در ماه جولای بود که اپلیکیشن اینستاگرام تصمیم گرفت تا امکان پاسخ به استوریها را برای کاربران این اپلیکیشن امکان پذیر کند. این امکان به منظور توسعه این بخش مهم اینستاگرام شکل گرفت که هم اکنون همه کاربران فعال این شبکه اجتماعی از آن بهره میبرند. اما سوال اینجاست که چگونه کسبوکارها میتوانند از این امکان اینستاگرام در جهت پشتیبانی بهتر کسبوکار خود بهره ببرند؟ در ادامه به پاسخ این سوال خواهیم پرداخت و متوجه خواهید شد که پاسخ به استوریها میتواند خیلی به کسبوکار شما کمک کند؛ پس لازم نیست که محدودیتی برای آن ایجاد کنید.
برای پاسخ دادن به استوری یک فرد یا کسبوکار، کافیست بر دکمه فراخوان قرار گرفته در پایین دست چپ هر استوری تپ کنید و پاسخ خود را ارسال کنید. در ادامه گیفی هم قرار دادهایم که شیوه پاسخ به استوریها را نشان داده است.
کسبوکارها به شیوههای متفاوتی میتوانند تعامل مخاطب خود را در استوریهای اینستاگرام بدست آورند و در جهت بهبود کسبوکار خود، از این امکان نسبتا جدید کمک بگیرند.
فوتومپ اینستاگرام چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟
۱) از چهرههای کسبوکار خود بهره ببرید
مخاطبان شما به شدت علاقه دارند تا ارتباط مستمر و بیشتری با افراد کسبوکار شما داشته باشند؛ استوریها موقعیت خوبی هستند که این فرصت را به مخاطب خود بدهید و یک برنامه پرسش و پاسخ هفتگی برای کسبوکارتان تدارک ببینید. بهتر است که هر هفته پرسش و پاسخ توسط یکی از اعضای تیم کسبوکارتان صورت بگیرد و حداقل دو روز ادامه داشته باشد و سوال مخاطبانتان از طریق استوریها دریافت و از بخش پیامها پاسخ داده شوند.
گاهی پرسشوپاسخها به صورت لایو هم صورت میگیرند و خیلی از کسبوکارها از این امکان بهره میبرند. بهره بردن یا نبردن از قابلیت لایو، کاملا به استراتژیهای کسبوکار شما باز میگردد.
استوریهای اینستاگرام تنها از عکس و ویدئوهایی که خود کاربران تهیه کردهاند ایجاد میشود، شما نمیتوانید تصویری را از اینترنت دانلود کرده و در استوری خود قرار دهید. اینستاگرام این قابلیت را با الهام گرفتن از ویژگیهای اسنپ چت و برای نشان دادن اتفاقاتی که در همان لحظه برای کاربران به وقوع پیوسته در اپلیکیشن خود قرار داده است. قابلیت جدید دیگری که به همین منظور در اینستاگرام قرار داده شده امکان پخش زنده ویدئو است.
ما برخی مواقع ممکن است ترجیح دهید که برخی از دنبال کنندگانتان (فالوورها) استوریهای شما را مشاهده نکنند. در ادامه دو راه متفاوت را به شما آموزش میدهیم که با استفاده از آنها میتوانید افراد را بدون بلاک کردن کامل، تنها از دیدن استوریهای خود محروم کنید.
روش اول: از استوری اینستاگرام
در صورتی که در حال حاضر در اینستاگرام دارای استوری هستید وارد آن شوید، روی عکس کاربری خود در قسمت بالای صفحه ضربه بزنید، در منویی که انتهای صفحه ظاهر شده گزینه تنظیمات استوری (Story Settings) را انتخاب کنید.
در صفحهی باز شده روی گزینه “Hide Story From” ضربه بزنید. به این ترتیب وارد صفحهای میشوید که در آن لیستی از دنبال کنندگانتان را مشاهده میکنید. شما میتوانید با انتخاب هر کاربر، آنان را برای دیدن استوری خود بلاک کنید.
آموزش ارسال لایو فوتو آیفون در اینستاگرام و فیسبوک
روش دوم: تنظیمات کاربری
حتی قبل از به اشتراک گذاری یک استوری نیز میتوانید افراد را از دیدن آنها بلاک کنید. این تنظیمات از استوریهای بعدی شما اعمال خواهند شد.
محدود کردن افرادی که میتوانند استوری های اینستاگرام شما را ببینند
اینستاگرام را باز کرده و وارد صفحه کاربری خود شوید. روی آیکون چرخ دنده در قسمت بالا سمت راست صفحه ضربه بزنید و وارد تنظیمات اینستاگرام و حساب کاربری خود شوید، سپس گزینه تنظیمات استوری را انتخاب کنید. در اینجا با همان صفحه تنظیمات استوری که در روش قبلی دیده بودیم مواجه میشوید. در اینجا کافیست که با ورود به قسمت مخفی کردن استوری کاربران مورد نظر خود را انتخاب کنید.
تنظیمات استوری با تنظیمات حساب کاربری تفاوت دارند، افرادی که با استفاده از دو روش بالا بلاک کردهاید کماکان امکان دسترسی به عکسها و حساب کاربری شما را دارند و میتوانند برای تصاویر شما نظر گذاشته و آنها را لایک کنند. در صورتی که تمایل دارید تا اشخاص خاصی هیچ دسترسیای به شما نداشته باشند باید آنها را بلاک کنید.
کلمات کلیدی : بازدید دیگران از بخش فونوتوپ , بازدید از اینستاگرام , چه کسی از اینستاگرام بازدیدمی کند, مدیریت شبکه های اجتماعی , تبلیغات شبکه های اجتماعی , اینستاگرام , تار کردن تصاویر دراینستاگرام , تصاویر حساس , تبلیغات در شبکه های اجتماعی , اینستاگرام , پیشنهاد ویژه , ترفندهای اینستاگرام , حذف فالوورها , حذف فالوور بدون متوجه شدن شخص , مقدمه ای بر لایو فوتو , نحوه ارسال لایو فوتو , ساخت استوری , آموزش لایو استوری , ذخیره کردن استوری , جلوگیری از کامنت گذاشتن , تبلیغات در شبکه های اجتماعی , تبلیغات شبکه های اجتماعی , کسب درآمد از شبکه های اجتماعی , اینستاگرام , ایستوریز اینستاگرام , کسب درآمد از ایستوریز اینستاگرام , آموزش ایستوریز اینستاگرام , social media marketing , Social network advertising