عضو هیات مدیره بانک ملی ایران با تاکید بر اینکه حمایت این بانک از صاحبان فکر و ایده و نخبگان جوان کشور در پیام رسان « بله» محقق شده است، گفت: امنیت پیام رسان «بله» تضمین شده و اکنون ۱۳ بانک به این شبکه پیوسته اند..
وی درباره امنیت شبکه پیام رسان بله نیز ابراز داشت: این اطمینان را به مردم می دهیم که هیچ فردی نمی تواند تحت هیچ شرایطی به اطلاعات تبادل شده در این پیام رسان دسترسی داشته باشد و فضای امنیتی پیام رسان بله را تضمین می کنیم؛ چرا که در صورت فراهم نبودن این فضا، بانک ملی ایران هیچ گاه سرویس های بانکی خود را بر روی آن مستقر نمی کرد.
خاتونی درباره تعداد کاربران و میزان تراکنش های روزانه انجام شده در پیام رسان بله، افزود: طبق آخرین آمار، روزانه ۱۰ تا ۱۲ هزار کاربر جذب این پیام رسان می شوند و سقف کارت به کارت نیز در آن همان سقف شتابی است.
وی با تاکید بر اینکه بانک ملی ایران به دنبال تعریف پروژه های ملی و بازگرداندن اثرگذاری معنوی آن به جامعه است، خاطر نشان کرد: میانگین سن نخبگان تیم مهندسی پیام رسان «بله» ۲۵ سال است و امروز حمایت های بانک ملی ایران از نخبگان جوان کشور منجر به تحول نظام بانکی با تولید این پیام رسان شده است.
محمدرضا مختاریان عضو هیات مدیره شرکت داده ورزی سداد نیز در این نشست با تقدیر از حمایت ویژه بانک ملی ایران از نخبگان کشور گفت: امروز بین ۲۰ تا ۳۰ هزار تراکنش روزانه با حجم حدود ۱۰ میلیارد تومان در پیام رسان «بله» در حال انجام است.
حسین انصاری مدیر مهندسی تیم بله عنوان کرد: رمز نگاری های مختلفی برای این پیام رسان انجام داده و علاوه بر ایجاد لایه های رمزنگاری، از چندین مشاور امنیتی توصیه های لازم را نیز دریافت کردیم و با اطمینان می توان گفت که «بله» از نرم افزار های مشابه دیگر امنیت بیشتری دارد.
انصاری گفت: پلت فورم بات بله این امکان را فراهم می کند تا افراد بتوانند خودشان سرویس های جدید و ایده های خلاق ایجاد کنند.
امنیت پیامرسان “بله” را بانک ملی ضمانت میکند
فرامرز خالقی، مدیرعامل شرکت دادهورزی سداد در خصوص انتقادات مطرحشده مردم به این اپلیکیش پیامرسان ایرانی که ممکن است اطلاعات و مراودات مالی کاربران در آن رصد و یا هک شود، گفت: زیرساخت این اپلیکیشن را بانک ملی و شرکت سداد فراهم میکند ازاینرو در پشتصحنه عملیات پرداخت در این اپلیکیشن پیامرسان، سامانه بام بانک ملی قرارداد.
مدیرعامل شرکت دادهورزی سداد تأکید کرد: بانک ملی، مسئولیت تمام مغایرتهای احتمالی این اپلیکیشن را پذیرفته و بهطور رسمی اعلام کرده است که زیرساخت این اپلیکیشن را فراهم میکند ازاینرو این پیامرسان از اعتمادی که به بانک ملی وجود دارد، برخوردار است.
خالقی تأکید کرد: فرآیند پرداخت در اپلیکیشن “بله” بااتصال به سامانه بام بانک ملی انجام میشود اینرو این پیامرسان از ضریب اطمینانی درگاههای بانک ملی و سامانه بام این بانک، برخوردار و نگرانی در این خصوص امنیت برای کاربران وجود ندارد.
وی یادآور شد: بهمنظور رواج استفاده از این پیامرسان در کشور، باید مردم به این اطمینان برسند که با واردکردن شماره کارت و رمز دوم خود در آن، این اطلاعات از ضریب اطمینانی که برای همراه بانکها، وجود دارد، برخوردار و همچنین بانک ملی ضامن امنیت اطلاعات مالی مشتریان در این پیامرسان است.
خالقی با تأکید بر اینکه “بله” اولین اپلیکشن پیامرسان فارسی و ایرانی است که خدمات پرداخت درون برنامهای را برای کاربران فراهم کرده است، تصریح کرد: این اپلیکیشن ترکیبی از خدمات پرداخت و گفتگو آنلاین را بهصورت همزمان دارا است.
انتقال کارت به کارت از مبدأ بانک ملی به تمام کارتهای عضو شتاب
مدیرعامل شرکت دادهورزی سداد با تأکید بر این نکته که در حال حاضر تنها انتقال کارت به کارت از بانک ملی به تمام بانکها عضو شتاب در “بله” امکانپذیر است، اذعان داشت: استفاده از این اپلیکیشن در حال حاضر تنها برای افرادی که در بانک ملی حساب و کارت دارند، امکانپذیر است و امیدواریم با همکاری و حمایت بانک مرکزی امکان پرداخت سه وجهی در این اپلیکیشن میسر شود.
خالقی یادآور شد: زمانی که مجوز پرداخت سه وجهی برای این اپلیکیشن، از سوی بانک مرکزی صادر شود، کاربران در استفاده از این اپلیکیشن همانند کارتخوانهای بانکی دیگر دغدغه بانک صادرکننده را ندارند و البته این فرآیند زمانبر و نیازمند همکاری بیشتر بانک مرکزی است.
وی ادامه داد: امیدواریم به این پروژه بهصورت ملی نگریسته شود زیرا “بله” یک محصول ملی و حاصل کار نخبگان ایرانی است ازاینرو با این رویکرد اپلیکیشن “بله” میتواند منجر به شکوفایی در نظام پرداخت کشور شود و بهطورقطع مردم در استفاده از آن، احساس راحتی را تجربه خواهند کرد.
مجوز مراودات مالی برای اپلیکیشن های ایرانی
وی ادامه داد: با پیگیریها شرکت دادهورزی سداد، مجوز مراودات مالی برای اپلیکیشن های ایرانی صادر و با حمایتهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موانع این کار برطرف شد.
خالقی گفت: این پیامرسان یکی از اشکالات سامانه بام را نیز حل کرده است زیرا در هنگام ورود به سامانه بام بهمنظور تشخیص هویت یک کد ۵ رقمی به شماره همراه کاربر، پیامک میشود که در صورت خروج از ایران امکان استفاده از این کد برای کاربران فراهم نیست.
وی افزود: البته با نصب اپلیکیشن “بله” این مشکل برطرف و این کد ۵ رقمی هم به تلفن همراه کاربر و هم به اپلیکیشن “بله” ارسال می شود و بدین ترتیب امکان مبادلات مالی در خارج از کشور بدون سیمکارت برای کاربران نیز فراهمشده است.
منابع : زیست – موبایل کمک