داشتن یک ایده عالی، اصلیترین بخش از کمپین یا پروژه بازاریابی محتوا محسوب میشود. علاقهای که نسبت به یک ایده وجود دارد باعث میشود که شما در تولید آن، ثابت قدم باشید. هیجانی که در تولید محتوا برای یک ایده خوب وجود دارد، عاملی است که این روند را برایتان به یک ماجراجویی تبدیل میکند و باعث می شود مخاطبان شما بخواهند محتوایتان را بارها و بارها به اشتراک بگذارند.
گذاشتن زمان و انرژی بر روی یک ایدهی بد میتواند باعث از بین رفتن منابع شود و حتی بازدیدکنندگان سایت تان را ناامید کند. علاوه بر این، اگر تصمیم گیرندگان یک شرکت، ببینند هزینههای زیادی را بر روی ایده های ناموفق صرف میکنید اعتبار، اطمینان و حتی شغل خود را از دست خواهید داد.
با این حال، لزومی ندارد نگران باشید، شما هم می توانید ایدههای خوبی برای روند تولید محتوای سایتتان داشته باشید. به دست آوردن ایدههای مناسب می تواند منجر به افزایش ترافیک، نرخ تبدیل و درآمد سایت شود.
ایده ها از کجا میآیند؟
اگر خوب به اطراف خود نگاه کنید متوجه خواهید شد که ایدهها در همه جا حضور دارند. برخی اوقات، باید بر روی آنها تمرکز کنید تا بتوانید ایدهی مناسبی بیابید. تاکتیک هایی که در ادامه با هم مرور می کنیم می تواند به شما کمک کند تا بهترین ایدهها را در بازاریابی محتوایی خود پیاده کنید.
سه راه درآمدزایی از محتوا
کاربران در شبکههای اجتماعی چه کسانی را دنبال میکنند و چه چیزی به اشتراک میگذارند؟
با استفاده از ابزارهایی همچون Followerwonk میتوانید بفهمید رقبایتان در شبکه اجتماعی توئیتر چه کسانی را دنبال می کنند و توسط چه کسانی دنبال میشوند. شما همچنین می توانید توییتهای آنان را تجزیه و تحلیل کنید و بفهمید مشتریان و مخاطبان آنها چه چیزهایی را دوباره توییت (Retweet) کردهاند و به چه چیزهایی علاقمند هستند.
سایت BuzzSumo یک ابزار عالی برای مشاهده محتوا و پُستهای محبوب در سایتها و شبکههای اجتماعی است.
در سایت فیسبوک نیز می توانید با تایپ عبارت”Pages liked by people who like [brand]” بفهمید که افرادی که رقبایتان را لایک کرده اند، چه صفحات دیگری را نیز دوست دارند. ابزارهای دیگری نیز وجود دارد که به شما کمک میکند اطلاعات بسیار خوبی در مورد فعالیت شبکه اجتماعی رقبای خود کسب کنید. برخی از این ابزارها شامل RivalIQ و افزونه Share Metric برای کروم است.
زمانی که می خواهید نیت مخاطب را به دست آورید، از این اطلاعات استفاده کنید. زیرا تنها درک علاقه مندی مخاطب به یک موضوع کافی نیست. شما باید بدانید آن ها از اطلاعاتی که در اختیارشان قرار میگیرد چه میخواهند. همچنین به مواردی که مخاطب به کمک آن با شما صحبت می کند نیز توجه داشته باشید. بررسی خدمات مشتریان، تعاملات اجتماعی و بخش پرسش و پاسخ منابع عالی هستند. شما باید بدانید مشتریان شما چه نظری در مورد محتوا دارند.
نزدیکی تصادفی:
بعد از اینکه فهمیدید مخاطبان شما چه کسانی هستند و به دنبال چه می گردند، می توانید یک قدم به سمت جلو بردارید و محتوایی را بیابید که باعث تعامل آن ها می شود. نزدیکی تصادفی بهترین روش برای انجام اینکار است. این گزینه به تفکر افقی مربوط است و به شما کمک می کند نواحی همپوشانی شده در تمایلات افراد را بیابد و از آن برای ساخت رابطه قوی تر با مخاطب استفاده نمایید. به عنوان مثال اگر بررسی عمیق تری داشته باشید متوجه خواهید شد که افرادی که به کافی شاپ علاقه مند هستند تمرینات یوگا را نیز دوست دارند. با کمی تحقیق و بررسی می توانید این افراد را پیدا کنید.
اهمیت سئو و بازاریابی محتوا
از تولید محتوای خسته کننده اجتناب کنید:
چیزی که باید به آن توجه داشته باشید این است که اینترنت پر از محتواهای مختلف است. بر اساس پژوهش های انجام شده، بیش از ۲٫۵ میلیون پست وبلاگی در روز منتشر می شود. این موضوع بدین معنی است که ایده شما باید برای مخاطب جذاب باشد تا بتواند خود را در میان چنین حجم محتوایی متمایز سازد.