تعریف هشتگ و کاربرد آن
با تعریف های ارائه شده هشتگ # یک نماد پیشوندی و یکی از تگ های ابرداده است و اگربخواهیم هشتگ را به زبان ساده تر تعریف کنیم، برچسبی است که برای دسته بندی و به اشتراک گذاری پست ها و نظرات درباره موضوعی خاص در سطح جهانی و فراتر از حلقه و فهرست دوستان بکار می رود.
اولین هشتگ
هشتگ (#) یکی از امکاناتی است که اولین بار توسط شبکه اجتماعی توئیتر در اختیار افراد فعال درون این شبکه اجتماعی قرار گرفت و بعدها این امکان آنقدر پرطرفدار شد که عاملان شبکههای اجتماعی فیسبوک، گوگل پلاس و همچنین اینستاگرام هم استفاده از هشتگها را به قابلیتهایشان افزودند. هر کلمه یا هر عبارت میتواند یک هشتگ را به خود اختصاص دهد و در حقیقت این نماد یک گروهبندی برای کلمات و عبارات ایجاد میکند و برای اینکه مطلب شما در آن گروهبندیها قرار بگیرد کافی است که در مطلبتان از هشتگ و اسم گروهبندی مورد نظرتان استفاده کنید.
اما سوال اینجاست که چگونه از هشتگها در مسیر تبلیغات آفلاین استفاده کنید؟
دو راهکار برای بهرهبری از هشتگها در تبلیغات آفلاین وجود دارد که هر دو را در ادامه عنوان میکنیم:
- شما میتوانید هشتگهای خود را درون تبلیغات بیلبوردی، آگهیهای بازرگانی، مجلات و حتی در تبلیغات اتوبوسی خود عنوان کنید تا افراد بتوانند از حضور شما در فضای آنلاین آگاه شوند.
- شما میتوانید در رویدادهای خود جنگهای هشتگی به راه بیاندازید و به افرادی که از هشتگ شما استفاده کرده اند به قید قرعه جایزه اهدا کنید. مدتی است که در اینستاگرام مسابقات عکاسی ای باب شده که بر پایه استفاده از هشتگها راه اندازی شده اند و شرکتکنندگان برای شرکت دادن عکساشان در مسابقه هشتگ مختص به نام مسابقه را عنوان میکنند.
شما هم میتوانید از دو راهکار بالا برای مطرح کردن هشتگ کسب و کارتان بهره ببرید و در حقیقت فضای آنلاین هشتگی خود را در فضای آفلاینتان مطرح سازید.
کلمات کلیدی : تبلیغات در شبکه های اجتماعی , تبلیغات شبکه های اجتماعی , کسب درآمد از شبکه های اجتماعی , بازاریابی در شبکه های اجتماعی , قانون طلایی دربازاریابی شبکه های اجتماعی , ترفند های بازاریابی , هشتگ , کاربرد هشتگ, اولین هشتگ , تبلیغات افلاین , تبلیغات آنلاین, social media marketing , Social network advertising