فیس بوک(Facebook)
همان طور که نتیجه مطالعات قبلی نشان داده بود، نتیجه این پژوهش نیز تایید کرد که کاربران فیسبوک به طور میانگین مسنتر از سایر شبکههای اجتماعی هستند. کاربران این شبکه اجتماعی متأهل (۴۰ درصد)، سفید پوست (۸۰ درصد)، بازنشسته (۶ درصد) هستند و در این زمینه ها از سایر شبکههای اجتماعی آمار بالاتری دارند. کاربران فیسبوک از نظر بیشترین میانگین درآمد با ۶۱ هزار دلار در رده دوم قرار میگیرند. فیسبوکیها به طور میانگین هر کدام با ۱۲۱ نفر در صفحاتشان به عنوان دوست در تماس هستند.
برای فیسبوکیها علاقه مشترک عمدهای دیده نمی شود و حوزه علایق کاربران این سایت بسیار متنوع است. دلیل این پراکندگی علایق، تعداد بسیار زیاد کاربران این شبکه اجتماعی با ویژگیهای متفاوت است که بیشترین تعداد در بین سایتهای مشابه است. کاربران فیسبوک همچنین نسبت به این سایت بسیار وفادار هستند. ۷۵ درصد آنها گفتهاند که فیسبوک سایت محبوبشان است و ۵۹ درصد آنها استفادهشان از فیسبوک در شش ماه گذشته افزایش داشته است.
مای اسپیس(MySpace)
کاربران مایاسپیس جوان هستند و تعداد کمتری کاربر در این سایت نسبت به گذشته فعالیت میکند. کاربرانی که هنوز در شبکه اجتماعی مایاسپیس فعالیت میکنند گفتهاند استفاده آنها نسبت به شش ماه گذشته کاهش داشته است. کاربران این سایت بیشتر به سرگرمی اشتیاق نشان میدهند و مخصوصا سرگرم ساختن دوستان، شوخی، کمدی و بازیهای ویدیویی از علاقهمندیهای اصلی آنهاست.
میانگین درآمد مای اسپیسها کمترین مقدار در میان سایتهای مشابه و ۴۴ هزار دلار است. کاربران مایاسپیس سیاهپوست (۹ درصد)، دارای ریشه اسپانیولی (۷ درصد)، مجرد (۶۰ درصد) و دانشآموز (۲۳ درصد) هستند و در این زمینهها آمار بیشتری از سایر شبکههای اجتماعی دارند.
بهترین و قوی ترین اسکریپت شبکه اجتماعی فارسی
توییتر(Twitter)
توییتریها در بین کاربران سایتها با ۱۶ درصد، بیشترین تعداد شاغلان پارهوقت را به خود اختصاص دادهاند و میانگین درآمد آنها ۵۸ هزار دلار است. کاربران توییتر به طور خاص به اخبار، رستورانها، ورزش، سیاست، امور مالی شخصی و مذهب علاقهمند هستند. آنها همچنین به فرهنگ مردمپسند و محصولات آن از جمله موسیقی و تلویزیون علاقه نشان میدهند و بیشتر از کاربران سایر سایتها اهل خواندن به حساب میآیند.
به طور میانگین پیامهای هر کاربر توییتر را ۲۸ نفر دنبال میکند و هر توییتری پیامهای ۳۲ نفر را دنبال میکند. البته کاربران توییتر چندان به این شبکه اجتماعی وفادار نیستند و ۴۳ درصدشان گفتهاند میتوانند بدون توییتر زندگی کنند.
لینکدین(LinkedIn)
عجیب نیست که شبکه اجتماعی لینکدین که شبکه کاربران تجاری است، بیشترین میانگین درآمد اعضا را داشته باشد. میانگین درآمد لینکدینیها ۸۹ هزار دلار است. همانطور که اهداف این شبکه اجتماعی مشخص کرده، اعضا اغلب برای تجارت و اهداف کاری به این سایت می پیوندند. آنها مخصوصا برای حفظ تماس با شبکههای تجاری، جستوجوی شغل، استخدام کردن و توسعه تجاری عضو این سایت می شوند. آنها به اخبار، اطلاعات مشاغل، ورزش و سیاست علاقهمندی بیشتری نشان میدهند.
کاربران لینکدین بیشتر از سایر شبکههای اجتماعی صاحبان ابزارهای الکترونیکی هستند. آنها به طور خاص به دوربینهای دیجیتالی، دی.وی.آر ها و تلویزیونهای اچ.دی علاقه بیشتری دارند. علاقه به قمار و سریالهای آبکی از دیگر علاقهمندیهای کاربران لینکدین محسوب می شود.
اشتراکها و تفاوتها
ویژگیهای و علاقهمندیهای متفاوتی در کاربران شبکههای اجتماعی دیده می شود که نشاندهنده شکلگیری اجتماعات آنلاین متفاوتی در این سایتهاست. تفاوتهایی که وبسایتهای شبکه اجتماعی در اهداف اولیهشان تعریف کردهاند و امکانات متفاوتی که در اختیار کاربران قرار میدهند، باعث شده افرادی با ویژگیهای متفاوت به عضویت آنها درآیند. البته بین استفاده از این سایتها همپوشانی هم دیده می شود و اغلب کاربران اینترنتی عضو بیشتر از یک شبکه اجتماعی هستند. بیشترین اشتراک بین کاربران توییتر و فیسبوک وجود دارد و ۹۱ درصد کاربران مورد پرسش قرار گرفته، عضو هر دو سایت هستند. پس از آن کاربران مشترک لینکدین و فیسبوک در رده دوم قرار میگیرند. کمترین مقدار اشتراک را هم کاربران مایاسپیس و لینکدین دارند که تنها شش درصد پاسخگویان همزمان عضو هر دو سایت بودهاند.
با وجود این اشتراکها، تفاوتهای استفاده از این شبکههای اجتماعی بیشتر جالب توجه است. مثلا لینکدین که شبکه اجتماعی با محوریت مسایل تجاری و کاری تعریف شده در بین کاربرانش هم، چنین علایق و گرایشهایی دیده میشود. وضعیت سایت مای اسپیس هم بدین گونه است و همانطور که امکانات سرگرمکننده بیشتری ارایه میکند و تلاش بیشتری برای جذب کاربران جوان و نوجوان انجام داده توانسته در این زمینه موفق شود و گرایش کاربران آن نیز حول موضوعات سرگرمکننده است. توییتر وب سایت دیگری است که بیشتر در گروه میکروبلاگها دستهبندی می شود ولی به سبب شباهتها، برخی آن را هم به نوعی شبکه اجتماعی میدانند. توییتر نیز از آنجایی که تنها امکان نوشتن و خواندن را به کاربران میدهد و برخی جذابیتهای بصری دیگر سایتها را ندارد، کاربران بیشتر اهل مطالعه را جذب خود کرده است.
فیسبوک هم که مدتی است گوی سبقت را از رقبا ربوده و پرجمعیتترین شبکه اجتماعی دنیا شده، مطابق تعریفش حالتی عمومی پیدا کرده و همه نوع کاربر در آن دیده می شود. به همین سبب است که فیسبوک بیشترین تعداد اشتراک را با کاربران سایر شبکههای اجتماعی دارد.
بدین ترتیب میتوان گفت هر وبسایت شبکه اجتماعی که یک اجتماع آنلاین محسوب میشود، پاتوق گروهی از کاربران با ویژگیهای خاصی است. توجه به این ویژگیها از سویی برای آگهیدهندگان اینترنتی و بازاریابان مجازی دارای اهمیت است و از جنبه دیگر برای کاربرانی که هر کدام با ویژگیها و علاقهمندیهای متفاوت به دنبال شبکه آنلاین مناسبی برای عضویت میگردند.
رسانههای جدید و گسترش فرهنگ دموکراتیک
رسانههای سنتی مانند تلویزیون، رادیو و مطبوعات به تقویت پوپولیسم و عوام گرایی کمک کردهاند ولی رسانههای جدید فرهنگ دموکراتیک را گسترش می دهند. تمرکززدایی از قدرت از طریق گسترش تعامل آگاهانه شهروندان باهم و با سازمانهای دولتی و مردم نهاد از جمله پیامدهای رسانههای جدید است. در عصر حاضر و با گسترش امکانات جدید رسانهای، سیاستمداران مجبور هستند صادق باشند.
جنبشهای اجتماعی جدید که هدف آنها کوششی هماهنگ و متمرکز برای رسیدن به هدف یا اهداف مشترک است، هم به نوعی متأثر از شبکه های اجتماعی هستند. این جنبشهای جدید شکلی از فعالیت مدنی و سیاسی عقلانی هستند.
درآمد شبکه اجتماعی رایگان از کجاست؟!
طبق گزارش سال ۲۰۰۹ موسسه تحقیقاتی نیلسون درباره سایت های شبکه اجتماعی و وبلاگ ها، دو سوم از جمعیت کاربران اینترنت در کشورهای مورد بررسی، بازدیدکننده شبکه های اجتماعی یا وبلاگ ها هستند. استفاده از سایت های شبکه اجتماعی و وبلاگ ها در اینترنت رشد داشته و به چهارمین مورد استفاده کاربران تبدیل شده است. در سال گذشته در همه کشورهای مورد بررسی بیش از نیمی از جمعیت آنلاین، استفاده کنندگان از این نوع سایت ها بوده اند.
در بین شبکه های اجتماعی محبوب از قبیل مای اسپیس، اورکات، فیس بوک و ببو ، رشد استفاده از فیس بوک بیشتر از سایر رقبا بوده است. آلمان با ۱۲ درصد، انگلستان با ۱۰ درصد و ایتالیا و اسپانیا با همین حدود بیشترین رشد استفاده این سایت ها را داشته اند.
در میان کشورهای بررسی شده، کاربران برزیل همچنان صدرنشین استفاده از شبکه های اجتماعی و وبلاگ ها هستند و بیش از ۸۰ درصدشان از شبکه های اجتماعی و وبلاگ ها استفاده می کنند.
به خاطر رشد قابل توجه استفاده از شبکه های اجتماعی، این سایت ها سهم قابل توجهی از کل زمان صرف شده در اینترنت را به دست آورده اند. در حالی که این سهم در سال ۲۰۰۷ حدود شش درصد بوده، در سال ۲۰۰۸ به حدود نه درصد رسیده و رشد ۳۸ درصدی داشته است. در بین کشورهای بررسی شده سوئیس با ۲۰۷ درصد و آلمان با ۱۴۰ درصد بیشترین رشد در زمان صرف شده برای استفاده از شبکه های اجتماعی را داشته اند.
ترکیب سنی استفاده کنندگان از فیس بوک در سال های اخیر به میزان قابل توجهی تغییر کرده است. در حالی که فیس بوک در ابتدا در محیطی دانشگاهی و برای استفاده دانشجویان راه اندازی شد و کاربران اولیه آن اکثرا جوان بودند، به تدریج مخاطبان آن گسترده تر شد و تعداد کاربران مسن تر در این شبکه اجتماعی افزایش پیدا کرد. در حال حاضر ۳۵ تا ۴۹ ساله ها با جمعیت حدود ۲۴ میلیون نفر بیشترین کاربران فیس بوک را تشکیل می دهند. بعد از آن ۱۸ تا ۳۴ ساله ها قرار دارند و حدود ۲۳ میلیون نفر از اعضای فیس بوک هستند.
کلمات کلیدی : تبلیغات در شبکه های اجتماعی , تبلیغات شبکه های اجتماعی , مدیریت شبکه های اجتماعی , بازاریابی , مارکتینگ , تبلیغات , کالا,مشتری, سئو , بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی , آموزش بازاریابی اینترنتی , ابعاد گوناگون بازاریابی , ابزار بازاریابی , شروط بازاریابی , بازاریابی محتوای , اهمیت سئو , فیسبوک , سیگنال های شبکه اجتماعی , توییتر , گوگل پلاس , سیگنال های شبکه اجتماعی و سئو , سیگنال های توییتر , رقابت سئو
استفاده از تبلیغات در شبکه های اجتماعی در کنار بهینه سازی کسب و کار راه مناسبی برای ایجاد اعتماد برای کاربران است.
تبلیغات در شبکه های اجتماعی راهی برای پیشرفت در کسب و کار می باشد که باید به صورت اصولی انجام شود.
نقش تبلیغات در شبکه های اجتماعی روی کاربران این شبکه ها میز نقش بسزایی دارد
با سلام
در کل شبکه های اجتماعی بنظرم تلگرام بیشتر گل کرده در ایران خصوصا در بحث کسب درآمد شبکه های اجتماعی
با سلام
در کل شبکه های اجتماعی بنظرم تلگرام بیشتر گل کرده در ایران خصوصا در بحث کسب درآمد شبکه های اجتماعی