کسب درآمد از بازی های موبایل و نکاتی خواندنی برای این که هدفمند بازی بسازید

کسب درآمد از بازی های موبایل موضع بسیار بسیار جذابی است که در این مطلب جامع بطور مفصل به آن پرداخته ایم. پس حتی یک خط را از دست ندهید!

جهان رو به مرگ می تازد؛ اما هیچ چیز جلودار استمرار پیشرفت و توسعه اپلیکیشن ها و خصوصا بازی های موبایلی نیست.

حتی این صنعت پر جنب و جوش از پایان جهان الهام گرفته و دورنمای بدیعی از پایان جهان را در برخی از بازی های پرطرفدار سال ۲۰۱۶ نظیر The End of the World به تصویر کشیده است.

از رکود زمین تا حمله موجودات عجیب و غریبی که این سیاره را برای نقش اول بازی که شما هستید نا امن می کنند. اما نباید خیلی ساده اندیش بود؛ چرا که علی رغم برخی از بازی ها نظیر بازی های ایندیهمه چیز در این صنعت به نقطه ای به نام پول و کسب درآمد ختم می شود!

پلتفرم بازی مبتنی بر ربات تلگرام عرضه شد

شاید همین هدف کسب درآمد از بازی های موبایل است که موجبات برتری برخی از بازی سازان را نسبت به سایرین فراهم کرده است.

هیچ کس نمی تواند میل و رغبت درونی خود را برای رسیدن به شهرت و زندگی کردن مثل انسان های ثروتمند و رویکردهای آن ها را انکار کند و قبول کنید کسب درآمد بخشی از اهداف مشغولیت انسان ها به کسب وکار می باشد.

در بازی سازی میل به این کسب درآمد از بازی های موبایل بیشتر بوده و درآمد این صنعت تا پایان سال ۲۰۱۷ حدود ۴۰٫۶ میلیارد دلار پیش بینی می شود!!!

اما کسب درآمد از بازی های موبایلی چندان هم ساده نبوده و ترغیب بازیکنان به صرف هزینه با توجه به افزایش نیم درصدی پرداخت درون برنامه ای در سال ۲۰۱۶ نسبت به سال ۲۰۱۵ به خودی خود سرمایه های غیرپیش بینی شده می طلبد.

پس چه عواملی در کسب درآمد از بازی های موبایل نقش دارند؟ چگونه می توان این کسب درآمد را به یک تبادل مالی تجدید شونده میان بازی ساز و بازیکن تبدیل کرد؟

Image result for ‫کسب درآمد از بازی های موبایل‬‎

نکاتی برای کسب درآمد از بازی های موبایل

Monetization Tips for Mobile Games

از همان اول خود را درگیر باید و شاید های روند کسب درآمد نکنید؛ توصیه می کنیم پیش از هر چیز دیگری نگاهی به تجربه بزرگان و بالا و پایین مسیر موفقیت بیندازید.

گوش به داستان موفقیت بازی Trivia Crack بسپارید و با سیرصعودی بازی های کوچک کمپانی ketchapp را زیر نظر بگیرید. اگر ظرفیت ادامه این مسیر با تمام سختی هایش را در خود می بینید آن گاه به فکر کسب درآمد از بازی های موبایل باشید.

در ادامه ۱۰ راه ساده برای تبدیل بازیکن به خریدار را می خوانید:

منصفانه اقلام مجازی را قیمت گذاری کنید

یکی از راه های کسب درآمد در اپلیکیشن ها فروش قابلیت های بیشتر (گزینه های کمکی) برای استفاده بهتر از اپلیکیشن یا موفق شدن در بازی است.

بخشی از کسب درآمد کمپانی لاین هم از این راه تامین می شود. اگر به عنوان یک بازی ساز قیمت های متداول و معمولی برای اقلام مختلف در نظر بگیرید احتمالا به صورت ماهانه ۲ درصد از بازیکنان به مشتری اجناس مجازیتان تبدیل خواهند شد.

به یاد داشته باشید که هر چه قدر وسعت فروشگاه مجازی شما در بازی بیشتر شود هزینه هایی که به بازیکن تحمیل می شود افزایش می یابند؛ لذا باید منصفانه قیمت گذاری کرد تا بازیکن علاوه بر این که یک بار از فروشگاه خرید می کند به مشتری همیشگی شما تبدیل شود.

اما همین رویکرد قیمت گذاری منصفانه در کسب درآمد از بازی های موبایل باعث شده است که بر خلاف سایر صنایع شیوه قیمت گذاری در سال ۲۰۱۶ کمتر و کمتر شود. تصویر زیر مربوط به نمونه ای از بازی های تولید شده در سال ۲۰۱۶ می باشد:

بنابراین هر چه قدر قیمت بسته های غیررایگان در طول بازی کمتر باشد کسب درآمد تضمینی تر خواهد بود. توصیه می شود بالاترین رقمی که برای هر آیتم در نظر می گیرید بالاتر از ده دلار نباشد (این رقم احتمالا برای بازی های ایرانی بسیار کمتر است).

اگر کاربران تازه وارد با ارقام بیشتری رو به رو شوند بلافاصله برای حذف اپلیکیشن از موبایل خود اقدام خواهند کرد.

بازی با امنیت ملی تحت پوشش شبکه های اجتماعی

نگران نباشید؛ قیمت پایین همیشگی نیست! برای شروع بازی لازم است کف قیمت را به بازیکن عرضه کنید؛ اما بعد از این که بازیکنان واقعی را که هدف دار بازی می کنند شناختید می توانید ردیف های گران تری از آیتم ها را به آن ها پیشنهاد دهید.

Related image

اولین خرید کاربر آخرین فروش شما نیست!

فروش محصولات از طریق پرداخت درون برنامه ای مزایای زیادی دارد. مهم تر از همه این است که کاربر به مشتری تجدیدشونده تبدیل می شود که خرید خود را تکرار می کند.

مطابق با آنالیز های انجام شده ۱۳ درصد کاربرانی که برای اولین بار از فروشگاه مجازی شما خرید می کنند خرید خود را مجددا تکرار خواهند کرد.

از این رو قیمت گذاری حداقلی بهترین راه برای ترغیب بازیکنان و کسب درآمد از بازی های موبایل خواهد بود.

سخاوتمندانه کاربر را تشویق کنید

شما با صرف ۱ دلار ۱۰۰+۵۰ سکه دریافت کرده اید! این ۵۰ سکه اضافی به خوبی داستان سخاوت را در طراحی بازی روایت می کند!

سخاوتمندی در تمام امور پسندیده است؛ بازی سازی هم از این امور مستثنی نیست! از ارائه پروموشن و هدایای تشویقی در بازی یک هدف دنبال می شود:

این که بازیکن احساس کند از یک معامله سود بیشتری به جیب زده و با پرداخت اندک هزینه ای چیزهای بیشتری به دست آورده است.

اگر کاربر را به ارائه فرصت های استثنایی برای خرید بیشتر یا هدایا در کنار آیتم هایی که خریداری کند تشویق کنید تعاملی که میان شما و بازیکن ایجاد شده است حفظ می شود.

کاربر حتی با دیدن بازی های بهتر هوس پاک کردن اپلیکیشن به سرش نمی زند و به همین طرح های تشویقی شما دل خوش می شود. ارائه طرح های تشویقی نه تنها در تولید بازی بلکه برای توسعه انواع و اقسام اپلیکیشن های موفق توصیه می شود.

یک ترفند جالب

همیشه طرح های تشویقی در طول بازی لزوما حین خرید کاربر ارائه نمی شوند. اگر اهل بازی باشید و بازی های ویدیویی با امکان پرداخت درون برنامه ای را انجام داده باشید احتمالا برای شما هم پیش آمده باشد که در یک مرحله سخت متوقف شده اید و ناگهان آیتم های حیاتی برای ادامه بازی مثل پول، خون یا کمک های اولیه (در بازی های جنگی)، مواد غذایی و …به شما می رسد.

هیجان زده نشدید؟ چه احساسی داشتید؟

شما هم همین حس را به بازیکنان هدیه کنید و حسن نیت خود را به آن ها نشان دهید. نگذارید کاربر در لحظات حساس شکست بخورد و از ادامه بازی دلسرد شود!

ارزش پرداخت کاربر را بدانید

یک اپلیکیشن موفق برنامه ای است که مرتبا متحول می شود و با ارتقا اپلیکیشن قابلیت های متفاوی بدان افزوده می شود. در حال حاضر رقابت بازی های مطرح دنیا نیز بر سر همین قابلیت هایی است که کاربر را برای پرداخت ترغیب می کنند.

مطابق با آمار روزانه ۱۰۰۰ اپلیکیشن به اپ استور افزوده می شود؛ اما آیا تمام آن ها ارزش پرداخت کاربر را می دانند؟

کاهش نرخ حذف اپلیکیشن موبایل، حال بازی باشد یا انواع دیگر اپلیکیشن ها به تلاش شما برای حفظ کاربر با نسخه فریمیموم یا رایگان بازی بستگی دارد.

درصورتی که به روزرسانی مکرر برای بازی منتشر کنید می توانید تفاوت سلایق کاربران را بهتر بشناسید و بفهمید از بازی شما چه انتظاراتی می رود.

شناخت عادات کاربری بازیکنان توجه به ارزش کاربر است و شناخت ارزش کاربر مقدمه ای برای کسب درآمد از بازی های موبایل خواهد بود.

Candy Crush؛ پیشرو در شناخت ارزش های کاربری

اگر نگاهی به رشد و توسعه اپلیکشن های بازی در سال ۲۰۱۶ بیندازید برخی از بازی ها در پوشش خواسته های کاربر موفق تر بوده اند.

ساده تر بگوییم؛ توسعه دهندگان این بازی ها برنامه ای ساختند که ارزش خرج کردن دارد و کاربر برای پیشرفت در بازی همه رقم هزینه های را پرداخت می کند. Candy Crush یکی از همان بازی های موفق است.

روند تکاملی بازی Candy Crush

Candy Crush با وجود ۲۶۸۰ سطح یا level هنوز هم در به روز رسانی های خود سطوح بیشتری را برای ادامه بازی معرفی می کند؛ انگار هیچ وقت قرار نیست این بازی به پایان برسد!

در اوایل انتشاراین بازی، روند جذب مخاطب بسیار آهسته و با وجود رقبایی چون کلش آف کلنز، بازی Candy Crush خیلی در کانون توجه نبود.

در عوض توسعه دهندگان این بازی منابع انسانی و مالی خود را برای توسعه مراحل مختلف این بازی اختصاص دادند و تاکنون هم نتایج خوبی از این رویکرد گرفته اند.

راه اندازی نخستین روبات بازی های تلگرامی

لحظات شاد را برای کاربر رقم بزنید

به یاد داشته باشید حتی در پیچیده ترین بازی های استراتژیک کاربر از بازی کردن هدفی جز تجربه هیجان، لحظات شاد و به دور از دغدغه های ذهنی همیشگی اش ندارد.

خودتان قضاوت کنید! قرار است آخر بازی چه چیزی نصیب کاربر شود؟ چه چیزی ارزش این همه وقت و هزینه های که وقف بازی شما می شود را دارد؟ شک نکنید لبخند رضایت بازیکن از همه چیز مهم تر است.

کاربر را با یک لبخند وامدار خود کنید!

ترفند های زیادی را تاکنون برای کاهش نرخ خروج کاربران خوانده اید؛ اما لحظات شادی درمان قطعی تمام نگرانی هایی است که بابت پاک کردن اپلیکیشن توسط کاربر دارید.

هر روز که از انتشار بازی بگذرد اما بازیکن با گیم پلی نتواند بخندد یا خوشحال شود کشش بازی هم از بین می رود. ساخت چنین لحظاتی برای کاربر بیش از این که به هنر طراح وابسته باشد به علم روانشناسی بستگی دارد.

درک تعامل با کاربر با ابزارهای آنلاین

ابزارهای آنلاین زیادی نظیر GameAnalytics وجود دارند که ساختار بازی ها را به جهت تعامل با کاربر بررسی می کنند. احتمالا برخی از کمپانی های بزرگ دنیا بارها و بارها از این ابزارها استفاده کرده باشند.

استودیو سوپرسل معروف (سازند بازی محبوب کلش آف کلنز) از طریق شناخت این تعامل و توجه به ارتباط حسی با کاربر ۲٫۲۹ میلیارد دلار سودآوری داشته است.

موفق ترین بازی های سال ۲۰۱۵

در لیست زیر موفق ترین بازی هایی که تا دسامبر ۲۰۱۵ منتشر شدند و توانستند با خلق لحظات شادی بخش به کسب درآمد از بازی های موبایل بپردازند را مشاهده می کنید:

  1. (یک میلیون و دویست هزارد دلار) Clash of Clans
  2. (نهصد و شصت و شش هزار دلار) Candy Crush Saga
  3.    (ششصد و بیست و پنج هزار دلار) Kim Kardashian: Hollywood
  4. (دویست و ونود و شش هزار دلار) Game of War – Fire Age
  5. (دویست و سی وسه هزار دلار) Slotomania
  6. (صد و نود و شش هزار دلار) Farm Heroes Saga

آن چه در تمام این شش بازی مشترک است تلاش برای انتقال پیام های شادی بخش می باشد.

این کمپانی ها لحظات شادی بخش برای بازیکن را از طریق ستایش توانایی هایشان در بازی کردن یا اعطای پاداش و بسته های تشویقی ایجاد می کردند.

Image result for ‫موفق ترین بازی های سال ۲۰۱۵‬‎

بازیکنان را هدفگذاری کنید

زمانی که می خواهید از طریق پرداخت درون برنامه ای به کسب درآمد از بازی های موبایلی بپردازید لازم است به مخاطبان خود توجه کنید.

هر کسی مخاطب شما نمی شود! چون اهداف و نیازهای شما با تمام بازیکنان اشتراک ندارد. هر کسی برای بازی کردن پول خرج نمی کند و حتی با دیدن بخش های پرداخت درون برنامه ای احساس می کند از سوی شما فریب خورده است.

در ارسال پیغام به بازیکنان هوشیار باشید

یکی از راه های مناسب برای کسب درآمد و جذب مخاطب ارسال پیام درون برنامه ای می باشد. پیام درون برنامه ای در بازی کاربرد بیشتری دارد و راهنمایی های لازم را به کاربر انتقال می دهد.

اما زمان ارسال و محتوا پیام ها کمتر از خود مخاطبان اهمیت ندارند. مثلا بهترین زمان برای فروش آیتم سرعتی در بازی رقابت های اتومبیل رانی زمانی است که به دلیل برخورد با موانع سرعت کاربر به شدت کاهش یافته و امید خود را برای پیروز شدن از دست داده است.

توسط شخصیت های داستان کاربر را وابسته کنید

در کنار موانعی که در انواع بازی های موبایلی وجود دارد معمولا یک شخصیت به عنوان راوی، راهنما، پیر باتجربه یا کسی که از شما حمایت می کند وجود دارد و تُن صدای او در مکالمات دو نفره پخش می شود.

کاربران معمولا به راهنمایی های این شخصیت توجه می کنند و بازی را در شرایط سخت به همراه او مدیریت می کنند. در حقیقت تُن صدای این شخصیت بازیکنان را به لحاظ عاطفی برای ادامه بازی وابسته می کند.

کسب درآمد از بازی های موبایل با استفاده از همین شخصیت ها ممکن می شوند. شخصیت Tiffee Toffee در بازی Candy Crush را به یاد آورید؛ استودیو های معروف مثل سوپرسل از همین شخصیت ها برای هدایت بازی آن طور که به نفعشان خواهد بود استفاده می کنند.

کسب درآمد از تلگرام با بازی در تلگرام

تحلیل روان شناختی

استفاده از این شخصیت ها به لحاظ روان شناختی نوع طلسم برای وادار کردن کاربر به پرداخت پول است. بازیکن احساس می کند یک راهنما در کنار او قرار دارد که وظیفه او مصلحت اندیشی در طول بازی است.

بنابراین قابلیت بیشتری برای پذیرش پیام در فرد ایجاد می شود و مطمئن است هر مرحله ای که با موفقیت پشت سر گذاشته می شود به دلیل خیرخواهی همین راهنما (شخصیت درآمدزا برای کمپانی سازنده) بوده است.

در کسب درآمد عجله نکنید

یکی از اشتباهات رایج که موجب شکست استارتاپ های اپلیکیشنی می شود عجله ای است که برای رسیدن به اهداف خود دارند.

فرض کنید بازیکن تازه برنامه را نصب کرده و تنها ۵ مرحله از بازی را طی کرده است. آیا گذراندن تنها ۵ مرحله فرصت مناسبی برای پیشنهاد خرید اقلام به او است؟ مسلما نه!

بازیکن هنوز با بازی آشنا نشده و حتی نمی داند قرار است به لحاظ زمانی روی این بازی سرمایه گذاری کند یا نه.

قیف آنالیزگر خود را طراحی کنید

برای این که زمان مناسب برای ارائه پیشنهاد پرداخت را بشناسید بهتر است از ابزارهای آنالیزگر استفاده کنید.

تمام داده هایی که به دست می آورید را به شکل یک قیف زیرهم قرار دهید. میزان نصب، عبور از مرحله آموزش، رسیدن به مرحله ۵ و…را می توانید در این قیف به عنوان فاکتور های تعیین کننده قرار دهید.

حال نوبت به تحلیل این قیف می رسد. باید ببینید کدام بخش از بدنه قیف سوراخ است و مواد به بیرون نشت می کنند.

بدین منظور بازیکن را برای عبور از این قیف رها کنید و ببینید در کدام مرحله جریان مورد انتظار به هم می ریزد. پس از آن از خود بپرسید:

  • آیا بازی بیش از حد دشوار بوده است که بازیکن از مرحله نصب پشیمان شده است؟
  • آیا موانع زیادی در بازی طراحی کرده ایم؟
  • آیا ساختار بازی درصد خطا کاربر را بیش از حد بالا برده است؟

قیف آنالیز بهترین ابزار برای بررسی عملکرد بازی از زمان نصب توسط بازیکن است. هر چه قدر یک بازی ساده تر و بی تکلف تر باشد، نظیر بازی ساده و حرفه ای Dots، تعامل بیشتری با کاربر به دنبال دارد.

همبستگی بازیکن و بازی را ارزیابی کنید

یکی دیگر از تکنیک های تست شده و مناسب برای کسب درآمد از بازی های موبایل ارزیابی همبستگی کاربر یا بازیکن با روایت داستان در طول بازی می باشد.

منظور از همبستگی ارتباط دو معیار مهم شما در بازی است. مثلا دو متغیر خرید و استفاده از شبکه های اجتماعی را با هم مقایسه می کنید.

از این مقایسه به خوبی درخواهید یافت که کاربر تمایل به خرید از شبکه های اجتماعی دارد و به زبان دیگر خرید و استفاده از این شبکه ها دو متغیر به هم وابسته هستند.

اگرچه استفاده از این تئوری نتایج ثابت و قطعا قابل اعتمادی ارائه نمی دهد اما می تواند شروع خوبی برای روند بهینه سازی و تست بازی باشد.

پیگیر بازیکن باشید

یکی از مهم ترین فاکتورهایی که برای کسب درآمد از بازی های موبایل لازم است بدان توجه داشته باشید شاخص کلیدی عملکرد یا KPI می باشد.

معمولا برای اندازه گیری این شاخص گروهی از بازیکنان مشابه را تحت بررسی قرار می گیرند.

مثلا تمام بازیکنانی که در روز دهم نوامبر ۲۰۱۵ بازی را دانلود کردند با هم بررسی می شوند؛ چون لازم است رفتار آن کاربران بعد از نصب یک نسخه مشترک و یکسان نسبت به هم بررسی شود.

اثر بخشی و سلامت بازی

شاخص کلیدی عملکرد بازی با نشان دادن میزان هماهنگی بازی با رفتار و عادات کاربران در مجموع اثربخشی و سلامت بازی شما را می سنجد.

اگر مطابق با آمار به دست آمده کاربران با گذشت چندین ماه از نصب بازی باز هم به پرداخت درون برنامه ای تمایل داشته باشند یعنی در مسیر ترغیب کاربران به خوبی عمل کرده اید.

نحوه مقایسه کاربران با هم

برای مقایسه کاربران از دو گروه دور از هم استفاده کنید. مثلا گروهی که در اوایل انتشار بازی در مارکت های مختلف بازی را دانلود کردند و گروهی که در ۹۰ روز اول، بازی را نصب نمودند.

از طریق بررسی آمار و ارقام خرید بازیکنان می توانید استراتژی های خود را برای کسب درآمد از بازی های موبایل تغییر دهید.

دست از ارزیابی و تکرار نکشید

هر بار که اصول و ترفند های بازاریابی اپلیکیشن بازی خود را تغییر می دهید باید نتایج ارزیابی را بررسی کنید تا بتوانید رویکرد جدیدی را اتخاذ نمایید.

به همین دلیل همواره باید یک کارشناس خبره به عنوان ناخدای کشتی خود استخدام کنید تا سکان هدایت کشتی را مطابق با همین تغییرات به دست گیرد. همه چیز به همین ارزیابی ها بستگی دارد.

همان طور که گفته شد روند کسب درآمد از بازی های موبایل ساده نیست. اپلیکیشن یا بازی موبایلی همچون نوزادی است که نیاز به مراقبت و رسیدگی دارد.

کسب درآمد از اپلیکیشن یا بازی موبایلی به مرور زمان و با رشد این نوزاد میسر می شود. ممکن است در ابتدای راه ایده تازه متولد شده آسیب پذیر باشد و هر ترفندی که به کار ببرید نتیجه عکس دهد؛ اما موفقیت با صبر فراوان حاصل می شود.

 

کلمات کلیدی: تبلیغات در شبکه های اجتماعی , تبلیغات شبکه های اجتماعی , کسب درآمد از شبکه های اجتماعی , نکاتی برای کسب درآمد از بازی موبایل , موفق ترین بازی های ۲۰۱۵social media marketing ,

 

منبع : هات اپ نیوز

پشتیبانی : 05132727070

    لطفا برای مشاوره رایگان در خصوص ارائه خدمات؛ فرم زیر را پر کنید:

    2 دیدگاه ها

    1. البته الان از هر چیزی میشه درامد کسب کرد پس چیزه عجیبی نیست
      معمولا این نوع سیستمها درامدهای کمتری اراعه میدهند

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانستو برای دریافت تخفیف ویژه امتحان کن! (ویژه نمایندگی)