گوگل همیشه رویکرد متفاوتی برای معرفی و اطلاعرسانی در مورد محصولاتش پیش گرفته است و به همین دلیل توانسته به یکی از بزرگترین برندهای دنیا تبدیل شود. از استراتژی تا اجرای کمپینهای تبلیغاتی این کمپانی قدرتمند، آنقدر هوشمندانه اجرا شدهاند که اثرگذاری آنها بیش از حد انتظار بوده است. در ادامه به بررسی یکی از کمپینهای گوگل میپردازیم که برای این محصول گوگل پلی این کمپانی طراحی شد و توانست روی موفقیت سیستم عامل اندروید، تاثیر بسیار مثبتی بگذارد :
میلیاردر کرهای که گوگل را شکست داد
چالش:
قبل از اینکه گوگل پلی عرضه شود، اپلیکیشنهای سیستم عامل اندروید در اپلیکیشنی به نام اندروید مارکت به فروش میرسیدند و البته محدودیتهای بسیاری در آن وجود داشت و به همین دلیل، گوگل تصمیم گرفت که در اپلیکیشنی همه مواردی چون موسیقی، فیلم و کتابهای الکترونیکی را عرضه کند. این اپلیکیشن که در نهایت گوگل پلی نام گرفت، نیاز به یک برنامه دقیق برای معرفی داشت.
راهکار:
گوگل از همان اندروید مارکت به عنوان یک کانال معرفی برای گوگل پلی استفاده میکرد و سعی کرد در بروزرسانیهای سیستم عامل اندروید خود، اپلیکیشن این فروشگاه را روی گوشیها نصب کند. اما سوال اینجا است که برنامه گوگل برای معرفی این محصول چگونه اجرا شد؟
گوگل از هیچ کانالی گذشت نکرد و سعی کرد که با معرفی گوگل پلی به کمک ایمیل مارکتینگ، تبلیغات بنری و بازاریابی محتوا، اطلاعرسانی در مورد این محصول را به حداکثر ممکن برساند. البته در کنار راهکارهای آنلاین، از تبلیغات محیطی و چاپی هم بهره ببرد که میتوانید نمونه موردی آن را در وبلاگ بالای خط مطالعه کنید.
اسپیکرهای گوگل پلی که شما را هم به وجد میآورندhttps://linestore.ir
در ذیل میتوانید بنرهای کمپین تبلیغات کلیکی و بنری گوگل پلی را مشاهده کنید که هر کدامشان، برای جذب افرادی متفاوت طراحی شده است. مثلا یکی از آنها برای هدفگیری افرادی طراحی شده که به فیلمهای روز علاقمند هستند و دوست دارند عناوینی را تماشا کنند که نامزد دریافت جوایز معتبر جهانی شده باشد.
در بنری که علاقمندان به موسیقی هدفگیری میشوند، یک پیشنهاد ویژه عنوان شده که روی بازخورد کمپین تبلیغاتی اثری مثبت میگذارد و سبب میشود که افراد هدفگیری شده با یک انگیزه مشخصی وارد گوگل پلی شوند.
نتایج:
این کمپین که کمی پس از عرضه رسمی گوگل پلی راهاندازی شده بود، با یکی از کمپینهای تبلیغات محیطی گوگل همزامان بود. همین امر سبب شد که بازخوردهای خیلی بهتری از این کمپین حاصل گردد و این رویکرد، برای گوگل به یک الگوی تبلیغاتی تبدیل گردد. همان طور که در زیر قابل مشاهده است، رشد چشمگیری در ماه پنجم سال ۲۰۱۲ برای گوگل پلی حاصل شده که نتیجه کمپین هماهنگ این اپلیکیشن در فضاهای تبلیغاتی آفلاین و استفاده از راهکارهای آنلاین است.
برچسب ها : گوگل پلی , ایمیل مارکتینگ , فضاهای تبلیغاتیگوگل , گوگل آنالیز , وب مستر , گوگل وب , تبلیغات شبکه های اجتماعی , تبلیغات در شبکه های اجتماعی , مقالات شبکه های اجتماعی , مدیریت شبکه های اجتماعی , Social network advertising , social media marketing