برای مثال یک کارآفرین جوان ساکن تهران ادعا میکند تمام سودش را از طریق تلگرام بدست آورده. کسب و کار او پخت شیرینی خانگی است و تنها راهی که توانسته به مشتری های بلقوه برسد این نرم افزار شبکه اجتماعی است.
کسب درآمد در تلگرام
او میگوید : “من هر روز تقریبا ۲ عکس از کیک هایی که درست میکنم را همراه با قیمتشان در این شبکه اجتماعی منتشر میکنم، واکنشی که از طرف مردم میبینم فوق العاده است. افرادی که سفارش میدهند مشتریان من هستند و افرادی که سفارش نمیدهند باعث میشوند با تعریف هایشان در مورد کار من اشتیاق دیگران برای خرید دو چندان شود.”
کسب درآمد از شبکه های اجتماعی
بله یک شبکه اجتماعی چنین قدرتی در پولسازی دارد؛ یک مثال دیگر شرکت تولید کننده واکس موی Villain است. این شرکت توانست با گرفتن عکس های زیبا از مدل های موی مردانه که توسط این واکس مو و آرایشگری که این واکس مو را توصیه میکند در عکس بتواند سیل عظیمی از تقاضا را برای این محصول دریافت کند. شرکت Villain در همین لحظه ای که این مطلب را میخوانید بیش از ۱۵۰ هزار کاربر فعال در دنبال کننده هایش دارد که با اشتیاق عکس های جدید را برای دوستانشان بازنشر میکنند.
شبکه های اجتماعی دیگر مانند فیسبوک ،توییتر ،پینترست بابت ترویج تبلیغ کاربران از آنها مبلغی را به صورت ماهانه دریافت میکند (که البته برای ایرانیان این امکان مقدور نیست) اما اینستاگرام فعلا چنین کاری نمیکند و در مصاحبه اخیر کارآفرینان و موسسان این شرکت آنها مدعی هستند که تبلیغات را بیشتر از دیگر عکس ها بین کاربران ترویح میشود.
میبینید که خیلی راحت میتوان با شبکه های اجتماعی به کسب و کارمان رونق بدهیم
پس جرا زودتر اقدام نمیکنید ؟