۹ روش تبلیغات اینترنتی
روش های تبلیغات اینترنتی

۹ روش تبلیغات اینترنتی

توسعه بازاریابی اینترنتی باعث افزایش روش‌های تبلیغات اینترنتی شده است. در واقع، امروزه روش های تبلیغاتی مختلفی وجود دارد و شما نیز می‌توانید در استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود، از ترکیبی از آنها استفاده کنید. هر یک از راه‌های بازاریابی اینترنتی برای اهداف خاصی کارآمدتر هستند.

افزایش آگاهی برند و بهبود فروش از مهمترین اهداف در بازاریابی اینترنتی است. به عنوان یک بازاریاب حوزه دیجیتال بایستی درباره تمام ابعاد تبلیغات آگاهی کسب کنیم. اما مهمتر از همه، ایجاد استراتژی تبلیغاتی برای اهداف کسب و کارتان است تا بتوانید از بهترین ترکیب تبلیغات اینترنتی جهت دستیابی به اهداف خود دست یابید.

اگر راه درستی برای تبلیغ اینترنتی استفاده نشود، برندها نمی‌توانند به راحتی اصول و مفاهیم دیجیتال مارکتینگ را در کسب‌وکار خود اجرا کنند. در این مقاله سعی داریم شما را با ۹ روش تبلیغات اینترنتی آشنا کنیم.

تبلیغات اینترنتی چیست؟

تبلیغات در اینترنت یکی از مؤثرترین روش‌ها برای معرفی تمام مشاغل، یافتن مشتریان جدید و متنوع‌سازی جریان درآمد آن‌ها است. به عبارت دیگر تبلیغات الکترونیکی یا همان تبلیغات در اینترنت هر نوع پیام بازاریابی است که با کمک اینترنت و در بستر وب نمایان می‌شود. تبلیغاتی که می‌تواند در یک مرورگر وب، موتور جستجو، در رسانه‌های اجتماعی، دستگاه‌های تلفن همراه و حتی در ایمیل دیده شود.

انواع تبلیغات اینترنتی

روش های تبلیغات متنوع است و شما می‌توانید از تبلیغات رایگان و غیررایگان برای پیشبرد اهداف خود استفاده کنید. در ادامه همراه شما خواهیم بود با روش های تبلیغات اینترنتی

تبلیغات اینترنتی
روش های تبلیغات اینترنتی

پیشنهاد مطالعه : تبلیغات پاپ اپ اینستاگرام

۹ روش تبلیغات اینترنتی

تبلیغات شبکه‌های اجتماعی

این روش شامل تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک، توییتر، اینستاگرام، پینترست، یوتیوب، لینکدین و… است. شرکت‌ها اخبار و تبلیغات خود را از طریق رسانه‌های اجتماعی از دو طریق متناسب با مخاطبان هدف تهیه می‌کنند:

  • به صورت ارگانیک: در این حالت با تولید محتوای ارزشمند، دعوت از دیگران برای به اشتراک گذاری آن و دیگر اقدامات حرفه‌ای می‌توانید به طور طبیعی و ارگانیک مخاطب جذب کنید.
  • در ازای پرداخت پول: در این حالت، می‌توانید با نشان دادن پست‌های تبلیغاتی که بر اساس سن، جنس، فعالیت‌های مورد علاقه و سایر موارد مشترک آن‌ها برای مخاطبان شما در نظر گرفته شده است، از عملکرد رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید. بسیاری از شبکه‌های اجتماعی اکانت بیزینس را برای کسب و کارها در نظر گرفته‌اند.

تبلیغات موتورهای جستجو

نوار جستجو نقطه شروع سفر کاربران است. با وارد کردن یک کلمه کلیدی، مردم به طور عمده روی نتایج صفحه اول تمرکز می‌کنند. بازاریابی موتور جستجو به قرار گرفتن صفحات سایت شما در بالاترین رتبه‌های گوگل و موتورهای جستجو مربوط است، چه به صورت ارگانیک چه با پرداخت هزینه.

Google Ads نتایج پرداخت شده را بر اساس حراج رتبه آگهی نمایش می‌دهد. شرکت‌ها قیمت خود را برای یک کلمه کلیدی خاص ذکر می‌کنند، در حالی که گوگل کیفیت و ارتباط محتوا را تحلیل می‌کند.

تبلیغات موبایلی

این نوع تبلیغات در تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها ظاهر می‌شود. شرکت‌ها می‌توانند پس از انتخاب کاربر یا نمایش تبلیغات در مرورگر بهینه شده برای دستگاه‌های تلفن همراه، با پیامک تبلیغ کنند. چنانچه قصد آشنایی با انواع تبلیغات موبایلی را دارید، مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ بازاریابی مبتنی بر ارتباط از طریق ایمیل می‌باشد که یکی از قدیمی‌ترین و تطبیق‌پذیرترین روش‌های تبلیغ اینترنتی است. چراکه بازاریابان ایمیل همیشه در جستجوی نوآوری هستند، مانند ایمیل‌های amp تعاملی که به تازگی راه اندازی شده‌اند.

 تبلیغات بنری (تبلیغات نمایشی)

یکی از رایج‌ترین روش های تبلیغات اینترنتی، تبلیغات بنری است. سیستم های بازاریابی زیادی هستند که در این زمینه فعالیت می‌کنند و با عضویت در این سایت‌ها و ثبت بنر و آدرس سایت‌تان می‌توانید شروع به تبلیغات بنری در سایت‌های همکار این سایت‌ها نمایید. هزینه تبلیغات بنری معمولا به صورت کلیکی (CPC) یا به ازای هر هزار نمایش (CPM) محاسبه می‌شود.

پلتفرم گوگل ادز بزرگترین شبکه تبلیغات نمایشی (Display Network) را دارد. هزینه هر کلیک در شبکه دیسپلی گوگل معمولا کمتر از تبلیغات در نتایج جستجوی گوگل است، البته اثربخشی نسبتا پایینی نیز دارد.

تبلیغات اینترنتی ری-مارکتینگ (Re-Marketing)

روش تبلیغاتی ری‌مارکتینگ برای افرادی نمایش داده می‌شود که پیش از این از فروشگاه اینترنتی شما دیدن کرده‌اند. استفاده از تبلیغات کلیکی در این مسیر مؤثرترین گزینه محسوب می‌شود. در واقع از این روش برای هدایت مشتریانی استفاده می‌شود که وارد قیف فروش شده‌اند.

استفاده از این روش، برای تشویق کاربرانی که تا این زمان از سایت یا فروشگاه اینستاگرامی دیدن نکرده‌اند، چندان مثمر ثمر نخواهد بود. مهم‌ترین مزیت این روش، رایگان و پربازده بودن آن است. با این راهکار می‌توانید نرخ کلیک را به‌ راحتی افزایش دهید.

دیجیتال ساینیج بهترین روش تبلیغات اینترنتی

دیجیتال ساینیج (Digital Signage)، یکی از روش های تبلیغات رایگان است. متصدی مربوطه، می‌تواند نمایشگرهای متعلق به مجموعه را هنگام انتشار تبلیغات، مدیریت و کنترل کند. این نوع روش تبلیغی شامل موارد زیر است:

  • محتوای زنده (برنامه‌های زنده تلویزیونی، رادیویی و یا دوربین‌ها)
  • انواع فیلم‌های تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی متنوع
  • عکس
  • زیرنویس
  • RSS خبری
  • انواع آدرس‌های اینترنتی

تبلیغات متنی (Text Ads)

در تبلیغات متنی، شما می­توانید طبق مدل مرسوم سنتی تبلیغ متنی در روزنامه‌­ها یا رپورتاژ آگهی، این بار در نسخه دیجیتال روزنامه‌­ها و خبرگزاری‌­های معتبر متن رپورتاژ خود را منتشر کنید. طبیعی است که در این باره خبرگزاری‌­ها و سایت‌­ها هر کدام سیاست‌­های قیمتی خاص خود را دارند و همچنین مخاطبان مخصوص به خود.

تبلیغات صوتی (Audio Ads)

همه ما مصداق این نوع تبلیغات را غالباً در رادیو شنیده‌­ایم، اما این تبلیغات صوتی رادیویی مزیت‌­های تبلیغات آنلاین که گفته شد را ندارد. تبلیغات صوتی در رسانه‌­های شنیداری آنلاین نیز می­‌تواند رخ دهد.

به عنوان مثال شما از این نوع تبلیغات می‌­توانید در رادیوهای اینترنتی استفاده کنید، همچنین در پادکست‌­های آموزشی اینترنتی، پادکست‌­های سرگرم­‌کننده اینترنتی، قبل از شروع کتاب‌­های صوتی، سایت‌­های پخش موسیقی قبل از شروع هر موسیقی و… برای اجرای چنین تبلیغات‌­هایی نیز معمولاً باید مستقیماً با صاحب رسانه صوتی وارد مذاکره شوید چرا که هر کدام سیاست‌­های قیمت‌­گذاری و محتوایی خاص خود را دارند.

9 روش تبلیغات اینترنتی
تبلیغات صوتی

پیشنهاد مطالعه : تبلیغات پاپ اپ اینستاگرام

تبلیغات ویدیویی (Video Ads)

در این نوع تبلیغات شما محتوایی ویدئویی آماده می­‌کنید و آن را در رسانه‌­های فارسی ارائه می‌­دهید. طول این ویدئوها معمولاً کوتاه است و حاوی پیامی برای دعوت از مشتری به انجام فعالیت. انتشار این ویدئوها برای تبلیغات می‌­تواند در گیم‌­های موبایلی باشد یا سیستم­‌های اشتراک ویدئو مثل یوتیوب یا تلویزیون‌­های اینترنتی یا …

نتیجه گیری

بازاریابی دیجیتال، شریان اصلی بسیاری از کسب‌و‌کارها است و با استفاده از تبلیغات، تداوم پیدا می‌کند. در این مقاله انواع تبلیغات آنلاین آورده شد و نکات مهم در تعیین استراتژی و نحوه تعیین بودجه تبلیغات آنلاین و موفقیت آن بیان شد. پس هیچگاه از برنامه‌ریزی مناسب در تعیین بودجه تبلیغات آنلاین خود غافل نشوید.

اگر همچنان نیازمند مشاوره هستید می توانید از طریق لینک های زیر با کارشناسان تیم لاین استور از طریق لینک های زیر در ارتباط باشید.

 خانم مهندس پورنقی   خانم مهندس برومند 

#مجید_درویش_زاده #لاین_استور#استارتاپونه
درویش زادهDarvishzade
پنل ممبر فالوور

    لطفا برای مشاوره رایگان در خصوص ارائه خدمات؛ فرم زیر را پر کنید:

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانستو برای دریافت تخفیف ویژه امتحان کن! (ویژه نمایندگی)