دلایل ضعیف بودن شبکه های داخلی و عدم استقبال مردم

با توجه به اطلاعات جدید تیم  لاین استور، معاونت فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفته است به شرکتها و افرادی که بخواهند شبکه اجتماعی داخلی تولید کنند وام تسهیلاتی ارائه میدهد تا بتوانند کاربران را به این شبکه‌ها سوق دهند. با وجود این سرمایه گذاری دولت، کاربران داخلی از شبکه های داخلی آنچنان استقبال نمیکنند و کماکان شبکه‌های اجتماعی خارجی را ترجیح میدهند و تعداد کاربران شبکه های داخلی در بهترین حالت به ۵/۲ میلیون نفر میرسد. اما چرا کاربران ایرانی تمایلی به استفاده از محصولات تولیدی داخل ندارند  چه موانعی بر سر راه این شبکه‌ها قرار دارد که نمیتوانند کاربران زیادی را به خود جذب کنند. با وجود اینکه تعداد شبکه‌های اجتماعی داخلی بسیار زیاد است اما متأسفانه آنچنان شناخته شده نیستند بنابراین باید با سرمایه گذاری هدفمند این شبکه ها را به مردم معرفی کرد.

مهمترین علتی که جلوی راه موفقیت شبکه های اجتماعی بومی را می گیرد، موضوع قوانین و مقررات است قوانین و مقرراتی که در کشور برای فعالیت های بومی وضع می شود به هیچ عنوان برای شبکه های خارجی مصداق ندارد و حتی اگر شبکه های خارجی خلاف مقررات عمل کنند، کسب و کارشان تحت تاثیر قوانین داخلی کشور قرار نمی گیرد. این درحالی است که برخی قوانین در حوزه کسب و کارهای دیجیتال سبب شده تا ریسک سرمایه گذاری از سوی بخش خصوصی کاهش یابد.

چرا مردم از شبکه‌های اجتماعی داخلی استفاده نمی‌کنند/شبکه ها اجتماعی خارجی با اهداف ملی ما سازگاری ندارد

نگاهی به برنامه ها و شبکه های اجتماعی دوست یابی

تبلیغ نکردن صدا وسیما برای این شبکه‌ها

صداوسیما و برنامه‌هایش شبکه‌های اجتماعی داخلی را رواج نداده و مردم را به استفاده از آنها سوق نمی‌دهند؛ زیرا می‌خواهند از تبلیغ این شبکه‌های داخلی، درآمدی عاید سازندگان این برنامه‌ها شودسال‌هاست که مدیران شبکه‌های اجتماعی داخلی بارها این موضوع را اعلام می‌کنند؛ اما تا به حال مسئولین در این رابطه به صراحت صحبت نکرده بودند

سرعت بسیار پایین ارتباط

سرعت شبکه‌های اجتماعی داخلی به خصوصی شبکه‌هایی که بر روی موبایل فعال هستند بسیار پایین‌تر از شبکه‌های اجتماعی جهانی مانند تلگرام است و کاربران برای تسریع در ارتباط و تلف نشدن وقتشان، شبکه‌های اجتماعی جهانی را ترجیح می‌دهند.

امکانات کم

امکانات شبکه‌های اجتماعی داخلی بسیار کم است و در برخی موارد حداقل امکانات شبکه‌های اجتماعی را نیز ندارند. به همین دلیل کاربران ترجیح می‌دهند به جای سر و کله زدن با این شبکه‌ها، از برنامه‌ها و شبکه‌های اجتماعی قوی‌تر خارجی استفاده نمایند.

شبکه های اجتماعی داخلی سرویس و خدمات جدیدی عرضه نمی کنند با این حساب مشخص است وقتی شبکه اجتماعی دیگری سرویس بهتر و جدیدی ارائه کند قطعاً کاربران جذب آن شبکه می شوند.

چرا لاین و وایبر در ایران افت کرد، چون این دو شبکه نتوانستند سرویس جدیدی به کاربران خود عرضه کنند، بنابراین باید سرویسها تنوع داشته باشند و خلاقانه عمل کنند و سرویسی را در شبکه خود رونمایی کنند که دیگر شبکه ها ندارند.

استقبال کاربران ایرانی به شبکه های اجتماعی خارجی

گرچه آمار دقیقی از فعالیت شبکه‌های اجتماعی درایران موجود نیست اما بررسی ها حاکی از آن است که شبکه های اجتماعی مانند تبیان، کلوب، فیس نما، فارس توییتر، هم میهن و افسران در رده های نخست پرطرفدارترین شبکه های بومی قرار دارند و هریک دارای چند ده هزار کاربر هستند؛ حتی یکی از این شبکه ها مدعی شده که ۶ میلیون کاربر دارد. با این وجود در حوزه پیام رسان‌های موبایلی شبکه بومی با کاربر قابل توجه دیده نمی شود.
این درحالی است که شبکه های اجتماعی و پیام رسانهای خارجی هر یک چندین میلیون کاربر در ایران دارند و با وجودی که بخش عمده ای از اهداف این شبکه ها با اهداف ملی ما سازگاری ندارد اما کاربران ایرانی اقبال زیادی به این شبکه ها نشان می دهند.

چرا شبکه های اجتماعی ایرانی محبوب نیستند؟

اما همچنان این سوال باقی است که محتوای برانگیزاننده و ارزشمند چیست؟ انسانها معمولاً چه محتواهایی را دوست دارند؟

اسکات آتمن که نویسنده کتاب پرفروش Content Marketing Hacks نیز هست، فهرست جالبی دارد که در آن، محتواهای مورد علاقه مردم را بر اساس رغبتی که به انتشار مجدد و نقل کردن آنها در شبکه های اجتماعی دارند، معرفی می‌کند. در مقالات بعدی با لاین استور همراه باشید.

پشتیبانی : 05132727070

    لطفا برای مشاوره رایگان در خصوص ارائه خدمات؛ فرم زیر را پر کنید:

    درباره مجید درویش زاده

    درود من درویش زاده هستم .... فارغ التحصيل مهندسی کامپیوتر(ict) گرایش سیستمهای تحت شبکه، مدتی در زمینه تبلیغات، بازرگانی و فروش فعالیت داشته ام و در حال حاضر بصورت تخصصی بازاریابی اینترنتی و تبلبغات شبکه های اجتماعی را انجام میدهم. با آرزو های خوب

    اینو دیدی ؟

    راهنمای ضروری تبلیغات مؤثر در شبکه‌های اجتماعی

    راهنمای 7 گام ضروری برای تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

    تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی یکی از ابزارهای قدرتمند و مؤثر برای بازاریابی آنلاین است که به برندها این امکان را می‌دهد که به سرعت به مخاطبان هدف خود دست یابند. با توجه به گسترش استفاده از این شبکه‌ها و افزایش زمان آنلاین کاربران، تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی به یک نیاز اساسی برای هر کسب‌وکاری تبدیل شده است. در این مقاله، به بررسی روش‌ها، استراتژی‌ها و نکات ضروری برای موفقیت در تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی خواهیم پرداخت.

    2 دیدگاه ها

    1. شبکه های اجتماعی داخلی واقعا ضعیف هستند و اصلا جذاب نیستند. به علاوه سرعت بسیار پایینی هم دارند. من به شخصه ترجیح میدم از شبکه های اجتماعی خارجی استفاده کنم.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانستو برای دریافت تخفیف ویژه امتحان کن! (ویژه نمایندگی)