چگونه برای کسب و کار خود یک صفحه در فیس‌بوک ایجاد کنید؟

Facebook_Business_Page_Main

اگر در بین شبکه های اجتماعی، فیسبوک را برای کسب و کار خود انتخاب کرده اید و قصد دارید در آن یک صفحه برای خود ایجاد کنید و به شکل صحیح در آن به فعالیت بپردازید، شاید این سوال در ذهنتان نقش ببندد که چطور می توان از طریق این شبکه اجتماعی برای کسب و کار خود موفقیت های بزرگی به وجود اورید.

اگر چنین است می توانید برای شروع از راهنمای زیر استفاده کنید تا به بهترین شکل ممکن صفحه کسب و کار خود را در فیسبوک راه اندازی کنید. این آموزش بر اساس قوائد بهینه سازی شبکه های اجتماعی است و به همین دلیل نکاتی را داراست که شاید برای اولین بار آنها را می خوانید.

راهنمای ساختن یک صفحه در فیسبوک با رعایت قوائد بهینه سازی شبکه های اجتماعی

اگر تا کنون در فیسبوک برای خود حساب کاربری شخصی نساخته اید کافی است وارد وبسایت فیسبوک شوید و از طریق آن برای خود یک اکانت شخصی بسازید. با این که فیسبوک این امکان را برای شما فراهم کرده تا بدون نیاز به ساخت اکانت شخصی، یک اکانت تجاری ایجاد کنید ولی این کار به شما توصیه نمی شود چون محدودیت هایی برای شما به همراه دارد.

Facebook_Business_Page_1

فیسبوک و هوش مصنوعی به کمک کاربران آسیب‌پذیر می‌آیند

بعد از اینکه اکانت شخصی خود را در فیسبوک ایجاد کردید نوبت به ساخت یک صفحه برای کسب و کارتان می رسد. صفحه شما در فیسبوک به اکانت شخصی‌تان وابسته است ولی در عین حال این دو به طور کاملا مجزا عمل می کنند، به این معنی که هیچ کس نمی تواند از طریق صفحه کاری تان به اکانت شخصی تان دسترسی پیدا کند یا از اطلاعات شما آگاه شود.

  • قدم دوم: صفحه بسازید

به آدرس facebook.com/pages/creat.php بروید و نگاهی به دسته های اصلی صفحات در فیسبوک بیاندازید و دسته ای را که مدنظر شماست انتخاب کنید. روی گزینه مورد نظر خود کلیک کنید تا بخش جدید برای شما نمایان شود، در این بخش هم باید به طور دقیق تری دسته مورد نظر خود برای صفحه تان را انتخاب کنید.

Facebook_Business_Page_2

آموزش خارج شدن از اکانت فیسبوکتان در کامپیوتر و موبایل دیگران

گزینه Local Business or Place را انتخاب نکنید مگر اینکه بخواهید برای یک فروشگاه یا محل تجاری که در دنیای واقعی دارید یک صفحه در فیسبوک ایجاد کنید. چون وقتی این گزینه را انتخاب می کنید، فیسبوک به طور خودکار صفحه شما را به یک موقعیت جغرافیایی نیز تبدیل می کند. شما قطعا دوست ندارید دیگران به دفتر کار خانگی‌تان سر بزنند.

  • قدم سوم: انتخاب دسته کاری مورد نظر و نام گذاری صفحه

همانطور که در قدم دوم ذکر شد وقتی روی یکی از گزینه های پیش رویتان کلیک می کنید یک پنجره دیگر برای شما باز می شود که از طریق این پنجره باید یک بار دیگر و اینبار به طور متمرکزتر دسته مورد نظر خود را انتخاب کنید و برای صفحه خود یک نام مناسب معین کنید. بعد از اینکه دسته کاری صفحه خود را انتخاب کردید نوبت به انتخاب نام برای صفحه‌تان می رسد.

Facebook_Business_Page_3

ترفند های فیسبوکی

نام صفحه شما هر نامی که می خواهید می تواند باشد، فقط کافی است نام مورد نظر خود را بخشی که در پایین منوی انتخاب دسته ها وجود دارد وارد کنید. برای انتخاب نام صفحه خود به اندازه کافی وقت صرف کنید و در مورد آن فکر کنید. اگر یک نام مشخص برای برند خود دارید کار سختی در پیش ندارید فقط نام برند خود را وارد کنید. اما اگر به تازگی می خواهید شروع کنید و برندتان هنوز اسمی ندارد کار کمی پیچیده تر است. به کار بردن کلمات کلیدی در نام صفحه می تواند خیلی مفید باشد چون باعث می شود تا صفحه شما در جست و جو هایی که در شبکه اجتماعی فیسبوک انجام می شود جزء اولین نتایج باشد. برای نام صفحه خود تا ۷۰ کاراکتر هم محدودیت دارید.

تا زمانی که طرفداران شما ( یا همان لایک های صفحه تان ) به ۲۰۰ عدد نرسیده باشد شما این امکان را دارید که نام صفحه را تغییر دهید. بنابراین اگر فکر می کنید اکنون نمی توانید در مورد نام صفحه تان تصمیم بگیرید می توانید بعدا در موردش فکر کنید.

سپس گزینه I agree to Facebook Pages Terms را تیک بزنید. این گزینه برای آن است که فیسبوک مطمئن شود با قوانین صفحات در فیسبوک موافق هستید. حالا روی Get Started کلیک کنید. در این مرحله شما باید عکس صفحه و اطلاعاتی در مورد صفحه را وارد کنید. اولین کار انتخاب یک عکس برای صفحه است.

  • قدم چهارم: عکس حساب کاربری خود را وارد کنید

عکس حساب کاربری همان عکسی است که در کنار پست های صفحه تان نمایان می شود. اندازه ایده آل برای عکس حساب کاربری ۱۸۰ پیکسل در ۱۸۰ پیکسل است، هر چند می توانید از عکس هایی با اندازه های دیگر هم استفاده کنید. اگر عکس شما بزرگتر از این اندازه بود می توانید حدود قابل مشاهده در عکس حساب کاربری را خودتان مشخص کنید. برای این کار کافی است روی Edit Profile Picture کلیک کنید و بعد Edit Thumbnail را انتخاب کنید.

Facebook_Business_Page_4

آیا فیسبوک درصدد تولید گوشی هوشمند است؟

بعد از اینکه عکس پروفایل خود را انتخاب کردید روی Next کلیک کنید تا به بخشی هدایت شوید که باید اطلاعات کلی در مورد صفحه خود وارد کنید.

  • قدم پنجم: افزودن اطلاعات کلی در مورد صفحه

در این بخش شما می توانید اطلاعات موردنظر خود در مورد کسب و کارتان و صفحه را وارد کنید. نکته جالب این است که این اطلاعات در گوگل ایندکس می شوند، پس باید مطمئن باشید که اطلاعاتی که وارد می کنید کاملا مفصل و پر از کلمات کلیدی باشند.

اطلاعات اولیه ای که در این بخش از شما درخواست می شود در واقع همان اطلاعاتی است که در زیر عکس کاور شما نمایان می شود. لازم به ذکر است که با اینکه در این مرحله شما هیچ محدودیتی در تعداد کاراکتر ندارید ولی بد نیست توجه داشته باشید که فقط ۱۵۵ کاراکتر در زیر عکس کاور شما به عنوان اطلاعات نشان داده می شوند، پس بهتر است توضیحات‌ تان در این مرحله بیشتر از ۱۵۵ کاراکتر نباشد.

پیشنهاد می شود حتما لینک وب سایت کسب و کار خود را در این محل بگنجانید تا بازدیدکنندگان صفحه شما در فیسبوک بتوانند به سادگی به وب سایت شما دسترسی پیدا کنند. در محل وارد کردن آدرس وب سایت می توانید آدرس وب سایت خود را وارد کنید. اگر می خواهید آدرس های دیگری که به هر نحو به کسب و کار شما مربوط هستند مثل آدرس توییتر کسب و کارتان را هم وارد کنید می توانید با کلیک بر روی Add Another Site این کار را انجام دهید.

Facebook_Business_Page_5

فیسبوک چگونه ذهن ما را کنترل می‌کند؟

در انتها گزینه Yes را تیک بزنید که با این کار به فیسبوک اطمینان می دهید که صفحه شما مربوط به یک کسب و کار یا محصول و یا برندی واقعی است. حالا روی Save Info کلیک کنید. تبریک می گویم! اکنون شما صاحب یک صفحه در فیسبوک هستید. اما هنوز چند مورد باقی مانده که باید به آنها توجه کنید. فیسبوک به طور خودکار شما را به یک سری مراحل دیگر هدایت می کند که البته برخی از آنها چندان هم مهم نیستند.

  • قدم ششم: صفحه خودتان را لایک کنید

فیسبوک از شما دعوت می کند که خودتان صفحه ای که ساختید را لایک کنید که ایده خوبی است ولی ضروری نیست.

Facebook_Business_Page_6

حالا فیسبوک از شما می خواهد تا افرادی که با ایمیل با آنها در ارتباط هستید را دعوت کنید تا صفحه شما را لایک کنند که این مورد هنوز زود است و بهتر است چنین کاری نکنید. ضمن اینکه استفاده از سیستم خود فیسبوک برای ارسال دعوت نامه ایمیلی خیلی کار جالبی نیست و بهتر است خودتان از هر سرویس ایمیلی که استفاده می کنید، به دست خودتان یک دعوت نامه خوب و مناسب بنویسید و به دوستان خود ارسال کنید.

  • قدم هشتم: چیزی به اشتراک بگذارید

درخواست بعدی فیسبوک از شما این است که اولین پست خود را در صفحه تان منتشر کنید که باز هم یادآوری می شود که این مورد کاملا اختیاری است می توانید با کلیک روی Skip از این مرحله بگذرید. هر چند این بار بهتر است به فیسبوک گوش کنید چون قبل از اینکه از دیگران دعوت کنید تا از صفحه شما در فیسبوک دیدن کنند و آن را لایک کنند، بد نیست به اندازه کافی در آن محتوا تولید کرده باشید و چیزی به اشتراک گذاشته باشید چون معمولا کسی دوست ندارد صفحه ای را لایک کند که هنوز هیچ حرفی برای گفتن ندارد و موضوعی را به اشتراک نگذاشته است.

  • قدم نهم: عکس کاور صفحه تان را وارد کنید

هیچ صفحه ای در فیسبوک بدون عکس کاور کامل نمی شود. بهترین اندازه برای عکس کاور ۸۵۱ پیکسل پهنا و ۳۱۵ پیکسل درازا دارد. هر چند می توانید از اندازه های دیگر هم استفاده کنید و فیسبوک به طور خودکار اندازه عکس را تغییر می دهد، علاوه بر این می توانید محدوده دید عکس را هم تغییر دهید ولی برخی از محدوده های بالایی و پایینی عکس ممکن است از نظر پنهان بماند.

Facebook_Business_Page_7

لایک های فیسبوک را از راه صحیح افزایش دهید

چند مدت پیش فیسبوک اعلام کرد عکس های کاور بیشتر از ۲۰ درصد متن نمی توانند داشته باشند. بنابراین هنوز این امکان وجود دارد که در عکس کاور خود از بازدیدکنندگان بخواهید صفحه شما را لایک کنند.

روشی که فیسبوک متوجه می شود آیا شما بیشتز از ۲۰ درصد متن در عکس کاور خود استفاده کرده اید یا نه این است که آنها یک جدول ۲۵ خانه ای به عنوان یک لایه در بخش عکس کاور قرار داده اند. اگر بیشتر از ۵ خانه از این جدول شامل متن شود، عکس شما از قانون ۲۰ درصد سرپیچی کرده.

وقتی عکس مناسب را برای کاور خود انتخاب کردید روی دکمه Add Cover کلیک کنید و بعد Upload Photo را انتخاب کنید. عکس مورد نظر را از کامپیوتر خود پیدا کنید و انتخاب کنید و بعد محل قرارگیری آن را در صفحه فیسبوک تان تنظیم کنید و در آخر روی Save Changes کلیک کنید.

  • قدم دهم: اطلاعات بیشتری به صفحه خود اضافه کنید

با اینکه قبلا یک سری اطلاعات کلی در مورد صفحه خود وارد کرده اید، اما هنوز هم اطلاعاتی هست که باید در مورد صفحه تان اضافه کنید تا تصویر مشخص تری از کسب و کارتان به بازدید کننده ارائه دهید. از پنل مدیریتی در بالای صفحه تان در فیسبوک روی Edit Page کلیک کنید و سپس گزینه  Update Info را انتخاب کنید.

Facebook_Business_Page_8

قابلیت تماس گروهی تا ۵۰ نفر به پیام‌رسان فیسبوک اضافه شد

حالا امکانات بسیار وسیع و گسترده ای در اختیار دارید تا هر نوع اطلاعاتی را که می خواهید به صفحه تان اضافه کنید. بخش About برای هر دسته از صفحات تفاوت هایی دارد. یعنی اگر قبلا شما دسته بندی صفحه خود را به عنوان یک کسب و کار محلی انتخاب کرده باشید و روی Local Business کلیک کرده باشید، اکنون در بخش About یک نقشه هم می بینید که محل قرارگیری جغرافیایی کسب و کار شما را نشان می دهد. ضمنا شما در همین بخش هم می توانید دسته بندی صفحه خود را تغییر دهید.

Facebook_Business_Page_9

مدیران فیسبوک دشمن تلگرام شده اند

بسیار خوب، دیگر کاری باقی نمانده و صفحه شما آماده است تا به بازدیدکنندگان ارائه شود. اکنون می توانید از دوستان خود بخواهید صفحه شما را در فیسبوک لایک کنند. البته خیلی کارهای دیگری هم می توان با صفحات فیسبوک انجام داد مثل اضافه کردن نرم افزارها. ولی در حال حاضر همین کافی است. در آینده شما را با دیگر راهکارهای مفید برای مدیریت صفحات فیسبوک آشنا خواهیم کرد.

 

کلمات کلیدی:

منبع:ادمین ۱

پشتیبانی : 05132727070

    لطفا برای مشاوره رایگان در خصوص ارائه خدمات؛ فرم زیر را پر کنید:

    درباره مجید درویش زاده

    درود من درویش زاده هستم .... فارغ التحصيل مهندسی کامپیوتر(ict) گرایش سیستمهای تحت شبکه، مدتی در زمینه تبلیغات، بازرگانی و فروش فعالیت داشته ام و در حال حاضر بصورت تخصصی بازاریابی اینترنتی و تبلبغات شبکه های اجتماعی را انجام میدهم. با آرزو های خوب

    اینو دیدی ؟

    راهنمای ضروری تبلیغات مؤثر در شبکه‌های اجتماعی

    راهنمای 7 گام ضروری برای تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

    تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی یکی از ابزارهای قدرتمند و مؤثر برای بازاریابی آنلاین است که به برندها این امکان را می‌دهد که به سرعت به مخاطبان هدف خود دست یابند. با توجه به گسترش استفاده از این شبکه‌ها و افزایش زمان آنلاین کاربران، تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی به یک نیاز اساسی برای هر کسب‌وکاری تبدیل شده است. در این مقاله، به بررسی روش‌ها، استراتژی‌ها و نکات ضروری برای موفقیت در تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی خواهیم پرداخت.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانستو برای دریافت تخفیف ویژه امتحان کن! (ویژه نمایندگی)