید آنها را مرتکب شد

ایجاد هشتگ
اگر شما هم یکی از اعضای شبکه های اجتماعی هستید، به طور قطع با هشتگ برخورد کرده اید. پلتفرم های اجتماعی از این کاربرد برای آگاهی بخشی بیشتر در مورد موضوعات مختلف استفاده می کنند و نتایج حاصل از یک مطالعه جدید نشان داده است که در ۲۵ درصد موارد موضوعی که هشتگ گذاری شده، به اشتباه در زمینه دیگر مورد استفاده قرار می گیرد و به همین دلیل بهتر است که نحوه ایجاد هشتگ به درستی آموخته شود.
یک هشتگ می تواند کلمه معمولی، مخفف، اصطلاح، ترکیبی از عدد و حروف یا عبارت باشد. اگر قرار است یک جمله یا عبارت را در زمینه خاص هشتگ گذاری کنید، توجه داشته باشید که ین کلمه از هیچ فاصله ای نمی توان استفاده کرد. تمامحروف و اعداد باید پشت سر هم نوشته شوند و به جز علامت # که در ابتدای موضوع مورد نظر قرار می گیرد، می توان داخل آن نیز علایم دیگر را به کار برد. تمامی هشتگ ها در شبکه های اجتماعی مختلف با علامت # آغاز می شوند و پس از آن بدون هرگونه فاصله عبارت موردنظر با قانونی که گفته شد، آورده می شود.
تمامی کاربران اجازه دارند انواع هشتگ ها را با موضوعات متفاوت ایجاد کنند و شما نیز می توانید یک یا چند هشتگ در زمینه های مختلف داشته باشیدعبارتی که به این صورت برچسب گذاری شده است می تواند بخشی از یک متن باشد که شما آن را نوشته اید و از این طریق می کوشید موضوع موردنظر را پررنگ تر جلوه دهید.
به هر حال، هنوز هیچ مرکز پلیس اینترنتی راه اندازی نشده است تا اوضاع هشتگ ها را ساماندهی کند و به همین دلیل از نظر فنی هیچ محدودیتی برای ایجاد موضوعات مختلف در این زمینه وجود ندارد. اما برای این کار مطمئن شوید که موضوع موردنظر شما قبلا هشتگ گذاری نشده باشد و به عبارت دیگر، موضوعی را با علامت # برچسب بزنید که اختصاصی و واحد باشد و کاربران دیگر را دچار گمراهی کند.
با توجه به اینکه هشتگ می تواند مخفف یک عبارت یا چند کلمه پشت سر هم باشد، سعی داشته باشید که این کار را به دقت انجام دهید و موضوعی را درنظر بگیرید که کاربران برای خواندن آن با مشکل مواجه نشوند. خوانا بودن هشتگ ها از مهم ترین مواردی است که می تواند خوانندگان زیادی را جمع کند و اطلاعات مختلف پیرامون آن جمع آوری شود.
در برخی شرایط یک هشتگ برای اتفاق خاصی به وجود می آید که پس از گذشت مدتی اهمیت خود را از دست می دهد و دیگر مطلبی پیرامون آن نوشته نمی شود که امکان از بین بردن آن وجود دارد. همچنین برخی مطالب می توانند دو یا چند هشتگ را شامل شوند که البته گفته می شود این اتفاق خواندن مطلب را دشوارتر می کند و مخاطب را با مشکلات فراوان مواجه می کند.
 
Image result for hashtag abuse
هشتگ های ارزشمند
نتایج حاصل از آخرین مطالعات نشان داده است ۷۰ درصد هشتگ های موجود در شبکه های اجتماعی مختلف را کاربران موبایلی ساخته اند و ۳۰ درصد بقیه نیز از طریق رایانه های رومیزی و لپ تاپ ها ایجاد شده است.
در توییتر، مطالبی که هشتگ گذاری شده اند، ۵۵ درصد بیشتر از دیگر مطالب بازنشر می شوند و بیش  از ۵۰ درصد کاربران اگر مطلع باشند که هشتگ موردنظر از طرف شرکت های تبلیغاتی ارایه شده است و برای آنها منفعت دارد، به صورت مجدد آن را انتشار می دهند. این بررسی که در مرکز Online Circle انجام شده است، نشان می دهد که کاربران به ترتیب در کشورهای آمریکا، برزیل، بریتانیا، هلند، مکزیک، کانادا، استرالیا، ژاپن، شیلی و اندونزی بیش از دیگران از هشتگ استفاده می کنند و موضوعات خود را در شبکه های اجتماعی یا دسته بندی و علامتگذاری ارایه می دهند.
کارشناسان مرکز Online Circle در بررسی های خود متوجه شدند که چرا کاربران شبکه های اجتماعی تا این حد به هشتگ گذاری علاقه دارند و ترجیح می دهند موضوع موردنظر خود را با اتیکت های مجازی متمایز کنند. دلایل این اتفاق در شش بخش زیر آورده شده است:
– از این فرایند استفاده می کنند تا یک موضوع را داغ کنند یا آغاز یک گفت و گوی اینترنتی را باعث شوند.
– از آن برای رقابت هرچه بیشتر استفاده می کنند. زمانی که یک موضوع با # متمایز می شود، افراد مختلف می توانند در زیرمجموعه آن نظرات خود را اعلام کنند
– فضایی برای میزبانی از گفت و گوهای اینترنتی به وجود می آورند.
– می توان از این طریق اطلاعات  با موضوع خاصی را به صورت یکجا دریافت کرد.
– برای سازماندهی توییت ها و مطالب منتشرشده در شبکه اجتماعی از آن استفاده می شود.
– افزایش تعداد هواداران یا دوستان در شبکه های اجتماعی
شما می توانید در سایت های hashtags.org و wthashtag.com هشتگ های رایج و پربیننده را مشاهده کرده و اطلاعات بیشتری درخصوص معنی و چگونگی استفاده از آنها کسب کنید.

هشتگ‌ اولین بار توسط شبکه اجتماعی توئیتر معرفی شدند و کاربرد اصلی آنها این است که هر شخص به راحتی می‌تواند با بررسی هشتگ‌های مرتبط با موضوع مورد نظرش، به اطلاعاتی مفید دسترسی پیدا کند و تمام توئیت های مرتبط با آن موضوعات مورد نظرش را از طریق هشتگ‌ها بیابد.
در حالی که هشتگ‌ها میان کاربران توئیتر بسیار فراگیر بوده اند، اما هنوز بازاریابان از آنها چندان بهره ای نمی‌برند. اما معتقدند که از هشتگ‌ها در جهت بازاریابی شبکه‌های اجتماعی باید به صورت استراتژیک بهره برد.

در ادامه این مطلب از ۶ اشتباه ساده پرده بر می‌داریم که به بازاریابان کمک می‌کنند تا از هشتگ‌هایی مناسب استفاده کنند.

 

۱- هشتگ های طولانی و گیج کننده:

همان طور که می‌دانید هشتگ‌ها بوجود آمده اند تا کاربران بتوانند موضوعات مورد علاقه خود را راحت‌تر دنبال کنند. از طرفی توئیتر با ظاهر میکروبلاگینگ خود، به هر کاربر اجازه داده تا در هر توئیت، فقط ۱۴۰ کارکتر بیاورد و به دلیل همین محدودیت اکثر کاربران نهایت سعی خود را می‌کنند تا از هشتگ‌های کوتاه استفاده کنند و معمولا هشتگ‌های بلند، مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. پس اگر می‌خواهید که هشتگ‌های شما هم مورد استفاده قرار گیرند، آنها را کوتاه نگه دارید.

hashtag-social

۲- رواج دادن هشتگ‌ها، به تنهایی:

از آن جایی که هشتگ‌ها برای اطلاع رسانی هم مورد استفاده قرار می‌گیرند، بعضی از کاربران توئیتر برای رویداد‌‌های خود، فقط به رواج هشتگ رویدادشان می‌پردازند. در صورتی که باید در درجه اول هشتگ خود را در تبلیغات آفلاینشان عنوان کرده و آن را به هر نحوه که شده رواج دهند.

۳- در نظر نگرفتن هشتگ‌هایی که بیشتر مورد استفاده عموم قرار می‌گیرند:

همیشه قبل از اینکه هشتگ‌های ثابتی برای خود انتخاب کنید، یک کار تحقیقاتی کوچک انجام داده و دریابید که کدام هشتگ‌ها بیشتر توسط مردم دنبال می‌شوند و سعی کنید آن هشتگ‌هایی که به کسب‌وکار شما مربوط می‌شوند را در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی برگزینید و در توئیت‌هایتان بیاورید.

پنج نکته مهم در رابطه با هشتگ که باید بدانید

۴- از هشتگ‌هایی که دید منفی ایجاد می‌کنند، استفاده نکنید:

بعضی اوقات هشتگ‌هایی رواج پیدا می‌کنند که از دید بعضی ها خوب و از دید افرادی دیگر مناسب به نظر نمی‌آیند و در حقیقت دید منفی ایجاد می‌کنند. بهترین برخورد با این گونه هشتگ‌ها این است که از آنها گذر کنید و به مسیر طبیعی خود ادامه دهید.

fb-hashtag-conversations

۵- استفاده از هشتگ‌ نامربوط در یک توئیت:

شاید باورتان نشود، ولی بهره بردن از هشتگ‌های نامربوط به موضوع توئیت‌هایتان ممکن است به ضرر شما تمام شود. توئیتر بدون اعلام رسمی، محتوای هشتگ‎‌ها را بررسی می‌کند و اگر متوجه شود که هشتگ‌ها به توئیت شما مرتبط نیستند، حساب کاربری شما را در هشتگ‌های مربوطه کمرنگ کرده و حتی ممکن است شما را معلق گرداند! پس حتما این موضوع را در نظر بگیرید که هشتگ‌های مورد نظرتان به موضوع توئیت‌هایتان ارتباط داشته باشند.

۶- استفاده بی رویه از هشتگ‌ها:

هنگامی که تعداد هشتگ‌هایی که استفاده می‌کنید، زیاد می‌شود، ناخودآگاه شما از جامعه هدف خود دور می‌شوید و زیاد پیش آمده که حتی دیگر جامعه هدف کاربر به خاطر استفاده بی رویه از هشتگ‌ها در یک توئیت، در نظر گرفته نشده. پس سعی کنید از هشتگ‌هایی استفاده کنید که روی ازش محتوای شما تاثیرگذار باشند.

با در نظر گرفتن این ۶ اشتباهی که عنوان کردیم، شما می‌توانید هشتگ‌های مفیدی را برای توئیت‌های خود انتخاب کرده و در این مسیر به درستی پیش روی کنید.

 

 

کلمات کلیدی : : تبلیغات در شبکه های اجتماعی , تبلیغات شبکه های اجتماعی , کسب درآمد از شبکه های اجتماعی , بازاریابی در شبکه های اجتماعی , قانون طلایی دربازاریابی شبکه های اجتماعی , ترفند های بازاریابی , هشتگ , کاربرد هشتگ, اولین هشتگ  , استفاده از هشتگ , اشتباه در استفاده از هشتگ , هشتگ های طولانی

 

 

منابع : بلاگ آد , نمناک

#مجید_درویش_زاده #لاین_استور#استارتاپونه
درویش زادهDarvishzade
پنل ممبر فالوور

    لطفا برای مشاوره رایگان در خصوص ارائه خدمات؛ فرم زیر را پر کنید:

    2 دیدگاه ها

    1. تبلیغات در شبکه های اجتماعی راه های متفاوتی دارد که استفاده از هشتک البته به صورت درست و اساسی بسیار مفید است، ممنون از نکته هایی که متذکر شدید

    2. امروزه با توجه به گسترش شبکه های اجتماعی نیاز به ایجاد سایت هایی در زمینه آموزش شبکه های اجتماعی دیده میشود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانستو برای دریافت تخفیف ویژه امتحان کن! (ویژه نمایندگی)