تجارت الکترونیکی بنگاه با بنگاه (B2B) حیطه ایست که هر روز رقابتیتر میشود. واقعیت این است که مردم بیشتر از قبل در تلاشند تا افراد بیشتری را به سمت تجارت خود بکشانند. برای هر تجارتی، ایجاد شبکهای اجتماعی برای فروش B2B باید جزو الویتها باشد.
اگر میخواهید فروش B2B بیشتری داشته باشید، باید ببینید چطور میتوانید از شبکههای اجتماعی استفاده موثری داشته باشید. این راهنما چگونگی این کار را به شما آموزش میدهد.در ادامه این مطلب با اسکیل ما همراه باشید.
همهچیز در هدفگیریست
شبکههای اجتماعی راههای زیادی برای شرکتهای B2B جهت رسیدن شان به مخاطبین هدف ایجاد کردهاست. ۹۰% جوانان در شبکه های اجتماعی عضوند و شما باید این گروه را از بقیه جدا کنید. برای فروش B2B بیشتر باید به بازار هدف نزدیکتر شوید.
هدفگیری کلید استفاده از شبکههای اجتماعیست. صنعت فروش B2B موفق، بر اساس هدفگیری موثر نهاده شدهاست. بدون هدفگیری مناسب، قادر به استفاده از شبکه های اجتماعی برای فروش نخواهید بود.
دقبقا به همین خاطر است که فیسبوک طی چند سال اخیر مبلغ زیادی را در گزینههای هدفمند پیشرفته سرمایهگذاری کردهاست.
دیگر آموزش های کاربردی شبکه های اجتماعی
برای کارایی آن زمان بگذارید
چیزی که فروشندههای B2B از شبکههای اجتماعی نمیدانند این است که برای کارایی آن باید زمان بگذارند. هردقیقه هفته را به این امید سپری نکنید که جوابی بگیرید. باید زمانی را در شبکههای اجتماعی برای ایجاد روابط بگذارید.
گذراندن وقت در شبکههای اجتماعی منجر به نتایج بهتری میشود، اما باید برای این زمان برنامهریزی کنید. حتی شاید ارزش این را داشته باشد که تیمی اختصاصی برای آن تدارک ببینید.
برای مخاطبین مختلف محتواهای گوناگون بکار بگیرید
فروش B2B به معنی تعامل با مخاطبین است. متاسفانه بیشتر فروشندههای B2B تنوعی در محتوا ندارند. این مشکل بزرگیست چراکه شرکتهای B2B معمولی به بخش کوچکی از بازار هدف خود می رسند.آنها به دنبال این نیستند که چگونه مشتری خود را جذب کنند.
مردم به دنبال تنوع هستند. شما باید محتوای گوناگون را به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی خود در نظر بگیرید. محتوایB2B چندین بخش دارد که شامل نوشتاری، دیداری، و شنیداری است. در حال حاضر محبوبیت بازاریابی ویدیویی به شدت افزایش پیدا کردهاست.
باید از بخشهای گوناگون محتوای B2B استفاده کنید تا به بازار هدف نزدیک شوید.
بر ساخت روابط تمرکز کنید
شبکههای اجتماعی همانند سکوی فروش یا در واقع چیزی بیش از آن هستند. پیش از مرحله خرید، باید بر ساخت روابط تمرکز کنید. بهترین شرکتهای B2B به فروش در شبکههای اجتماعی فکر نمیکنند. بلکه به فکر ایجاد روابط در این شبکهها هستند.
ایجاد روابط راه فروش B2B بیشتر در این دوره و زمانه است. خریداران B2B نحوه عملکرد شرکت فروشنده برایشان مهم است.
به یاد داشته باشید که برای تضمین یک فروش نیاز به ارتباط با بیش از ۱۰ برند می باشد. بیشتر شرکتها زمان لازم برای ساخت چنین روابطی نمیگذارند. آنها به سرعت تسلیم شده و صحنه را ترک میکنند.
گزینههای پولی را در نظر داشته باشید
چیزی که بسیاری از مردم در نظر نمیگیرند گزینههای پولیست. بهره بردن از شبکههای اجتماعی رایگان، کار سادهایست، اما همیشه موثر نیستند. همیشه باید گزینههای پولی که شرکتهایی همچون فیسبوک ارائه می کنند را در نظر داشته باشید.
نکته آموزنده بزرگی در رابطه با فیسبوک وجود دارد. باید به خاطر داشته باشید که این یک شبکه با میلیونها رقیب در آن می باشد. تبلیغات پولی شما لزوما در همان ابتدا نتیجهای دربر نخواهد داشت. بودجهای کنار بگذارید تا آن را تست کنید.
در ابتدا شاید زمان زیادی را صرف تست کردن کنید. توجه به نیاز مشتری در وهله اول زمان زیادی خواهد برد.
نتیجهگیری – شبکههای اجتماعی میتوانند موثر باشند
فروشندگی کار سختی است، اما اگر متعهد باشید میتوانید استفاده موثری از شبکه های اجتماعی داشته باشید. اینکار نیازمند آزمایش بسیاریست ، اما اگر درست عمل کنید به مشتریهای بسیاری در سراسر دنیا دسترسی خواهید داشت. هرکسی حداقل یک حساب در شبکههای اجتماعی دارد. هیچ گزینه تبلیغاتی دیگری چنین چیزی را دربر ندارد.
برترین روش های تبلیغات در شبکه های اجتماعی
شما محصولات B2B خود را چگونه به فروش می رسانید؟
ممنون اقای درویش زاده وبسایت خیلی پر محتوی دارید البته یکم شلوغه
مرسی زنده باشید حتما خلوت ترش میکنیم