هشتگ‌ها پلی ارتباطی میان تبلیغات آنلاین و آفلاین

تعریف هشتگ و کاربرد آن

با تعریف های ارائه شده هشتگ # یک نماد پیشوندی و یکی از تگ های ابرداده است و اگربخواهیم هشتگ را به زبان ساده تر تعریف کنیم، برچسبی است که برای دسته بندی و به اشتراک گذاری پست ها و نظرات درباره موضوعی خاص در سطح جهانی و فراتر از حلقه و فهرست دوستان بکار می رود.هشتگ

هشتگ
مدتی قبل مرکز تدوین فرهنگ لغت انگلیسی آکسفورد واژه هشتگ (Hashtag) را که در میکروبلاگ ها و شبکه های اجتماعی مورد استفاده قرار می گیرد، به مجموعه لغات خود اضافه کرد و در توضیح آن نوشت:هشتگ در حالت اسم (در سایت های اینترنتی شبکه های اجتماعی و ابزارها) یک کلمه یا عبارت است که قبل از ترکیب علامت گذاری می شود تا پیام های مرتب یا مشخص با این موضوع شناسایی شود؛ همچنین زمانی که به صورت مجزا به کار می رود، نماد # نیز مورد استفاده قرار می گیرد.
این مرکز همچنین به یک پست منتشرشده در شبکه اجتماعی توییتر در آگوست ۲۰۰۷ اشاره کرد و آن را نقطه تولد هتشگ خواند. اگر بخواهیم معنی دقیق تری از هشتگ داشته باشیم، آن را کلمه یا عبارتی متشکل از حروف و اعداد می دانند که بین آنها فاصله ای وجود ندارد و در ابتدای آن از نماد # استفاده می شود تا امکان شناسایی این موضوع برای دیگر اعضای شبکه اجتماعی آسان شود.

اولین هشتگ

علامت # که از ابتدا متعلق به حوزه فناوری اطلاعات بود، در ادوار مختلف معانی و کاربردهای متفاوتی به خود گرفت. برای مثال در ابتدای دهه ۱۹۷۰ این علامت برای آدرس دهی سریع در زبان برنامه نویسی PDP-11 استفاده می شد. در سال ۱۹۷۸، برایان کرنیگان و دنیس ریچی از # در زبان برنامه نویسی C استفاده کردند تا کلیدواژه های خود را به کمک آن مشخص کنند. پس از گذشت مدتی این علامت در دستگاه های تلفن برای خاتمه دادن به پیام های صوتی مورد استفاده قرار گرفت و سپس به صورت رسمی وارد شبکه IRC شد تا تمام کانال ها و موضوعات این شبکه با علامت مذکور شناسایی شوند.
شبکه IRC باعث شد # بین مردم جهان محبوب تر شود و کریس مسینا یک برنامه نویس حوزه نرم افزارهای متن باز به این نتیجه رسید که می تواند از آن در شبکه اجتماعی توییتر استفاده کند تا موضوعات مختلف را با آن علامت گذاری کند. او نخستین موضوع با این علامت را در ۲۳ آگوست ۲۰۰۷ با این مضمون نوشت:نظر شما در مورد اینکه از # برای مشخص کردن گروه ها استفاده کنیم چیست؟

هشتگ (#) یکی از امکاناتی است که اولین بار توسط شبکه اجتماعی توئیتر در اختیار افراد فعال درون این شبکه اجتماعی قرار گرفت و بعدها این امکان آنقدر پرطرفدار شد که عاملان شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک، گوگل پلاس و همچنین اینستاگرام هم استفاده از هشتگ‌ها را به قابلیت‌هایشان افزودند. هر کلمه یا هر عبارت می‌تواند یک هشتگ را به خود اختصاص دهد و در حقیقت این نماد یک گروه‌بندی برای کلمات و عبارات ایجاد می‌کند و برای اینکه مطلب شما در آن گروه‌بندی‌ها قرار بگیرد کافی است که در مطلب‌تان از هشتگ و اسم گروه‌بندی مورد نظرتان استفاده کنید.

Image result for ‫هشتگ‌ها پلی ارتباطی میان تبلیغات آنلاین و آفلاین‬‎

اما سوال اینجاست که چگونه از هشتگ‌ها در مسیر تبلیغات آفلاین استفاده کنید؟

دو راهکار برای بهره‌بری از هشتگ‌ها در تبلیغات آفلاین وجود دارد که هر دو را در ادامه عنوان می‌کنیم:

  1. شما می‌توانید هشتگ‌های خود را درون تبلیغات بیلبوردی، آگهی‌های بازرگانی، مجلات و حتی در تبلیغات اتوبوسی خود عنوان کنید تا افراد بتوانند از حضور شما در فضای آنلاین آگاه شوند.
  2.  شما می‌توانید در رویداد‌های خود جنگ‌های هشتگی به راه بیاندازید و به افرادی که از هشتگ شما استفاده کرده اند به قید قرعه جایزه اهدا کنید. مدتی است که در اینستاگرام مسابقات عکاسی ای باب شده که بر پایه استفاده از هشتگ‌ها راه اندازی شده اند و شرکت‌کنندگان برای شرکت دادن عکساشان در مسابقه هشتگ مختص به نام مسابقه را عنوان می‌کنند.

شما هم می‌توانید از دو راهکار بالا برای مطرح کردن هشتگ کسب و کارتان بهره ببرید و در حقیقت فضای آنلاین هشتگی خود را در فضای آفلاینتان مطرح سازید.

 

 

کلمات کلیدی : تبلیغات در شبکه های اجتماعی , تبلیغات شبکه های اجتماعی , کسب درآمد از شبکه های اجتماعی , بازاریابی در شبکه های اجتماعی , قانون طلایی دربازاریابی شبکه های اجتماعی , ترفند های بازاریابی , هشتگ , کاربرد هشتگ, اولین هشتگ , تبلیغات افلاین , تبلیغات آنلاین, social media marketing , Social network advertising

 

 

منابع : بلاگ آد , نمناک

پشتیبانی : 05132727070

    لطفا برای مشاوره رایگان در خصوص ارائه خدمات؛ فرم زیر را پر کنید:

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانستو برای دریافت تخفیف ویژه امتحان کن! (ویژه نمایندگی)