اگر شاغل هستید چشم اطرافیانتان در محل کار بیشتر از هر کس دیگری به اعمال شما در فضای مجازی و بطور کلی هر نوع محتوایی است که به اشتراک میگذارید. فقط کافیست در مدیریت شبکههای اجتماعی دچار اشتباه شوید تا اعتبار و حتی گاهی شغلتان را در این راه از دست بدهید!
تنها جاییکه یک مطلب همچون ویروس میتواند تا به این حد تکثیر یابد و بعد از انتشارش هیچ ترفندی جلودار دیده شدن آن نباشد، شبکههای اجتماعی است.
محتوا در این فضا تحت تاثیر جریانسازی ویروسی افزایندهای است که با استفاده از هشتگها بیشتر شدت مییابد. لایک کردن یا لایک نکردن کاربران و کامنتها، نشانگر انزجار یا علاقهمندی آنها نسبت به مسائل کوچک و بزرگ روز است و بازدیدهایی که صورت میگیرد، بُن مایه همین جریان بیسابقه هستند.
خودتان که بهتر میدانید بزرگترین تاوان این اشتباهات را خودِ شما باید بدهید. حتی گاهی جبران این اشتباهات، دیدگاه قبلی دیگران را نسبت به ما برنمیگرداند.
در واقع گاهی این اشتباهات آنقدر هزینهبر هستند که بهتر است پیش از اینکه درگیرشان شویم، به واکاوی آنها بپردازیم. توصیه میکنیم حتی اگر صفحه شما شخصی است حتما این پُست را به خاطر حفظ منافع و آینده شغلیتان مطالعه کنید!
نه اشتباهات رایج در بازاریابی مبتنی بر شبکه های اجتماعی
اشتباهات هزینهبر در مدیریت شبکههای اجتماعی
حتما پیش از اینکه وارد شبکههای اجتماعی شوید و فعالیت خود را آغاز کرده باشید درباره ریسک فعالیت و اینکه ممکن است گرفتار سوتفاهمهایی شوید، شنیدهاید.
با اینحال نه فقط شما بلکه همه کاربران شبکههای اجتماعی که با اسم و رسم خودشان فعال هستند با این مسئله دست و پنجه نرم میکنند.
حساسیت زیاد این موضوع مثل عبور از پرتگاه از دست دادن موقعیت شغلی است؛ چون هرلحظه ممکن است دیگران وارد صفحه شخصی شما شوند و بهانهای برای زیر سوال بردنتان دست و پا کنند!
به اشتراکگذاری غیرحرفهای محتوا
یکی از اشتباهات در شبکههای اجتماعی که همه ما کاملا ناخواسته مرتکب میشویم محتوایی است که به اشتراک میگذاریم. حتی در صفحات شخصی که حالتی صمیمیتر دارند و افراد آزادانهتر میتوانند فعالیت کنند، یک سری باید و نبایدها وجود دارد که هرگز تغییر نمیکنند.
اول قبل از اینکه هر نوع محتوایی را در اینستاگرام، فیسبوک یا توییتر منتشر نمایید، کلاه خود را قاضی کنید. فکر کنید ببینید اگر مثلا یک همکار یا ارشد شما این پُست را در اینستاگرام شما مشاهده کند، چه احساسی پیدامی کنید! برداشت او از شما تغییری میکند و آیا تاثیری روی کار شما میگذارد؟
حتی اگر صفحه شما شخصی باشد بازهم راههای زیادی وجود دارد که دیگران به جاسوسی اطلاعات شما بپردازند. اگر هم صفحه شما شخصی نیست اما همکاران شما را فالو نمیکنند، یک جستجوی کوتاه از طریق گوگل یا همان شبکه اجتماعی، آنها را به شما میرساند!
فریب دادن دیگران از راه تولید محتوا و انتشار مطالب غیرقانونی یا غیراخلاقی از آن دست اشتباهات جبرانناپذیر در مدیریت شبکههای اجتماعی است که حتی ممکن است منجر به اخراج شما از محل کار شود!
بیتوجهی به پُستهای قدیمیتر
تمرکز روی پُستهای جدیدتر و لحظاتی که اکنون مشغول به اشتراکگذاری آنها با بقیه هستید نباید باعث شود از پُستهای گذشته غافل شوید. برخی از همکاران ممکن است هر چند هزار پُست شما را زیر و رو کنند تا به اولین پُست برسند!
هیچ بعید نیست در این بین، مطلب نامناسبی که با شرایط فعلی شما چندان سازگار نیست و در آغاز فعالیت خود در شبکههای اجتماعی به اشتراک گذاشتهاید، دیده شود و روی دیدگاه آنها و رئیس شما در محل کار تاثیر بگذارد.
فراموش نکنید که کامنت شما در صفحات دوستان یا پُستهایی که در آنجا تگ شدهاید راهیابی دیگران را به اکانتتان سادهتر میکنند. بنابراین هرلحظه ممکن است بواسطه این ارتباط تنگاتنگ کاربران در فیسبوک، اینستاگرام و… کشف شوید! پس به پُستهای قبلی بیتوجه نباشید!
بررسی بدموقع حساب کاربری در شبکه اجتماعی
اشتباهات در شبکههای اجتماعی که ناخواسته مرتکب میشوید
وقتشناسی برای پُست گذاشتن در شبکههای اجتماعی از هرچیز مهمتر است. وقتی که سر کار هستید، هرگز حساب خود را چک نکنید و بهتر است پُست گذاشتن را به ساعاتی که مشغول به کار نیستید، موکول کنید. زیرا کسانی هستند که دقایق و ساعات پُستی که در اینستاگرام خود قرار دادهاید را چک میکنند!
مثلا اگر رئیستان در صفحه شخصی شما حضور دارد ممکن است زمان قرا دادن پُست را ببیند یا حتی نگاه کند شما دقیقا چه زمانی به پاسخگویی نظرات پرداختهاید. بهتر است مانع این شویم که دیگران از فعالیت ما در شبکههای اجتماعی در جهت تخریب خودِ ما استفاده نمایند!
فعالیت متنقاض
مدیریت شبکههای اجتماعی و فعالیت در آن، کاری شبیه ساخت یک برند شخصی است. حتی اگر مخاطبان شما مثلا در اینستاگرام جماعتی متفاوت از همکاران هستند و نوع نوشتن و حال و هوای شما تفاوت دارد، نباید با شخصیت واقعی شما متناقض باشد.
لینکدین سَبک حرفهای شبکههای اجتماعی است که عموما در آن مطالب علمی و تخصصیتری به اشتراک گذاشته میشود. اگر شما حساب لینکدین دارید منطقی است تصویری که از خود در آنجا به نمایش گذاشتهاید تفاوت زیادی با سایر شبکههای اجتماعی نداشته باشد.
پرهیز از حضور در هیچگونه شبکه اجتماعی
اشتباه آخر در مدیریت شبکههای اجتماعی عدم حضور در شبکههای اجتماعی است! دقیقا مثل اشتباهاتی که بررسی شد و باعث به خطر انداختن موقعیت شغلی شما میشوند، حضور کمرنگ یا اصلا عدمحضور شما هم دردسر دیگری است!
ثابت شده است که اغلب کارمندان در یک سازمان یا شرکت معمولا نسبت به فردی که در شبکههای اجتماعی حضور ندارد بیتوجه هستند و تقریبا او را نادیده میگیرند.
به جز اینکه داشتن حساب در رسانههای اجتماعی نوعی همدلی را بین شما و بقیه بوجود میآورد، در پیشرفت شغلی هم موثر است.
فقط کافی است محتوا را با هدف، منطق و بصورت حرفهای نگارش کنید و به یاد داشته باشید اطرافیان شما بصورت مستقیم یا غیرمستقیم روزی به حساب شما دسترسی خواهند یافت!
اشتباهات شبکه های اجتماعی
اشتباهات شبکه های اجتماعی که برند یا کسب وکار شما خواه ناخواه مرتکب می شود مستقیماً به اعتبار، شهرت و حتی میزان فروش شما صدمه می زند. به شدت توصیه می کنیم که از این اشتباهات دور بمانید. از بهترین راه ها برای دور ماندن هم آگاهی و آموختن از اشتباهات دیگران است. بخاطر گسترده بودن فعالیت های اجتماعی شما، پیشنهاد می کنیم اشتباهات برندهای برتر را که در این پست می خوانیم از دست ندهید. بلکه با همکاران و دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید.
Fox News اعلام کرد که دونالد ترامپ آخر هفته ی خود را در کاخ سفید سپری کرده اما در واقع، او در تعطیلات بازی گلف به سر می برده است.
به عنوان رئیس جمهور آمریکا، باید برای دونالد ترامپ زندگی و حضور در منزل جدیدش که کاخ سفید است به یک امر عادی تبدیل شود. اما Fox News تصمیم گرفت که ترامپ و سپری کردن آخر هفته اش در مقر ریاست جمهوری را به عنوان “خبر فوری” انتشار دهد. این خبر در روز یکشنبه، ۲۶ مارس توییت شده است.
اهم خبر چنین بود: سپری کردن آخر هفته با کار کردن در کاخ سفید.
اما موضوع این بود که ترامپ اصلاً در کاخ سفید حتی حضور هم نداشته است! دونالد ترامپ رئیس جمهور خبرساز آمریکا، آخر هفته ی خود را در زمین گلف سپری کرده و به تماشای تلویزیون در ویرجینیا مشغول بوده است.
خلاصه اینکه این خبر Fox صحت نداشته و بسیاری از منتقدان حتی نوشته اند که بر فرض اگر هم صحت داشت، آیا باید تبدیل به “خبر فوری” می شد؟
از دومین شکست های شبکه های اجتماعی که در ماه های اولیه ی سال ۲۰۱۷ میلادی رخ داد، می توان به توییت حساب رسمی مک دونالد اشاره کرد که در آن به سمت ترامپ حمله شده بود!
وقتی راجع به سیاست فکر می کنید، احتملا فست فود باید آخرین چیزی باشد که به ذهن تان خطور می کند.آن هم زنجیره فست فودیِ مک دونالد! اما در صبح روز ۱۶ مارس، حساب کاربری این شرکت در توییتر، دست به اقدام عجیبی زد!
به گفته ی شرکت مک دونالد یک هکر با ورود به حساب رسمی این شرکت توییتی را به بیش از ۱۵۰,۰۰۰ فالوور شرکت ارسال کرده و در آن، به رئیس جمهور آمریکا -دونالد ترامپ- توهین کرده است. در این توییت رسمی، ترامپ را “چندش آور” خوانده و به دستان کوچک ترامپ اشاره کرده است. همینطور در این توییت، خواستارِ بازگشتِ باراک اوباما -رئیس جمهور سابق آمریکا- شده است.
این توییت تا قبل از حذف شدن، به مدت ۳۰ دقیقه در صفحه ی رسمی شرکت مک دونالد قرار گرفته است. بالافاصله پس از پاک شدن توییت، این شرکت در صفحه ی خود چنین نوشت: توییتر به ما اطلاع داد که حساب کاربری مان در معرض خطر قرار گرفته است. ما توییت را حذف کردیم، امنیت را بازگرداندیم و اکنون در حال بررسی هستیم.
چیزی که بدیهی ست این است که این اتفاق خواه واقعاً به دست هکر رخ داده باشد یا خیر، احتمالا مک دونالد مشتریان وفادارش را از دست داده است! نظر شما چیست؟
اشتباه بزرگ بعدی، متعلق به روز اسکار بود که توسط حسابدار PwC رخ داد.
در ۲۶ فوریه ۲۰۱۷ یکی از بزرگ ترین اشتباهات در تاریخ اسکار اتفاق افتاد آن هم زمانی که Warren Beatty و Faye Dunaway اسم اشتباه فیلمی را به عنوان Best Picture اعلام کردند. این اشتباه تقصیر این دو نفر نبود بلکه مقصر حسابدار PricewaterhouseCoopers آقای Brian Cullinan بود. او در طول این برنامه اسکار در پشت صحنه مشغول بود و تنها کار او این بود که مطمئن باشد پاکت های درست به دست اشخاص درست می رسد. بطور ویژه به او سپرده شده بود تا آفلاین بماند تا تماماً حواس و تمرکز خود را روی کارش قرار دهد و هیچ عامل مزاحمی به سراغش نیاید.
متاسفانه تنها یک هشدار ساده برای او کافی نبود! Cullinan در طول کل برنامه اسکار در حال توییت زدن بوده تا اینکه پاکت اشتباه را به دست این دو هنرمند داده است. توییت های او در پشت صحنه اسکار چنین ثبت شده اند:
“کیه که نخواد از پشت صحنه ی اسکار یه عکس توییت کنه؟”
اشتباه بزرگ بعدی توسط بخش مالی شرکت یاهو رخ داد! جالب است نه؟
در روز ۵ ژانویه، وقتی بخش امور مالی شرکت یاهو قصد داشت فالوورهای خود را از برنامه ی ساختن نیروی دریاییِ “بزرگ تر” دونالد ترامپ آگاه کند بجای کلمه ی Bigger که با حرف b شروع می شد، حرف n (که در کیبورد در کنارهم قرار دارند و همیشه همه دچار این اشتباه تایپی می شویم) را بکار برد. شاید تا اینجای داستان بگویید که خب، پیش می آید! اما موضوع چیز دیگری ست!
کلمه ی Bigger اگر با حرف N شروع شود، کلمه ای نژادی پدید آید که به معنیِ “کاکاسیاه” و سیاه پوست می باشد. متاسفانه این پست، تقریباً به مدت یک ساعت در صفحه ی رسمی قرار گرفت و بازخورد عظیمی را از جامعه ی توییت دریافت کرد. بطوری که تا قبل از اینکه یاهو این پست را پاک کرده و عذرخواهی کند، توسط دیگر کاربران بیش از هزار بار توییت مجدد شده بود.
بالاخره اینکه، باید اشتباهات شبکه های اجتماعی را خیلی جدی گرفت زیرا حتی اگر مقصر شخص شما هم نباشید می تواند اعتبار شما را درهم شکند (مثل مورد هک شدن مک دونالد!)
عالیت شما چگونه است؟
اگر شاغل هستید چقدر به شبکههای اجتماعی میپردازید و با وجود دنبال کردن دوستانتان، فعال هستید؟ تجربهای از مدیریت ناصحیح خود در شبکههای اجتماعی دارید که به موقعیت حرفهای شما آسیب زده باشد؟
منابع: هات اپ نیوز, سی اس تی لند
بسیار محتوای مناسب برای افراد وبسایت بود،مطلب جامع و کامل باتشکر فراوان
ممنون از شما بابت نظرتون، امیدوارم تبلیفات در شبکه های اجتماعی برای شما مفید واقع شده باشد
مطلب مفیدی جهت تبلیغات در شبکه های اجتماعی است
مدیریت کار خیلی مهم جهت پیشرفت در سطح کاری است
این بنج مورو خیلی کاربردیه گ زیاد تکرا میشه و مشکل ساز است
اگر حل بشه خیلی کسب د ر امد تاثییر داره با تسکر از سایت جامع اما روشb2b که در سایت شما معرفی شد هن خیلی کمک. میکنه
در سایت روش های مختلفی برای تبلیغات در شبکه های اجتماعی معرفی شده است ، امیدواریم مطالعه کنید و برای کسب درامد از شبکه های اجتماعی شما مفید باشه
این بنج مورد واقعا تکراریه و مکرر دیده میشه خیلی ممنون راه حلش هم میزاشتید خوب بود بازم ممنون بخاطر ذکر این مورد ها
جای تقدیر داره این بنج مورد باعث میشه این کار هایی که کم تر دیده نمیشه حل بشه و باعث ورشکستگی کم در تبلیغات و بیزنس ما نشه نقش تبلیغات در شبکه های اجتماعی
دوست عزیز نقش تبلیغات در شبکه های اجتماعی بسیار با اهمیت می باشد. و در عین حال باید کیفیت محصولی که به تبلیغ آن می پردازید بسیار عالی باشد و در بازار بتواند رقابت کند. تبلیغات در شبکه های اجتماعی در صورتی که به درستی انجام شود می تواند در کسب درامد بسیار نتیجه خوبی به همراه داشته باشد.
در شرایط کنونی همانطور که پرنده برای پرواز نیاز به دوبال دارد هربنگاه اقتصادی یا خدماتی برای پرواز و اوج گرفتن نیاز به دوبال تبلیغات و ارائه خدمات مطلوب و مدیریت کارامد دارد.پس نقش تبلیغات در شبکه های اجتماعی را نباید نادیده گرفت
این بنج اشتباه خیلی کاربردیه و بهتر از اون اینه که میتوانیم از این اشتباهات بیشی بگیریم کسب درامد شبکه های اجتماعی
اگر اموزش در زمینه شبکه های اجتماعی را به صورت کامل فرا بگیرید دیگر در زمینه تبلیغات در شبکه های اجتماعی و کسب درآمد از شبکه های اجتماعی به اشتباهات کمتری بر می خورید. شما می توانید ددر زمینه فراگیری آموزش به سایر مقالات مراجعه کنید.
امروزه باید ابتدا فرهنگ کار با شبکه های اجتماعی را فرا گیریم تا دچار اشتباه نشویم.
ایجاد فرهنگ در بین افراد جامعه و فرهنگ سازی در زمینه استفاده از شبکه های اجتماعی به خصوص تبلیغات در شبکه های اجتماعی و کسب درآمد از شبکه های اجتماعی بسیار با اهمیت می باشد. و باید این فرهنگ سازی در بین افراد رواج پیدا کند.
شبکه های اجتماعی روز به روز جای بیشتری در میان مردم پیدا میکنند و کسب درامد شبکه های اجتماعی به محبوبیت انها افزوده است میتوان با اگاهی مطالعه و خودداری از اشتباهات رایج مدیران کسب و کار مفیدی در شبکه های اجتماعی به راه انداخت.