با سلام خدمت همراهان گرامی لاین استور
شاید شماهم با خواندن عنوان این آموزش یعنی (فاکتورهای رتبه بندی گوگل در سال ۲۰۱۷)
سوال هایی ازین دست برایتان پیش اید :
چه عواملی یک وبسایت را در صدر جستوجوهای گوگل قرار میدهد؟
ملاک انتخاب سایت های برتر توسط موتورهای جستجو چیست؟
با لاین استور سایت تخصصی کسب درامد از شبکه های اجتماعی همراه باشید تا به بررسی پاسخ چنین سوالاتی بپردازیم.
فاکتورهای اصلی رتبه بندی سایت توسط Google در سال۲۰۱۷
Googleبا داشتن الگوریتم های پیچیده، فرصت را برای کسب و کار های آنلاین تازه ایجاد شده و کوچک ایجاد کرده است تا بتوانند با رقبای بزرگ و پر تجربه خود رقابت کنند.
گوگل، در تعریف الگوریتم های خود ملاک های مهم و با ارزشی برای بالا بردن یک وبسایت در نتایج جستجو انجام داده است.
در زیر به بررسی آنها می پردازیم.
بک لینکها در سایت
بک لینکها همچنان یکی از مهمترین نشانه های برتری و قدرتنمایی از سوی Google مطرح شده است، ناگفته نماند که یک بک لینک به تنهایی نمیتواند در سئوی سایت شما تاثیرگذار باشد.
اما Google چگونه میتواند مفهوم انتزاعی و پیچیدهی بک لینکها را به یک فاکتور مهم رتبهبندی قابلسنجش تبدیل کند؟
گوگل این فرآیند را به کمک معیاری به نام امتیاز لینک یا Link Score انجام میدهد. این عدد از امتیاز کیفی هرکدام از لینکهای ورودی مجزا و تعداد لینکهای دادهشده به وبسایت به دست میآید.بنابراین، تعداد لینک، امری مهم در این امتیازدهی به شمار میآید.
نکته بسیار مهم و قابل توجه این است که شما نمیتوانید در سال ۲۰۱۷ از لینکهای اسپم و کمارزش استفاده کنید.
بهعلاوه، لینکهای گرفتهشده از چنین دامنههایی نیز ارزش بالایی برای شما به همراه نخواهند داشت؛ برای مثال google به هنگام ارزیابی تعداد لینکهای شما، تنها یکی از آنها را شمارش میکند. به همین دلیل، توجه اصلی شما ازنظر کمی، باید معطوف به تعداد دامنههایی باشد که از آنها لینک میگیرید.
به بیان ساده تر Google با ایجاد چنین الگوریتمی تشخیص میدهد که محتوا و بطور کل سایت شما در چه سطح از محبوب بودن و مفید بودن برای کاربران قرار دارد و افزایش بک لینک های وبسایت شما به معنای افزایش محبوبیت و رتبه سایت شما در نتایج جستجوی گوگل است.
اما محاسبه کیفیت لینک ها چگونه بررسی میشود؟
در حالی که ما میدانیم الگوریتم PageRank گوگل همچنان یکی از فاکتورهای رتبه بندی گوگل در سال ۲۰۱۷ محسوب میشود، اما خوشبختانه، جایگزینهای معتبر دیگری وجود دارند که بر اساس فرمول اصلی پیج رنک طراحی شدهاند.
وبسایت SEO PowerSuite که در حوزهی سئو فعالیت دارد، بهتازگی از الگوریتم InLink Rank رونمایی کرده است.
نکته قابل توجه دیگری در رابطه با بک لینک ها و الگوریتم های گوگل، Anchor Text یا متن لینک بخش دیگری از بک لینک است که از جمله فاکتورهای رتبه بندی گوگل در سال ۲۰۱۷ محسوب میشود.
Anchor Text ها نیز مانند محتوای صفحات وب شما، اطلاعات زیادی در اختیار گوگل قرار میدهند. به این ترتیب که گوگل بر اساس Anchor Text های لینکها میتواند از موضوع فعالیت سایتها مطلع شوند.
به همین دلیل، Anchor Text ها از موضوعات مهم در مبحث سئو به شمار می آیند.
۱۰ نکته برای طراحی یک وبسایت خوب
محتوای سایت
یکی دیگر از فاکتورهای مهم رتبه بندی گوگل در سال ۲۰۱۷ تولید محتوا است.
اما سوال اصلی این است که گوگل در جستوجوهای خود در کیفیت محتوا به دنبال چه فاکتورهایی میگردد؟
در زیر به بررسی این فاکتور ها میپردازیم.
۱) استفاده از کلمات کلیدی
Title محتوای شما، همچنان یکی از مهمترین فاکتورها در رتبهبندی گوگل است. استفاده از کلمات کلیدی یا تغییرات در تگ عنوان همچنان در سال ۲۰۱۷ مهم تلقی میشوند.
تگ توضیحات یا Meta Description نیز مهم است، هرچند از نظر وزنی در رتبه پایینتری جای میگیرد. در پایان، نباید هرگز استفاده از کلمات کلیدی در بدنهی اصلی محتوا را فراموش کرد.
۲) مقدار محتوا
Google در توصیههای خود در رابطه با کیفیت جستجو به این موضوع اشاره میکند که اندازه و حجم محتوای یک صفحه در کیفیت کلی آن صفحه و درنهایت رتبهبندی آن تأثیرگذار است.
به طور مشخص، یک محتوا با طول ایدهآل برای این منظور در نظر گرفته نشده است؛ اما همانطور که گوگل اشاره میکند: میزان محتوای لازم و رضایتبخش برای یک صفحهی وب، بستگی به موضوع و هدف آن صفحه دارد.
برای آگاهی از تعریف واژهی رضایتبخش در محتوا، به وبسایتهایی مراجعه کنید که قبلاً و با استفاده از کلمات کلیدی مشابه شما، رتبهی خوبی کسب کردهاند. به علاوه، آموختن استراتژیهای آنها نیز میتواند برای شما یک مزیت تلقی شود.
۳) جامعیت و فراگیری محتوای سایت
ابزار RankBrain بخشی از الگوریتم Google موسوم به مرغ مگسخوار را تشکیل میدهد.
به گفتهی Google، این ابزار در تمامی جستوجوها مورد استفاده قرار میگیرد.
یکی از کاربردهای RankBrain، تحلیل نتایج مرتبط با معیارهای رضایتمندی کاربران و شناسایی ویژگیهای مشترک آنها است. ویژگیهایی که به دستیابی به یک نتیجهی خوب در جستوجو کمک میکنند.
توجه: ابزار بررسی وبسایت با نام Website Auditor به شما امکان چک کردن صفحات با استفاده از فاکتورهای متعددی نظیر استفاده از کلمات کلیدی و طول محتوا را میدهد. این ابزار همچنین با استفاده از الگوریتم TF-IDF، صفحات شما را از منظر جامعیت تحلیل کرده و توصیههایی برای بهبود آنها در مقایسه با بهترین رقبای شما ارائه میدهد.
سرعت صفحات سایت
Google انتظار دارد تا صفحات سایت شما در طول دو ثانیه یا کمتر بارگذاری شوند.
بهعلاوه، آنها رسماً اعلام کردهاند که سرعت سایت یک امر مهم و یک اصل اساسی در رتبهبندی محسوب میشود.
همچنین، سرعت بالا تأثیر زیادی در UX دارد؛ صفحات کندتر، Bounce Rate بالاتری دارند و از رتبهی پایینتری در تبدیل کاربر به مشتری برخوردار میشوند.
عمدهترین دلایل شایع در کاهش سرعت صفحات سایت، اسکریپتها، تصاویر و فایلهای CSS فشرده نشده و استفاده بدون مدیریت و نامحدود از افزونه ها است.
تجربه کاربری
بحث بر سر استفاده از فاکتورهای رفتاری در رتبهبندی وبسایتها برای چندین سال ادامه داشته و دارد.
با این حال، Google سیاست خود را دنبال کرده و معتقد است: کاربران در حال جستوجو، بهترین قضاوت کنندگان هستند.
به همین دلیل، اگر آنها یک نتیجهی جستوجوی مشخص را انتخاب کنند، این احتمال وجود دارد که آن Search مناسب باشد یا حداقل مناسبتر از روشهای جایگزین مطرحشده باشد.
واکنشگرا بودن سایت
اگر صفحات وب شما برای موبایل ها و تبلت ها بهینه نشده باشند، به هیچ وجه در رتبهبندی جستوجوی موبایل قرار نخواهند گرفت.
از آنجایی که بیش از نیمی از جستوجوهای Google از طریق تلفنهای همراه انجام میشوند، بنابراین سال ۲۰۱۷ برای شما بیثمر خواهد بود.
با توجه به تمایل Google برای ایندکس صفحات وب با استراتژی جدید mobile-first indexing، تمرکز در این حوزه همچنان ادامهدار خواهد بود.
با این روند، بسیاری از صاحبان کسبوکار علاوه بر داشتن صفحات وب مخصوص کامپیوترهای دسکتاپ، به داشتن صفحات وب مخصوص تلفنهای همراه نیز ترغیب خواهند شد.
البته خودتان هم شاهد رشد فزاینده تلفن های همراه هستید و میدانید که این روزها اکثریت کاربران با تلفن همراه خود وارد دنیای وب شده و به جستجوی محتوای مورد نظر میپردازند.
نرخ کلیک در سایت
نرخ کلیک یا Click-through Rate یا همان CTR، در صفحات نتایج موتورهای جستوجوگر نیز یکی دیگر از فاکتورهای رتبه بندی Google در سال ۲۰۱۷ است.
این عبارت به معنای تعداد دفعات کلیک شده بر روی یک لینک، نسبت به تعداد دفعات مشاهدهی آن موضوع توسط کاربران است.
مطالعات نشان میدهد که CTR در میان سایر فاکتورهای بررسیشده، بالاترین ارتباط و همبستگی با رتبهبندی صفحات سایت را دارد.
درست است که همبستگی فاکتور اصلی ما نیست؛ اما بسیار دشوار است تا مشاهدات مبتنی بر تجربیات در زندگی واقعی در رابطه با CTR را نادیده بگیریم.
برای مشاهده CTR میتوانید از کنسول Google یا همان گوگل وبمستر استفاده کنید.
همانطور که شما میدانید سئو و بهینه سازی سایت یک مبحث پیچیده، گسترده و یک علم در حال تکامل است که لازمه پیشرفت در آن، کسب اطلاعات و دانش لازم در زمینه های گوناگون از جمله الگوریتم های رتبه بندی سایت توسط Google است.
در واقع گوگل از ۲۰۰ معیار و فاکتور را برای رتبه بندی سایت ها استفاده می کند ولی کسی تمامی از تمامی این موارد آگاه نیست. بنابر این تیم لاین استور نیاز را بر آن دانست تا به بررسی مهمترین فاکتور های گوگل برای رتبه بندی بپردازد. این معیار های مهم گوگل به شما کمک خواهد کرد که بتوانید رتبه سایت و وبلاگ خود را در جستجو های گوگل بهبود بخشیده و ترافیک سایت خود را چندین برابر کنید.
احتمالا از این موضوع آگاه هستید که کاربران اینترنتی به سرعت در حال رشد بوده و هم اکنون حدود ۳ میلیارد کاربر در حال استفاده از سرویس های اینترنتی بوده و ۳۲۰ میلیون وبسایت هرساله ایجاد می شوند. به معنای واقعی کلمه سایت های بسیاری در حال ایجاد و سایت های قدیمی بسیاری نیز در حال حاضر وجود دارند و رقابتی سختی برای کسب رتبه بهتر وجود دارد. برای کسب رتبه های بهتر باید از نحوه رتبه بندی سایت ها و معیار های اصلی آن آگاه بود و با تلاش بسیار وارد رقابت شد تا بتوان رتبه بهتر و طبیعتا ترافیک بالاتری را برای وبسایت خود کسب کنید.
اکنون به بررسی پنجاه فاکتور مهم دیگر می پردازیم.
۱- قدمت دامنه
قدمت دامنه مهم ترین فاکتور گوگل برای رتبه بندی سایت ها می باشد. به عنوان مثال اگر شما یک دامنه با قدمت ۱۰ ماه دارید و سایت دیگر ۱۰ ماه از شما قدمتش بیشتر باشد گوگل برای نتایج گوگل اولویت را به دامنه رقیب خواهد داد. برای به دست آوردن و بهبود رتبه سایت و دامنه شما در نتایج گوگل به صبر و حوصله نیاز است و این پروسه تنها به چند روز یا هفته انجام نمی شود.
۲- قدرت دامنه
همانطور که قبلا به موضوع قدرت دامنه در مبحث “نگاهی به آینده با بررسی کیفیت بک لینک ها” پرداختیم دیگر معیار سنجش گوگل قدرت دامنه می باشد که بسیار حائز اهمیت می باشد. به عنوان مثال فیسبوک توانسته تمامی ۱۰۰ نمره سنجش گوگل را کسب کرده ولی این موضوع به سادگی ممکن نخواهد بود. هرچند کسب رتبه ۴۰ از ۱۰۰ قابل قبول و حتی عالی است.
۳- کلیدواژه های موجود در نام دامنه
وجود کلمات و عبارات کلیدی در نام دامنه ها یکی از دلایل محبوب شدن و دریافت رتبه بالاتر و بهتر از گوگل خواهد بود. قبل از شروع به ایجاد یک وبسایت به اهمیت وجود کلمات کلیدی در ابتدای دامنه توجه داشته باشید.
۴- دامنه های با ارزش
به عنوان مثال گوگل و بینگ از دامنه های ارزشمند .com و .net استقبال بهتری کرده و در نتایج جستجو های جهانی رتبه بهتری به آن ها خواهد داد. هیچگاه از دامنه هایی مانند .asia و .mobi استفاده نکرده و هرچه سریع تر دامنه هایی همچون .blogger را به دامنه های با ارزشمند انتقال و تبدیل کنید.
۵- استفاده از دامنه های کشوری
استفاده از دامنه های کشوری یکی از معیار های گوگل می باشد که معمولا از اینگونه دامنه ها برای وبسایت های کسب و کاری استفاده می شود. اهمیت استفاده و تجهیز وبسایت ها به دامنه های کشوری دریافت رتبه و رده بندی بهتر در گوگل و کسب ترافیک بالاتر از آن محدوده می باشد. ولی توجه داشته باشید که اینگونه دامنه ها از بازدیدکننده و ترافیک جهانی کمتری بهره مند خواهند بود.
۶- تاریخچه دامنه:
گوگل به تاریخچه و قانون کپی رایت اهمیت بسیاری قائل بوده و تاریخچه هر دامنه را مورد بررسی قرار می دهد. اگر در گذشته دامنه شما دچار تخلف شده باشد کسب رتبه های عالی در گوگل کار آسانی نخواهد بود.
۷- استفاده از کلمات کلیدی تگ های عنوان
استفاده از کلمات کلیدی در عنوان مطالب یکی از معیار های دیگر گوگل برای رتبه بندی می باشد. به عنوان مثال در این مقاله از “فاکتورهای رتبه بندی گوگل” در تگ عنوان استفاده شده است.
۸-کلمات کلیدی در لینک پست ها
همچون مورد بالا استفاده از کلمات کلیدی هر پست در لینک همچون عنوان آن ها بسیار هائز اهمیت بوده و به بهبود رتبه در نتایج جستجو کمک شایانی خواهد نمود.
۹- کلمات کلیدی در ۱۰۰ کلمه ابتدایی
گوگل، پاراگراف و جملات ابتدایی هر پست را عمیقا بررسی و به آن توجه می کند. استفاده از کلمات کلیدی در پاراگراف ابتدایی می تواند شانس کسب رتبه بهتر را افزایش دهد.
۱۰-کلمات کلیدی در متای توضیحات پست ها
شانس شما برای نمایش نتایج گوگل با قرار دادن توضیحات در متای هر پست افزایش پیدا خواهد کرد. توجه داشته باشید از کلمات کلیدی تکراری در بسیاری از پست ها استفاده نکنید.
۱۱- غنی بودن کلمات کلیدی
گوگل از قرار دادن تک کلمه و تکرار بسیار یک کلمه ای کلیدواژه ها استقبال نمی کند. بنابراین از عبارات تکراری و غیر ضروری و تکرار آن ها پرهیز نمایید.
۱۲- عبارات کامل
گوگل توانی توجه و بررسی عبارات و جملات طولانی را داشته و توجه بیشتری به پست های و جملات طولانی می کند. بنابر این ارزش یک پست ۲۰۰۰ کلمه ای از یک پست ۲۰۰ کلمه ای بسیار بیشتر و در نتایج شانس بهتری خواهد داشت.
۱۳- سرعت بارگزاری صفحه
گوگل از صفحاتی که دارای سرعت بالاتری هستند استقبال خواهد کرد و شاید حتی فکر آن را هم نکنید که افزایش سرعت بارگزاری صفحات چقدر بر افزایش ترافیک سایت شما تاثیرگذار خواهد بود. در صورت امکان صفحات مخصوص موبایل را برای کاربران موبایل ایجاد کنید.
۱۴- پست های تکراری
اگر از پست های تکراری استفاده می کنید باید توجه داشته باشید که بدلیل استقبال نکردن موتورهای جستجو از بهبود ترافیک ذاتی و خودکار محروم خواهید بود. استفاده از تکرار پست کردن مطالب چندباره منسوخ شده و بهتر از بجای چند پست به آپدیت پست های متفاوت به صورت دوره ای بپردازید. پست آپدیت شده برای گوگل همانند یک پست تازه عمل خواهد کرد.
۱۵- متای توضیحات تکراری
استفاده از متای توضیحات و عبارات تکراری می تواند مانع کسب رتبه بهتر حتی برای پست های بسیار عالی شما باشد. از متای توضیحات و عبارات کلیدی منحصر به فرد برای هر پست استفاده کنید.
۱۶- سرعت بارگزاری سایت در مرورگر کروم
همانطور که خیلی از کاربران مرورگر کروم آگاه هستند، این مرورگر بسیار سریعتر از سایر مرورگر ها عمل کرده و گوگل توجه بسیاری بر این موضوع دارد. اگر وبسایت شما در مرورگر کروم سرعت بارگزاری پایینی دارد اصلا نشانه خوبی برای رتبه سایت شما نخواهد بود.
۱۷- استفاده از تگ Alt تصاویر
این تگ برای ایندکس شدن بهتر تصاویر با کلیدواژه مناسب در رتبه بندی سایت ها بسیار تاثیر گذار می باشند. سرویس ایندکس کننده گوگل قابلیت تشخیص موضوع تصاویر را ندارد.
۱۸- آپدیت کردن سایت
گوگل به وبسایت هایی که مطالب خود را روزانه یا حداقل ۲ بار در هفته بروزرسانی می کنند رتبه بهتری در نتایج جستجو خواهد داد.
۱۹- کیفیت لینک های خارجی
گوگل استقبال زیادی از سایت های با قدرت دامنه بالا دارد و این سایت ها به گوگل کمک می کنند تا کیفیت مطالب شما را مورد سنجش قرار دهند. سایت های خبری از انواع این دامنه های با قدرت هستند.
۲۰-کیفیت لینک های داخلی
کیفیت لینک های داخلی به نحوه ایندکس شدن تمامی مطالب وبلاگ و در نتیجه نتایج گوگل تاثیر گذار می باشد.
۲۱- اشتباهات گرامر و زبانی
اشتباهات مربوط به تایپ و زبان و گرامر باعث به اذیت افتادن کاربران برای درک بهتر مطالب می شود و هدف گوگل تعامل راحت تر سایت ها با کاربران است. در نظر داشته باشید که برای بهبود اشتباهات قبل از پست گذاری اشتباهات آن را ویرایش نمایید.
۲۲- وجود فایل های چند رسانه ای در پست ها
گوگل رتبه های بهتری را برای سایت هایی که در پست های خود از ویدئو، تصویر و … استفاده می کنند در نتایج خود در نظر گرفته است.
۲۳- محبوبیت نزد کاربران
یکی از عواملی که تمامی موتور های جستجو به خصوص گوگل به آن توجه می کنند تعامل و محبوبیت در نزد کاربران می باشد. از کاربران خود برای تعامل بهتر لایک و کامنت خواستار شوید.
۲۴- پیوست به لینک
گوگل از سایت هایی که در پست های خود از لینک های بسیاری استفاده شده است متنفر می باشد. بنابر این برای کسب رتبه بهتر هیچگاه بیشتر از ۲ لینک را پیوست نکنید.
۲۵- لینک پست ها
لینک های کوتاهی را برای پست های خود در نظر بگیرید. این کار یکی از معیار های سنجش گوگل بوده و در عین حال باید به وجود عبارات و کلمات کلیدی در لینک پست ها توجه داشته باشید.
۲۶- نقشه XML سایت
وجود نقشه XML سایت به موتور های جستجو این امکان را می دهد که تمامی مطالب سایت را به صورت طبقه بندی شده در خود ایندکس کنند.
۲۷- ترتیب کاربر پسندانه
گوگل استقبال بسیاری از سایت های ساده و با دسترسی آسان می کند و طراحی کاربر پشندانه آن می تواند یکی از معیار های گوگل برای رتبه دهی باشد.
۲۸- رتبه اعتبار دامنه
رتبه اعتبار دامنه ها توسط MOZ طراحی و ایجاد شده و گوگل از این رتبه برای نمایش بهتر نتایج جستجو استفاده می کند.
۲۹- تعداد صفحات
یک از معیار های مهم ولی غیر ضروری برای گوگل وجود تعداد صفحات بیشتر می باشد.
۳۰- گواهی SSL
گواهی SSL به گوگل این امکان را می دهد تا به سایت شما اعتماد داشته که از امنیت بالایی برخوردار بوده و تعامل وبسایت با گوگل بهتر برقرار شود.
سئو محلی با الگوریتم جدید گوگل possum و pigeon
۳۱- HTTPS
در ۲ ماه اخیر گوگل رتبه های بهتری را برای وبسایت های برقرار با پروتوکل HTTPS در نظر گرفته است.
۳۲- تعامل سایت با ورژن موبایل
یکی از مهم ترین معیار و فاکتور های نتایج گوگل وجود نسخه موبایل و نمایش آن به کاربران تلفن همراه می باشد. گوگل هم اکنون تنها وبسایت های با ورژن موبایلی را برای تلفن های همراه به نمایش می گذارد.
۳۳- قدمت بک لینک های دامنه
بک لینک های با کیفیت و قدمت بالاتر با ارزش تر از بک لینک های تازه وارد برای رتبه بندی گوگل می باشند.
۳۴- بک لینک های .edo و .gov
یکی از بزرگان وبسمتری اعلام دارد که گوگل وبسایت ها را بر اساس نام آن رتبه بندی نکرده و شرکت های محدود از این بک لینک ها استفاده می کنند.
۳۵- بک لینک همسان
بک لینک های همسان با موضوعات سایت بسیار با ارزش می باشند و می توانند تا حد بسیار زیادی به افزایش ترافیک کمک کنند.
۳۶- بک لینک های طبیعی و بدون تقلب
بک لینک های طبیعی یکی از راه های عالی برای بهبود رنکینگ بوده و علائم خود را تنها در چندین روز به نمایش خواهد گذاشت.
۳۷- بک لینک های غیر همسان
بک لینک غیر همسان با موضوعات می تواند نتایج عکسی را در برداشته و سایت را از نمایش در نتایج گوگل محروم نماید.
۳۸- بک لینک های دنبال کننده (DO-Follow)
بک لینک های Do-Follow نتایج عالی را در نمایش موتور های جستجو ثبت می کنند.
۳۹-بک لینک های No-Follow
No-Follow به بهبود رنکینگ وبسایت شما کمک نخواهد کرد ولی می تواند به افزایش قدرت دامنه کمک شایانی نماید.
۴۰- پست با لینک مهمان
یکی از برترین راه های به دست آوردن قدرت و کیفیت دامنه ایجاد پست های مختلف در سایت های دیگر و لینک دهی به وبسایت خود می باشد.
۴۱- لینک شکسته
وجود لینک های شکسته زیاد می تواند منجر به عدم نمایش سایت شما در نتایج گوگل یا پنالتی گوگلی شود.
۴۲- فروش لینک
گوگل از وبسایت هایی که اقدام به فروش لینک های خود به تعداد زیاد می کنند، متنفر است.
۴۳- نقض قانون کپی رایت
گوگل رتبه بسیار پایینی برای وبسایت های نقض کننده قانون کپی رایت در نظر می گیرد.
۴۴- شبکه های اجتماعی
همه وبمستر ها و دارندگان سایت از وجود کد های No-Follow در شبکه های اجتماعی آگاه هستند ولی اخیرا گوگل اعلام کرده که برای نمایش نتایج از شبکه های اجتماعی سیگنال مثبتی دریافت می کند.
سئو یا بهینه سازی شبکه های اجتماعی
۴۵- مطالب جدید
گوگل از پست های با مطالب و عکس و ویدئو و … جدید استقبال می کند.
۴۶- ترافیک تکراری
اگر بازدیدکنندگان وبسایت شما چندین بار از مطالب شما دیدن کنند گوگل از مسئله محبوبیت مطالب برای کابران آگاه شده و رتبه سایت شمارا بهبود می بخشد.
۴۷- صفحات بوکمارک شده در مرورگر گوگل کروم
همانطور که همه آگاه هستند، گوگل از دیتاهای گوگل کروم برای بهبود نتایج گوگل استفاده کرده و اگر فردی صفحات شمارا علامت گذاری کند، برای گوگل بسیار با ارزش می باشد. چرا که مطالب سایت جذاب و محبوب هستند.
۴۸- لیست Dmoz
Dmoz یکی از وبسایت های قابل اعتماد گوگل می باشد و هر سایت به صورت دستی بررسی خواهد شد. بنابر این برای گوگل وجود نام سایت شما در این لیست بسیار با ارزش می باشد.
۴۹- گوگل پلاس
دریافت علامت +۱ بدین معنی است که مطالب شما دارای محبوبیت هستند و هرچه تعداد آن بیشتر باشد تاثیر مستقیمی بر رنکینگ سایت شما خواهد گذاشت.
آموزش ساخت صفحه گوگل پلاس برای سایت خود
۵۰- کلمات نامناسب و متحوی سنی
موضوعات و مطالب نامناسبی همچون هک و امثال آن نمی تواند رنکینگ مناسبی را در نتایج گوگل کسب نماید.
اجرای تمامی موارد بالا می تواند تاثیر بسیاری در رتبه بندی و رنکینگ سایت شما در گوگل داشته باشد.لاین استور در این مقاله سعی کرد تا فاکتورهای مهم رتبه بندی Google در سال ۲۰۱۷ را به همراه چند ابزار مناسب در اختیار شما قرار دهد تا شما کاربران بیشتر و بیشتر با الگوریتم ها و نحوه رتبه بندی سایت ها توسط Google آشنا شوید و در جهت افزایش رتبه سایت خود گام های محکمی بردارید.
موفق و پاینده باشید…