هشتگ در توییتر چگونه کار می کند؟

هشتگ یا همان Hashtag اولین بار برای نام گذاری گروه‌ها و موضوعات در چت IRC بکار گرفته شد. با اضافه کردن کاراکتر ‘#’ قبل از رشته ای از حروف یا کلمه ای خاص امکان جستجوی سریع آن عبارت برای کاربران فراهم میشد. یافتن راه درست استفاده از هشتگ و چیزی که امروزه کاربرد دارد را در عمل مدیون توییتر هستیم.

در سال ۲۰۰۷ برای اولین بار گروه کاربران Chris Messina که یک نرم افزار کد باز است در توییتر اقدام به استفاده از هشتگ کردند و این اولین استفاده رسمی آن در توییتر بود.
در ابتدا استفاده از هشتگ برای کاربران عمومی به نوعی ترفند جهت بهبود رتبه در نتایج جستجو بود و کاربرد دیگری بهمراه نداشت. ولی برخی دیگر از کاربران استفاده صحیح از هشتگ را فرا گرفته بودند، بطور مثال #sandiegofire بعنوان یکی از اولین Hashtag ها برای دنبال کردن اخبار استفاده شد.

هشتگ در توییتر، توییت های کاربران را در یک جریان قرار می دهد. حتی اگر آنها با هم در ارتباط نباشند ولی چون از هشتگ مشابه استفاده کرده اند، توییت های آنها در یک جریان از آن هشتگ نمایش داده می شود.

در مقاله قبل بطور مفصل هشتگ (Hashtag) و کاربرد آن را توضیح دادیم، در این مقاله به معرفی هشتگ در توییتر می پردازیم. با لاین استور همراه باشید.

هشتگ ها (Hashtag) در توییتر به این شکل نمایش داده می شوند. در اینجا ما از هشتگ #WorldNutellaDay به عنوان مثال استفاده کرده ایم.

هشتگ در توییتر چگونه کار میکند

پنج نکته مهم در رابطه با هشتگ که باید بدانید

همین طور که در عکس بالا می بینید برای پیگیری پست های مربوط به هشتگ  #WorldNutellaDay چند گزینه وجود دارد. گزینه محبوب ترین ها (Top) که بطور پیش فرض انتخاب شده است، گزینه زنده (Live)، گزینه اخبار (News)، عکس ها (Photos)، ویدیوها (Videos) و گزینه های بیشتر (More Options) مربوط به این هشتگ.

برترین ها (Top): یک زنجیره از توییت هایی (tweets) است که بیشترین بحث ها درباره آنها شده است و این معمولا به این معنی است که توییت ها، توسط افراد مهم و یا برندهایی که دنبال کننده های (follower) زیادی دارند، نوشته شده است.

زنده (Live): یک جریان زنده و تازه از توییت هایی را نشان می دهد که افراد به تازگی از این هشتگ (Hashtag) استفاده کرده اند.

اخبار (News): یک جریان زنده از توییت هایی است که توسط خبرگزاری ها، ناشرها و دیگر منابع خبری نوشته شده است.

عکس ها (Photos): مجموعه عکس هایی را نشان می دهد که به همراه توییت های حاوی هشتگ مورد نظر منتشر شده اند.

وقتی موس را روی عکس می برید، می توانید با یک کلیک به پست جواب بدهید،ریتوییت (retweet) کنید و یا لایک کنید و با کلیک کردن روی عکس توییت منتشر شده در صفحه ناشر باز می شود.

هشتگ در توییتر

اینستاگرام و قابلیت فوق العاده ای به نام هشتگ

ویدیوها (Videos): جریانی از توییت هایی را نمایش می دهد که حاوی هشتگ مورد نظر و ویدیو است.

گزینه های بیشتر (More Options): یک منوی باز شونده (Dropdown) که گزینه ها جالب دیگری برای انتخاب دارد، مثل “از طرف دوستانی که دنبال کردید” (From people you follow) و یا “نزدیک شما” (Near you).

شما همچنین می توانید برای دسترسی بعدی به جست جویی که کردید، از طریق گزینه Save this search (ذخیره سازی جست و جو)جست و جوی خود را ذخیراه کنید و دفعه بعد برای دسترسی، به راحتی روی قسمت سرچ، بالا، سمت راست صفحه اصلی توییتر کلیک کنید، جستجوی ذخیره شده شما، در آنجا دیده می شود.

hashtag in twitter

 

در قسمت سمت چپ و بالای صفحه هشتگ  #WorldNutellaDay،  “جست و جوهای مرتبط” (Relate Search) را می بینید. در این قسمت می توانید هشتگ های غیر رسمی رویدادها و یا کمپین های خودتان و دیگران را پیدا کنید.

هشتگ در توییتر

هشتگ‌ها پلی ارتباطی میان تبلیغات آنلاین و آفلاین

و در سمت راست صفجه، قسمت “مطالب مرتبط” (Relate Article) را می بینید. اینجا جایی است که توییتر، مطالب بیشتری از تازه ترین ها و …که توسط ناشرهای همکارش منتشر شده است را نمایش می دهد.

هشتگ در توییتر

 

چگونه از هشتگ ها در توییتر استفاده کنیم؟ 

می خواهید در یک مکالمه و جریان شرکت کنید؟ به راحتی می توانید از هشتگ ها استفاده کنید، فراموش نکنید باید اکانت شما عمومی (Public) باشد تا در لیست جست و جوی هشتگ قرار بگیرید. به همین راحتی می توانید از هشتگ ها استفاده کنید، به این شکل:

” ما برای شما، روز جهانی نوتلای خوبی را آرزو می کنیم. #نوتلا #WorldNutellaDay ”

چگونه هشتگ ها را در توییتر پیدا کنیم؟

چند راه برای پیدا کردن هشتگ ها در توییتر، بیشتر نیست، اگر قبل از جست و جو کردن بدانید به دنبال چه هشتگی می گردید، چهار راه اصلی برای پیدا کردن آن وجود دارد:

می توانید در قسمت جست و جوی ساده سرچ کنید، در قسمت سرچ پیشرفته توییتر سرچ کنید، از ابزارهای جانبی توییتر استفاده کنید و یا در قسمت URL هشتگ مورد نظر را به صورت مستقیم وارد کنید.

همچنین می توانید در گوشه سمت راست بالای صفحه نمایش، از قسمت سرچ استفاده کنید.

هشتگ در توییتر

اینستاگرام استوری‌های هشتگ و موقعیت جغرافیایی را به بخش جستجو اضافه کرد

اگر در توییتر دنبال هشتگ (Hashtag) ولی با جزئیات بیشتری می گردید، قسمت سرچ پیشرفته توییتر را امتحان کنید. در این قسمت می توانید دنبال توییت هایی با کلمات و عبارات مشخص، با زبان مشخص، از یک حساب کاربری مخصوص و یا نزدیک به یک مکان مشخص، بر اساس تاریخ معین و یا حتی با علامت لبخند 🙂 یا ناراحت 🙁 و … بگردید.

به عنوان مثال، اگر بخواهیم دنبال توییت های ناراحت هشتگ WorldNutellaDay# بگردیم، باید هشتگ WorldNutellaDay# را با علامت ناراحت 🙁 جست و جو کنیم. به مثال زیر توجه کنید.

جست و جوی پیشرفته در توییتر
نتایج دقیقا طبق جست و جوی ما در یک استریم (Stream) نمایش داده می شود.

شش اشتباه در استفاده از هشتگ‌ها که به هیچ وجه نباید آنها را مرتکب شد

نکته جالب اینکه شما می توانید یک هشتگ را با نوشتن در قسمت URL جست وجو کنید. برای مثال می توانید هشتگ WorldNutellaDay# را در این آدرس، twitter.com/WorldNuttelaDay پیدا کنید.

اگر دنبال هشتگ های معروف می گردید، بهترین جا، قسمت در حال رشد (the trending bar)، در قسمت سمت چپ صفحه نمایش است. کلمات معروف هشتگ شده، معمولا بحث های داغ می شوند (بحث هایی که افراد زیادی در مورد آنها در حال بحث کردن هستند، بحث داغ محسوب می شوند).

 

به طور پیش فرض توییتر، این بحث ها را بر اساس مکان جغرافیایی شما و کسانی که دنبال کردید (Following)، شخصی سازی می کند. اگر می خواهید مکانتان (Location) را عوض کنید،در قسمت راست “Trend” روی گزینه “Change” کلیک کنید. در پنجره ای که باز می شود، گزینه  “Change” را دوباره کلیک کنید و اطلاعات مکانی که دوست دارید توییتر از آن استفاده کند را وارد کنید.

بحث های داغ خود توییتر به چند هشتگ محدود شده. اگر دنبال هشتگ های بیشتری خارج از بحث های داغ می گردید و نمی دانید چه چیزی جست و جو کنید، سراغ جست و جوی پیشرفته توییتر بروید و یا از ابزارهای جانبی توییتر مثل Trendsmap استفاده کنید.

منبع: وب سیما و ارت کلیک

 

پشتیبانی : 05132727070

    لطفا برای مشاوره رایگان در خصوص ارائه خدمات؛ فرم زیر را پر کنید:

    درباره مجید درویش زاده

    درود من درویش زاده هستم .... فارغ التحصيل مهندسی کامپیوتر(ict) گرایش سیستمهای تحت شبکه، مدتی در زمینه تبلیغات، بازرگانی و فروش فعالیت داشته ام و در حال حاضر بصورت تخصصی بازاریابی اینترنتی و تبلبغات شبکه های اجتماعی را انجام میدهم. با آرزو های خوب

    اینو دیدی ؟

    راهنمای ضروری تبلیغات مؤثر در شبکه‌های اجتماعی

    راهنمای 7 گام ضروری برای تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

    تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی یکی از ابزارهای قدرتمند و مؤثر برای بازاریابی آنلاین است که به برندها این امکان را می‌دهد که به سرعت به مخاطبان هدف خود دست یابند. با توجه به گسترش استفاده از این شبکه‌ها و افزایش زمان آنلاین کاربران، تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی به یک نیاز اساسی برای هر کسب‌وکاری تبدیل شده است. در این مقاله، به بررسی روش‌ها، استراتژی‌ها و نکات ضروری برای موفقیت در تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی خواهیم پرداخت.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانستو برای دریافت تخفیف ویژه امتحان کن! (ویژه نمایندگی)