اکثر کسبوکار ها از شرکت در نمایشگاههای بزرگ مرتبط با فعالیتشان، غافل نمیشوند و سعی میکنند از همان اول سال برای آنها برنامهای داشته باشند و یا حتی خودشان رویدادهایی برگزار کنند. اما سوال اینجاست که چگونه این کسبوکارها میتوانند غرفههای خود را پر از کسانی کنند که با موضوع کسبوکارشان آشنایی دارند و حضورشان میتواند برای آنها سودآور باشد؟ کسبوکارها میتوانند هزینه زیادی صرف تبلیغات کنند و با روشهای تلبلیغاتی پر هزینه، اعلام کنند که در یک نمایشگاه حضور پیدا خواهند کرد و یا رویدادی پیش رو دارند. اما در مدیریت یک کسبوکار، همیشه چالشی داریم که یک کار را چگونه میتوانیم با هزینه کمی انجام دهیم؟
قدرتی جدید به نام شبکه اجتماعی در بازاریابی
همان طور که تجربه نشان داده، روشهای دیگری برای اطلاعرسانی وجود دارد که چندان به بودجه تبلیغاتی شما صدمه نمیزنند و بعضا نتایج بهتری نسبت به روشهای تبلیغاتی پرهزینه بر جای میگذارند. هر کسبوکاری در شبکههای اجتماعی به فعالیت میپردازد و کمتر برندی را میبینید که در این نوع فضاهای پرمخاطب حضور نداشته باشند.
از طرفی وبلاگهای کمپانیها، فضای بسیار خوبی برای اشتراکگذاری اخبار و اطلاعرسانی در مورد رویدادها هستند. فقط کافی است که رویداد خود را معرفی و هدف از برگزاری آن و حضور در آن را عنوان کنید.
در ادامه به راهکارهایی میپردازیم که میتوانید با پیادهسازی آنها، رویداد خود را بهتر در معرض دید مخاطبانتان قرار دهید:
توییتر:
توییتر یکی از بسترهایی است که بواسطه آن میتوانید با سرعت بالایی به اطلاعرسانی بپردازید و رویداد خود را معرفی کنید. از طرفی توییتر به خاطر اینکه شبیه به یک سرویس میکروبلاگینگ است، به شما این امکان را میدهد که بتوانید رویداد خود را به صورت زنده گزارش کنید و مخاطبان خود را از لحظه لحظه رویدادتان با خبر سازید.
اینستاگرام:
مخاطبان شما تشنه عکسها و ویدئوها هستند. از لحظه شمارش معکوس برگزاری رویداد گرفته تا انتهای آن، میتواند خوراکی برای اینستاگرام شما باشند. در اینستاگرام خلاق باشید و به هر شکلی میزان تعامل افراد را بالا ببرید تا بیشتر دیده شوید و مخاطبانتان افزایش یابند.
عکسی از جشنواره وب و موبایل در سال ۹۳ که در آن بواسطه یک قاب مجله تایم، تعامل افزایش یافته بود
سوآرم:
اعلام حضور کردن در این اپلیکیشن به شدت باب شده و اکثر کاربران این شبکه اجتماعی در هر جا و مکانی Check-in میکنند که همه را باخبر کنند. شما هم میتوانید افراد را تشویق کنید که در رویدادتان Check-in کنند تا اطلاعرسانی بیشتری در رابطه با رویداد شما صورت بگیرد.
برچسب ها:کسب و کار , توییتر, سوآرم , اینستاگرام , تبلیغات در شبکه های اجتماعی , کسب درامد از شبکه های اجتماعی , مدیریت شبکه های اجتماعی ,Social network advertising , social media marketing