چگونه یک کانال تلگرام حرفه‌ای داشته باشیم؟

فهرست مطالب

پادکست چگونه یک کانال تلگرام حرفه‌ای داشته باشیم ؛ بشنوید :

 

 

نمی‌توان تأثیر پررنگ تلگرام را در روز و روزگار ما ایرانی‌ها دست‌کم گرفت، به‌هرحال بسیاری از «معتاد به تلگرام» هستیم.بنابراین «باید بپذیریم که در قلاب گیر افتاده‌ایم!»

به سؤالات زیر فکر کنید:شما چند بار در روز تلگرام خودتان را چک می‌کنید؟ بیش از ده بار؟بیشتر وقتی‌که در تلگرام می‌گذرانید صرف چت کردن می‌شود یا بازدید از کانال‌ها؟اگر یک روز به تلگرام سر نزنید چه حالی پیدا می‌کنید؟آیا کانالی هست که از به‌روز نشدن آن احساس دل‌تنگی کنید؟و…فکر کردن به سؤال‌هایی از جنس باعث می‌شود تا اشراف بیشتری به رابطۀ خودمان با تلگرام داشته باشیم.

حالا برویم سراغ اصل مطلب:توسعه کیفی یک کانال تلگرام به‌مراتب مهم‌تر از توسعه کمی آن است.به نظر من کانالی که ۱۰۰ عضو پیگیر و فعال دارد به‌مراتب بهتر و مؤثرتر از کانالی با ده هزار عضو منفعل و بی‌ربط است.پس باید سؤال اصلی این پست را این‌جوری کامل‌تر کنیم:چگونه یک کانال تلگرام‌ حرفه‌ای و باکیفیت داشته باشیم؟بنابراین ساخت کانالی شبیه «گیزمیز» مدنظر ما نیست، هرچند شاید نکته‌هایی که در ادامه مطرح می‌شود برای ساخت کانال‌های پرمخاطب هم مفید باشد، ولی هدف ما در درجۀ اول کیفیت مخاطب است نه کمیت آن. در ادامه با لاین استور سایت تخصصی شبکه های اجتماعی  همراه باشید:

نتیجه تصویری برای کانال تلگرام

بیست وهفت فرمان ساده برای داشتن کانالی ارزش‌آفرین و باکیفیت در تلگرام:

 

۱برای جذب مخاطب به تبادل لینک با هر کانال غیر مرتبط و مبتذلی تن ندهیم.

بهتر است در هفته یک نفر عضو ثابت و ماندگار به کانال ما اضافه شود تا اینکه در یک روز صد نفر به کانال بپیوندد و در پایان هفته همۀ آن‌ها کانال را ترک کنند یا زحمت باز کردن کانال را به خودشان ندهند!

 

۲اگر قرار است صرفاً یک ماشین «کپی‌پیست» باشید و هیچ حرف تازه‌ای برای گفتن ندارید. از راه‌اندازی کانال صرف‌نظر کنید.

کانال تلگرام را باید جایی مناسب و عالی برای تقویت «عضلات تولید محتوا» در نظر گرفت.

 

۳آگهی ممنوع! قرار نیست از تلگرام صرفاً برای هدایت مخاطب به سایتمان استفاده کنیم.

وقتی روی کانال، فقط به انتشار لینک مطالب سایتم اکتفا می‌کنم، حس بدی به من دست می‌دهد، به گمانم باید حداقل هفتاد درصد از محتوای ما به‌طور کامل روی کانال منتشر شود و بیست تا سی درصد را به انتشار لینک‌ها اختصاص بدهیم. درباره انتشار آگهی این نسبت باید نود به ده باشد.

 

۴تمرینی برای ایجاز

این شاید مهم‌ترین نکته برای تولید محتوا در تلگرام باشد. باید تا جایی که می‌توانیم کوتاه و موجز بنویسیم.

ایجاز یعنی توجه و احترام به مخاطب.

مخاطب تلگرام حوصلۀ خواندن چیزهای بلند را ندارد!

درست است که تلگرام مثل توییتر محدودیت ۱۴۰ کاراکتری ندارد، ولی به نظرم باید برای خودمان چنین محدودیت‌هایی را برای کانالمان در نظر بگیریم.

 

۵از انتشار فایل صوتی نترسید.

مخاطب تلگرام پادکست گوش کردن را دوست دارد، ولی اگر سرماخورده‌اید یا تازه از خواب بیدار شده‌اید و صدایتان گرفته از ضبط فایل صوتی خودداری کنید!

انتشار پادکست آن‌قدر مفید و ارزش‌آفرین است که می‌ارزد به خاطر آن به کلاس فن بیان بروید و یک میکروفن درست‌ودرمان برای خودتان بخرید.

۶از عکس‌های درجه‌یک و باکیفیت استفاده کنید.

سعی کنید کانال شما هویت و سبک بصری خودش را داشته باشد.

سایت‌های مانند pixabay.com عکس‌هایی باکیفیتی را با کپی‌رایت آزاد منتشر می‌کنند و منبع خوبی برای تولیدکننده‌‌های محتوا در تلگرام هستند.

 

۷هدف شما از راه‌اندازی کانال تلگرام چیست؟

اهدافی مثل کسب درآمد، شبکه‌سازی، آموزش، توسعۀ برند، تبلیغات و… می‌توانند اهداف اصلی شما برای ساختن کانال در تلگرام باشند.

ولی اگر می‌خواهید دوام بیاورید و مؤثر باشید اولین هدفتان، قبل از همۀ هدف‌هایی که در بالا ذکر شد، ارزش‌آفرینی و کمک کردن به دیگران باشد. سعی کنید تا جایی که می‌توانید برای اعضای کانالتان مفید باشید.

از دستاوردهای چنین دیدگاهی شگفت‌زده خواهید شد.

 

۸اهمیت بازی‌سازی

آشنایی با فنون گیمیفیکیشن باعث می‌شود تا اعضای کانال را با خودتان همراه کنید و در میان انبوه کانال‌های تلگرامی متمایز شوید.

نوشتن پست‌های دنباله‌دار و جذاب، یکی از راه‌های همراه کردن مخاطبان با کانال است.

 

۹تقویم محتوا داشته باشید.

بنا نیست چون ساختن کانال در تلگرام رایگان است و برای همه در دسترس، آن را دست‌کم بگیریم. باید برای کانالمان برنامه و تقویم محتوا و به‌روزرسانی داشته باشد.

اگر می‌خواهید به‌عنوان کانالی مرجع و معتبر شناخته شوید سعی کنید یک تقویم محتوا داشته باشید و حتی برای ساعات انتشار محتوا نیز برنامه‌ریزی کنید. بهتر است حداقل در دو سه نوبت مختلف شبانه‌روز کانال را تازه کنیم.

ضمناً انتشار مجدد پست‌های قبلی وبلاگ کار مفیدی است، بالاخره همیشه بعضی از پست‌های خوب کانال از دید برخی از اعضا پنهان می‌مانند.

 

۱۰تلگرام، خانه‌ای روی آب!

به‌هرحال داشتن کانال در تلگرام مثل ساختن خانه‌ای روی آب است.

تولید و انتشار محتوا در شبکه‌های اجتماعی کار در بستری است که دیگران برای ما ساخته‌اند و ممکن است با یک کلیک یا یک اتفاق عجیب‌وغریب و پیش‌بینی‌نشده، در یک‌چشم ‌بر هم زدن هزاران نفر از اعضای کانالتان را از دست بدهیم.

پس بهتر است در کنار کانال، سایت اختصاصی خودمان را داشته باشیم. اعضای کانال در صورت تمایل می‌توانند در خبرنامه سایت ما عضو شوند.

 

۱۱ارائه محتوای مناسب در کانال

محتوا بخش اصلی و مهمی است که می تواند به آسانی در نگهداری و حتی افزایش فالوئر به شما کمک شایانی کند، متاسفانه باید بگوییم ذائقه کنونی فارسی زبان ها در شبکه های اجتماعی وضعیت مناسبی ندارد، هر چقدر شما محتوایی سطحی تر و یا شاید با مزه تر داشته باشید کاربران بیشتر خوششان می آید!

 

۱۲هر چیز جایی و هر نکته مکانی دارد!

سعی کنید کانال شما بر حسب موضوعی که به آن می پردازید پاسخگو باشد، تمامی مشتری ها یا مخاطبان بدانند که زمینه کاری و محتوایی شما چیست و برایشان قابل درک باشد، برای مثال اگر کانالی برای معرفی محصولات مربوط به مصالح ساختمانی دارید دلیلی ندارد که برای جذب مخاطب و فالوئر بیشتر از ارسال جک هم دریغ نکنید! سعی کنید مطالب در زمینه مرتبط با موضوع مورد نظر شما باشد.

بهترین روش افزایش ممبر کانال تلگرام

۱۳انگیزه ایجاد کنید

راه های ایجاد انگیزه بستگی شدید به بیزینس و اهداف شما دارد، اگر فروشنده هستید، ارائه تخفیف یا اشانتوین، اگر خدمتی را ارائه می دهید، ارائه محدودیت زمانی برای دریافت تخفیف و … اما راه های ساده تری هم هست، ارسال مطالبی با انرژی مثبت به صورت روزانه، مثلا هر روز را با یک جمله پر انرژی و مثبت آغاز کنید، یا ابتدای هر هفته با ارسال یک پیام مثبت برای مخاطبانتان آرزوی هفته ای خوب داشته باشید! سعی کنید خود را مقید کنید و مثلا جملات هر هفته را راس ساعتی خاص و در روزی خاص ارسال کنید.

 

۱۴استفاده از هشتگ ها

هشتگ ها عناصر خوبی هستند که می توانند در دسترسی آسانتر به مطالب توسط کاربران و مخاطبان موثر باشند.

 

۱۵امضای مطالب

سعی کنید حتما در انتهای هر پیام آدرس تلگرام را ذکر کنید ، این نکته هم یک شمایل خاص به ارسال های شما می دهد و هم می تواند در صورت فوروارد مطالب شما توسط مخاطبان کاربران جدید را به کانال شما راهنمایی کند!

 

۱۶از ارسال زیاد بپرهیزید!

ادمین های کانال ها خیلی اوقات پر انرژی هستند و محتوا های مناسب و خوبی را طی یک بازه کوتاه ارسال می کنند، توجه کنید کاربران مثل شما مدام و در لحظه کانال شما را چک نمی کنند، وقتی هم در اعلان ها می بینند که پیام جدیدی در کانال شما دارند، شاید در شرایط مساعد دو مورد انتهایی را مطالعه کنند. پس سعی کنید ارسال ها را در طول روز کم کرده و تنها بر ارائه محتوای مناسب بپردازید!

 

۱۷از DESCRIPTION یا توضیحات غافل نشوید

این قسمت تنها جایی است که می توانید آدرس وبسایت، شماره تماس و … را به صورت همیشگی در دسترس کاربران قرار دهید، سعی کنید ساده ترین راه های ارتباطی و توضیحاتی که به شرایط بیزینس شما ارتباط دارد را خیلی مختصر بنویسید، درج شماره تماس، ارتباط تلگرامی و وبسایت فراموش نشود!

 

۱۸اضافه کردن اولین افراد!

در ابتدای مسیر و ایجاد کانال شما می توانید تا ۲۰۰ نفر را خودتان به لیست مخاطبان اضافه کنید، توجه کنید تنها افرادی را که حدس می زنید محتوای شما به آنها ربطی دارد را اضافه کنید، آن هم فقط یک بار! مطمئن باشید با اضافه کردن دو یا چند بار افراد نمی توانید آن ها را وادار به ماندن در کانال و یا Leave ندادن کنید!

سعی کنید با محتوای به جا و مناسب افراد را جذب و پیگیر مطالب کنید!

 

۱۹فالوئر کیلویی نخرید!

خریدن فالوئر های کیلویی خیلی مرسوم است اما توجه کنید که تنها پولتان را دور ریخته اید، اعداد نمایش داده شده در بالایی صفحه تنها نظر ادمین ها را جلب می کند، ادمین ها هم افرادی نیستند که برای شما مخاظب بیشتری جذب کنند، توجه کنید که جلب مخاطب اصلی باید از طریق کاربران و معرفی و فورارد مطالب صورت بگیرد! باز هم باید تاکید کنم که سعی کنید مطالب با محتوای مناسب و به جا نظر افراد را جلب کنید!

 

۲۰لطفا زیاد ویدئو ارسال نکنید

تمامی افرادی که از تلگرام استفاده می کنند با موبایل به چک کردن کانال ها می پردازند و از اینترنت همراه استفاده می کنند، ارائه محتوای با حجم سنگین اکثر مواقع بی فایده است و ارسال های متنی شما بازخورد خیلی بیشتری دارد!

 

۲۱مطالب دیگر کانال ها را کپی نکنید

ارسال مطالب کانال های دیگر مخاطبان شما را به مرور مطالب آن کانال ها سوق می دهد و کانال شما را یک کپی کار با مطالب تکراری نمایش می دهد. سعی کنید این مورد را به حداقل برسانید و خودتان تا حد امکان تولید کننده محتوا باشید!

 

۲۲محتوای کانال را بر پایه علایق کاربر قرار دهید!

مهم‌ترین اصل داشتن یک کانال موفق این است که محتوا با علایق کاربران جور باشد. می‌توانید در ابتدا مطالب جذب کننده‌ای را در کانال‌ قرار دهید که شاید آن چنان با موضوع کانال جور در نمی‌آیند. بعد از این که ممبر‌ کافی در این مرحله به‌دست آوردید، می‌توانید بیشتر بر روی مطالب تخصصی‌تر و مرتبط با موضوع کانال وقت بگذارید. شاید در ابتدا متوجه ریزش تعداد ممبرها شوید اما آن را نادیده بگیرید و همین طور به کارتان ادامه دهید.

 

۲۳تب تبلیغاتی را صحیح انجام دهید!

تب کردن در واقع یک سیستم تبلیغاتی است که توسط دو کانال صورت می‌گیرد. این عمل این گونه است که هر دو کانال در یک زمان به طور هماهنگ یک پست تبلیغاتی از هم را می‌گذارند. تب کردن با این روش نه تنها سود آن‌چنان زیادی برای کانال ندارد، بلکه گاهی اوقات باعث ریزش ممبر‌ها هم می‌شود؛ دلیل این موضوع این است که کاربر از کانال مبدا که تبلیغ کانال شما را گذاشته، به صفحه شما منتقل می‌شود و در همین هنگام اولین پستی که مشاهده می‌کند، تبلیغ همان کانال مبدا است. دیدن تبلیغات در تجربه اول باعث می‌شود تا کاربر ترجیح دهد عضو کانال شما نشود. اما موثرترین روش تب کردن چیست؟

موثرترین روش برای تب تبلیغاتی به صورت روزانه است. به این شکل که تبلیغات هم‌زمان در کانال شما و کانال هدف قرار نگیرد. به‌عنوان مثال می‌توانید با کانال مورد نظر هماهنگ کنید تا قرار گیری تبلیغ یک روز برای کانال شما و روز بعد برای کانال دیگر باشد. در این صورت کاربر با دیدن هر دو کانال با تبلیغاتی که شاید برایش آزاردهنده باشد، مواجه نمی‌شود.

 

۲۴از اپلیکیشن‌های مدیریت محتوا استفاده کنید!

مطمئن باشید مدیریت یک کانال در تلگرام آسان‌تر از مدیریت یک اداره و دفتر نیست. فاصله زمانی پست‌های‌تان بهتر است دقیق و به یک اندازه باشد. برای این که به این مورد راحت‌تر رسیدگی کنید، بهتر است از اپلیکیشن‌های مختلفی که برای زمان‌بندی پست‌های کانال‌ها استفاده می‌شوند، بهره ببرید. علاوه بر این‌ها سعی کنید مطالب را پشت سر هم و یا مثلا با فاصله‌های زمانی کم ارسال نکنید. این که پست‌های ارسالی شما پشت سر هم باشد باعث می‌شود تا همیشه جلوی چشم کاربر باشید و مدام اعلانات مربوط به کانال شما در گوشی آن شخص نمایان باشد. این عوامل ریسک از دست دادن ممبر کانال را در شما افزایش می‌دهد. برای مدیریت بهتر این عوامل بهتر است از اپلیکیشن‌‌های مختلف در این زمینه استفاده کنید.

 

۲۵کلاس کاری‌تان را بالا ببرید!

سعی کنید خودتان به مطالب خودتان اعتبار ببخشید. تصاویر اختصاصی برای هر مطلب تهیه کنید، آی‌دی کانال را در مطالب قرار دهید و یا حتی لوگوی اختصاصی خودتان را تهیه کنید. مطمئن باشید کاربر با دیدن این موارد برای وقتی که شما گذاشته‌اید ارزش قائل می‌شود و در کانال‌تان ماندگار خواهد شد.

 

۲۶با شیوه‌های مختلف تبلیغ کنید!

تبلیغات را جدی بگیرید و به همان تب‌های تبلیغاتی اکتفا نکنید. مطمئنا برای دیده شدن نیاز به خرج کردن دارید. کانال‌های محبوب را بر اساس تعداد دیده شدن پست‌ها بیابید و به دنبال قرار دادن تبلیغ در آن‌ کانال‌ها باشید. این را هم بدانید که در آینده شما علاوه بر این مقدار پولی که صرف تبلیغ کرده‌اید، سود هم دریافت خواهید کرد. پس تبلیغاتشبکه اجتماعی را دست کم نگیرید. یک نکته مهم دیگر این که زیاد به دنبال ممبرهای فیک نباشید؛ شاید تعداد کمی از آن‌ها برای‌تان مفید باشد اما با گذشت زمان و افزایش‌شان، کاربران با دیدن تعداد دیده شدن هر پست متوجه این عمل‌تان می‌شوند و همین موضوع اعتبار کانال را پایین می‌آورد.

مورد آخر این که فوروارد کردن مطالبی که فکر می‌کنید با سایر پست‌ها تفاوت دارد را حتما امتحان کنید.

 

۲۷تعامل خود را با کاربران بیشتر کنید!

شما می‌توانید با گذاشتن نظرسنجی‌ها و یا پرسیدن سوالات مختلف، کاربران‌ کانال‌تان را به چالش بکشید. در این صورت کاربر خودش را جزیی از کانال خواهد دانست و فکر خارج شدن از کانال را نخواهد کرد.

نظر شما در رابطه با این راهکارها چیست؟ اگر روش دیگری برای موفقیت بیشتر در کانال‌های تلگرام سراغ دارید، آن را در بخش دیدگاه‌ها بیان کنید.

 

نکته نهایی و آخر

تلاش کنید، تلاش کنید، تلاش کنید و به صورت مداوم حتی با تعداد کمی فالوئر پیگیر باشد! مطمئن باشید تداوم کار و ارائه محتوای با مضمون مناسب و ارزشمند هم برای جذب مخاطب نیاز به وقت گذاشتن دارد.

چگونه اعضای کانال تلگرام را زیاد کنیم؟

آسان و خاص کانال خود را مدیریت کنید

عکس بالا یا پایین

شما قادر خواهید بود انتخاب کنید در ارسال عکس خود متن بالا باشد و عکس پایین و یا متن پایین باشد و عکس بالا !

ساخت متون خاص

شما میتوانید با استفاده از ان سامانه متن های آبی ، ایتالیک ، بلد و هایپر لینک ساخته و در کانال خود ارسال کنید

دکمه های شیشه ای

بینهایت سطر و ستون دکمه های شیشه ای بسازید و با لینک های دلخواه در کانال خود منتشر کنید ! امکان قرار دادن تعداد دلخواه کلید در هر سطر و تعداد دلخواه سطر !

ارسال پست های زمان دار

با استفاده از این سیستم میتوانید پست ها ، متن ها ، عکس ها ، کپشن ها و دکمه های شیشه ای خود را از روی تقویم تنظیم کنید ! این پست ها در پنل قابل مشاهده میباشند و میتوانید در پنل پست ها را حذف نمایید ! میتوانید بینهایت پست را برای ارسال تنظیم کنید و شما بدون انجام کاری شاهد ارسال پست ها در کانال خود باشید !

لایک و آنلایک برای هر پست

میتوانید برای هر پست خود دکمه ی لایک و آنلایک بگذارید ! کاربران شما میتوانید هر پست شما را لایک کنند و یا آنلایک ! شما قادر خواهید بود تا تمام لایک ها و آنلایک ها را در پنل به طور کامل مشاهده کنید!

دکمه ی اشتراک گذاری

شما میتوانید برای پست های خود دکمه ی اشتراک گذاری قرار دهید ! کاربران با استفاده از این دکمه قادر خواهند بود پست شما را با دکمه های شیشه ای و دکمه لایک و آنلایک و … در گروه ها ، کانال ها و حتی شخصی دوستان خود به اشتراک بگذارند !

نتیجه تصویری برای کانال تلگرام

نحوه مدیریت کانال

اولین چیزی که در بحث مدیریت کانال تلگرامی با آن برخورد خواهیم داشت این است که چطور در کانال تلگرام خود محتوا تولید نماییم. بحث تولید محتوای مناسب در کانال، مهمترین بخش مدیریت کانال می باشد. چراکه تقریبا تمامی مخاطبین یک کانال به خاطر محتوای آن، عضو کانال شده اند و اگر محتوای کانال چندان جذاب نباشد، مطمئنا دیر یا زود کانال شما را ترک خواهند کرد. تولید محتوا در کانال دقیقا شبیه به پست مطلب در یک چت خصوصی یا یک گروه می باشد. برای ارسال محتوا در کانال کافی است کانال خود را باز کرده و در کادر مربوطه در پایین صفحه، شروع به نوشتن متن دلخواه و یا آپلود تصاویر و ویدئوهای دلخواه خود نمایید. تنها یک گزینه است که در هنگام پست مطلب در کانال اضافه شده است و در همان کادر پایین شبیه به یک زنگ می باشد. درصورت لمس این گزینه و غیرفعال کردن آن، پست شما برای اعضای کانال به صورت mute شده و بی صدا ارسال خواهد شد.

اما جدای از بحث چگونگی ارسال محتوا در کانال ، اگر روی پروفایل کانال خود کلیک کنید، علاوه بر گزینه های معمول در پروفایل تلگرام، یک گزینه دیگر به نام Manage Channel نیز وجود دارد که با یک آیکون شبیه به چرخ دنده در سمت راست بالای صفحه نشان داده شده است. در بخش بعدی به توضیح این موارد خواهیم پرداخت.

مدیریت کانال تلگرام

نحوه ورود به بخش مدیریت کانال

مدیریت اطلاعات عمومی کانال

در بخش مدیریت کانال ، اولین گزینه ای که با ان برخورد می کنیم گزینه Channel info یا اطلاعات کانال می باشد. در این بخش می توانیم نام کانال خود را تغییر داده و یا حالت آن را از عمومی به خصوصی تغییر دهیم. همچنین در این بخش می توانید لینک کانال خود را به دلخواه تغییر دهید. یکی از گزینه های دیگر این بخش توانایی فعال کردن نام ادمین ها برای پست ها می باشد. با روشن کردن گزینه Sign Messages میتوان به نوعی پیام های ارسالی در کانال را امضا دار نمود تا بدین ترتیب هر ادمینی که در کانال اقدام به انتشار مطلب می نماید، اسم او نیز منتشر گردد. گزینه آخر در این صفحه که به صورت قرمز رنگ مشخص شده است، گزینه Delete Channel می باشد که همانطور که از نامش پیداست، با انتخاب این گزینه کانال شما برای همیشه پاک خواهد شد.

مدیریت کانال تلگرام

مدیریت اطلاعات عمومی کانال

مشاهده آخرین فعالیت های انجام شده در مدیریت کانال

یکی دیگر از گزینه های صفحه مدیریت کانال ، گزینه Recent Actions یا فعالیت های اخیر می باشد که قادر است شما را از آخرین اقداماتی که در کانالتان انجام شده است، آگاه سازد. با انتخاب این گزینه شما می توانید اخرین فعالیت هایی که در کانال شما اتفاق افتاده است را بر حسب زمان مشاهده نمایید. هنگامی که روی این گزینه کلیک می کنید، صفحه کانال شما نمایش داده می شود که در پایین صفحه یک گزینه به نام Setting موجود می باشد. اگر روی این گزینه کلیک کنید، مجموعه ای از فیلترها را مشاهده می کنید که با انتخاب هرکدام می توانید دقیقا فعالیت هایی که مرتبط با موضوع انتخابی است را مشاهده نمایید. این منو شامل گزینه های زیر می باشد:

All Actions : نمایش تمامی فعالیت های ۴۸ ساعت گذشته

New Admins : نمایش آخرین کسانی که مدیر شده اند

New Members : نمایش تمامی کسانی که در ۴۸ ساعت اخیر عضو کانال شده اند

Channel info : نمایش تغییرات اطلاعات کانال در ۴۸ ساعت اخیر

Delete Messages : نمایش تمامی پیام هایی که از کانال پاک شده است

Edited Messages : نمایش تمامی پیام هایی که در کانال ویرایش شده است

Leaving Members : نمایش کسانی که در ۴۸ ساعت اخیر از کانال لفت داده اند

All Admins : نمایش فعالیت های مربوط به تمامی ادمین ها با انتخاب هر کدام از ادمین های کانال

مدیریت ادمین های کانال

اما آخرین بخش مدیریت کانال در تلگرام مربوط به بحث مدیریت ادمین ها و تعیین دسترسی های آنان می باشد. این عمل با استفاده از گزینه Administrators امکان پذیر بوده و با انتخاب آن به صفحه ای هدایت می شوید که تمامی ادمین های کانال خود را می توانید مشاهده نمایید. اگر تاکنون مدیر دیگری برای کانال خود انتخاب نکرده اید می توانید از طریق گزینه Add administrator در بالای همین صفحه، اقدام به اضافه کردن مدیر کانال دلخواه نمایید. به یاد داشته باشید که برای انتخاب مدیر کانال و دادن دسترسی مدیریت کانال به وی، قبل از هر چیز باید فرد انتخابی برای مدیریت، عضوی از ممبرهای کانال شما باشد. پس از انجام این عمل، می توانید از طریق گزینه Add Administrator فرد مورد نظر را به عنوان مدیر کانال انتخاب نمایید.

به محض انتخاب یکی از اعضای کانال به عنوان مدیر کانال ، صفحه ای برای شما به نمایش در خواهد آمد که در آن تعدادی گزینه دسترسی مدیریتی مشاهده خواهید نمود. با انتخاب هر کدام از این سطح دسترسی ها، اجازه انجام یک نوع از فعالیت های مدیریت کانال، به فرد انتخاب شده داده می شود. این گزینه ها عبارتند از :

Change Channel Info : توانایی تغییر اطلاعات کانال

Post Messages : توانایی ارسال پیام و پست مطلب در کانال

Edit Messages of Others : توانایی ویرایش پست ها و پیام های سایر مدیران

Delete Messages of Others : توانایی پاک کردن پیام ها و پست های دیگران

Add Users : توانایی اضافه کردن عضو جدید به کانال

Add New Admins : توانایی اضافه کردن مدیر جدید به کانال

پس از انتخاب سطح دسترسی مورد نظر برای مدیریت کانال به مدیران جدید، می توانید با لمس گزینه شبیه به تیک در بالای صفحه، فعالیت های خود را ذخیره کرده و به صفحه اول بازگردید. حال شما توانسته اید بدون نیاز به برنامه یا نرم افزار و ربات خاصی اقدامات اولیه در خصوص مدیریت کانال و اعضای کانال خود را انجام دهید که امری بسیار ساده و بدور از پیچیدگی می باشد. مدیریت صحیح کانال باعث جذب مخاطب و افزایش ممبر های کانال تلگرامی شما خواهد شد .

 

منابع:ای تی رسان.مشرق.جام جم.شاهین کلانتری.مدیرتل

پشتیبانی : 05132727070

    لطفا برای مشاوره رایگان در خصوص ارائه خدمات؛ فرم زیر را پر کنید:

    درباره زهرا طهماسبی

    سلام.زهرا طهماسبی هستم. علاقه مند و فعال در شبکه های اجتماعی و عاشق روانشناسی. مدتیه در زمینه تولید محتوا مشغول فعالیت هستم.امیدوارم مطالب و اموزش های سایت براتون مفید واقع بشه و شما هم طعم شیرین کسب درامد از شبکه های اجتماعی رو بچشید. تنها راه انجام دادن کار های عظیم دوست داشتن کاریه که انجام میدین.اگه تا الان پیداش نکردین همچنان به جست و جو ادامه بدین.

    اینو دیدی ؟

    راهنمای ضروری تبلیغات مؤثر در شبکه‌های اجتماعی

    راهنمای 7 گام ضروری برای تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

    تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی یکی از ابزارهای قدرتمند و مؤثر برای بازاریابی آنلاین است که به برندها این امکان را می‌دهد که به سرعت به مخاطبان هدف خود دست یابند. با توجه به گسترش استفاده از این شبکه‌ها و افزایش زمان آنلاین کاربران، تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی به یک نیاز اساسی برای هر کسب‌وکاری تبدیل شده است. در این مقاله، به بررسی روش‌ها، استراتژی‌ها و نکات ضروری برای موفقیت در تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی خواهیم پرداخت.

    21 دیدگاه ها

    1. @DANSTANYjalb کانال دانستنی ها اگه میخوای اطلاعات عمومیت بالا بره و پست های جالب و شگفت انگیز ببینی جوین شو

    2. میشه بگید سامانه ای که عکس پایین باشه و متن بالا چی یود؟
      چیز جالبی است برای تبلیغات در شبکه های اجتماعی

      • میتونید از رباتهای مربوط به این کار استفاده کنید که متن طولانی و عکس رو میتونید با استفاده از این رباتها به راحتی قرار بدین،خوشحالیم که دوستان عزیز مثل شما داریم که مطالبمون رو در زمینه تبلیغات در شبکه های اجتماعی مطالعه میکنید و ما رو با خوندن اونها و ارسال نظراتتون حمایت میکنید

    3. مورد شماره دو یعنی کپی پیست مطالب بدترین کار ممکن واسه پیش بردن یه کاناله. کانالی که مطالبش از خودش باشه و بتونه شور و اشتیاق تولید کنه صد در صد بیشترین امار جذب مخاطب رو هم خواهد داشت

      • به به نظر قشنگی ارسال کردین ،اره استاد گلمون مهندس درویش زاده عزیز هم همیشه تاکید دارند که از مطالب دیگران کپی نکنید سعی کنید با تولید محتوای خوب و جذاب برای کانالتون دیگران رو مجذوب کنید ،

    4. کار برای کانال حرفه ای حیلی کار سخت و پیچیده است

      • دوست خوبمون میتونید با فراگیری روشهای مربوطه در زمینه کانال داری در کمپ های آموزشی مهندس درویش زاده عزیز این کار رو براحتی و خوبی انجام بدین

    5. تولید محتوای با کیفیت کار بسیار وقت گیر و پر دردسری است اما برای حفظ مخاطب الزامی است

    6. سلام
      مطلب مفیدی بود و داشتن کانال حرفه ای به نکته اهمیت تبلیغات در شبکه های اجتماعی به خوبی اشاره میکنه

    7. با توجه به اهمیت تبلیغات در شبکه های اجتماعی داشتن یک کانال تلگرام حرفه ای میتونه کمک بزرگی به امر بازاریابی بکنه و باعث افزایش سوداوری شود.

    8. با توجه به اهمیت تبلیغات در شبکه های اجتماعی داشتن یک کانال حرفه ای تلگرام خیلی میتونه به امر بازاریابی کمک کنه.

    9. موارد ذکر شده برای داشتن یک کانال خوب در شبکه اجتماعی تلگرام بسیار بسیار عالی بودند. ممنون از شما

    10. توضیحات بخش مدیریت اطلاعات عمومی کانال خیلی مفید و جامع بود و من هم از اون در کانالم استفاده میکنم

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانستو برای دریافت تخفیف ویژه امتحان کن! (ویژه نمایندگی)