جامعه مجازی تنها یک راه ارتباط جمعی نیست و بر روی احساسات انسانها نیز تاثیر میگذارد. تنها ورود به فیسبوک کافی است تا با موجی از پستهای مختلف روبرو شوید. تحقیقات جدید نشان میدهند که تاثیرات مثبت ورود به این شبکهها بیشتر از تاثیرات منفی بوده و آنها را پوشش میدهد.
ده علت گرایش به شبکه های اجتماعی
جدیدترین تحقیقات جامعهشناسی نشان از آن دارد که اثرات مثبت ورود به شبکههای اجتماعی بیشتر از اثرات منفی آن است. این تحقیق نشان میدهد که از سپتامبر سال ۲۰۱۴ میلادی محتوای منفی در شبکههای اجتماعی سریعتر نشر مییابد اما محتوای مثبت با این که در ابتدا با سرعت کمتری نشر پیدا میکند اما تعداد به اشتراکگذاری آنها بیشتر بوده و در انتها مخاطب بیشتری را به سمت خود جلب میکنند. امیلیو فررا، استاد دانشگاه ایندیانا در این باره میگوید:نتایج نشان میدهند که مردم در طولانی مدت محتوای مثبت را ترجیح داده و برمیگزینند. فررا و همکارانش از الگوریتمی استفاده میکنند که با توجه به شکلکهای مورد استفاده محتوای منفی را از مثبت متمایز میکند. سپس آنها سرعت و تعداد انتشار این محتوا را تحت نظر می گرفتند.
یافتههای آنها نشان میدهد که کاربران شبکههای اجتماعی شادی و محتوای مثبت را بسیار بیشتر از نکات منفی نشر می دهند.
از نتایج این تحقیق بنگاههای تبلیغاتی نیز برای تبلیغات هدفمند میتوانند بهره ببرند.
نظرتان را با linestore در میان بگذارید.
آیا شما نیز تاثیرات مثبت شبکههای اجتماعی را بیشتر از تاثیرات منفی آن میدانید؟
با linestore همراه باشید
کسب درامد از شبکه های اجتماعی دیگر یک وعده نیست بلکه برای هیلی از کاربران اثبات شده است.