۱)داشتن تفکر بی طرف
معمولا بازاریابان، با ذوق و شوقترین کارمندان شرکت هستند. هر چند که این ذوق و شوق می تواند باعث ایجاد خلاقیت شود، با این حال یک بازاریاب باید بتواند بین هیجان درونی و کار خود تمایز ایجاد کند تا با داشتن دیدگاهی بیطرف، آنطور که باید کار کند، نه آنطور که امیدوار است – وسلی متیوز ، High Level Marketing
۲) MailChimp
یکی دیگر از مهارت ها تسلط به مفاهیم ایمیل مارکتینگ و ابزارهای مدیریت خبرنامه های ایمیلی است. ساختن یک خبرنامه ایمیلی با ابزارهایی مانند MailChimp یا Aweber برای یک بازاریاب الکترونیکی ضروری است.
۳) Google AdWords
تبلیغات کلیکی مانند گوگل ادوردز (Google AdWords) یکی از بهترین راه های افزایش ترافیک است. مدیریت کمپین های تبلیغاتی در AdWords نیاز به آشنایی با این ابزار دارد، گرچه افراد با استعداد می توانند با شرکت در امتحانات آنلاین رایگان گوگل AdWords Certified شوند.
۴) داشتن یک شخصیت دوست داشتنی
ارتباطسازی یکی از اجزای اولیهی بازاریابی دیجیتال است و یک شخصیت دوستداشتنی میتواند مفید و مثمر ثمر واقع شود. مردم زیادی هستند که تمایل دارند با ناشران، وبلاگنویسان، روزنامهنگاران و دیگر افراد مطرح، وارد ارتباط شوند. طبیعی است که یک شخصیت جذاب همیشه خواهان و طرفدار زیاد داشته باشد. فرض کنید که باید بین دو شخصیت کاملا مشابه، یکی را برای گفتگو انتخاب کنید: با نفر اول که صحبت می کنید، انگار که با دیوار حرف می زنید؛ اما شخص دوم معاشرتی و خونگرم است. کدام یک را برای گفتگو انتخاب خواهید کرد؟ یک بازاریاب باید قدرت حفظ روابطش با دیگران را داشته باشد تا بتواند یک شخصیت گیرا و جذاب از خود ارائه دهد. موضوعی که متاسفانه در اغلب موارد نادیده گرفته می شود.
مزایای استفاده از بازاریابی در شبکه های اجتماعی
۵)با WordPress آشنا باشد
امکانات و پلت فرمهای پیادهسازی شده بر روی وردپرس، آن را تبدیل به یک ابزار حیاتی کرده است. اگر شما به عنوان یک بازاریاب دیجیتال بخواهید یک وبلاگ و حتی یک سایت بسازید و آن را مدیریت کنید به وردپرس نیاز خواهید داشت. پلاگینهای جدیدی که مدام به وردپرس اضافه می شوند به آموزش و رشد اطلاعات شما کمک خواهند کرد. از این رو وردپرس یک ابزار مفید برای سرعت بخشیدن به تولید محتوا محسوب می شود.
۶) داشتن سرعت عمل
یک بازاریاب دیجیتال باید بتواند در برابر تغییرات پیش آمده از خود انعطاف نشان دهد و با سرعت عمل تصمیم مناسب را بگیرد. نبود انعطاف در برنامهی کسب و کار باعث منحل شدن و ورشکستگی خواهد شد.
۷) آشنایی با طراحی
ارتباطسازی از طریق ارسال پیام کار بسیار مهمی است. با این حال، دنیای دیجیتال، دنیایی فراتر از واژگان و کلمات است. بخش بزرگی از بازاریابی دیجیتال به جلوههای بصری وابسته است. یک بازاریاب دیجیتال حداقل باید آشنایی مقدماتی با HTML، CSS و فتوشاپ را داشته باشد.
برای رقابت درعرصه بازاریابی و رسیدن به پیشرفت های بیشتر و یک بازاریاب خوب شدن نیازه دانش و بروز شدن اطلاعات درعرصه دیجیتال است،،
بله دقیقا و اینکه نیاز هست اطلاعاتتون در زمینه تکنولوژی و بخصوص فضای مجازی خیلی آپدیت باشه
مطالب جالبی بود،بنظرم یک بازاریاب حرفه ای و مسلط باید تمام این نکات رارعایت کن تا به موفقیت دست پیداکند..
بله حامد جان باید خیلی چیز ها رو رعایت کنه و به نظر من اینها تنها قسمت کوچکی از مهارت های لازم بود
بسیار نکات جالبی رو گفتید خیلی مفید بود.
سلام متشکرم لطف دارید
لطفا باز هم به سایت لاین استور سر بزنید
بسیار فنون رو جالب آموزش دادید.. منتظر مطلب بیشتر هستیم
بله متشکرم حتما همکاران ما در لاین استور به دنبال مطالب بیشتر برای استفاده شما عزیزان هستند