هر بار که نام شبکه اجتماعی بین کاربران مطرحمی شود فکرشان به سراغ فیس بوک ، اینستاگرام ، فیس نما و …. می رود. اما شبکه های دیگری نیز وجود دارد که بیشتر جنبه تخصصی دارند تا عمومی . یکی از آنها لینکداین می باشد . این شبکه به گستردگی فیسبوک نیست، زیرا معمولا متخصصان هر حوزه به واسطه انجام امور شغلی و کسب و کار خود در آن عضو شده و بیشتر روابط و پیوندهای دوستی در آن نیز بر پایه ارتباطات شغلی و حرفهای است. با وجود این، کاربران زیادی از سراسر دنیا و ایران در این شبکه بزرگ متخصصان عضو هستند و به تبادل اطلاعات با یکدیگر میپردازند.
۱. کنترل کردن هویت کاری و تخصصی شما : به این صورت که شما می توانید همیشه یک رزومه آنلاین (که به صورت دقیق توانایی ها شما را در آن ذکر شده است.) داشته باشید که قابل جست و جو شدن و همین طور قابل پیدا شدن توسط موتور های جست و جو است.
۲. ایجاد شبکه و بر قراری ارتباط های گذشته : شما می توانید هم دانشگاهی , همکاران فعلی و سابق خود را پیدا کنید و دوباره با آنها ارتباط برقرار کنید و در اینجا تاکید گشته که ارتباطات دنیا واقعی خود را وارد کنید.
۳. به اشتراک گذاشتن دانش و مهارت ها : شما می توانید به راحتی سوال خود را در یک جامعه ی چند ده میلیونی مطرح کنید و به سرعت , دقیق , کامل و قابل اطمینان جواب آن را دست پیدا کنید و همچنین با جواب دادن سوال های دیگران و به نمایش گذاشتن مهارت ها و دانش خود , فرصت ها مناسبی را کسب کنید. و حتی اگر شما به عنوان یک کارآفرین نیاز به اطلاعات , تجربه داشته باشید می توانید از این منبع استفاده کنید.
۴. به وجود آوردن فرصت ها : وقتی شما در این جامعه عضو می شوید , قابل دسترسی می شوید. در این شبکه افرادی هستند که به دنبال اشخاص مناسب می گردند و وقتی شما در این شبکه پیدا کردند , به شما پیشنهاد فرصت های بهتری می دهند.