همه چیز در مورد تنها مرزی که در مارکتینگ وجود دارد

بازاریابی شبکه‌ای آغازی بر تجارت الکترونیک در کشور است‌.

 بازاریابی شبکه‌ای نشان خواهد داد که چگونه محصولات داخلی را می‌توان به خارج از مرزهای ایران صادر کرد. این کار توسط افرادی صورت خواهد گرفت که هم اکنون اندیشۀ موفقیت را در سر میپرورانند. این کار توسط افرادی به ثمر می‌رسد که هم اکنون توسط عده‌ای بی خبر از همه جا تکذیب می‌شوند. شرکت‌های ایرانی وارد کار شده‌اند و به فروش محصولات ایرانی به دنیای خارج می‌اندیشند. آن‌ها نمایندگی‌های خود را در خارج دایر می‌کنند و توسط توزیع ‌کنندگان جوان محصولات داخلی را به فروش خواهند رساند. بازاریابی شبکه‌ای به کمک ارتقای صنایع دیگر خواهد آمد همانطور که در ایالات متحده باعث ارتقای صنعت غذا و دارو و مکمل‌های غذائی سلامت‌زای این کشور شد.

اصطلاحاتی در زمینه مارکتینگ وجود دارند که حتی خیلی از افراد فعال در این زمینه با آنها آشنایی ندارند. یکی از معروف‌ترین تقسیم‌بندی‌های بازاریابی که به طور نامحسوس در ادبیات بازاریابی گنجانده شده، سه دسته ATL، BTL و TTL هستند . این سه اسم انحصاری برای اولین بار در سال ۱۹۵۴ مورد استفاده قرار گرفتند و در این مطلب قصد دارم به یک شیوه متفاوت، این مخفف‌ها را برای شما باز و تشریح کنم.

ما می‌توانیم تمام فعالیت‌هایی که برای دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی کسب‌وکارمان صورت می‌گیرند را نسبت به یک خط ثابت بسنجیم و موارد زیر را تعریف کنیم:

ATL:

در حقیقت مخفف Above The Line است و به یک سری روش‌های بازاریابی گفته می‌شود که بواسطه آنها، نام و پیام برند ما به گروه بسیار گسترده‌ای از مردم می‌رسد. اما مشخصه بارز این روش‌های بازاریابی، هدفمند نبودن آنها به حساب می‌آید. برای نمونه وقتی یک آگهی در شبکه سه پخش می‌شود، مشخصا همه افرادی که در سراسر ایران پای این شبکه هستند، این تبلیغ را مشاهده می‌کنند. اصلا سن،جنسیت و موقعیت جغرافیایی آنها اهمیتی ندارد و هیچ کدام از این کمیت‌های مهم، هدفگیری نشده‌اند.

این روش‌های تبلیغاتی، بیشتر برای افزایش آگاهی درباره برند و جلب توجه عموم مردم مورد استفاده قرار می‌گیرند، و به همین دلیل ATL یا همان Above The Line نامیده می‌شوند. ترجمه لغوی این عبارت، بالای خط است که بیشتر به مراحل اولیه بازاریابی اشاره دارد که هنوز فرد وارد مرحله هدفگیری نشده و ارتباط مستقیم با برند برقرار نکرده‌است.

blog_google-outlines-advertising-trends

BTL:

در برابر روش‌های بازاریابی که ATL نامیده می‌شوند، BTL قرار دارد. BTL مخفف Below The Line است و بواسطه این روش‌های بازاریابی، مخاطب هدف ما مستقیما مورد هدف قرار می‌گیرند. تمرکز این هدفگیری‌ها روی افراد در گروه‌های مشخصی است که شاید در یک موقعیت جغرافیایی خاص قرار گرفته باشند. در کل می‌توان گفت که اساس این روش‌های بازاریابی، روی هدفمندی بنا شده‌است.

در کل به این دلیل که روش‌های بازاریابی BTL، بر اساس هدفمندی بنا شده‌اند و بواسطه آنها روابط قوی‌ای میان برند و مشتری برقرار می‌شود، نام آن Below The Line انتخاب شده‌است.

بازاریابی و کارآفرینی از طریق شبکه های اجتماعی

TTL:

مخفف Through The Line است و به استفاده ترکیبی از روش‌های ATL و BTL نسبت داده می‌شود. خیلی از بازاریابان معتقدند که مارکتینگ با ترکیب این دو روش، به درستی فرآیند خود را طی می‌کند و اصطلاحا بهتر است که کمپانی‌ها روی خط حرکت کنند!

به زودی بیشتر روی نمونه‌های ATL، BTL و TTL تمرکز می‌کنیم که بتوانید به راحتی فرق این روش‌های مارکتینگ را متوجه شوید.

 

 

کلمات کلیدی : :تتبلیغات در شبکه های اجتماعی , تبلیغات شبکه های اجتماعی , مدیریت شبکه های اجتماعی , بازاریابی , مارکتینگ , تبلیغات , کالا,مشتری, سئو , بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی , آموزش بازاریابی اینترنتی  , ابعاد گوناگون بازاریابی , ابزار بازاریابی , شروط بازاریابی , بازاریابی محتوای

 

منابع : بلاگ اد , بلاژسکی

پشتیبانی : 05132727070

    لطفا برای مشاوره رایگان در خصوص ارائه خدمات؛ فرم زیر را پر کنید:

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانستو برای دریافت تخفیف ویژه امتحان کن! (ویژه نمایندگی)