ویکی لیکس قصد دارد اطلاعات شخصی تمامی کاربران تاییده شده توئیتر را در قالب یک دیتابیس در اختیار عموم قرار دهد. اما علت این کار چه می تواند باشد؟
ویکی لیکس پس از انتشار یک پیشنهاد برای در اختیار قرار دادن اطلاعات شخصی افراد سرشناس و تایید شده توئیتر در وضعیت بدی قرار دارد و در حال حاضر تحت فشار و انتقاد رسانه های مختلف قرار گرفته است. کاربران زیادی به صورت آنلاین اعتراض خود را به اجرایی شدن این موضوع نشان داده اند.
با این حال، مسئولان ویکی لیکس اعلام کرده اند که دیتابیس مورد بحث برای ایجاد گراف احتمال در جامعه مجازی منتشر می شود و کاربرد دیگری نخواهد داشت اما سوال اینجاست که این گراف به چه دردی می خورد؟
چهکسانی باید برای کسبوکارشان از توییتر استفاده کنند؟
به گزارش لاین استور در توئیتر که لحظاتی پیش در نهایت پاک شد، این موضوع افشا شد که ویکی لیکس با ایده جمع آوری اطلاعات شخصی همه افراد سرشناس توئیتر در حال بازی با افکار عمومی است. اطلاعاتی که در این پایگاه داده قرار دارد مجموعه ای از اطلاعات خانوادگی، مالی و ارتباطات شخصی افراد است.
این قضیه شبیه یک پرژه جاسوسی است و نوعی اخاذی از افراد سرشناس این شبکه اجتماعی محسوب می شود. پیشنهاد ویکی لیکس بلافاصله با واکنش تند کاربران توئیتر مواجه شد و آن را نوعی تجاوز به حریم خصوصی بر شمردند. اما با این حال ویکی لیکس تمامی اتهامات وارده را رد کرد و تاکید کرد که این اطلاعات منتشر نخواهند شد و از این اطلاعات صرفا برای ساخت گراف احتمال استفاده می شود.
یکی از مسئولان ویکی لیکس در همین زمینه اعلام کرد که ما به دنبال متغیرهای مشخص واضح برای هوش مصنوعی خود هستیم و ناچار به انجام چنین کاری هستیم.
اما بسیاری از کاربران توئیتر در مورد نیت واقعی ویکی لیکس ابراز تردید کردند و آن را واقعی نمی دانند.
واکنش منفی به این تصمیم ویکی لیکس دور از انتظار نبود چرا که تا قبل از این نیز ویکی لیکس با تیم هک قوی که در اختیار دارد توانسته بود اطلاعات شخصی رییس کمپانی سونی و رییس سازمان امنیت امریکا(CIA) را به دست آورد و آنها را در اینترنت در دسترس عموم قرار دهد. البته شفافیت چیز خوبی است اما باید به فکر زندگی هایی که با این شفافیت ممکن است به هم بریزند نیز بود.
آموزش استفاده از توییتر با ۱۵ نکته و ترفند
به طور خیلی طبیعی ویکی لیکس بلافاصله بعد از انتقادات رسانه ها در مقام دفاع از خود بر امد و با پیش کشیدن این موضوع که همین حالا شرکت هایی مثل گوگل، وی کی پدیا،لینکداین،فیسبوک همان کاری را می کنند که ویکی لیکس قصد انجام آن را دارد، سعی در عادی جلوه دادن عمل خود کرد.
این سایت معروف ادعا دارد که رسانه ها به صورت مغرضانه سعی در جهت دهی افکار عمومی در ضدیت با این طرح هستند.
به واسطه انتشار این خبر، افت سهام توئیتر و خروج بسیاری از کاربران در این شبکه اجتماعی را شاهد بوده ایم.
کلمات کلیدی : توییتر , تبلیغات در شبکه های اجتماعی , ویکی لیکس , رسانه های اجتماعی , فرارکردن از توییتر, مدیریت شبکه های اجتماعی , Social network advertising , social media marketin